Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Suzuki DL V-Strom 1000 - pytania laika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrex
A1



Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:22, 29 Mar 2018    Temat postu: Suzuki DL V-Strom 1000 - pytania laika

Cześć!
Na jednym z forów wrzuciłem tego posta, pozwolę go sobie tutaj skopiować ze względu na to, że mam kilka podstawowych pytań. Byłem u okolicznego specjalisty i zgasił mój entuzjazm twierdząc, że na odświeżenie maszyny i doprowadzenie jej do stanu 'złoto' będzie mnie kosztować 10 000zł, ale ze względu na to, że mam garaż, czas i chęci zamierzam sam poszperać przy swojej nowej maszynie żeby była zrobiona na cacy. Smile

W linku poniżej dodaję kilka zdjęć z bliska (jest brudny, wpadłem w teren Razz)



Przejdźmy do rzeczy, pytania.

1. Czy jest ktoś w posiadaniu książki (nie instrukcji obsługi) z wszystkimi częściami Suzuki V-Strom DL 1000 K7 i informacją o sile z jaką mają być przykręcone wszystkie śruby?

2. Po zakupie motocykla, poza wymianą oleju, filtra oleju, filtra powietrza co jeszcze powinno mnie od razu interesować?

3. Układ hamulcowy - powiedziano mi, że powinienem wymienić klocki hamulcowe i wydaje mi się jestem w stanie zrobić to sam. Tu pojawia się pytanie czy jeszcze w jakiś sposób powinienem odświeżać zacisk czy coś około układu hamulcowego? Motocykl hamuje dobrze, przewody również wyglądają całkiem nieźle.

3. Zardzewiały wydech - chciałbym się z tym również zająć, tj. zupełnie to odświeżyć. Jakie są sposoby na to? Zapewne konieczne jest rozebranie motocykla i zdjęcie wydechów - czy jest do tego jakiś instruktaż? Nie ukrywam, że mechanika to moja nowa pasja. Razz

4. Zardzewiałe śrubki - chciałbym odkręcić, odświeżyć/wymienić każdą śrubkę w motocyklu. Złapała je lekka rdza, ale może jest sposób na to żeby po prostu obecne śrubki odświeżyć?

5. Rdza łapiąca tarcze hamulcowe - w załączniku zdjęcia tarczy, wyraźnie łapie je rdza. Tarcze są jeszcze grube i szkoda by było się ich pozbywać i wydawać pieniądze. Ale dla wizualnego efektu - jak poprawić obecny stan tarcz?



Link do zdjęć: [link widoczny dla zalogowanych]



Tak jak pisałem wyżej chcę go zrobić na cacy, nawet gdyby miało mi to zająć trochę czasu. Będę wdzięczny za odpowiedzi!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mrex dnia Czw 23:22, 29 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 23:28, 29 Mar 2018    Temat postu: Re: Suzuki DL V-Strom 1000 - pytania laika

mrex napisał:
Byłem u okolicznego specjalisty i zgasił mój entuzjazm twierdząc, że na odświeżenie maszyny i doprowadzenie jej do stanu 'złoto' będzie mnie kosztować 10 000 zł


A skąd się wzięła taka Shocked kwota temu "okolicznemu specjaliście"???


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 6:27, 30 Mar 2018    Temat postu: Re: Suzuki DL V-Strom 1000 - pytania laika

mrex napisał:
Cześć!
1. Czy jest ktoś w posiadaniu książki (nie instrukcji obsługi) z wszystkimi częściami Suzuki V-Strom DL 1000 K7 i informacją o sile z jaką mają być przykręcone wszystkie śruby?
2. Po zakupie motocykla, poza wymianą oleju, filtra oleju, filtra powietrza co jeszcze powinno mnie od razu interesować?
3. Układ hamulcowy - powiedziano mi, że powinienem wymienić klocki hamulcowe i wydaje mi się jestem w stanie zrobić to sam. Tu pojawia się pytanie czy jeszcze w jakiś sposób powinienem odświeżać zacisk czy coś około układu hamulcowego? Motocykl hamuje dobrze, przewody również wyglądają całkiem nieźle.
4. Zardzewiały wydech - chciałbym się z tym również zająć, tj. zupełnie to odświeżyć. Jakie są sposoby na to? Zapewne konieczne jest rozebranie motocykla i zdjęcie wydechów - czy jest do tego jakiś instruktaż? Nie ukrywam, że mechanika to moja nowa pasja. Razz
5. Zardzewiałe śrubki - chciałbym odkręcić, odświeżyć/wymienić każdą śrubkę w motocyklu. Złapała je lekka rdza, ale może jest sposób na to żeby po prostu obecne śrubki odświeżyć?
6. Rdza łapiąca tarcze hamulcowe - w załączniku zdjęcia tarczy, wyraźnie łapie je rdza. Tarcze są jeszcze grube i szkoda by było się ich pozbywać i wydawać pieniądze. Ale dla wizualnego efektu - jak poprawić obecny stan tarcz?
Będę wdzięczny za odpowiedzi!

Hej Mrex!!! Very Happy
Po primo, książki serwisowej nie mam, ale i bez tego sobie poradzisz: TUTAJ ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI i podpowiedzi dotyczące co jak i z jaką silą klucza dynamometrycznego dokręcać, wymieniać, zamienić...
Po due, powinno Ciebie zainteresować:
a) regulacja zaworów
b) wymiana płynów w układzie hamowania (przód i tył) oraz w pompie sprzęgła (masz 1000-kę)
c) w/g mnie możesz wymienić tarcze hamulcowe -przód, ale grubość tarcz jest tu istotna!
d) klocki przód i tył (i tu to nie jest duży wydatek) 250-350 PLN
e) układ wydechowy, zdemontować, jak są nie szczelności dać do warsztatu na migomat albo CeoN do zaspawania , koszt od 50 do 250 PLN, następnie zakonserwować np. czarnym matem, specjalistyczny spray na tłumiki wytrzymałośc do 750 st. C (koszt około 59 PLN)
f) większość śrub , nakrętek jesteś w stanie odkręcić, wyszyścić odtłuścić, zakonserwować i na nowo zamontować, ale; ALE TRZEBA WIEDZIEĆ, KTÓRE NALEŻY RUSZAĆ, A KTÓRE NIE!!!
Na pewno trzeba sprawdzić jak działa alternator, czyli zasilanie, stan ładowania, regulator napięcia i oczywiście stan akumulatora!!!
jak jest ze sprzęgłem, ale to już na czuja...
jak jest z wahaczami (lagi przód i tylnia pod kanapą) tam jest regulacja jej napięcia lekka-ciężka!
jaki jest stan napędu (zębatka zbiorcza, zębatka zdawcza i łancuch) wizualnie ze zdjęcia jest w normie...
jaki jest stan elektryki, złącza, kostki, przepięcia itd.
Moim skromnym zdaniem zmieścisz się w kwocie 1000-2000 PLN Max!!!
Życzę powodzenia
Żółwik Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Pią 9:41, 30 Mar 2018    Temat postu:

10k - no cóż może specjalista ma roboczogodzinę po 600-800zł to mu tyle wyszło Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin1985
A1



Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:51, 30 Mar 2018    Temat postu:

Siema,

Napisz na priv, mam serwisowke do KLV, ale to to samo.
Mam tez sam wykaz czesci do 2007.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 11:24, 30 Mar 2018    Temat postu:

Manuale serwisowe czylli m.in. lista części i intrukcje serwisowe z momentami dokręcania znajdziesz tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomocne będą też posty z tego działu w którym sam napisałeś - jak trochę poszukasz to zobaczysz że są niezwykle szczegółowe fotorelacje z regulacji zaworów, regeneracji sprzęgła, hamulców itp. No ale szukania nikt za Ciebie nie zrobi, polecam przycisk SZUKAJ na górnej belce forum.
Nie jeździj już do tego "specjalisty", szkoda kasy na naciągacza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piterpan
A



Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:59, 30 Mar 2018    Temat postu:

Jak jest potrzeba to wymie klocki, sprawdz tarcze. Wymien napewno wszystkie plyny i filtry oraz sprawdz naped.
A tak do rozbieranie, czyszczenie i malowanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrex
A1



Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:16, 30 Mar 2018    Temat postu:

@biblo
Widzisz, gość chyba trochę z głową w chmurach, ale ponoć się zna, więc nie będę mu odbierał. Wydaje mi się, że wpadają do niego 'fanatycy', którzy po prostu jeżdżą i mają za dużo pieniędzy. Wink

@Zolw_Danziger Cześć! Chyba zmieniłeś nick, albo mi się wydaje. Razz Nie chciałbym mieszać w silniku przed zimą, silnik chodzi igła, pali na dotyk, jedyne co zrobię to to co piszesz, tj. wymiana wszystkich płynów. No i będę się bawił z klockami, rdzą, ale to na spokojnie, bez ciśnienia.

@Mowso No jest wariat, naprawdę. Na innym forum poradzili mi danie sobie spokoju z mechaniką jeżeli się na tym nie znam, ale ja wychodzę z założenia, że przecież można się z mechaniką zaprzyjaźnić. Smile A poza tym jak ruszę w trasę i nie daj Bóg coś padnie - będę wiedział jak to naprawić.

@MaG - nie widzę tam książki z częściami do Suzuki K7. Czy będzie to to samo co do K2, K3, K4?

@Piterpan Tak właśnie zrobię, zamawiam klocki i w tygodniu siadam do maszyny. Znalazłem u siebie w garażu olej Orlen 10W40 spełniający wymagania wg instrukcji, ale nie jest to olej z najwyższej półki. Jak myślicie, powinienem go użyć, czy raczej zainwestować w Motul lub olej innego renomowanego producenta?

Pozdrawiam,
mrex


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 20:55, 30 Mar 2018    Temat postu:

mrex:: ja bym na Twoim miejscu odpuścił sobie to "doprowadzanie maszyny do stanu złoto" i odświeżanie/wymianę wszystkich śrubek.

Wydasz na to kupę kasy, po drodze może coś rozgrzebiesz Wink i zamiast jeździć będziesz długie godziny spędzał w garażu. Wymień i sprawdź podstawowe rzeczy, rdzę zetrzyj szczotką drucianą i ewentualnie natłuść te powierzchnie. Po sezonie, przez całą kolejną zimę możesz wrócić do tematu - o ile Ci nie przejdzie Wink

Ten pierwszy motocykl potraktuj jako poligon doświadczalny Smile

A swoją energię możesz skierować np. na szkolenie Suzuki Moto Szkoła. Zbiera dobre opinie, mało kosztuje i pod okiem instruktora można czegoś się nauczyć i wyszaleć Wink na torze.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin