VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> płyn chłodzący
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
płyn chłodzący
PostWysłany: Pią 12:51, 04 Maj 2012
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





koledzy sorka może temat już był -próbowałem znaleźc w wyszukiwarce i albo nie potrafię albo nie ma, a gna mnie czas bo mam rozebrane moto Czy Petrygo Q płyn chłodzący do samochodów zda egzamin w naszym moto? Płyn takowy mam pod reką, a jestem w trakcie sprwdzania swiec i czyszczenia filtra, czy też leciec po jakiś specyfik dedykowany motocyklom?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamyk dnia Pią 12:57, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:22, 04 Maj 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Ot chocby w tym wątku było
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/lekka-kolizja-pomoc-przy-naprawie,8147.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:39, 04 Maj 2012
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dzięki ale tu jest mowa jedynie o płynie do chłodnic aluminiowych na bazie glikolu a takowym petrygo jest a chodzi mi oto czy własnie petrygo się nadaje. Czy ktos lał i jest zadowolony? Gdzies na forum szlifierek wyczytałem, ze były problemy gdyż petrygo ma rzekomo niższą temperaturę wrzenia od płynów np motula i gotował płyn.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:44, 04 Maj 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





kamyk napisał:
dzięki ale tu jest mowa jedynie o płynie do chłodnic aluminiowych na bazie glikolu a takowym petrygo jest a chodzi mi oto czy własnie petrygo się nadaje. Czy ktos lał i jest zadowolony? Gdzies na forum szlifierek wyczytałem, ze były problemy gdyż petrygo ma rzekomo niższą temperaturę wrzenia od płynów np motula i gotował płyn.


Może w szlifierkach ma to jakieś znaczenie - bo zabudowane w plastkiu, bo palona guma (czytaj: ostro w palnik a przewiewu powietrza przez chłodnicę zero), bo wysokie obroty i takie tam.

U mnie jest Borygo i jest dobrze.
Jak chcesz wydac 3 razy tyle na Motula - kto bogatmu zabroni... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:47, 04 Maj 2012
kamyk
A

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





oto idzie że nie chce!!! Dlatego pytam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:13, 04 Maj 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja miałem mieszaninę glikolu i wody destylowanej 1/1 i było OK. Teraz mam zwykły płyn do auta i też jest OK. Przypuszczam że na samej wodzie destylowanej też nie było by problemu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:45, 05 Maj 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Teraz chyba wszystkie dostępne płyny są odpowiednie. Lej śmiało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:47, 05 Maj 2012
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





ja dolewałem Petrygo i moto nadal jeździ więc się nadaje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:55, 30 Mar 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Koledzy, dzisiaj przy przepaleniu sprzęta, bo jeżdzić się nie da, zauważyłem parę kropel płynu który wyciekł z wężyka wychodzącego z przodu obudowy od pompy. Coś jakby przelew albo cuś takiego, ale jest przecież przelew przy zbiorniczku, więc co to za ustrojstwo. Mam nadzeję że "tak ma być", bo nie chciałbym sezonu od jakiejś roboty zaczynać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:52, 30 Mar 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Odprowadzenie z uszczelnienia pompy - czeka Cię naprawa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:00, 30 Mar 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





A jak nie????? Co się może wydarzyć. Jak duży może być taki wyciek.?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:34, 30 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





tomekuza napisał:
A jak nie????? Co się może wydarzyć. Jak duży może być taki wyciek.?


Nic, będzie ciekło dopóki będzie płyn w układzie z tendencją rosnącą...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:45, 30 Mar 2013
leszek4x4
A2

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec





roadrunner napisał:
Ja miałem mieszaninę glikolu i wody destylowanej 1/1 i było OK. Teraz mam zwykły płyn do auta i też jest OK. Przypuszczam że na samej wodzie destylowanej też nie było by problemu...


nawet nie wiesz w jak mylnym błędzie jesteś.
myślę a nawet jestem pewny że na wodzie destylowanej dałbyś radę kilka dni zanim silnik wyglądał by w środku jak wyłowiony z morza a głowica naśpiewała by utwór O.N.A "kiedy powiem sobie dość..." Mr. Green
a reszta się zgadza byle by płyn był dedykowany do danej chłodnicy i raczej nie mieszany no chyba że z podobną mieszanią co pisze na każdym opakowaniu z czego jest zrobiony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:55, 30 Mar 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





leszek4x4 napisał:
roadrunner napisał:
Ja miałem mieszaninę glikolu i wody destylowanej 1/1 i było OK. Teraz mam zwykły płyn do auta i też jest OK. Przypuszczam że na samej wodzie destylowanej też nie było by problemu...


nawet nie wiesz w jak mylnym błędzie jesteś.
myślę a nawet jestem pewny że na wodzie destylowanej dałbyś radę kilka dni zanim silnik wyglądał by w środku jak wyłowiony z morza a głowica naśpiewała by utwór O.N.A "kiedy powiem sobie dość..." Mr. Green
a reszta się zgadza byle by płyn był dedykowany do danej chłodnicy i raczej nie mieszany no chyba że z podobną mieszanią co pisze na każdym opakowaniu z czego jest zrobiony.


Sama woda to rzeczywiście nie jest najszczęśliwszy pomysł bo wrze już przy 90kilku stoniach. Natomiast płyny do auta nie wszystkie się nadają... W tamtym roku na wiosnę wlałem płyn samochodowy i uszczelniacz pompy zaczął pieruńsko piszczeć. Wymieniłem na wodę z glikolem, tak jak wcześniej i jest git.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:35, 30 Mar 2013
baltex
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE





Nie chce mi się czytać wątku ale zawsze jak zmieniam płyn w chłodnicy w motorze mieszam normalny płyn do chłodnic z wodę destylowaną w stosunku 1/1 wymieniam płyn co 2, 3 lata


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:08, 30 Mar 2013
jurek
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Witam.

Co do płynu to oczywiście może być taki jak do samochodów na bazie glikolu przeznaczony do chłodnic aluminiowych.
Chociąż jeżdzimy raczej przy temperaturach dodatnich to jednak jest dobrze stosować płyny o temperaturach krzepnięcia w granicach -30 ponieważ ich
temperatura wrzenia jest wyższa niż mieszanki o wiekszej ilości wody.
Bardzo ważną sprawą jest aby korek wlewu czynnika chłodzącego był szczelny
i utrzymywał nadciśnienie w układzie chłodzenia w granicach 0,2 At.
Jak wiadomo temperatura wrzenia cieczy wzrasta ze wzrostem ciśnienia, a temperatura w okolicy zworów znacznie przekracza 100 stopni C.
I jeszcze ważną sprawą przy wymianie płynu na inny jest staranne przepłukanie układu , bo płyny mogą na wzajem żle reagować, powodując zapychanie układu.

Pozdrawiam Jurek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jurek dnia Sob 20:12, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:04, 06 Kwi 2013
pawel257
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Czy płyn do chłodnic aluminiowych nadaje się do chłodnic z mosiądzu czy miedzi bo taką teraz posiadam w moim DLu i trochę poz tematem odpowietrza się gdzieś układ po wymianie płynu ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:10, 06 Kwi 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





pawel257 napisał:
Czy płyn do chłodnic aluminiowych nadaje się do chłodnic z mosiądzu czy miedzi bo taką teraz posiadam w moim DLu i trochę poz tematem odpowietrza się gdzieś układ po wymianie płynu ?


Odpowietrza się. Opisywałem w skrócie cały proces 3-5 tygodni temu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:25, 06 Kwi 2013
pawel257
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





express napisał:
pawel257 napisał:
Czy płyn do chłodnic aluminiowych nadaje się do chłodnic z mosiądzu czy miedzi bo taką teraz posiadam w moim DLu i trochę poz tematem odpowietrza się gdzieś układ po wymianie płynu ?


Odpowietrza się. Opisywałem w skrócie cały proces 3-5 tygodni temu.


Już znalazłem Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:27, 15 Wrz 2013
jerresso
A

 
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam kolegów,

chciałem i ja samodzielnie wymienić w DL650A 2007 płyn przed zimą (mam wątpliwości co do aktualnie zalanego, czy na pewno nie zamarznie). Najpierw oczywiście trochę poczytałem zaczynając od serwisówki, przez nasze forum i m.in. ten wątek, aż po ten fajny mini podręcznik: http://chomikuj.pl/golkow/SV650/Wymiana+p*c5*82ynu+ch*c5*82odz*c4*85cego+w+SV650,78348071.pdf

Cały proces nie wydaje się zbytnio skomplikowany: bak podniosłem, do zbiorniczka wyrównawczego się dostałem i odkorkowałem, śrubę od spuszczenia odkręciłem, zleciało ok. 1,5 litra. Sęk w tym, że w zbiorniczku wyrównawczym zostało go całkiem sporo i nie chce zejść w żaden sposób (w ogóle płyn spływał bardzo opornie, na pewno nie tak jak na tym zapodanym przez express'a filmiku http://www.youtube.com/watch?v=vNHqmGKqMdk). Co prawda dopiero po czasie okazało się, że odkorkowałem jedynie wyrównawczy, a nie ten od chłodnicy, ale po odkręceniu korka chłodnicy niewiele się zmieniło... Nawet trochę przez odpowiednio spreparowaną rurkę dmuchałem do tego wyrównawczego, ale opór zniweczył te starania. Gdzie popełniam błąd? Czy tak ma być? Jeżeli nie, to czemu nie schodzi? Czy możliwe jest zatkanie przewodów od płynu chłodzenia tak jak opisał tu http://www.svforum.pl/viewtopic.php?p=2081#p2081 kolega? Wypowiedzcie się, ładnie proszę, bo chwilowo mam szach mat - pojechać nim do warsztatu nie mogę, bo 1,5 litra zeszło Wink

Acha i pytanie dodatkowe: czy kolor płynu oznacza cokolwiek np. możliwości mieszania jednego z drugim? Ten w moto był zielny, a kupiony przeze mnie Motul jest czerwony. Tak wiem, pytanie żółtodzioba, ale wolę się dowiedzieć czy jest sens np. płukania całego układu destylowaną jeszcze przed zalaniem nowym płynem.

Za odpowiedzi z góry dziękuję

pozdrawiam
jerresso


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerresso dnia Nie 16:38, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
płyn chłodzący
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin