VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Kasowanie luzu łożysk główki ramy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kasowanie luzu łożysk główki ramy
PostWysłany: Śro 12:15, 30 Maj 2012
greentop
A

 
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Połomia





Im więcej zapuszczam się w teren tym częściej słyszę cykanie z okolic główki ramy.
Jak zblokuje przednie koło i popompuje przednim zawieszeniem to wydaje mi się, że czuje luz na łożyskach przedniego widelca.
Idąc do sedna tematu:
1. Czy jest jakaś inna metoda na sprawdzenie luzu w tym miejscu?
2. W jaki sposób skasować luz – wystarczy dociągnąć srebrną śrubę na środku górnej półki czy w ten sposób tylko zablokuje możliwość kręcenia kierą i operacja wymaga większego zaangażowania Confused?
3. Jak wymagane jest większe zaangażowanie douczycie mnie via-forum?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:32, 30 Maj 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Jest inna metoda. I u mnie już czuć, że łożysko jest delikatnie wyrobione.
Postaw motocykl na centralkę, podnieś przednie koło do góry i kręć delikatnie kierownicą w okolicach środkowego położenia. Jeśli łożysko jest trochę wyrobione, to poczujesz opór skręcając kierownicę z położenia na wprost - opór przy przechodzeniu przez ten środkowy punkt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:06, 01 Cze 2012
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Jest parę możliwości sprawdzenia luzu, tą którą opisałeś: pompowanie zawiasem na hamulcu, lub sprawdzenie luzu na centralce, przód do góry, łapiesz się za lagi i "szarpiesz" przód-tył.
Początki luzu objawiają się lekkim pukaniem przy hamowaniu, niewyczuwalny jeszcze ruch zawiasa Smile, wystarczy popuścić kontrę i dokręcić śrubę o pół obrotu, jeśli masz spory wyczuwalny luz (zawias chodzi do przodu i do tyłu lub masz przeskoki przy kręceniu kierą) to raczej szykuj się na wymianę łożysk.
Można oczywiście dociągnąć-skasować luz ale na krótko, problem będzie wracał, uszkodzone łożyska padają dosyć szybko.
Na pewno nie wolno jeździć z luzem, pomijając właściwości trakcyjne, bezpieczeństwo itp. to można uszkodzić całą półkę, luz może spowodować uszkodzenie-wybicie "sklepanie" gwintu a wymiana całej półki + łożyska może parę groszy kosztować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:20, 04 Cze 2012
greentop
A

 
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Połomia





Adamar napisał:
J...wystarczy popuścić kontrę i dokręcić śrubę o pół obrotu...

Kontra to ta lśniąca jak psie jajca nakrętka na górnej półce?
Którą śrubę mam dokręcić? Chodzi o te 2 nakrętki, co są pod górną półką?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kasowanie luzu łożysk główki ramy
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin