VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> luzy zaworowe DL 1000
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
luzy zaworowe DL 1000
PostWysłany: Sob 20:01, 04 Sty 2014
kaciu
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Dzisiejszego wieczorku zabrałem się za sprawdzanie luzów zaworowych w DL 1000 K3.

Calośc operacji przeprowadzana zgodnie z foto opisem na forum co prawda dla 650 ale idea wciaz ta sama.
Krece wałem przeciwnie do wskazowek zegara i nie mam oznaczenia F i R ...
Mam poziome kreski w dwóch rożnych miejscach ale bez oznaczenia literowego.
Ustawiam to pod drugą kreskę i położenie wałków zgadza się z opisem w serwisówce.
Pomiary luzu na zaworach wyglądają następująco IN ( patrząc od lewej strony zębatek z łańcuszkiem ) 0.10 i 0.10 (norma - 0.10-0.20)
Z kolei EX ma 0.18 i 0.10 ( norma - 0.20-0.30)

Moto kupione w czerwcu 2012 z przebiegiem 38 000 i nie nosi śladów otwarcia osłony wału i regulacji zaworów.
Możliwe że luzy zaworowe bez regulacji są mniejsze niż przewiduje to norma ?? Sądziłem ze tylko wraz z użytkowaniem i zużywaniem sie części luzy się mogą tylko powiększać....??


Dzięki za sugestie i pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:30, 04 Sty 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





na moje to gniazda zaworowe sie "uklepuja", zawor wchodzi glebiej w glowice, tym samym luz sie zmniejsza... w konsekwecji za maly luz moze doprowadzic do podpierania stad koniecznosc inspekcji...

Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:39, 04 Sty 2014
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





W teorii to przy takiej budowie głowicy jak w v-stromie, luzy wraz z przebiegiem powinny maleć, wynika to ze zużywania się przylgni. W praktyce w większości luzy faktycznie maleją, ale zdarzały mi się też pojedyncze przypadki, gdzie luz był za duży. Ja biorę poprawkę jeszcze na to, że poprzedni mechanik zawsze mógł coś pomieszać, zamienić płytki, źle coś złożyć i stąd potem takie anomalie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:49, 04 Sty 2014
kaciu
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





a spotkaliscie się z brakiem oznaczenia F/R ??? na wale ??
mam tylko w dwoch miejscach poziomą kreskę i bazuje na polożeniu krzywek zaworowych zgodnie z serwisówka przy zgraniu kresek na wale....Smile

Zacząłem od ustawiania tylnego cylindra i głowki krzywek są do środka przy graniu kresek ...

Dzieki tez za wczesniejsze informacje.... Było to dla mnie troche wbrew logice ..Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:59, 05 Sty 2014
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Z teorii mozna wnioskowac ze luz na zaworach bedzie sie tylko zmniejszal w wyniku (jak przedmowcy wyzej wspomnieli) uklepywania sie gniazd zaworowych i zuzywania sie samych zaworow.

W praktyce tak jest ze jezeli luzy sie zmniejszaja to jest oki i trzeb je odpowiednio wyregulowac.
Jezeli zas chodzi o zagadke czemu luzy sie powiekszaja np. w przypadku zaworow w DL1000, to istnieje taka mozliwosc w momencie kiedy przy poprzedniej regulacji mechanik spilowal za duzo plytke i starl warstwe hartowania, przez co ta zaczela sie uklepywac Idea i zwieksza sie wtedy luz Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:33, 05 Sty 2014
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Floydoo, znasz taką technologię hartowania, która utwardza płytkę powierzchniowo, a nie na wskroś? Przypominam, że płytki zaworowe mają koło 2mm grubości.
Utwardzanie powierzchniowe z resztą nie ma żadnego związku z twardością materiału w znaczeniu "uklepywania się" czyli odpornością na zgniatanie, a jedynie poprawia odporność na ścieranie, co w tym wypadku nie ma żadnego znaczenia.
Ale bardzo chętnie się dowiem czegoś nowego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:36, 05 Sty 2014
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





lasooch, nie podpuszczaj Very Happy bo takie dyskusje zawsze koncza sie lipnie Very HappyVery Happy
ja to wiem i koniec, nauczylem sie tego od starszych mechanikow, od ktorych uczylem sie zawodu.
Nie jest to jednak wiedza ksiazkowa, a poprostu doswiadczenie na przestrzeni lat i przypadkow.

Jezeli masz ochote to zglebiaj, to na wlasna reke Very HappyVery Happy mi wystarczy to co wiem. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:40, 05 Sty 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Hm. Serwisowałem SV1000 z przebiegiem 67000km i nie było jeszcze konieczości podmiany płytek (od nowości). Przy przebiegu 38 000km jak piszesz luzy powinny być w tolerancji.
Może w DL 1000 w Twojej sztuce luzy się kasują, ale jeżeli nie masz książek serwisowych, dokumentacji od nowości, to podejrzewam, że masz skręcony licznik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:27, 05 Sty 2014
kaciu
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Mam książkę serwisowa pierwszego właściciela Niemca
i wpisy serwisowe kończą się w 2009 z przebiegiem 20150 km. Wszystkie wpisy są w dziale Wartungen nach Herstellerngaben /Vorinspektion bez specyfikacji szczegółowych ...

Jeszcze raz pomierzyłem wszystkie luzy zaczynając od tylnego cylindra

IN 0,10 0,10
EX 0,18 0,13

Przod
IN 0,08 0,08
EX 0,20 0,18

Mam wersje DL 1000 K3 i wałki rozrzadu nie sa prowadzone juz na łancuszku tylko sa same zebatki
Zgodnie z fotoopisem u Kojota85 tamta wersja silnika miała lancuch i wymagane bylo zdemontowanie napinacza.
Sadze u mnie jest to zbyteczne przy tej konstrukcji...? Chcę poznaczyć położenie wzajemne zębatek i to chyba powinno wystarczyć do bezpiecznego złożenia..???
Poniżej fotka..
http://imageshack.com/a/img401/5324/ytl5.jpg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:34, 05 Sty 2014
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 255
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





kaciu napisał:
a spotkaliscie się z brakiem oznaczenia F/R ??? na wale ??
mam tylko w dwoch miejscach poziomą kreskę i bazuje na polożeniu krzywek zaworowych zgodnie z serwisówka przy zgraniu kresek na wale....Smile

Wspomnianą kreskę ustawiasz jak na załączonym obrazku a po ustawieniu krzywek rozpoznajesz, który cylinder jest w GMP i ten sprawdzasz.
http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C05%5Cbikepics-2629929-800.jpg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:04, 05 Sty 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





kaciu napisał:


Mam wersje DL 1000 K3 i wałki rozrzadu nie sa prowadzone juz na łancuszku tylko sa same zebatki


a to byly jakies inne wersje silnika w tysiacach Shocked ???

na moje to we wszystkich jest tak samo, lancuszek rozrzadu napedza walek posredni a on walki z krzywkami...

co do gornego ZZ to mozesz wlozyc cos w otwor swiecy (nie koniecznie srubokret Smile) i bedziesz widzial jak ukladaja sie walki... zreszta jak masz pojecie o pracy silnika 4-suwowego to z latwoscia sobie poradzisz..

powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:06, 05 Sty 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





W 650 wałki są na łańcuszku, natomiast w 1000 są kołą zębate. Do regulacji zębate są lepsze. Po zdjęciu mostków wałki się podnosi, zmiania płytki i zakłada jak było. Oczywiście trzeba ustawić wał w odpowiednim położeniu, znaki na wałkach muszę tworzyć linię poziomą.
Co do ustawienia- jak nie masz znaków to patrz na ustawienia wałków wg serwisówki. Są podane położenia jak to ma być.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:40, 06 Sty 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Kojot85 moj Ty krajanie zza miedzy Laughing ,,, ja pisalem o 1000, bo takiego posiadam Smile....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:40, 06 Sty 2014
kaciu
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Dzięki Panowie za dotychczasowe informacje...Smile
Walki pozdejmowane dotychczasowe płytki zaworowe zweryfikowane i jutro zamowie potrzebne rozmiarówki.
Serwisowka operuje na rozmiarach co 5 - 270, 275 itd .... Ja mialem założone 270 , 272 ..
Kupując płytki trzymać się której strony zakresu referencyjnego ??
W przypadku płytki 272 powinienem kupić 268 czy 265 i nie wygłupiać sie setnymi częściami milimetra .(?)..Smile

W kojota instrukcji bylo napisane ze demontaż wałków (przedni,tylny, cylinder) powinien być przeprowadzany w położeniu F | T o ile frontowy to ułatwia sprawę to jednak tylny cylinder na ssacym jest w pozycji oparcia szklanki o krzywke wałka czyli pod mocnym działaniem sprezyn co cholernie utrudnia ponowne założenie...ale sie udalo ..Smile Czy taka konwencja musi byc utrzymana czy dotyczy tylko 650 a w 100 ustawiam sobie wygodnie wałki w pozycji znacznika i demontuje ? Czeka mnie operacja założenia nowych płytek i ponowna ścieżka zdrowia ..Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:37, 06 Sty 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





jezeli masz na mysli przekrecenie raz w kolo walem i sprawdzenie luzow po wymianie plytek to tak Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
luzy zaworowe DL 1000
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin