Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożysko główki ramy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grizzly
A2



Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 14:36, 07 Gru 2018    Temat postu: Łożysko główki ramy

Taki mam temat typowo nietypowy.

Otóż ASO uznało, że w moim v-stromie po dwóch sezonach i 23tys. km łożysko główki ramy koniecznie trzeba wymienić. To, że takie elementy gwarancji nie podlegają to raczej jasne (niestety Wink ) ale jakoś mam takie poczucie, że to dosyć szybko jak na ten element.

Co myślicie? Ktoś wymieniał przy podobnym przebiegu albo coś podobnego?

Bo z mojego punktu widzenia opcje są trzy: takie słabe są oryginalne podzespoły, ktoś próbuje mnie naciągnąć lub faktycznie się zużyło,może dostała się woda i narobiła szkód Very Happy

Koszt w ASO z robotą to prawie 800zł, na zamiennikach poza ASO 350zł Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grizzly dnia Pią 14:41, 07 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pią 15:20, 07 Gru 2018    Temat postu:

Panie kolego.
Postaw motocykl na nóżce centralnej.
Posadź na nim kogoś, tak aby tylne koło dotykało ziemi.
Szarpnij kołem przednim wykonując ruchy przód-tył.
Jeśli czuć luz, to łożysko faktycznie klasyfikuje się do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 15:27, 07 Gru 2018    Temat postu:

Ja wymieniałem w nowym DL1000 przy 28 000 km, luz był wyczuwalny, ale gdyby nie Hubert z Motogumy to bym nie wiedział, bo nie spodziewałem się przy takim przebiegu, a jednak. Oryginalnie są tam łożyska kulkowe, które mają mniejszą odporność na ciężki warunki pracy. Jak będziesz zmieniał poproś o łożyska stożkowe (w ASO też mogą Ci taki zamiennik założyć).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:16, 07 Gru 2018    Temat postu:

Hej MaGu!
Czyżby te motocykle z przed 2010 roku miały lepsze podzespoły (czyt. np łożyska)??!!!
Ja też posiadam w główce ramy jeszcze łożyska kulkowe, no i na razie luzu BRAK!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 22:15, 07 Gru 2018    Temat postu:

Na początek nie wystarczy dokręcić ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Nie 12:42, 09 Gru 2018    Temat postu:

Dokręcanie kulkowych to zabieg na bardzo krótką metę, na 1000km pewnie wystarczy, ale czy top warto rozbierać na 1000km? Przy stożkowych kasowanie luzu przez dokręcanie ma większy sens.
żółw - wydaje mi się, że podzespoły nie są gorsze. Mój to była demówka z Suzuki, ja też nie unikałem wertepów to i się zużyły. Teraz na tych stożkowych już prawie 40Kkm przejechałem od wymiany i tylko kasowanie luzów i smarowanie raz było.
Jak przeglądam fora innych marek to nadal uważam, że DL1000 jest stosunkowo najmniej zawodnym podróżnikiem, jedynie ten wysprzęglik Suzuki nie wyszedł, ale jak już wiesz co i jak to można uniknąć problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Nie 13:49, 09 Gru 2018    Temat postu:

Dla mnie podejrzanie szybko.
oprocz szarpania kolem opisanego przez odynca pokrec tez powoli i z wyczuciem kierownica z prawa do lewej i odwrotnie.
Jezeli bedzie plynnie sie obracala to tez oznaka ze raczej wsystko ok a wyczuwalnye " haczenie" w pozycji "na prosto " moze sugerowac lozysko

edit
oczywiscie tez na centralce z dociazonym tylem. Jak nie masz kogos do pomocy to wrzuc do TC pare cegiel Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 13:51, 09 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 15:25, 10 Gru 2018    Temat postu:

jotes napisał:

oczywiscie tez na centralce z dociazonym tylem. Jak nie masz kogos do pomocy to wrzuc do TC pare cegiel Wink

Hej!
A skąd ja ci cegły wytrzasnę...
W dzisiejszych czasach cegły to już przeżytek i deficytowy towar hihihi 😛
Ale jak masz łeb i h.. to kombinuj!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 22:20, 05 Sty 2019    Temat postu:

Łożyska sprawdź raczej stawiając moto na centralnej stopce, dociążając tył, tak by przód był w powietrzu.
Kręcąc lekko kierownicą wokół ustawienia na prosto nie powinny być wyczuwalny opór/przeskok od odciśniętych kulek w bieżniach łożysk. Oryginalnie są łożyska kulkowe i wystarczy więcej pojeździć po wertepach lub na jednym kole.
Ja wymieniłem po 40kkm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KG-200
Motocyklista



Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-direct

PostWysłany: Wto 9:52, 19 Lut 2019    Temat postu:

Panowie a jeżeli już to możecie podać oznaczenia tych łożysk... Ja obecnie mam 114 tysi i chcę kompleksowo powymieniać łożyska .. Do kół już mam oznaczenia. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:29, 19 Lut 2019    Temat postu:

Hej KG-200!
Łożysko główki ramy ma wymiary 30x55x17 i symbol 32006. Jest to łożysko stożkowe, w kpl są 2 szt.
Jest też inne oznaczenie: 09267-30010 w/g Larssona.
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. i jeszcze takie małe uwagi:
Nie dokręcaj łożyska z jakąś określoną siłą, tylko w taki sposób, aby kierownica chodziła bez oporów, ale zarazem, żeby nie było luzu.
Z "serwisówki": siła 45Nm i powrót do 1/4 obrotu. Nakrętka kontrująca 80Nm!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Wto 19:44, 19 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KG-200
Motocyklista



Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-direct

PostWysłany: Pią 9:27, 22 Lut 2019    Temat postu:

Oo,dzięki.. Kupiłem , a rada bezcenna , tak zrobię.Motocykl to nie rower bo tylko z tymi miałem do tej pory do czynienia ..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:03, 25 Lut 2019    Temat postu:

A może powód jest bardziej prozaiczny.
Ja po wymianie łożysk na stożkowe po roku zabrałem się za kontrolne sprawdzenie luzu i okazało się, że chyba jeden pełen obrót zrobiłem aby je dokręcić. Może warto w nowych moto też po roku je sprawdzić. ASO pewnie ma to gdzieś bo woli po 2 latach skasować siano za wymianę, która nie podlega gwarancji. Pewnie w liście do przeglądu mają aby to zrobić ale po co skoro nikt za to nie zapłaci...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grizzly
A2



Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 8:26, 26 Lut 2019    Temat postu:

geniusz napisał:
A może powód jest bardziej prozaiczny.
Ja po wymianie łożysk na stożkowe po roku zabrałem się za kontrolne sprawdzenie luzu i okazało się, że chyba jeden pełen obrót zrobiłem aby je dokręcić. Może warto w nowych moto też po roku je sprawdzić. ASO pewnie ma to gdzieś bo woli po 2 latach skasować siano za wymianę, która nie podlega gwarancji. Pewnie w liście do przeglądu mają aby to zrobić ale po co skoro nikt za to nie zapłaci...


Jeśli się zużyło to mówi się trudno. Fabrycznie montują łożysko przeciętnej jakości i pod wpływem różnych czynników taki jest efekt ale jeśli jest tak jak piszesz to jest jedna wielka pomyłka. Biorąc pod uwagę koszty przeglądu, które grubo przekraczają 1000zł za "przegląd" oraz wymianę oleju i świec to zdecydowanie jest to nieuczciwy układ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:25, 26 Lut 2019    Temat postu:

Grizzly, przekornie napiszę tak: ASO to jest "nieuczciwy układ"!
Od momentu gdy wstawisz tam samochód/motocykl, wiedz, że jesteś lżejszy o dobre parę złociszy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trud
A1



Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 6:59, 10 Cze 2019    Temat postu:

Model 2012, po 24 tysiącach łożysko kulkowe zużyte, do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trud dnia Pon 7:00, 10 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KG-200
Motocyklista



Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-direct

PostWysłany: Śro 20:43, 12 Cze 2019    Temat postu:

trud napisał:
Model 2012, po 24 tysiącach łożysko kulkowe zużyte, do wymiany.



To moim zdaniem baaardzo dziwne ..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 10:54, 14 Cze 2019    Temat postu:

Jak pisałem wyżej u mnie po 28Kkm poszło do wymiany, bo już luzy były zbyt duże, żeby je kasować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin