VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Schemat elektryczny Układu ABS AK 7 2008 rok
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Schemat elektryczny Układu ABS AK 7 2008 rok
PostWysłany: Pon 15:49, 30 Lis 2015
mily9ser
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 219
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie





Hej,dzisiaj zabrałem się za ABS w moim moto.Kupując go sprzedający nie ukrywał,że Układ ABS nie działa-tłumaczył to tym,że taki kupił i nic z tym nie robił.Rozebrałem dzisiaj moto,żeby dostać się do pompy ABS i ku mojemu zdziwieniu wtyczka była wypięta z gniazda,niestety nie miałem aparatu więc nie wstawię stosownych zdjęć.Pytanie moje jest następujące:Od dołu moto w gnieździe pompy są cztery piny(a u mnie jest trzy)drugi od dołu jest ułamany.Chodzi mi o to czy jest na nim jakieś napięcie(są przypadki,że pin jest ,,wolny,,)Lub jak w temacie może ma ktoś schemat instalacji elektrycznej ABS-u modelu AK 7 ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:06, 30 Lis 2015
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Schemat elektryczny całego motocykla masz na ostatniej stronie serwisówki (przed ostatnia dla modelu bez ABS, ostatnia dla modelu z ABS). Jak nie masz serwisówki to daj znać podstawie linka do pobrania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:41, 30 Lis 2015
mily9ser
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 219
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie





Jak możesz to daj linka rozpatrzę się i z góry dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:08, 30 Lis 2015
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Poszło na PW


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:26, 30 Lis 2015
mily9ser
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 219
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie





Panowie może ma ktoś z Was zdjęcie pompy ABS od strony złącza elektrycznego z 2008 roku?Znalazłem na ebay-u zdjęcie ale nowszego modelu,i tam są inaczej poustawiane piny,pomogło by mi to w dalszych naprawach.
http://www.ebay.co.uk/itm/Attuatore-ABS-SUZUKI-V-STROM-DL-650-12-13-14-15-2012-Druckmodulator-abs-pumpe-/301435520160?hash=item462ef504a0:g:fVYAAOSw0vBUicj1


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:46, 06 Gru 2015
mily9ser
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 219
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie





Więc tak:udało mi się zdobyć fotkę pompy ABS od strony złącza elektrycznego

Niestety u mnie brak jest pinu nr 2.Czeka mnie demontaż pompy,ech czy już ktoś to robił?Myślę,że sam demontaż/montaż i naprawa nie sprawi mi jakiegoś problemu-obawiam się jednak czy uda mi się odpowietrzyć cały układ?W najgorszym bądź razie konieczna będzie wizyta w serwisie Suzuki,czego bym nie chciał.Panowie-jakieś przemyślenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ABS = jazz ;)
PostWysłany: Nie 15:33, 06 Gru 2015
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Hejka, no to kilka przemyśleń.

Mi się wydaje, że jeśli po odłączeniu pompy nie osuszysz jej całkowicie z płynu to nie powinna się zapowietrzyć. Ale 100% pewny jak to w DL'u jest to nie wiem.

To są luźne dywagacje - nie robiłem tego na motocyklu, w samochodzie i owszem - przewody wymieniałem i ABS się nie zapowietrzył - ale cały czas był zamontowany w pionie itd. Jak w DL'u jest inaczej - koledzy poprawcie.

Co do samego odpowietrzania układu z ABS w DL'u, to kiedyś wyczytałem gdzieś tu na forum, że cały problem wynika z długości i położenia przewodów.

Stąd, że idą one w niektórych miejscach poziomo itp. może nie udać się przepompować płynu w tradycyjny sposób, czyli od góry klamką, tak skutecznie, aby usunąć całe powietrze z układu.

I była tam propozycja (w tym poście), żeby powietrze wypchnąć tłocząc płyn strzykawką od dołu przez odpowietrznik przy zacisku.

Można by coś takiego spróbować zrobić jeśli "tradycyjne" odpowietrzanie faktycznie nie da rady. Np. włożyć pompę i na poluzowanych przyłączach tak długo wpychać płyn od dołu, aż zacznie wypływać przy pompie. Potem już tradycyjnie resztę powietrza z sekcji układu tej przed pompą, usunąć pompując klamką (chodź też można najpierw pompować na zluzowanym przewodzie przed pompą, aż do pojawienia się płynu). BTW - może na pompie jest jakiś odpowietrznik - chodź pewnie nie?

Ogólnie robota pewnie trochę żmudna i trzeba uważać na płyn, żeby nie zeżarł czegoś, ale myślę, że jest to do ogarnięcia. Smile

Powodzenia w łataniu pinu nr 2 - zapodaj fotkę jak Ci to wyszło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Schemat elektryczny Układu ABS AK 7 2008 rok
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin