VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Stare gwinty.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Stare gwinty.
PostWysłany: Sob 23:43, 01 Wrz 2012
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Nie mogłem się zdecydować w jakim dziale wrzucić pytanie, ale ponieważ temat jest techniczny to zapytam tutaj.

Będę rozmontowywał stary motocykl. Czy macie jakieś wypróbowane preparaty umożliwiające lub ułatwiające odkręcanie starych (bardzo starych) śrub i połączeń, również skorodowanych ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 7:34, 02 Wrz 2012
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





wd 40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:48, 02 Wrz 2012
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Pochwal się lepiej jaki motocykl będziesz rozkręcał? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:04, 02 Wrz 2012
tomekz
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)





Postukać w zardzewiałą śrubę (tylko tak, żeby nie zniszczyć gwintu i śruby) wielofunkcyjnym urządzeniem udarowym = młotkiem. "Napsikać" choćby takiego preparatu. Odczekać kilkanaście minut, spróbować odkręcić. Jak nie idzie, to operację powtórzyć.
Doskonale sprawdza się podgrzanie śruby palnikiem (przed zastosowaniem jakiegokolwiek preparatu!!!). Po ostygnięciu psikać preparatami, czekać i próbować odkręcać

Najlepszym preparatem jest cierpliwość Wink.

Do mniej skorodowanych połączeń wystarczy Ci WD40 lub podobne CX'y 80, albo zwykła nafta. Czasami przydaje się urządzenie zwane wkrętakiem udarowym, występuje również z nasadkami na śruby. Zapobiegawczo zaopatrz się w zestaw do wykręcania ukręconych śrub.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:07, 02 Wrz 2012
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Tak jak przedmówca napisał. Z tym, że jeśli nie chcesz uszkodzić gwintów to cierpliwość dwutygodniowa. A WD40 czyni cuda tylko,że trzeba długo czekać aż porządnie spenetruje a sukces gwarantowany, obiecuję Wink
Dobrze jest ''dotrysnąć'' co parę dni i pozwolić działać grawitacji, czyli ustawić miejsce penetracji w dół.

Jeśli już uszkodzisz gwint to też tragedia się nie stanie, na rynku są dostępne sety do naprawy uszkodzonych gwintów na zasadzie wkręcanych stalowych sprężynek. Tak naprawdę po takiej wymianie gwint jest lepszy niż fabryczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:13, 02 Wrz 2012
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Woytec napisał

Cytat:
Pochwal się lepiej jaki motocykl będziesz rozkręcał? Smile


W sumie nic specjalnego, jest ich jeszcze sporo. WSK M06 64. To ta ostatnia WSK z podwójną ramą. Jest to motocykl na którym nauczyłem się jeździć.
Już dawno postanowiłem przywrócić jej świetność. Czas się brać do roboty.
Jest kompletna i mam do niej sporo części (złożyłby się pewnie drugi silnik).
Mój Ojciec twierdzi, że po odczyszczeniu odpali.

p.s. Pomyliłem. Ostatnią WSK-ą z podwójną ramą była M06 B1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 16:20, 02 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:53, 02 Wrz 2012
pc
A2

 
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Jak nie masz wd 40 to sprobuj cacacole


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:18, 03 Wrz 2012
jani
A2

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 55
Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Kiedyś w "Motorze" robili test różnych preparatów i cola pokonała wd40 i wszystkie podobne preparaty. Sam też testowałem i działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:28, 03 Wrz 2012
Mezzo
A

 
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)





a jak nic innego nie da radę to dziurka w śrubie -> wbić torxa o odp rozmiarze najlepiej takiego z zestawu nasadowego i ... cała naprzód Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:55, 04 Wrz 2012
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Serdeczne dzięki za wszystkie podpowiedzi. No to do roboty...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Stare gwinty.
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin