Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przewód WN cewka - fajka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Nie 17:14, 28 Wrz 2014    Temat postu: Przewód WN cewka - fajka

Witam,

Mam oto taki problem i nie wiem co z tym zrobić. Pytanie bardziej do elektroników ale może mi podpowiecie co zrobić. Mianowicie robię dość duży przegląd mojej Suzi i przy wyciąganiu świecy przedniego cylindra zauważyłem że połączenie przewodu WN idącego z cewki do fajki świecy konkretnie na łączeniu fajka - przewód jest bardzo luźne. Bez problemu beż żadnego oporu wyciągnąłem (przez przypadek) przewód z fajki. Sad . Tutaj moje pytanie co z tym zrobić widzę że po ściągnięciu osłony gumowej fajki jest tam w środku tak jakby nagwintowany trzpień, wygląda na to że przewód nie jest w żaden sposób przylutowany do fajki tylko tak jakby nakręcony lub po prostu spasowany na ciasno. Nie wiem czy się nie mylę. Nic mi się z moto nie działo, chodziło równo także nie wiem czy to miało wpływ te luźne połączenie na prace samej cewki. Można przewód wcisnąć do fajki i się trzyma tylko że przy mocnym szarpnięciu na pewno wyjdzie. Spotkaliście się z takim czymś już kiedyś? zawsze myślałem że te przewody są przylutowane na stałe i nie wiem teraz czy tak jeździć czy kupić jakąś używaną cewką choć moja jest w sumie bez zarzutu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 19:15, 28 Wrz 2014    Temat postu:

W każdym moim moto fajka była nakręcana na przewód w sposób który opisujesz.W DL-u fajki jeszcze nie zdejmowałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Wto 9:45, 30 Wrz 2014    Temat postu:

ponowne nakręcenie może być nie pewne ponieważ gwint na fajce za którymś razem lubi przecinać te druciki i może być problem z przepływem prądu. Nie mam moto teraz przy sobie i nie kojarzę jak to tam dokładnie wygląda ale:(mala podpowiedz) wkręć fajkę delikatnie do oporu licząc ilość obrotów lub mierząc ile cm przewód wszedł w głąb fajki(informacja dla ciebie aby przy ponownym wkręceniu nie przekręcić fajki ) jeśli przewód wysokiego napięcia jest dość długi możesz go skrócić właśnie o tą długość co się poprzednio wkręcała w fajkę i nakręcić ponownie (pamiętaj ze musisz dobrze wcelować gwintem w w środek przewodu czyli te druciki możesz przed wkręcaniem zrobić sobie np. małym gwoździkiem mala dziurkę wtedy wyczujesz ze przy wsadzaniu przewodu w fajkę ze początek gwintu jest w dziurce czyli w dobrym miejscu i można kręcić ale tylko fajką przewód ma być nieruchomy Smile przy ostatnich np 2 przekręceniach możesz nasmarować przewód sylikonem termicznym i dokręcić fajkę następnie zaklej występujące szczeliny miedzy fajka a przewodem dzięki temu nie będzie dochodzić wilgoć i usztywni połączenie.
Jeśli przewód jest za krótki na skracanie no to oryginał lub jak ja to zrobiłem pierwszy lepszy sklep motoryzacyjny Smile
Cały ten monolog kiedyś przerabiałem u siebie w jednym motocyklu i chodziło idealnie i wydaje mi się ze pozostawienie fajki z tym przewodem może to nie działać zbyt długo.
Mam nadzieje ze Ci coś podpowiedziałem SmileSmile
Pozdrawiam Smile
pss sorki za chaotyczność Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Wto 9:46, 30 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Wto 20:17, 30 Wrz 2014    Temat postu:

Dzięki za pomoc i podpowiedź. Orientujecie się może czy z drugiej strony ten przewód WN jest wkręcony do cewki czy w jakiś inny sposób do niej uchwycony? Tak w przypadku wymiany przewodów na nowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc78ns
A1



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 23:26, 08 Lis 2017    Temat postu:

Odświeżę temat. Jak wygląda wymiana przewodów w DL650 ? Rocznik np .2005

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc78ns
A1



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 16:58, 14 Lis 2017    Temat postu:


/tak wygląda zdemontowany przewód w.napięcia z cewką i fajką/

Jestem po konsultacji z mechanikiem. Przewody wysokiego napięcia są nierozerwalnie związane z cewkami Sad
W roczniku 2005 z cewki wychodzi tylko jeden kabel z fajką (rocznik 2006 to już dwie fajki na cewkę). Koszt takiego kabla - oryginał Suzuki to 340 zł. Istnieje zamiennik za 180 zł.
Na szczęście w moim przypadku cewki są ok. Przebicie jest na fajce. Fajki są wykręcane i zamówiłem dwie oryginalne TokitoDenso T-142.
Koszt jednej sztuki w Suzuki to 130 zł.

Czy ktoś wymieniał kiedyś fajki? I przy jakim przebiegu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Śro 18:19, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Śro 13:33, 15 Lis 2017    Temat postu:

pc78ns napisał:

W roczniku 2005 z cewki wychodzi tylko jeden kabel z fajką (rocznik 2006 to już dwie fajki na cewkę). Koszt takiego kabla - oryginał Suzuki to 340 zł. Istnieje zamiennik za 180 zł.


Kolego, pragnę sprostować, rocznik 2007.

K4-K6 - była jedna świeca na cylinder,
K7-L0 - dwie świece na cylinder.

Cewka, WN i fajka to jeden element. Aby uniknąć zbędnych problemów warto wymienić całość, pod warunkiem że to wina właśnie tego elementu.

Dla przykładu od siebie podam, że mam/miałem 2 motocykle V-Strom w których każdy był wyposażony w fabryczne przewody/cewki mające min. 10 lat pracy za sobą. Wszystkie działały niezawodnie nawet podczas jazdy w deszczu. Podczas jazdy w ulewie często za wypadanie zapłonu na przednim cylindrze odpowiada wadliwy przewód.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc78ns
A1



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 18:05, 15 Lis 2017    Temat postu:

Cewka i kabel to jeden element. Fajka to już inny element (jest nakręcana).
A żeby było jeszcze śmieszniej, to fajka jest rozbieralna i w serwisie Suzuki można kupić osobno trzy jej elementy!!! Samą fajkę czyli element plastikowy, górną gumę z kapturkiem i dolną gumę-nakładkę.

Reasumując - kupując w ASO taki zestaw ze zdjęcia, na fakturze będą cztery pozycje...
Koszt : 340zł. kabel z cewką, 131zł. fajka plastik, 29zł. guma górna, 18zł. guma dolna.
Razem: 518 zł. brutto za 1 zestaw a potrzebne są dwa. Rabat na jaki można liczyć to max 10%.

Motocykle to nie jest tanie hobby Smile

Nawiasem mówiąc nie masz pewności kolego, czy Twoje motocykle miały fabryczne przewody. Równie dobrze mogły być wymienione przez poprzedniego właściciela we Francji, Włoszech czy Niemczech. Dla nich 240 euro za komplet nowych oryginalnych kabli to nie jest duży wydatek... Normalna czynność serwisowa.

Bardzo wątpię, żeby takie kable mogły działać bezawaryjnie przez 12 lat...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Śro 18:15, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAREK WASNIEWSKI
A1



Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Śro 22:46, 15 Lis 2017    Temat postu:

Hei. Takie kable mogą działać bardzo długo, z autopsji w mojej Rd 07 działają już 23 lata bez zarzutu. Zgas światło w garażu i odpal moto i popserwouj kable i fajki gdzie latają pioruny, możesz zmoczyc wodą je.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MAREK WASNIEWSKI dnia Śro 22:47, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc78ns
A1



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:58, 16 Lis 2017    Temat postu:

Honda Africa Twin XRV 750 RD 07 to klasa sama w sobie... Ale takich motocykli już się nie robi Sad
DL650 to sprzęt dość delikatny. Bez ambicji off-roadowych i stworzony na szosę. To niestety nie będzie ta sama trwałość. Nie wyobrażam sobie swojego VSTROMA w roku 2028. Raczej niewiele maszyn dożyje takiego wieku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Czw 17:06, 16 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc78ns
A1



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 18:35, 24 Lis 2017    Temat postu:



Tak wyglądają zdemontowane fajki. Jest różnica Smile
Nic dziwnego, że był problem z iskrą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Pią 18:37, 24 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin