VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> Wymiana części napędu
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wymiana części napędu
PostWysłany: Nie 22:08, 13 Maj 2012
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam
wczoraj odkręciłem pokrywę zębatki zdawczej celem usunięcia syfu tam zgromadzonego i okazało się, że zębatka nie jest w dobrej kondycji:(

Dwa pytania:

Wiem, że nie ma większego sensu zakładania nowego łańcucha na stare zębatki ale czy nowa zdawcza wpłynie jakoś niekorzystnie na łańcuch. Komplet jest od nowości - 19 tys. Łańcuch i tył trzyma się dobrze - gościu w serwisie przy przeglądzie z okazji 18 tys. był zdziwiony, że to oryginalne i w takim stanie.

Czy ktoś kombinował z przełożeniami - zamiast zdawczej 15 zamiana na 16? Co z tego wyszło.

Zaznaczam, że przejrzałem tematy dotyczące tego zagadnienia ale więcej w nich teorii aniżeli empirii.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Wymiana części napędu
PostWysłany: Nie 23:26, 13 Maj 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





jasio napisał:

Wiem, że nie ma większego sensu zakładania nowego łańcucha na stare zębatki ale czy nowa zdawcza wpłynie jakoś niekorzystnie na łańcuch.

Niekorzystnie to wpłynie zużyty łańcuch na nową zębatkę zdawczą. Wink
Generalnie możesz spróbować ale nie zdziw się jak nowa zdawcza dość szybko się zużyje.

Zasada jest taka, że napęd wymienia się w całości.
Najszybciej zużywa się zawsze zębatka zdawcza.
Niektórzy wymieniają samą zębatkę zdawczą by przedłużyć żywot napędu ale cały myk polega na tym by ją wymienić jak jest lekko zużyta a nie jak już umiera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:06, 14 Maj 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Przednia zębatka robi mniej więcej trzy razy tyle obrotów co tylna, wynika to z różnicy ilości zębów, normalne też że się szybciej zużywa. Nawet nie ma co się zastanawiać, tylko trzeba kupić nową za 50zł i jeździć dalej Wink
Co da zmiana z 15z na 16z? Wzrost rzeczywistej prędkości na każdym z biegów o ok. 6%. Na liczniku i tak nie zauważysz żadnej różnicy, bo czujnik jest właśnie przy zębatce, po prostu motocykl będzie jechał ciut szybciej na ciut niższych obrotach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:14, 14 Maj 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





lasooch napisał:

Co da zmiana z 15z na 16z? Wzrost rzeczywistej prędkości na każdym z biegów o ok. 6%. Na liczniku i tak nie zauważysz żadnej różnicy, bo czujnik jest właśnie przy zębatce, po prostu motocykl będzie jechał ciut szybciej na ciut niższych obrotach.

Kolega ma DL650. U nas czujnik prędkości jest w przednim kole także zębatki możemy zmieniać do woli i licznik będzie działał prawidłowo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:09, 14 Maj 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





A to oczywiście masz rację, nie zauważyłem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:08, 14 Maj 2012
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A czy któryś z kolegów robił taką zamianę? Jest sens wkładać 16 albo 17?
Jeżdżę spokojnie na dłuższe wycieczki. Myślałem żeby wstawić 17 licząc na mniejsze spalanie.

Czy nie będzie to zbytnie obciążenie dla silnika?

Ktoś coś doradzi czy chociaż zaopiniuje?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jasio dnia Pon 17:09, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:46, 14 Maj 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





jasio napisał:
Ktoś coś doradzi czy chociaż zaopiniuje?

Moja opinia jest taka, że fabryki raczej nie należy poprawiać. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:50, 14 Maj 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





SoH napisał:

Moja opinia jest taka, że fabryki raczej nie należy poprawiać. Smile


taak, zwłaszcza jak wyprodukują np kosz sprzęgłowy do tysiąca, nie ma co poprawiać, trza cierpieć Wink pewnie by się jeszcze kilka detali znalazło...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:52, 14 Maj 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





[quote="gregorio"]
SoH napisał:

kilka detali znalazło...

Detal jest tutaj słowem "klucz" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:12, 14 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Myślę że jeden bądź dwóch użytkowników by się znalazło co wymieniali przód na 1-2 zęby większe.
Co do samej wymiany, było parę dni temu wspominane w innym temacie.
I tak jak pisze Nieprosty, jeżeli zębatka ded to raczej nowa opierdoli łańcuch niczym potwór ciasteczkowy, ciastka Smile
Ja tak jak pisałem, w crossówce co dwa trzy starty wymieniałem przednią zębatkę która potrafiła już zęby lekko pochylić i nie było problemu. W swoim DLu też wymieniłem zębatkę z przodu, po jakichś 15kkm, na JT, ponoć twardsze od sunstara. I w starej też już zęby się kładły.
Faktem natomiast jest że od ok 32kkm mam olejarkę, z tyłu jedną zębatkę i łańcuch który odchodzi od niej na jakiś 1-2mm. Połowa naciągu. Myślę że do 40000 spokojnie dociągnie.
Oryginalny łańcuch zmieniłem po koło 18-19 tysiącach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:03, 14 Maj 2012
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





u mnie przednia wygladała tak (po 21 kkm):


wywalilem i wsadzilem zebatkę 16z (specjalnej roznicy nie odczulem)
przejezdzilem jeszcze 13 kkm po czym naped umarl.

Bedac szczerym to umarł (zaczal strzelać po 11-12 kkm), ale juz musialem jakos do domu dojechac.

--edit
uff.. udalo sie fote z wrzuty.pl zamiescic....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciejza dnia Pon 21:14, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:40, 14 Maj 2012
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zębatkę zdawczą mam w trochę/sporo lepszym stanie jak ta na fotce wyżej więc wnioskuję, że zmiana na nową nie powinna łańcuchowi zaszkodzić.
Mam tylko dylemat czy włożyć oryginał i nie poprawiać fabryki czy dać 16/17 mając nadzieję, że nie nie obciąży zbyt silnika i wpłynie na zmniejszenie spalania.

Apel do tych co zmienili na 16/17 - wypowiedzcie się PLIZZZ!!!Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:58, 14 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tylko czy łańcucha wystarczy? Wiem głupie pytanie, ale może i temu trza się przyjrzeć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:18, 15 Maj 2012
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Słuszna sugestia...
Mam go gdzieś w 1/3 może w połowie naciągu.
Jutro podzwonię po serwisach może mi coś powiedzą (znając życie z podkreśleniem na możeSad)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:30, 15 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Szkoda kasy na telefon. Powiedzą : Panie szrot! trzeba nowy bo pęknie i takie tam..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:34, 15 Maj 2012
DARKOM
Motonita

 
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 565
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA





jasio jeszcze chesz zmniejszyc spalanie w 650 hehe toc to pali tyle co nic hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:39, 15 Maj 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Średnia z 3 lat to 5l/100km u mnie. najmniej mi spalił 4,3 najwięcej 6. DL Jest oszczędny. Ale wiadomo, mógłby nic nie palić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:19, 15 Maj 2012
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No to Ci powiem, że u mnie najniższe to 3,61. Zrobiłem na baku 571 km. Do baku weszło potem 20,6 litra benzynki. Co ciekawe - jeździłem z pasażerką i kufrem po Bieszczadach (tylko po czarnym).

Średnie z prawie 20 tys. to 4,48. Max. 5,54.


Za radą Maciejzy z ciekawości włożę 16 do końca napędu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:49, 15 Maj 2012
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Ja w DL 1000 mam zdawczą 14 a powinna być 17. Licznik przekłamuje jeżeli chodzi o prędkość około 20 km/h. jadąc do 100 powyżej dochodzi do 30 km. Prędkość max mierzona przez kolegę jadącego FJR obok 220 ja miałem na liczniku 255 Motocykl jest bardziej zrywny, szybciej zapinam 6(3500 obrotów), spalanie max 5,5 litra/100(jazda w górach) i jeżeli chodzi o winkle w górach serpentyny, nawroty 180 stopni to spokojnie je biorę na zapiętej 3


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:58, 15 Maj 2012
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





jasio napisał:
No to Ci powiem, że u mnie najniższe to 3,61. Zrobiłem na baku 571 km. Do baku weszło potem 20,6 litra benzynki. Co ciekawe - jeździłem z pasażerką i kufrem po Bieszczadach (tylko po czarnym).

Średnie z prawie 20 tys. to 4,48. Max. 5,54.


Za radą Maciejzy z ciekawości włożę 16 do końca napędu.


Jasio, ja w tym roku w długi weekend na 200 km jazdy po Bieszczadach też raz spaliłem 3,5 litra, z pasażerką ale bez kufrów bocznych (tylko z centralnym), byłem zdumiony że tak mało wyszło, tankowałem na no-name'owej stacji gdzieś niedaleko Soliny. Aż miałem się zapytać czy komuś takie spalanie udało się uzyskać. Średniego z 9 tyś. km które zrobiłem od kwietnia zeszłego roku (od tamtego czasu mam DL'a) nie liczę. Zawsze raczej mieściłem się w 4,5 l/100 km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:08, 17 Maj 2012
domelto
A1

 
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Bo w Bieszczadach bardziej energetyczne powietrze jest Wink
Ja tam też zawsze mniej spalam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:48, 20 Maj 2012
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wstawiłem dziś 16 z przodu. Tył został oryginalny. Przy tych samych obrotach (4 tys.) jedzie jakieś 5-6 km/h szybciej. Na dynamice nie zauważyłem różnicy. Raczej różnica 1 zęba niewiele zmienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:25, 20 Maj 2012
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





jasio napisał:
Wstawiłem dziś 16 z przodu..... Raczej różnica 1 zęba niewiele zmienia.
Napisz za jakiś czas jakie wrażenia i czy zmieniłbyś na 17-tkę. Też mam taki zamiar 16 lub 17.
Tylko ciekawe czy łańcucha wystarczy.... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:56, 20 Maj 2012
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Na 17 łańcucha spokojnie wystarczy. Jak bym jeszcze raz zmieniał to włożyłbym właśnie 17. Ciekawe tylko czy w 2 osoby i 3 kufry nie będzie stękał ale zawsze można zredukować o jeden bieg:)

Zaeksperymentuj z 17. Powinno być OK.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:50, 10 Maj 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Zmieniłem zębatkę zdawczą na 17-tkę (zmiana o 2 zęby). Łańcuha wystarczyło Wink
Odczucia po zmianie są bardzo zauważalne, trudniej się rusza, gorzej przyspiesza - to było oczywiste Smile
Aczkolwiek biegi zrobiły się wyraźnie "dłuższe" i to mi się podoba. Jazda w zmiennym ruchu nie wymaga takiego wachlowania biegami a w trasie przy jakiejś tam ustalonej prędkości przelotowej można utrzymywać niższe obroty.
Dla porównania (ktoś napisał, że przy standardowym układzie napędowym) w małym DL-u na 6 biegu prędkość są to obroty x2 czyli np.
5 tys obr = 100 km/h w tej chwili 5 tys. obr daje ok. 120 km/h (nawet chyba niecałe 5 tys). Prędkość oczywiście licznikowa.

Na tę chwilę uważam, że zmiana na 17-tkę jest zbyt duża choć na razie mało km mam przejechanych. Przy zmianie całego napędu będę celował w 16-tkę + jakaś zmiana z tyłu o 1 ząb. No ale zobaczymy.... czas pokaże Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:23, 03 Lip 2013
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Od jakiegos czasu cos mi w motocyklu wyje. Odkrecilem oslone zebatki i wyglada ona tak jak nizej.
Moto ma od nowosci 18500 km przebiegu. Czy naped juz do wymiany i czt toto wlasnie tak wyje ? Smile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konio dnia Śro 20:24, 03 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:32, 03 Lip 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





wszystko w porządku, wyją może opony. Napęd tak ma wyglądać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:36, 03 Lip 2013
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Podobno jak wyczytalem wyminana fabrycznego jest po ok. 18-20 tys. wiec sie wystraszylem, bo w poniedzialek lece na Chorwacje....

Opony zmienilem 2 tygodnie temu na Michelin Anakee 3, to moze one tak wyja???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:12, 03 Lip 2013
folwar
A1

 
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





U mnie łańcuch i zębatki wyglądały ok ale po rozgrzaniu łańcuch wył jak holera, szczególnie słyszalne przy wymijaniu samochodów od których odbijał się dźwięk. Po wymianie napędu cisza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:52, 03 Lip 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





to jak masz 18 na napedzie i na chorwacje dołożysz ze trzy tysie to ok ale jak z 7 planujesz to awaryjnie wziąłbym nowy napęd, tak dla spokojności.
Ok 30 tyś napęd powinien wytrzymać.
Ja zawsze do swojego litra kupuje dida złotego i trzy zestawy wytrzymały mi po 30-33tyś. Zbytnio o nie nie dbam i sporo szutrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:16, 04 Lip 2013
Konio
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn





Dzieki za informacje - już ustaliłem - Anakee 3 mi tak wyją. No nie można uwierzyć poprostu... A napęd w takim razie wymienię przed kolejną wyprawą w przyszłym roku, bo teraz to planuję właśnie ok 3,5 tys. zrobic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:37, 16 Wrz 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





A spotkał się ktoś kiedyś z odwróceniem zębatki zdawczej Question

Zauważyłem ostatnio, że obracając koło w kierunku jazdy, mam ciche stukanie, które w czasie jazdy staje się o wiele głośniejsze i bardziej denerwujące, zwłaszcza, gdy „odkręcam manetkę”. Jak puszczam gaz to cichnie. Coś jak na tych filmach.
http://www.youtube.com/watch?v=xsz5ENuB5vo
http://www.youtube.com/watch?v=k5xwgr8-Xbg
Co mnie zaciekawiło, to u mnie jak i na tych filmach widać, że hałas/przeskoki ustają, gdy kręci się kołem w przeciwnym kierunku.

Oglądając nową i starą zębatkę zauważyłem, że zęby starej są zjechane tylko od jednej strony, tej, która ciągnie łańcuch podczas rozpędzania moto. Zaś druga strona zębów odpowiedzialna za hamowanie silnikiem jest stosunkowo nietknięta.




Ponieważ zębatka zdawcza w maluchu (w dużym pewnie też, ale nie sprawdzałem) jest symetryczna, zamiast ją wymieniać obróciłem ją. Przejechałem na razie kilka km i stukanie ustało.
http://youtu.be/72xZQ9QXY2E

Czy ktoś się spotkał z praktyką odwracania zębatki Question
Może to zabić, czy pożyje aż do śmierci Question
W necie nic nie znalazłem...

PS: Co ciekawe na moim filmie widać, że po 20Kkm łańcuch nie jest do końca zgrany z zębatką zdawczą, bo na niej przeskakuje. Po odwróceniu jest spokój. To chyba jednak empiryczny "dowód" na to, że warto w odpowiednim momencie wymienić zdawczą na nową Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:54, 10 Lis 2013
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Cześć, mam chyba tak samo, chociaż moje stukanie jest zdecydowanie rzadsze niż to z filmików. Też chcę odwrócić zebątkę albo wymienić na nową. Czy możesz podzielić się doświadczeniami z przeprowadzenia operacji, tj. czy na coś trzeba zwracać szczególną uwagę? Czy wystarczy poluzować tylne koło, odkręcić i zamienić zębatkę, przykręcić momentem 145Nm (+ Thread Lock?)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:29, 10 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





jawa napisał:
Cześć, mam chyba tak samo, chociaż moje stukanie jest zdecydowanie rzadsze niż to z filmików. Też chcę odwrócić zebątkę albo wymienić na nową. Czy możesz podzielić się doświadczeniami z przeprowadzenia operacji, tj. czy na coś trzeba zwracać szczególną uwagę? Czy wystarczy poluzować tylne koło, odkręcić i zamienić zębatkę, przykręcić momentem 145Nm (+ Thread Lock?)?


Odwrócenie zębatki to zabieg na kilka kilometrów. Potem wszystko po staremu Sad .
Zmieniłem więc zębatkę na nową, co też do końca nie wyeliminowało stukania, koszt 40pln.
Zaś co do wymiany, to jest bajecznie prosta. Mniej więcej tak jak piszesz, tylko bez luzowania koła Wink . Najpierw porządne zablokowanie koła (hamulec tylny zaciągnąłem gumą, do tego w koło włożyłem gazrurkę owiniętą szmatą, żeby blokowała o wahacz), odgięcie podkładki blokującej nakrętkę i jazda z kluczem. Bez luzowania koła założenie nowej zębatki może wymagać trochę zabawy, ale nie jest to też zadanie dla Copperfielda. Na koniec 145Nm (choć przy kole zablokowanym gazrurką można by dać trochę więcej, bo część siły rozejdzie się na zabieraku i ugięciu gazrurki) i po wszystkiemu Very Happy. Jak masz odpowiednie narzędzia, to zabawy na jakiś kwadrans.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:45, 10 Lis 2013
HelkaW
Motonita

 
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Panowie, tak z ciekawości, jak wy osiągacie to spalanie?? Eco driving?? Bo ja raz zszedłem do pięciu litrów. Zwykle jest to 5,7 - 6litrów, niezależnie czy sam golasem, czy z pasażerem i alu kwadraciakami by letko z boku.
Dodam, że tak samo miałem z poprzednim K5, jak i z obecnym K7...
Jazda raczej dynamiczna, biegi zmieniam zwykle w wyższym zakresie obrotów użytecznych. Wyższym, nie znaczy każdorazowego piłowania do odcięcia. Nie te klimaty:))


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HelkaW dnia Nie 20:48, 10 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:44, 11 Lis 2013
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





miotacztruskawek napisał:
jawa napisał:
Cześć, mam chyba tak samo, chociaż moje stukanie jest zdecydowanie rzadsze niż to z filmików. Też chcę odwrócić zebątkę albo wymienić na nową. Czy możesz podzielić się doświadczeniami z przeprowadzenia operacji, tj. czy na coś trzeba zwracać szczególną uwagę? Czy wystarczy poluzować tylne koło, odkręcić i zamienić zębatkę, przykręcić momentem 145Nm (+ Thread Lock?)?


Odwrócenie zębatki to zabieg na kilka kilometrów. Potem wszystko po staremu Sad .
Zmieniłem więc zębatkę na nową, co też do końca nie wyeliminowało stukania, koszt 40pln.
Zaś co do wymiany, to jest bajecznie prosta. Mniej więcej tak jak piszesz, tylko bez luzowania koła Wink . Najpierw porządne zablokowanie koła (hamulec tylny zaciągnąłem gumą, do tego w koło włożyłem gazrurkę owiniętą szmatą, żeby blokowała o wahacz), odgięcie podkładki blokującej nakrętkę i jazda z kluczem. Bez luzowania koła założenie nowej zębatki może wymagać trochę zabawy, ale nie jest to też zadanie dla Copperfielda. Na koniec 145Nm (choć przy kole zablokowanym gazrurką można by dać trochę więcej, bo część siły rozejdzie się na zabieraku i ugięciu gazrurki) i po wszystkiemu Very Happy. Jak masz odpowiednie narzędzia, to zabawy na jakiś kwadrans.

Dzięki za info. Twoja zębatka to JT, SR czy jeszcze coś innego?


HelkaW napisał:
Panowie, tak z ciekawości, jak wy osiągacie to spalanie?? Eco driving?? Bo ja raz zszedłem do pięciu litrów. Zwykle jest to 5,7 - 6litrów, niezależnie czy sam golasem, czy z pasażerem i alu kwadraciakami by letko z boku.
Dodam, że tak samo miałem z poprzednim K5, jak i z obecnym K7...
Jazda raczej dynamiczna, biegi zmieniam zwykle w wyższym zakresie obrotów użytecznych. Wyższym, nie znaczy każdorazowego piłowania do odcięcia. Nie te klimaty:))

Podczas normalnej jazdy po mieście wychodzi poniżej 5,5. Żeby dobić do tej wartości, to muszę się postarać Wink. Choć i tak czasem uważam, że przesadzam z szybkością i muszę się trochę stopować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:15, 11 Lis 2013
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





jawa napisał:

Twoja zębatka to JT, SR czy jeszcze coś innego?

A wiesz , że dokładnie nie pamiętam teraz Question Question Question Ale coś z tych dwóch, JT albo SR...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:30, 12 Lis 2013
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie wątpie, że któraś z tych dwóch Very Happy. Właśnie chodziło o uściślenie, bo może warto rozważyć zakup zębatki innej firmy przy następnej wymianie napędu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wymiana części napędu
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin