VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Ukręcona śruba od kolektorów wydechowych
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ukręcona śruba od kolektorów wydechowych
PostWysłany: Sob 20:06, 07 Cze 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Cześć,

dzisiaj chciałem odkręcić kolektor od wydechu. Śruby były bardzo zapieczone, więc użyłem dźwigni. Ukręciłem śrubę.
Co z nią mogę zrobić? Dodam, że jest na tyle zapieczone, że nie wykręcę jej kombinerkami.

Zdjęcie

Pozdrawiam,
jotto


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:39, 07 Cze 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Teraz to już chyba tylko jedno Ci zostało czyli rozwiercenie tak aby nie uszkodzić gwintu . Po rozwierceniu przegwintowanie właściwym gwintownikiem i wkręcenie nowej śruby . Operacja delikatna więc bądź ostrożny . Powodzenia .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:28, 07 Cze 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Najpierw sprobuj rozgrzac... Wetedy latwiej wykrecic... I wykretaki probuj...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:43, 07 Cze 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





W sensie czymś takim:

To się ręcznie "wierci", racja? Tak mi się coś kojarzy.

A co do grzania, to po jeździe już chyba się wystarczająco podgrzewa, a i tak nie idzie. :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotto dnia Sob 21:46, 07 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:55, 07 Cze 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Nie wiem czy dobrze doradzę więc ew. proszę o poprawę.
Czy próbowałeś pomóc jakimś środkiem penetrującym typu WD-40?
Ale nie wiem czy w takim materiale można.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:10, 07 Cze 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Nie myślałem, że WD-40 może czemukolwiek zaszkodzić, ale tak - próbowałem. Nic nie drgnęło, bo niby jakby miał się dostać ten specyfik w gwint?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:03, 07 Cze 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Tak, wykrętaki jak pokazałeś, choć to dość rozbudowany zestaw.
Najpierw musisz w resztkach śruby nawiercić otwór, w który potem wkładasz wykretak. Potem rozgrzej silnik. Metal po nagrzaniu się delikatnie rozszerzy i działaj wykrętakiem. Tylko ostrożnie, bo gorąco Wink .

Dopiero jak to nie pomoże, to gwintuj na nowo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:33, 07 Cze 2014
pawel257
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Jak wystaje to może uda się dospawać do tego kikuta drugą śrubę trochę podgrzać i może się wykręci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:51, 08 Cze 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Myślę, że spaw nie wytrzyma tych momentów, których trzeba użyć, żeby tę resztę wyciągnąć. Będę próbował rozwiercać zatem. Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:27, 09 Cze 2014
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Rozwiercić zawsze zdążysz.

Ja bym spróbował spawem najpierw. Przy okazji spawania ta śruba się podgrzeje i jest szansa, że to ruszysz.
Moment potrzebny do wykręcenia też się powinien trochę zmniejszyć bo aktualnie po urwaniu łba śrubę trzyma tylko korozja. Wcześniej była jeszcze ściśnięta kołnierzem wydechu.

Jeżeli chcesz rowiercać to poświęć czas i trochę pieniędzy (uszczelka itd) i zdejmij głowice. Jak do tego podejdziesz z głową przy pomocy wiertarki stołowej jest szansa na uratowanie oryginalnego gwintu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:08, 09 Cze 2014
luto
A

 
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY





Chcialbym dodac jedno slowo w kwestii wykretakow.

W tym przypadku ich nie polecam!

Przerabialem ten temat w VLu.
Problem z wykreceniem sie zacznie jak Ci wykretak zostanie w szpilce...........

Sprobuj rozwiercania.
Wiertla kobaltowe.
Zacznij od 1mm i potem stopniowo do gory.

Jak dojdziesz do 3 mm to sprobuj 3,5 mm ale lewoskretne. Jest szansa, ze sie wykreci.

Tylko pamietaj, pierwsze wiercenie b. Ostroznie i centralnie na tyle ile sie da


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:24, 09 Cze 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





jotto, i jak się ma sprawa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:56, 10 Cze 2014
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





luto napisał:


Sprobuj rozwiercania.
Wiertla kobaltowe.
Zacznij od 1mm i potem stopniowo do gory.

Jak dojdziesz do 3 mm to sprobuj 3,5 mm ale lewoskretne.





Dokładnie. Dobre wiertła lewoskrętne będą lepsze od wykrętaka.

A jak już dojdziesz do skręcania kolektora, to daj smar miedziowy.
W tym miejscu jest gorąco.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:29, 03 Lip 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Sprawa ma się jeszcze gorzej niż było. Próbowałem rozwiercić to wiertła się topiły. Naciąłem na krzyżaka, ale nie łapało na tyle, żeby wykręcić. Przyspawałem nakrętkę to się trochę wykręciła śruba i znów się przekręciła. Przyspawałem jeszcze raz nakrętkę i się tak śruba ukręciła, że nic nie wystaje. Zestaw do rozwiercania śrub stępił się na śrubie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:16, 03 Lip 2014
luto
A

 
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY





Znaczy sie ktos MONDRY Wink przy wkrecaniu sruby locktailem potraktował :-/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:56, 03 Lip 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2276
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Skocz do jakiś magików, typu ślusarz. W poprzednim moto ukręciłem 4 i za naprawę tego zapłaciłem 4 browary.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:53, 03 Lip 2014
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





luto napisał:
Znaczy sie ktos MONDRY Wink przy wkrecaniu sruby locktailem potraktował :-/

Te śruby są firmowo na klej do gwintów przykręcone i nic się im nie dzieje.
Po prostu skorodowało i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:42, 03 Lip 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Jakie śruby powinienem wsadzić tam po tych przygodach, żeby się nie powtórzyło?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:07, 03 Lip 2014
fino
A2

 
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK





jotto napisał:
Sprawa ma się jeszcze gorzej niż było. Próbowałem rozwiercić to wiertła się topiły. Naciąłem na krzyżaka, ale nie łapało na tyle, żeby wykręcić. Przyspawałem nakrętkę to się trochę wykręciła śruba i znów się przekręciła. Przyspawałem jeszcze raz nakrętkę i się tak śruba ukręciła, że nic nie wystaje. Zestaw do rozwiercania śrub stępił się na śrubie.


Na giełdzie samochodowej człek sprzedawał specjalne wiertła węglikowe do twardych śrub. Kupiłem i zadziałało jak pilnik i śrubę zmieliło, nastęnie nowy gwint i działa. Poźniej wiertło ukruszyłem i nie dało się tego zaostrzyć na szlifierce - tylko diament. Zatem poszukaj - wygląda jak końcówka śrubokręta sfazowana jak czoło wiertła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:49, 04 Lip 2014
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





jotto napisał:
Jakie śruby powinienem wsadzić tam po tych przygodach, żeby się nie powtórzyło?

To nie wina rodzaju śrub tylko warunków w jakich motocykl się porusza, w jakich jest przechowywany oraz czasu od ostatniego odkręcania.

Ja u siebie raz w roku zdejmuje wydech i problemów od 4 lat nie mam.
Tylko uwaga, ja jeżdżę całą zimę także motocykl jeżeli chodzi o korozję ma trochę ciężej. Pierwszy raz zdejmowałem wydech po 2 latach i śruby wyglądały dość kiepsko także je po prostu wymieniłem na nowe. Aktualnie zdejmuje wydech co roku i po prostu czyszczę śruby i same gwinty po czym wkręcam śruby na loctite.

BTW. Wydechu nie zdejmuje z nudów tylko po każdej zimie muszę wymontować wahacz by nasmarować łożyska. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:56, 05 Lip 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





@fino: http://allegro.pl/wiertlo-wiertla-weglikowe-widia-vhm-2-4mm-cnc-i4339638497.html

o coś takiego chodzi? Powinno podejść pod zwykłą wiertarkę co? Swoją drogą rozwierciłeś wszystko i z 8 zrobiłeś 10?

@nieprosty, ale chyba lepiej ze stali nierdzewnej śrubę wsadzić niż ze zwykłej co? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ukręcona śruba od kolektorów wydechowych
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin