VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Przewód WN cewka - fajka
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Przewód WN cewka - fajka
PostWysłany: Nie 18:14, 28 Wrz 2014
MarioSWD
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 217
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Witam,

Mam oto taki problem i nie wiem co z tym zrobić. Pytanie bardziej do elektroników ale może mi podpowiecie co zrobić. Mianowicie robię dość duży przegląd mojej Suzi i przy wyciąganiu świecy przedniego cylindra zauważyłem że połączenie przewodu WN idącego z cewki do fajki świecy konkretnie na łączeniu fajka - przewód jest bardzo luźne. Bez problemu beż żadnego oporu wyciągnąłem (przez przypadek) przewód z fajki. Sad . Tutaj moje pytanie co z tym zrobić widzę że po ściągnięciu osłony gumowej fajki jest tam w środku tak jakby nagwintowany trzpień, wygląda na to że przewód nie jest w żaden sposób przylutowany do fajki tylko tak jakby nakręcony lub po prostu spasowany na ciasno. Nie wiem czy się nie mylę. Nic mi się z moto nie działo, chodziło równo także nie wiem czy to miało wpływ te luźne połączenie na prace samej cewki. Można przewód wcisnąć do fajki i się trzyma tylko że przy mocnym szarpnięciu na pewno wyjdzie. Spotkaliście się z takim czymś już kiedyś? zawsze myślałem że te przewody są przylutowane na stałe i nie wiem teraz czy tak jeździć czy kupić jakąś używaną cewką choć moja jest w sumie bez zarzutu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:15, 28 Wrz 2014
bartek666
A

 
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 140
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





W każdym moim moto fajka była nakręcana na przewód w sposób który opisujesz.W DL-u fajki jeszcze nie zdejmowałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:45, 30 Wrz 2014
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 575
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





ponowne nakręcenie może być nie pewne ponieważ gwint na fajce za którymś razem lubi przecinać te druciki i może być problem z przepływem prądu. Nie mam moto teraz przy sobie i nie kojarzę jak to tam dokładnie wygląda ale:(mala podpowiedz) wkręć fajkę delikatnie do oporu licząc ilość obrotów lub mierząc ile cm przewód wszedł w głąb fajki(informacja dla ciebie aby przy ponownym wkręceniu nie przekręcić fajki ) jeśli przewód wysokiego napięcia jest dość długi możesz go skrócić właśnie o tą długość co się poprzednio wkręcała w fajkę i nakręcić ponownie (pamiętaj ze musisz dobrze wcelować gwintem w w środek przewodu czyli te druciki możesz przed wkręcaniem zrobić sobie np. małym gwoździkiem mala dziurkę wtedy wyczujesz ze przy wsadzaniu przewodu w fajkę ze początek gwintu jest w dziurce czyli w dobrym miejscu i można kręcić ale tylko fajką przewód ma być nieruchomy Smile przy ostatnich np 2 przekręceniach możesz nasmarować przewód sylikonem termicznym i dokręcić fajkę następnie zaklej występujące szczeliny miedzy fajka a przewodem dzięki temu nie będzie dochodzić wilgoć i usztywni połączenie.
Jeśli przewód jest za krótki na skracanie no to oryginał lub jak ja to zrobiłem pierwszy lepszy sklep motoryzacyjny Smile
Cały ten monolog kiedyś przerabiałem u siebie w jednym motocyklu i chodziło idealnie i wydaje mi się ze pozostawienie fajki z tym przewodem może to nie działać zbyt długo.
Mam nadzieje ze Ci coś podpowiedziałem SmileSmile
Pozdrawiam Smile
pss sorki za chaotyczność Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Wto 10:46, 30 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:17, 30 Wrz 2014
MarioSWD
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 217
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD





Dzięki za pomoc i podpowiedź. Orientujecie się może czy z drugiej strony ten przewód WN jest wkręcony do cewki czy w jakiś inny sposób do niej uchwycony? Tak w przypadku wymiany przewodów na nowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:26, 09 Lis 2017
pc78ns
A1

 
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 7
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Odświeżę temat. Jak wygląda wymiana przewodów w DL650 ? Rocznik np .2005


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:58, 14 Lis 2017
pc78ns
A1

 
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 7
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/2






/tak wygląda zdemontowany przewód w.napięcia z cewką i fajką/

Jestem po konsultacji z mechanikiem. Przewody wysokiego napięcia są nierozerwalnie związane z cewkami Sad
W roczniku 2005 z cewki wychodzi tylko jeden kabel z fajką (rocznik 2006 to już dwie fajki na cewkę). Koszt takiego kabla - oryginał Suzuki to 340 zł. Istnieje zamiennik za 180 zł.
Na szczęście w moim przypadku cewki są ok. Przebicie jest na fajce. Fajki są wykręcane i zamówiłem dwie oryginalne TokitoDenso T-142.
Koszt jednej sztuki w Suzuki to 130 zł.

Czy ktoś wymieniał kiedyś fajki? I przy jakim przebiegu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Śro 19:19, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:33, 15 Lis 2017
odyniec
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 376
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.





pc78ns napisał:

W roczniku 2005 z cewki wychodzi tylko jeden kabel z fajką (rocznik 2006 to już dwie fajki na cewkę). Koszt takiego kabla - oryginał Suzuki to 340 zł. Istnieje zamiennik za 180 zł.


Kolego, pragnę sprostować, rocznik 2007.

K4-K6 - była jedna świeca na cylinder,
K7-L0 - dwie świece na cylinder.

Cewka, WN i fajka to jeden element. Aby uniknąć zbędnych problemów warto wymienić całość, pod warunkiem że to wina właśnie tego elementu.

Dla przykładu od siebie podam, że mam/miałem 2 motocykle V-Strom w których każdy był wyposażony w fabryczne przewody/cewki mające min. 10 lat pracy za sobą. Wszystkie działały niezawodnie nawet podczas jazdy w deszczu. Podczas jazdy w ulewie często za wypadanie zapłonu na przednim cylindrze odpowiada wadliwy przewód.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:05, 15 Lis 2017
pc78ns
A1

 
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 7
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Cewka i kabel to jeden element. Fajka to już inny element (jest nakręcana).
A żeby było jeszcze śmieszniej, to fajka jest rozbieralna i w serwisie Suzuki można kupić osobno trzy jej elementy!!! Samą fajkę czyli element plastikowy, górną gumę z kapturkiem i dolną gumę-nakładkę.

Reasumując - kupując w ASO taki zestaw ze zdjęcia, na fakturze będą cztery pozycje...
Koszt : 340zł. kabel z cewką, 131zł. fajka plastik, 29zł. guma górna, 18zł. guma dolna.
Razem: 518 zł. brutto za 1 zestaw a potrzebne są dwa. Rabat na jaki można liczyć to max 10%.

Motocykle to nie jest tanie hobby Smile

Nawiasem mówiąc nie masz pewności kolego, czy Twoje motocykle miały fabryczne przewody. Równie dobrze mogły być wymienione przez poprzedniego właściciela we Francji, Włoszech czy Niemczech. Dla nich 240 euro za komplet nowych oryginalnych kabli to nie jest duży wydatek... Normalna czynność serwisowa.

Bardzo wątpię, żeby takie kable mogły działać bezawaryjnie przez 12 lat...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Śro 19:15, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:46, 15 Lis 2017
MAREK WASNIEWSKI
A1

 
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 10
Przeczytał: 100 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA





Hei. Takie kable mogą działać bardzo długo, z autopsji w mojej Rd 07 działają już 23 lata bez zarzutu. Zgas światło w garażu i odpal moto i popserwouj kable i fajki gdzie latają pioruny, możesz zmoczyc wodą je.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MAREK WASNIEWSKI dnia Śro 23:47, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:58, 16 Lis 2017
pc78ns
A1

 
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 7
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Honda Africa Twin XRV 750 RD 07 to klasa sama w sobie... Ale takich motocykli już się nie robi Sad
DL650 to sprzęt dość delikatny. Bez ambicji off-roadowych i stworzony na szosę. To niestety nie będzie ta sama trwałość. Nie wyobrażam sobie swojego VSTROMA w roku 2028. Raczej niewiele maszyn dożyje takiego wieku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Czw 18:06, 16 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Przewód WN cewka - fajka
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin