VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> swiece zwykle / irydowe
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
swiece zwykle / irydowe
PostWysłany: Pon 1:34, 31 Gru 2012
lukaszt2
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Wymienialem ostatnio swiece w swoim K9 i przyszla mi do glowy taka oto mysl: Suzuki kaze to robic co 12kkm, w nowym jednak Sztormie zastosowano swiece irydowe podobno co wydluza okres wymiany do 30kkm.
Czy wynika to tylko z rodzaju ow swiec czy spowodowaly to tez jakies inne zmiany w silniku? bo idac tym tropem moglbym za kolejne 12kkm po prostu kupic te irydowe i jezdzic do 30kkm. Jestem poczatkujacym motocyklista i nie wiem czy wlasciwie to rozumiem Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:57, 31 Gru 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 111 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Bez problemu mozesz założyć irydowe do starego modelu. Silnik nie musi być specjalnie przystosowany do takiej świecy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:01, 31 Gru 2012
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





I z tego wynika dłuższy przebieg Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:18, 31 Gru 2012
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Irydowe nie irydowe, a i tak w nowym DLu wymienia się je obowiązkowo po 24k km, na okresie gwarancji, a kontroluje przy 12k. Zmiana taka, że irydowe są droższe i sobie jako serwis więcej zarabiamy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:04, 31 Gru 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Polecam irydowe chociażby ze względu na utrudniony dostęp do świec. Jeśli oddajecie motocykl do serwisu to koniecznie uświadomcie ich, że wiecie co macie i wymiana świec po jednym sezonie nie jest potrzebna. No i oczywiście jeśli nie macie zaufania do mechaników to lepiej patrzeć na ręce.
Kiedyś sprzedałem motocykl z półrocznymi świecami irydowymi a nowy właściciel (kolega) na wiosnę wstawił motocykl do serwisu i oczywiście wymienili mu świece na nówki za 12 PLN.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:56, 31 Gru 2012
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





To zależy od koordynatora serwisu. U siebie w całym sezonie ubiegłym tylko w 1 DLu wymieniliśmy świece (zwykłe). Cała reszta miała je w dobrym stanie, więc nie było potrzeby. Ale wg serwisówki nie ważne jakie masz. Aby gwarancja działała bez zarzutu, przy 24k musisz wymienić. Ale to już nie na temat piszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:55, 31 Gru 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Zwykłe świece wymieniam co roku. Koszt niewielki a pewność, że w trasie nie trzeba będzie się z tym matolić bezcenna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:29, 01 Sty 2013
lukaszt2
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Czyli nastepnym razem zakladam irydowe, chociazby jak Benek powiedzial ze wzgledu na dostep do nich. Plusem jest tez wieksza wygoda w przypadku dalszej wyprawy, ze nie trzeba gdzies w nieznanym tego robic.
Dzieki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:50, 10 Sty 2013
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 170
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Irydowe śmiało wytrzymują 40 tys. km - np.: w BMW 4-cylindrowym, który kręci do 10,5 tys. obr./min instrukcja zaleca wymianę takich świec co 40 tys. km. Suzuki po prostu chce dać więcej zarobić serwisom i sprzedawcą świec.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:23, 10 Sty 2013
radekbrt
A

 
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





u mnie irydowe po 16k km zaczęły, w sumie to pewnie jedna przerywać, wymieniłem obie, ponownie na irydowe i jest ok. Zobaczymy ile te wytrzymają. Sam u siebie nie próbowałbym zrobić na świecach 40 kkm..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:44, 10 Sty 2013
lukaszt2
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2





16k to troche malo, raczej wada produktu niz normalny koniec zwiazany ze zuzyciem materialu, wszak normalna po wymianie przy 12k jesli spalanie bylo ok wyglada jakby jeszcze jej sie mialo na zycie.
Ja podjalem decyzje, ze bede wymienial na irydowe nastepnym razem i utrzymywal cykle 30k od wymiany do wymiany


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukaszt2 dnia Czw 22:45, 10 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:32, 10 Sty 2013
Kondziu
A2

 
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





ja u siebie po 22k musiałem wymienić bo strasznie przerywał i strzelał jak się okazało przednia świeca irydowa była wypalona więc raczej nie wierzę w takie 40k przebiegu i zostaję przy normalnych i wymianie co 12k taniej i bezpieczniej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:44, 10 Sty 2013
lukaszt2
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2





kazdy ma inne doswiadczenia z nimi widze, ciekawe. dobrze uslyszec opinie in plus oraz in minus
moze ktos jeszcze przeskakiwal na irydowe i moze swoje doswiadczenia opisac...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:57, 11 Sty 2013
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





I ja jakiś czas temu wymieniłem. Najechałem 14-15 kkm i jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:07, 11 Sty 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





na na irydówkach zrobiłem ponad 80tyś, wymieniłem jak sobie przypomniałem i sprawdziłem kiedy były wymieniane. Stan optyczny swiecy poza nagarem, jak nowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:57, 11 Sty 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Też mam irydowe - włożone bodajże przy 18.000 km. Zmian nie odczuwam, ale za to mam spokój z wymianami na długo Wink. Teraz mam 32 tyś i może przy najbliższym przeglądzie poproszę o inspekcję i ewentualną regulację szczeliny.

Ktoś wyżej pisał, że mu przerywała - może miałeś nieodpowiednią szczelinę lub jakieś irydowe dziadostwo. NGK, a tym bardziej Denso nie powinny sprawiać kłopotów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:29, 11 Sty 2013
radekbrt
A

 
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





ja miałem NGK, szczelina była książkowa i świeca była czysta, także może być, że trafiła mi się po prostu jakaś wadliwa. Zobaczymy jak kolejne się sprawdzą, też NGK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:27, 08 Lut 2013
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Ja kupuję irydówki na Ebay.co.uk wychodzą po 30 kilka zł a przesłka 4 funty najlepszy interes jaki możliwy jest do zrobienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:23, 17 Lut 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





geniusz napisał:
Ja kupuję irydówki na Ebay.co.uk wychodzą po 30 kilka zł a przesłka 4 funty najlepszy interes jaki możliwy jest do zrobienia.


Zastosowałem ten sam manewr i potwierdzam, że cenowo wychodzi to najkorzystniej - oczywiście licząc przesyłkę z Anglii. Dla zasady warto to zrobić, jeśli ktoś ma możliwość dokonywania zakupów poprzez ebay.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:37, 17 Lut 2013
rbmlawa
A1

 
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mława





To dorzucę swoje trzy grosze jak będziecie kupować NGK to zwróćcie uwagę czy świece są z Japonii czy z Turcji. Podobno te z Turcji się częściej sypią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:43, 17 Lut 2013
radekbrt
A

 
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Mi udało się kupić dwie świece wraz z przesyłką za niecałe 88 zł, także nie wiem czy jest sens zamawiania, aż z UK. polecam swiece-zaplonowe.pl, często wysyłają maile z dodatkowymi rabatami 10-15% od tego co widać na stronie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:07, 27 Lut 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Kurde koledzy wymienilem tylna swiece. Ale jak sie dobrac do tej z przodu trzeba calkiem chlodnice sciagac?????? Nie podejmuje sie tego czy z jedna wymieniona wszystko bedzie OK.?? Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekuza dnia Śro 21:09, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:26, 27 Lut 2013
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No raczej zmienia się wszystkie.
DO wymiany świecy z przodu trzeba zdjąć chłodnicę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:53, 27 Lut 2013
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Można łatwo zdjąć chłodnicę odkręcając ją od ramy i nie ruszając przewodów.

Znalezione na forum SV ale do DL też powinno dać się zastosować.
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=68725

7 zdjęcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:55, 27 Lut 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





tomekuza napisał:
Ale jak sie dobrac do tej z przodu trzeba calkiem chlodnice sciagac??????
Jak masz ręce ginekologa to da się bez ściągania chłodnicy. Luzujesz te boczne nakrętki/śruby, odchylasz ile się da i walczysz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:20, 27 Lut 2013
Kondziu
A2

 
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Jaca napisał:
tomekuza napisał:
Ale jak sie dobrac do tej z przodu trzeba calkiem chlodnice sciagac??????
Jak masz ręce ginekologa to da się bez ściągania chłodnicy. Luzujesz te boczne nakrętki/śruby, odchylasz ile się da i walczysz Smile


potwierdzam ja tak wymieniam świeczki, mam wielkie dłonie ale obsługuję się nimi niczym zawodowy lekarz Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:07, 28 Lut 2013
rbmlawa
A1

 
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mława





Zawodowy lekarz (czytaj ginekolog) podobno wymienia świece wchodząc rękoma przez wydechy Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:56, 28 Lut 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





rbmlawa napisał:
Zawodowy lekarz (czytaj ginekolog) podobno wymienia świece wchodząc rękoma przez wydechy Laughing
Aaaa to szacun Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:24, 28 Lut 2013
radekbrt
A

 
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Ja również wymieniałem świecie z przodu bez zdejmowania chłodnicy, a jedynie luzując z boku śrubę łączącą chłodnicę z silnikiem. Odchylasz i idzie to zrobić bez większych problemów. Ze zwykłym kluczem faktycznie może być problem, ale łamany oryginalny klucz z serwisówki znacznie to ułatwia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
swiece zwykle / irydowe
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin