Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kontrolka biegu jałowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dave
A1



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:08, 29 Maj 2019    Temat postu: Kontrolka biegu jałowego

Hej Byki,


Po zimie dopadł mojego DL-a (650 2005) problem z nieświecącą diodą biegu jałowego.

Opis problemu:

Tuż po odpaleniu moto po prawie 5 miesięcznej przerwie, udałem się na przegląd techniczny i zauważyłem, że zielona dioda na tablicy zegarów po wbiciu biegu jałowego nie świeci. Tuż po pierwszym "po zimowym" odpaleniu jeszcze świeciła (wiem bo strzeliłem sobie fote bike'a w garażu) natomiast jak wróciłem do domu już nie.


Moto normalnie wykrywa wbite biegi i jedyne co jest nie tak to dioda. Gdyby to byla zwykla żarówka to bym ją podejrzewał ale diody zawzwyczaj się nie przepalają. Sprawdziłem bezpieczniki, zdjąłem bak i airboxa i sprawdziłem wiązki. Wszystko wygląda git. Tak samo przy tej kostce tego czujnika biegu jałowego.


Nie wiem czy zostaje mi zawiezienie całego licznika do elektronika czy mogę coś jeszcze zrobić sam?

Pozdrawiam,

Dave


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Czw 8:02, 30 Maj 2019    Temat postu:

Sprawdziłeś wizualnie połączenie czy też miernikiem elektrycznym płynący prąd?
Najlepiej to weź miernik w rękę i sprawdź czy z czujnika ze skrzyni biegów wychodzi sygnał przy wbitym luzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dave
A1



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 6:50, 31 Maj 2019    Temat postu:

Hej Odyniec,

Sprawdziłem zgodnie z "Service Manual" połączenie pomiędzy pinami niebieskim i czarno-bialym. Na neutralu jest polaczenie, po wbiciu innego biegu rozłącza. To raczej na bank nie czujnik.

Dzwoniłem do gościa który naprawia liczniki od wielu lat i powiedział, że nie ma szans żeby taka dioda (tej generacji) się spaliłą w zegarach.

Nie wiele więcej moge zrobić, bo rozebrałem go całego prawie i przepatrzyłem wiązke, ruszałem nią czy coś sie aby nie przetarło (miałą taką akcję juz ze światłami) i wszystko wydaje się git.

wg schematu sygnal z tego czujnika leci najpierw do ECU a potem między innymi na talicę. Mam nadzieję, że to nie jakiś problem z kompem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pią 9:28, 31 Maj 2019    Temat postu:

Dave napisał:
Hej Odyniec,

Sprawdziłem zgodnie z "Service Manual" połączenie pomiędzy pinami niebieskim i czarno-bialym. Na neutralu jest polaczenie, po wbiciu innego biegu rozłącza. To raczej na bank nie czujnik.

Dzwoniłem do gościa który naprawia liczniki od wielu lat i powiedział, że nie ma szans żeby taka dioda (tej generacji) się spaliłą w zegarach.

Nie wiele więcej moge zrobić, bo rozebrałem go całego prawie i przepatrzyłem wiązke, ruszałem nią czy coś sie aby nie przetarło (miałą taką akcję juz ze światłami) i wszystko wydaje się git.

wg schematu sygnal z tego czujnika leci najpierw do ECU a potem między innymi na talicę. Mam nadzieję, że to nie jakiś problem z kompem.


Hej, sprawdź proszę połączenia zaznaczone na schemacie na niebieski, ciemnoniebieski i fioletowy.
Jasnoniebieski na moim schemacie to jest niebieski przewód z czujnika biegów.
Jeżeli sprawdziłeś że na nim pojawia się sygnał to tego nie musisz weryfikować.
Sprawdź proszę zatem drugi koniec na zaznaczonym schemacie, tj. czy ten sam sygnał pojawia się na niebieskim przewodzie wchodzącym do ECU (czysty niebieski, to znaczy niebieski bez innych pasków - typu niebieski z czarnym paskiem).

Fioletowym na moim schemacie to przewód czarno-biały.
On połączony jest z pompą paliwa. Jeśli pompa po przekręceniu kluczyka się uruchamia, to myślę że nie ma potrzeby sprawdzać tego połączenia.

Ciemny niebieski to jest przewód niebiesko-czarny (niebieski z czarnym paskiem), on podaje sygnał na zegary.

Sprawdź proszę po kolei, czy sygnał wychodzi ze skrzynki bezpieczników,
czy jest na kostce pod chłodnicą,
czy jest na kostce przy zegarach.

Jeśli to nie są zegary, to gdzieś po drodze powinien znikać sygnał.
Jak masz pytania to pisz śmiało.

Tutaj schemat z zaznaczonymi kolorami j.w.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez odyniec dnia Pią 9:29, 31 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dave
A1



Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 16:06, 03 Cze 2019    Temat postu:

Hej Odyniec,

Ten post daje mi nowa nadzieje.

Sygnał na pompę jest bo przy włączeniu kluczyka pompa startuje.

Co do sygnału na kablu niebieskim z pompy to sprawdzałem tylko połączenie pomiędzy kablami niebieskimi i czarno białym. Przy odpiętym czujniku żeby zobaczyć czy on po prostu działa tak jak należy. Nie sprawdziłem czy jest na nim sygnał od strony czujnika i od stronu ECU również. Sprawdzę to jeszcze raz.

Co do puszki z bezpiecznikami sprawdzałem tylko czy są sprawne, i są sprawne wszystkie. Sprawdziłem czujnikiem.


Jestem w szoku, że sygnał na kontrolke biegu neutralnego na zegarach leci z puszki z bezpiecznikami. To mi się nie miesci w głowie, wydawalo mi się że on powinien iść z ECU.


Prześledze zatem całą trasę od BOX FUSA'a do tej ostatniej kostki przed zegarami i się dowiem o co chodzi.

Dziękuje bardzo fest i pozostajemy w kontakcie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Śro 8:28, 03 Lip 2019    Temat postu:

trochę informacji po angielsku, jakbyś miał problem z tłumaczeniem to daj znać, pomogę.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Czw 10:16, 01 Sie 2019    Temat postu:

Dodam od siebie że wymiana przekaźnika głównego rozwiązała usterkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin