VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Vstrom DL 650 2008 demontaz alarmu utknołem awaria HELP
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Vstrom DL 650 2008 demontaz alarmu utknołem awaria HELP
PostWysłany: Pią 21:20, 03 Sie 2018
Hetman_Wielki
A1

 
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: pomorskie





Za namowa wielu ludzi i niezadowolonych użytkowników Datatool 4 i cudownych opisach (znalezc rozwarte kabelki połączyć i bedzie gralo, pozostałe olac)
okazało sie ze moj motocykl w środku sezonu stoi unieruchomiony.
Proszę o pomoc Vstrom 2008 DL 650 bez ABS woj.pomorskie trójmiasto

Odciąłem wszystkie kable od alarmu pojedynczo, ide one do jednostki sterującej, skrzynki bezpieczników, jakieś kosteczki kwadratowej której nie znam przeznaczenia, i do jakiegoś punktu gdzie byl kabelek rozdzielony, polutowałem połączenie ZDJECIE 3

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie działa mi pompa i mam dyskotekę świateł tylnych, tak wszystkie wtyczki i bezpieczniki posprawdzałem,
a resztę kabelków posprawdzałem żaróweczka
Zdjecie 1, kabelek ktory jest dopięty do skrzynki bezpieczników 12V po przekręceniu stacyjki
Zdjecie 2 obraz tej samej kostki
Zdjecie 4 sa to przewody idące z wiązki od kierownicy, sygnał 12v po załączeniu pompy, i sygnał przerywany lewego kierunkowskazu
(to tez zostało odcięte od alarmu, trochę tutaj brak logiki, pewnie by sie wyjaśniło prując dalej wiązkę,)
Zdjecie 5 to pozostaly kabelek wpiety "do kompa" do pomarańczowego kabelka, na nim brak napięcia
Zdjecie 6 to zagadkowa kostka, pozostały w niej 2 kabelki odciete od alarmu
(albo to jest cos w rodzaju szybkozłączki, ten bialy przecięty przez pomyłkę kabelek pewnie idzie do kostki oświetleniowej tylnej, gdyż sie zgadza kolor i przecięcie, ponadto tutaj brak napiecia, czy to zasilić moze 12v po pompie?) identyczna kostka jest przy oświetleniu z przodu
Zdjecie 7 to wpiety kabelek od alarmu, napiecie tutaj jest stale 12V zawsze
Zdjecie 8 tutaj mamy przeciety omyłkowo kabelek, jeden krotki z niczym nie połączony tak byl, i dopięty od alarmu
(cokolwiek bym tu nie podłączał zasilanie znalezione z kierunkowskazu badz laczyl omyłkowo przecięty nic to nie daje, mam dyskotekę)

W ten sposob moto stoi unieruchomiony, pochodze z pomorskiego, ktos wczesniej wyciagnol wiazke i niezle ja porobil markujac alarm
brakuje mi tutaj wiedzy orginalnej instalacji, czy da sie to poskladac, czy czegos jeszcze szukac w instalacji ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hetman_Wielki dnia Pią 23:59, 03 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:44, 03 Sie 2018
Pepo
Motonita

 
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 519
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów





Hetman.... żadnych zdjęć nie widać, Nie załączyłeś wg. instrukcji. Szukasz pomocy. Nie przedstawiłeś się. Rozpaczliwie szukasz pomocy wszędzie. Jesteś zdesperowany ale zasady zobowiązują każdego użytkownika forum.
Na forum nie naprawiamy motorów ale dzielimy się wskazówkami i doświadczeniem.
Ty oczekujesz serwisanta i mechanika ....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:07, 03 Sie 2018
Hetman_Wielki
A1

 
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: pomorskie





Zdjecia

[link widoczny dla zalogowanych]

Serwisowka

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hetman_Wielki dnia Pią 23:57, 03 Sie 2018, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:51, 03 Sie 2018
Hetman_Wielki
A1

 
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: pomorskie





Pepo napisał:
Hetman.... żadnych zdjęć nie widać, Nie załączyłeś wg. instrukcji. Szukasz pomocy. Nie przedstawiłeś się. Rozpaczliwie szukasz pomocy wszędzie. Jesteś zdesperowany ale zasady zobowiązują każdego użytkownika forum.
Na forum nie naprawiamy motorów ale dzielimy się wskazówkami i doświadczeniem.
Ty oczekujesz serwisanta i mechanika ....


przepraszam juz sie poprawiam
fakt, wpisanie url wd schematu nie działa, gdyz podobny znak jest w linku,
(zmieniłem poprzez tiny)
nie jestem zdesperowany, szukam porady, osob ktore instalują, trudnia sie elektryka, badz demontowały ten alarm w swoim DL, znają ta wiązkę, to jest kwestia czasu i ogarnięcia,
nigdy nie ma sytuacji bez wyjścia, sa tylko trudne sprawy:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hetman_Wielki dnia Pią 23:58, 03 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 7:23, 04 Sie 2018
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 441
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Kiedyś mieliśmy podobny problem w Gruzji. Alarm był montowany w Aso. Telefon do nich i kazali znaleźć pustą kostkę zachowaną w boczku i ja zwatowac. Twój alarm pewnie też ma tryb awaryjny.
Samą pompę zawsze można zasilić na krótko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Vstrom DL 650 2008 demontaz alarmu utknołem awaria HELP
PostWysłany: Pon 8:29, 06 Sie 2018
odyniec
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 475
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.





Hetman_Wielki napisał:
Za namowa wielu ludzi i niezadowolonych użytkowników Datatool 4 i cudownych opisach (znalezc rozwarte kabelki połączyć i bedzie gralo, pozostałe olac)
okazało sie ze moj motocykl w środku sezonu stoi unieruchomiony.
Proszę o pomoc Vstrom 2008 DL 650 bez ABS woj.pomorskie trójmiasto

Brakuje mi jeszcze kostki tuż obok akumulatora...Miałem innej formy alarmy, ale było w nich obejście jednej z kostek obok akumulatora.

Tzn. Fabryczne przyłącze było wypięte i między to wchodziła instalacja od alarmu.

Poza tym widać, że wiele kabli zostało rozciętych u Ciebie, i tak byle jak zabezpieczonych. Po tym najłatwiej będzie Tobie dojść do tego jak to faktycznie było. Przez internety ciężko będzie Ci pomóc.
Najlepiej byłoby znaleźć sobie schemat instalacji elektrycznej DL650 i z miernikiem posprawdzać te poprzecinane przewody, gdzie faktycznie powinny zostać wpięte.

Na szczęście dla Ciebie instalacja alarmu to kilka przewodów, umieszczona jest zazwyczaj na odcinku od akumulatora do tylnej lampy, zazwyczaj za lewą owiewką.

PS. Jakbyś miał problem znaleźć schemat el. DLa to pisz. Podepnę.

PS.2. Źle zrobiłeś moim zdaniem że rozprułeś wiązkę z rurek oraz z izolacji. To wszystko będzie trzeba potem znowu zrobić. (zakładam że przy instalacji alarmu tego nie robili, to przy deinstalacji też nie trzeba).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez odyniec dnia Pon 8:31, 06 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:07, 07 Sie 2018
Hetman_Wielki
A1

 
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: pomorskie





hej witaj ciesze sie ze odpisałeś

tzn chodzi ci o kostkę od omrona przekaźnika sterownika czy tej bliżej plusa + ?

najbardziej dla mnia zagadkowa jest ta kostka kwadratowa z 6 kabelkami
(identyczna jest pod zegarami przy światłach i obok baku z przodu, to cos w rodzaju (złączki/trójnika)

Jesli chodzi o rozcięcie to rozciąłem to co szly od sterownika alarmu, każdy pojedynczo, sprawdzałem po rozcięciach żaróweczka co tam sie dzieje

znalazłem schematy ale pewności nie mam czy odpowiedni
Vstrom 2008 bez abs 650 badz 2007

tzn jesli chodzi o instalacje to pojechali na maxa
mam podpięty kabelek pod kierunkowskazy przed bakiem (lewy kierunkowskaz i to jest kabelek który szedł od alarmu surowy i podobny leci od przełącznika pompy

wszystko było zaizolowane taśma i niektóre kostki wychodzące z kabelkami wolały o pomstę wiec stwierdziłem ze zrobie izolacje na nowo taśma samowulaknizacyjna, cześć odcinków była sklejana przeciętymi otulinami na klej, akurat to lubie i zrobie sobie na nowo

wiem ze poma mi sie nie zalacza i ciezko to przywrócić nie znając obrazu oryginalnej instalacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:08, 07 Sie 2018
Zolw_Danziger
Motonita

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 860
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk-Brzeźno





Hetman!
Tutaj Tobie jest potrzebny prawdziwy spec od elektryki motocyklowej!
Domniemam, że sam tego nie ogarniesz. Jeśli jeszcze potrzebujesz pomocy to jest spec Wojtek vel Kolec, ma chłop warsztat na Gdańskim Przymorzu przy głównej arterii Trójmiasta!!!
Pisz na PW to dam Tobie namiary!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Wto 6:45, 07 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:05, 07 Sie 2018
odyniec
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 475
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.





Hetman_Wielki napisał:
tzn chodzi ci o kostkę od omrona przekaźnika sterownika czy tej bliżej plusa + ?

najbardziej dla mnia zagadkowa jest ta kostka kwadratowa z 6 kabelkami
(identyczna jest pod zegarami przy światłach i obok baku z przodu, to cos w rodzaju (złączki/trójnika)

Pamiętam że była po lewej stronie od samego akumulatora.
Biała kostka na 4 przewody, dość gruba. To może być do głównego przekaźnika, a to może być powodem dlaczego nie włącza Ci się pompa paliwa. Bo immo nie było w Suzuki Vstrom. Tam tylko stacyjka daje zasilanie na przekaźnik główny, a wraz z tym idzie zasilanie na całą resztę motocykla, tzn. światła, pompa, zegary, itd.

Hetman_Wielki napisał:
znalazłem schematy ale pewności nie mam czy odpowiedni
Vstrom 2008 bez abs 650 badz 2007

2007-2011 było praktycznie to samo.
2004-2006 był delikatnie inny silnik (miał tylko 1 świecę zapłonową na cylinder).

Hetman_Wielki napisał:
tzn jesli chodzi o instalacje to pojechali na maxa
mam podpięty kabelek pod kierunkowskazy przed bakiem (lewy kierunkowskaz i to jest kabelek który szedł od alarmu surowy i podobny leci od przełącznika pompy

I to jest dla Ciebie wskazówka, gdzie była pruta instalacja, czyli gdzie trzeba zrobić to tak jak było z fabryki.

Hetman_Wielki napisał:
wszystko było zaizolowane taśma i niektóre kostki wychodzące z kabelkami wolały o pomstę wiec stwierdziłem ze zrobie izolacje na nowo taśma samowulaknizacyjna, cześć odcinków była sklejana przeciętymi otulinami na klej, akurat to lubie i zrobie sobie na nowo
żebyśmy mieli jasność - taśma samowulkanizująca czy koszulki termokurczliwe? Lepsze są te drugie, nie trzeba czekać aż się zawulkanizuje.
Ponadto polecam wszystkie połączenia tych przewodów zrobić za pomocą lutownicy i cyny. Silnik w motocyklu dość mocno drga, a w przyszlości może to doprowadzić do poluźnienia skręconych przewodów, co będzie potem bardzo trudne do zdiagnozowania....


Hetman_Wielki napisał:
wiem ze poma mi sie nie zalacza i ciezko to przywrócić nie znając obrazu oryginalnej instalacji

Przypominam - schemat instalacji elektrycznej.



Ponadto takie pytanie, czy sam kiedyś grzebałeś w samochodach, motocyklach? Ogarniasz trochę elektrykę i schematy?
Umiesz obsługiwać lutownicę? Miernik elektryczny?

Jeśli tak to bez problemu sam dasz radę.
Jeśli nie, ale nie boisz się wyzwań, to też dasz radę. Może Ci to chwilę zająć.
Jeśli nie i boisz się to sam zrobić, to może lepiej oddaj to komuś.
Z tym, że każdy widząc że masz rozkręcony motocykl, który teraz się nie uruchamia to może Tobie spokojnie wywindować cenę. Tym bardziej że sezon w pełni.

Jeśli będziesz jeszcze potrzebował porady, to pisz śmiało.
W razie gdybyś potrzebował to mam jeszcze kompletną wiązkę do Vstroma K5, mogę Ci użyczyć na jakiś czas jako pomoc w naprawie...Zawsze łatwiej się naprawia jak można porównać w dobrym egzemplarzu.
Z tym że tutaj to bezwzględnie musisz ogarniać schemat elektryczny, bo to jest tylko kilka połączonych przewodów i kostek.

Z chęcią wziąłbym tę instalację elektryczną, siadł na moto i podjechał Ci pomóc...ale dość daleko mieszkasz....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez odyniec dnia Wto 7:09, 07 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:09, 07 Sie 2018
odyniec
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 475
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.





Tu masz jeszcze schemat el. VStroma 650.

[link widoczny dla zalogowanych]

U góry masz dwa elementy, których szukasz, tj. przekaźnik pompy paliwa oraz sama pompa.
Te literki obok to rozpiska kolorów (O/W = Oragne / White - czyli biały z pomarańczowym paskiem).
Jakbyś miał jeszcze pytania to pisz śmiało.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:31, 07 Sie 2018
Hetman_Wielki
A1

 
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: pomorskie





Nowe zdjecia


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:44, 07 Sie 2018
LukaszReda
A

 
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 125
Przeczytał: 115 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda





Szybciutko wpychaj te flaki w bebechy i w drogę, bo cię pasterka zastanie.... 😜. A tak na poważnie to współczuję. Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:07, 07 Sie 2018
Hetman_Wielki
A1

 
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: pomorskie





Postaram sie odpisac masowo na wszytskie pytania

motocykl mam bez abs rok 2007-2008

Tzn Czyli moga kazda wiazke zakupic i wmontowac bez osblugi ABS ?
da sie jakos ja skatalogowac po VIN czy cus?

Oczywiscie ze przewody bedą lutowana, izolowane a pozniej lacznie izolowane
Jakies podstawy ogarniam, ale latwiej by bylo znac ta wiazke macierzysta, zastanawiam czy nie zakupic takiej z allegro
ktora mozna by rozpruc podejrzec ...
z drugiej strony tez nie za bardzo mam czas by kwitnac w garazu, zwlaszcza ze czasu jest malo
zycie obowiazki

Poztym instalator alarmów w motocyklu bedzie wiedzial jak do tego podejsc, praktyka,
ja patrzac na schamat musialbym wszystko rozlozyc na czynniki pierwsze i miec 100% pewnosc
podłączenia zanim zaizoluje, teraz pewnie czeka mnie laweta duze koszty

rzeczywiście 370km to szmat drogi i brak pewnosci czy daloby sie to szybko i pozytywnie ogarnac,
choc innej opcji nie zakladam Razz

Mialo byc szybko sprawnie a wyszlo jak wyszlo:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hetman_Wielki dnia Wto 22:21, 07 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:47, 07 Sie 2018
Hetman_Wielki
A1

 
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: pomorskie





znajde gdzies ów oznaczenia ?
LG
BR
b/w
w/b
B
gr
Y/r
o/g


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:21, 08 Sie 2018
lawka
Motocyklista

 
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 335
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Hetman_Wielki napisał:
znajde gdzies ów oznaczenia ?
LG
BR
b/w
w/b
B
gr
Y/r
o/g


LG - Light Green
BR - Brown
b/w - Black/White
w/b - white/black
B - Black
gr - green albo raczej powinno byc g/r czyli green/red bo oznaczenie G to green
Y/r - Yellow/red
o/g - orange/green


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lawka dnia Śro 7:23, 08 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:04, 08 Sie 2018
odyniec
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 475
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.





Hetman_Wielki napisał:
Postaram sie odpisac masowo na wszytskie pytania

motocykl mam bez abs rok 2007-2008

Tzn Czyli moga kazda wiazke zakupic i wmontowac bez osblugi ABS ?
da sie jakos ja skatalogowac po VIN czy cus?

Kupno i wymiana całej instalacji to jest jeszcze dużo roboty przed Tobą. Bo wiązka w Vstromie zaczyna się pod przednią czaszą a kończy się przy tylnej lampie. I to jest jeden niepodzielny kawałek!

Hetman_Wielki napisał:

Oczywiscie ze przewody bedą lutowana, izolowane a pozniej lacznie izolowane
Jakies podstawy ogarniam, ale latwiej by bylo znac ta wiazke macierzysta, zastanawiam czy nie zakupic takiej z allegro
ktora mozna by rozpruc podejrzec ...
z drugiej strony tez nie za bardzo mam czas by kwitnac w garazu, zwlaszcza ze czasu jest malo
zycie obowiazki
Zaproponowałem pożyczkę wiązki, ponieważ możesz wtedy poszukać tych samych przewodów w instalacji sprawnej, co u Ciebie są przeciętę. A potem tylko prawidłowo podłączyć.

Hetman_Wielki napisał:

Poztym instalator alarmów w motocyklu bedzie wiedzial jak do tego podejsc, praktyka,
ja patrzac na schamat musialbym wszystko rozlozyc na czynniki pierwsze i miec 100% pewnosc
podłączenia zanim zaizoluje, teraz pewnie czeka mnie laweta duze koszty
Nie musisz rozkładać wszystkiego na czynniki pierwsze! Nie, nie trzeba. Da radę bez. Patrzysz, że (na przykład), pomarańczowy przewód od tylnych świateł, był przecięty i wpięty w alarm. Szukasz takiego koloru na schemacie przy tylnej lampie. I patrzysz że zaczyna się w tylnej lampie a idzie do bezpiecznika od świateł. Więc lutujesz ten przewód, zabezpieczasz, a potem miernikiem sprawdzasz połączenie elektryczne.
I tak po kolei, każdy z uszkodzonych przewodów.
Jak stopniowo będziesz demontował alarm to będziesz wiedział że - jeśli odłączyłeś alarm i został jakiś przewód, to on gdzieś powinien być podłączony....i szukasz jak w przykładzie powyżej.



Hetman_Wielki napisał:

rzeczywiście 370km to szmat drogi i brak pewnosci czy daloby sie to szybko i pozytywnie ogarnac,
choc innej opcji nie zakladam Razz

Mialo byc szybko sprawnie a wyszlo jak wyszlo:)

Nie wiem czy szybko, ale z pozytywnie to bym się nie martwił.
Trochę grzebałem w Vstromie jak go jeszcze miałem. Sprzedałem bo nie chce już mi się grzebać Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez odyniec dnia Śro 10:06, 08 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:43, 08 Sie 2018
Hetman_Wielki
A1

 
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: pomorskie





Dla mnie problematyczna jest ta kostka

[link widoczny dla zalogowanych]

IMG_20180807_205336.jpg

Do niej wchodzą dwa przecięte kabelki, pozniej gdzieś po drodze wchodzą podłączone po drodze z innych przewodów i kosteczek

na forum angielskim wyczytalem ze ponoc w jakies kostce trzeba zewrzec dwa piny
[link widoczny dla zalogowanych]


jade do garazu w bogatszy o wiedze,


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hetman_Wielki dnia Śro 11:48, 08 Sie 2018, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:34, 08 Sie 2018
odyniec
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 475
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.





Hetman_Wielki napisał:
Dla mnie problematyczna jest ta kostka

[link widoczny dla zalogowanych]

IMG_20180807_205336.jpg

Do niej wchodzą dwa przecięte kabelki, pozniej gdzieś po drodze wchodzą podłączone po drodze z innych przewodów i kosteczek

na forum angielskim wyczytalem ze ponoc w jakies kostce trzeba zewrzec dwa piny
[link widoczny dla zalogowanych]


jade do garazu w bogatszy o wiedze,


Hej to jest kostka z przekaźnikiem. A ponieważ przekaźników nie ma dużo to daleko nie trzeba szukać...

FUEL PUMP RELAY ma:
Y/B czyli żółty z brązowym,
O/W czyli pomarańczowy z białym,
R/W czyli czerwony z białym,
Y/R czyli żółty z czerwonym,

Zobacz czy tam są takie same kolory przewodów jak napisałem powyżej.
Jeśli tak to patrzymy na schemat:

[link widoczny dla zalogowanych]

te cztery przewody wychodzą z tego przekaźnika, który pokazałeś na zdjęciu.

I idziemy po tych przewodach, gdzie one dalej idą - na schemacie najpierw.

FUEL PUMP RELAY ma:
1. Y/B czyli żółty z brązowym, - idzie do ECM (kopmutera)
2. O/W czyli pomarańczowy z białym, - idzie do wielu miejsc, między innymi zasila światła, cewki, idzie do ECM,
3. R/W czyli czerwony z białym, - idzie na zegary, i do komputera ECM, do skrzynki bezpieczników (bezpiecznik 3, FUEL, 10A) (po bezpiecznikach idzie do przekaźnika od startera, do regulatora napięcia, przycisk startera)
4. Y/R czyli żółty z czerwonym, - idzie do komputera ECM, do pompy paliwa, i do obu wtryskiwaczy.

Dam Ci jeszcze jedną radę.
Weź wydrukuj sobie ten schemat (min. na A4, może być A3 jak masz gdzie). Ale musi to być na jednej kartce.
Zabierz dziecku (jak nie masz swojego to obcemu) kolorowy długopis. Taki jeden długopis co ma 5-7 wkładów kolorowych.
I teraz każdy z tych przewodów od przekaźnika kolorujesz sobie.
na przykład:
1. na niebiesko wszystkie jego połączenia.
2. na czerwono wszędzie gdzie idzie
3. na zielono
4. na różowo

w taki sposób
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak już masz pokolorowane, to wiesz gdzie czego szukać i nie musisz się wielokrotnie przyglądać schematowi aby zobaczyć gdzie co idzie.
Jak już masz połączenia zaznaczone tak jak chcesz to bierzesz w rękę miernik i sprawdzasz, czy jest połączenie od przekaźnika pompy do pomy (4 przewód).
I tak po kolei każdy obwód...praca lekka ale pochłania trochę czasu.
Każde sprawdzone połączenie możesz sobie odhaczyć (stawiać ptaszki czy inne znaczki na schemacie.
Przez co będzie Ci łatwiej wrócić do kontroli następnego dnia.

Każdy rozcięty przewód od alarmu podobnie. Schemat w rękę i patrzysz gdzie jest podłączony a gdzie powinien.
Masz w ręku rozcięty przewód.
Patrzysz gdzie idzie (do jakiego elementu).
Szukasz na schemacie tego samego przewodu.
Jeśli wiesz gdzie powinien iść przecięty przewód to go lutujesz tak jak jest w schemacie.


PS. Wybacz, że być może się powtarzam, czasami coś piszę jak krowie na rowie, ale spowodowane to jest tym, że nie widzę Ciebie, nie wiem ile zrozumiałeś a ile nie. Komunikacja przez internet jest słaba...brakuje mi kontaktu z drugą stroną, kontaktu niewerbalnego Smile

PS.2. Ja tak ostatnio po nocy naprawiałem elektryczną usterkę u siebie w motocyklu. A że życie wymagające i rodzina....to chodziłem do garażu nocą jak już wszyscy spali. Od 23-2 w nocy. Jaka cisza i spokój...tylko fajek, piwa i kawy dużo poszło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez odyniec dnia Śro 12:45, 08 Sie 2018, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:45, 08 Sie 2018
Hetman_Wielki
A1

 
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: pomorskie





hej hej
dzis nie moglem sie za to zabrac ale ruszam z kopyta, długopis wielokolorowy mam, wciaz mnie zastanawia ta kostka z gumka czarna i wieloma jednakowymi kabelkami , trzecie zdjecie od lewej..


skoro to przekaźnik to kabelki do niego wchodzą na pinach? jakies to nie wymienne lub od wewnątrz wymienne i trzeba wiedzieć jak kable do niego podłączyć, a wchodza same czarno - biale

piszesz jak krowie jak na rowie ale wielu ludzi to doceni, juz jestem tobie mega wdzięczny i wszystkim ktorzy mi tutaj pomagają SmileSmile

Finalnie jaka metode izolacji byście polecili, tasm jest mnostwo, do wiazek i innych [link widoczny dla zalogowanych] np: u tego sprzedawcy sa takie, a tez można sie posilić, rozcinając i zagrzewając ew. wkładając w miejsca dla ochrony przed przetarciami

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hetman_Wielki dnia Śro 21:49, 08 Sie 2018, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:07, 09 Sie 2018
odyniec
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 475
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.





Hetman_Wielki napisał:
hej hej
dzis nie moglem sie za to zabrac ale ruszam z kopyta, długopis wielokolorowy mam, wciaz mnie zastanawia ta kostka z gumka czarna i wieloma jednakowymi kabelkami , trzecie zdjecie od lewej..


skoro to przekaźnik to kabelki do niego wchodzą na pinach? jakies to nie wymienne lub od wewnątrz wymienne i trzeba wiedzieć jak kable do niego podłączyć, a wchodza same czarno - biale
Ciężko mi określić które to trzecie zdjęcie z lewej ale...
na 6 zdjęciu widać ten element. I nie jest to fabryczny element wiązki od VStroma. Jest to dołożone, jak mniemam część alarmu.
Hetman_Wielki napisał:
Finalnie jaka metode izolacji byście polecili, tasm jest mnostwo, do wiazek i innych [link widoczny dla zalogowanych] np: u tego sprzedawcy sa takie, a tez można sie posilić, rozcinając i zagrzewając ew. wkładając w miejsca dla ochrony przed przetarciami

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


ABSOLUTNIE W ŻADNYM PRZYPADKU TAŚMA KLEJĄCA!!!
Dlaczego?
Bo u mnie w firmie robi się łącznie 2.000.000 wiązek do samochodów i nikt, absolutnie nikt nie używa do tego celu taśmy klejącej. Ona po pewnym czasie się tak zwyczajnie rozkleja. Taśmy używamy głównie do zebrania wszystkich przewodów do tzw. kupy, czyli aby była wiązka (a nie 50 luźno latających przewodów). Po to aby uchronić je od uszkodzeń mechanicznych i innych.
Poza tym używamy specjalnej techniki gdy zamykamy wiązkę taśmą klejącą.
Otóż na rozpoczęciu izolowania owijamy 3 razy dookoła i dopiero idziemy dalej w stronę wiązki, a także na zakończeniu najpierw robimy trzy obroty dookoła a potem odcinamy taśmę.
Do zobrazowania:
[link widoczny dla zalogowanych]

Do zlutowanych/zgrzanych przewodów używa się rurek termokurczliwych (bądź uszczelniających).
Zazwyczaj będziesz łączył 1 przewód z jednym.
Zatem rurka powinna mieścić jeden przewód (oraz spaw/łączenie).

Tutaj masz podstawowy kurs lutowania.

https://www.youtube.com/watch?v=5YdIR0DbJ38

Cynę możesz kupić sobie taką z rolki, bądź z rurki (jak w filmie). Ona jest o tyle dobra, że w środku ma trochę kalafonii, która oczyszcza, co poprawia jakość połączenia.
Zwykła transformatorowa lutownica bez problemu wystarczy.
Rurki termokurczliwe zawsze opalałem zapalniczką.


PS. Pamiętaj, najpierw rurka termokurczliwa, a dopiero potem łączymy przewody i lutujemy!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Vstrom DL 650 2008 demontaz alarmu utknołem awaria HELP
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin