VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> problem ze śrubą spustową oleju - odkręcona tulejka
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
problem ze śrubą spustową oleju - odkręcona tulejka
PostWysłany: Nie 0:02, 05 Lut 2012
swist007
A

 
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 112
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Góra Kalwaria





Witam

przy wymianie oleju odkręcałem śrubę od spustu i odkręciłem ją razem z tuleją która była wkręcona w karter. niestety nie udało mi się jej wykręcić z tulejki.
moje pytanie takie: czy jak wkręciłem teraz tą tuleje z tą śruba to nie będzie mi olej ciekł jak się rozgrzeje?
i czy jest jakiś sposób żeby z powrotem wykręcić tą śrubę z tulejki i wkręcić ja w karter tak żeby już tam pozostała ta tulejka?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swist007 dnia Nie 0:05, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:24, 05 Lut 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą ale wygląda mi to tak jak by ktoś przed tobą zerwał gwint w karterze i źle go naprawił przy pomocy zestawu do naprawy gwintu. Ta tulejka to właśnie ten zestaw naprawczy, który generalnie nie powinien się wykręcić jeżeli został dobrze założony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:08, 05 Lut 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





swist007 a pokaż to na fotce. Korek od dołu czasami ma magnes i wygląda to jak śruba w tulejce.
http://www.google.pl/imgres?q=korek+spustu+oleju+dl+650&hl=pl&client=firefox-a&hs=Sfc&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1280&bih=862&tbm=isch&tbnid=PSctaySofQhI7M:&imgrefurl=http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produkty,-1,13647,1,10,czesci-suzuki-rm-250.html&docid=_2D_ZjVF1M_gjM&imgurl=http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/zdjecia/71006010.jpg&w=250&h=250&ei=UisuT6mjEM7HtAbTw5HkDA&zoom=1&iact=rc&dur=566&sig=104830114044542910392&page=1&tbnh=138&tbnw=138&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:18,s:0&tx=75&ty=71


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Nie 9:11, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:27, 05 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Tulejkę trzeba spowrotem wkręcić w miskę olejową na jakiś dobry klej chemoutwardzalny, może być nawet poxipol. Tylko zarówno tulejka jak i gwint w misce i okolice muszą być bardzo dokładnie wyczyszczone i odtłuszczone. To bardzo ważne!!
Wygląda na to że rzeczywiście ktoś naprawił zerwany gwint tulejką redukcyjną...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:30, 05 Lut 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





jeżeli faktycznie jest to tulejka regeneracyjna to najpierw (tak jak roadrunner pisze) musisz ja zamocować pewnie i na stałe, najlepiej na jakimś kleju w bloku silnika, a potem dopiero możesz probować wkręcać korek.

Najlepiej by było zobaczyć (fotki) ten twój korek , tulejkę i otwór w karterze.

No i zobacz dokładnie bo może tak jak Benek pisze, poprostu wykręciłeś korek.

Najlepsze zestawy do naprawy gwintów korków ma WURTH, ja takim naprawiałem u siebie i już dwie wymiany były i jest oki, i nawet nie widać żę jest regenerowany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:00, 05 Lut 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Przerabiałem temat - choć nie w wersji od tej strony - i potwierdzam zdanie kolegów o konieczności zamocowania tulei na klej. Mój gwint był w ten sposób naprawiany. Przy twoim ktoś się widać nie dość postarał.

Możesz zadzwonić do Michała Szramy, który robił to u mnie - powie ci jaki klej najlepiej zastosować w tej sytuacji, podejrzewam, że może udzielić ci też paru praktycznych wskazówek - tel. 501 834 537. Będzie wiedział o co chodzi jak przypomnisz mu, że robił to w czerwonym DL'u Filipa Smile

Powodzenia, bo sprawa z gwintem w tym miejscu jest bardzo delikatna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:51, 05 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





V-Told, klej może być jakikolwiek, byle rzadki i chemoutwardzalny, nawet distal, tylko że ten długo wiąże. Kleje chemoutrwrdzalne dają spoinę twardą jak kamień, wytrzymałą mechanicznie i trzymają się wszystkiego, nawet szkła, pod warunkiem czystej i odtłuszczonej powierzchni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 18:52, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:31, 05 Lut 2012
swist007
A

 
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 112
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Góra Kalwaria





Postaram się zrobić jutro zdjęcie i wrzucić do tematu.Szkoda mi tylko tego oleju który wlałem, czy na moim miejscu wlali byście go z powrotem ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:44, 05 Lut 2012
tomeczek151
A1

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Tak. Tylko wlej go do czystego kanistra, albo tego z resztką oleju co została albo do takiego po wodzie deminiralizowanej. I zakręć szczelnie żeby kurzu nie nałapał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:21, 05 Lut 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





roadrunner napisał:
V-Told, klej może być jakikolwiek, byle rzadki i chemoutwardzalny, nawet distal, tylko że ten długo wiąże. Kleje chemoutrwrdzalne dają spoinę twardą jak kamień, wytrzymałą mechanicznie i trzymają się wszystkiego, nawet szkła, pod warunkiem czystej i odtłuszczonej powierzchni.


Michał u mnie specjalnie stosował jakiś specjalny super-hiper-mega mocny Wink

No i właśnie - myślę sobie, że doprowadzenie tego miejsca do odpowiedniego stanu będzie najtrudniejsze, żeby jakiegoś syfu do środka nie napchać, a jednocześnie żeby to wszystko się zaraz nie rozszczelniło i znów nie wyleciało. Dlatego osobiście zasięgnąłbym rady kogoś, kto już to robił Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:40, 05 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





V-Told napisał:
roadrunner napisał:
V-Told, klej może być jakikolwiek, byle rzadki i chemoutwardzalny, nawet distal, tylko że ten długo wiąże. Kleje chemoutrwrdzalne dają spoinę twardą jak kamień, wytrzymałą mechanicznie i trzymają się wszystkiego, nawet szkła, pod warunkiem czystej i odtłuszczonej powierzchni.


Michał u mnie specjalnie stosował jakiś specjalny super-hiper-mega mocny Wink

No i właśnie - myślę sobie, że doprowadzenie tego miejsca do odpowiedniego stanu będzie najtrudniejsze, żeby jakiegoś syfu do środka nie napchać, a jednocześnie żeby to wszystko się zaraz nie rozszczelniło i znów nie wyleciało. Dlatego osobiście zasięgnąłbym rady kogoś, kto już to robił Wink


Ja to robiłem, tyle że w XJcie, bo mi "mechanik" "jak u mnie kupisz to wymiana gratis" z bożej łaski gwint w misce przekręcił...

Klej super hiper megagalaktycznie mocny, do distalu czy poxipou różni się...
Ceną! Laughing
Mój dziadek, WSK-ą z karterem poklejonym distalem przejeździł 10 lat, a ja wierciłem dziury i gwinty wycinałem w spoinie z distalu...
Wprawdzie są teraz koszmarnie drogie kleje z opiłkami metali, które teoretycznie dają spoinę twardszą niż klejony materiał, ale moim zdaniem to "zbytek łaski".

Jeszcze jedna uwaga...
Jeżeli tulejka wykręciła się razem z korkiem, to była żle osadzona i rozprężona albo/i korek wkręcony był na klej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 23:45, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:55, 03 Sie 2014
qrs
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Podłączę się pod wątek z pytaniem czy śruba M12x1.25 będzie pasować w DL650K6? różne źródła różnie podają...

chcę zmienić na taką z magnesem ;]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez qrs dnia Nie 21:53, 03 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:15, 03 Sie 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1124
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





WOW ,ale górnik z Ciebie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
problem ze śrubą spustową oleju - odkręcona tulejka
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin