Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zblokowane lagi po wymianie oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
norbas
A1



Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów, Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 18:07, 03 Lip 2016    Temat postu: Zblokowane lagi po wymianie oleju

Witam,
w ubiegłym tygodniu wymieniłem olej w lagach,przy okazji okazało się że są zamontowane sprężyny progresywne, gęstszym zwojem do dołu, lagi zostały zalane na wysokość od lustra na 139mm. Dzisiaj podczas jazdy po większych dziurach i na poprzecznych garbach zauważyłem że przód mocno dobija.
Sprawdzając wytarcie na lagach (ślad po kurzu) i ręcznie próbując docisnąć przód ugina się na max 3cm po czym słychać stuknięcie jak by doszło do końca i się na czymś blokuje.
Ktoś wie co to może być? Wolał by rozpocząć rozbieranie i składanie całego przodu wiedząc co i gdzie zmienić poprawić niż na ślepo bawić się w składanie i rozkładanie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 19:40, 03 Lip 2016    Temat postu:

Pozakładałeś wszystkie tulejki i sprężyny, i pomachałeś tłumikiem, żeby uszło całe powietrze Question Poduszka powietrzna jest właśnie po to, żeby pod koniec skoku zawieszenie się utwardzało na skutek sprężania powietrza. Jak dałeś mniej oleju ten efekt będzie słabszy i może dobijać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Nie 19:47, 03 Lip 2016    Temat postu:

Sprężyny montuje się gęstym zwojem do góry. To oczywiście nie ma wpływu na opisaną przypadłość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
norbas
A1



Dołączył: 28 Mar 2016
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów, Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 20:03, 03 Lip 2016    Temat postu:

Wszystko co z lag było wyciągnięte trafiło z powrotem. Możliwe żeby w wyniku zbyt małej ilości oleju powstała poduszka która spowoduje tak mały skok? Normalnie amor powinien ugiąć się około 10-12cm czy tu się mylę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 21:56, 03 Lip 2016    Temat postu:

Staruszek 650 miał 150mm skoku. Sam pod swoim ciężarem powinien siąść ok 2-3 cm... Do tego jak ty na nim usiądziesz jakiś kolejny centymetr. Poduszka powietrzna ma znaczenie ale dopiero pod koniec skoku amortyzatora. Na postoju ściśnięcie amortyzatora/sprężyny jest normalnie niemożliwe, jak chcesz złożyć zawias do końca, to tylko w czasie jazdy.

Jak chcesz pomierzyć sobie skoki, to najpierw musisz unieść w powietrze przednie koło, tak, żeby zmierzyć długość całkowicie rozłożonego zawiasu. Potem na podstawie śladów na lagach wylicz sobie ile zawias się składa i kiedy ci "dobija", czy normalnie po 15cm, czy też wcześniej. Wtedy coś ci wyjdzie gdzie jest coś nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 12:25, 20 Lip 2016    Temat postu:

Polecam założyć opaskę zaciskową na lagę, albo oring jak jest rozebrana laga. Oring lepszy bo nie zbiera brudu w zęby jak opaska. Ale do jednorazowych testów opaska będzie OK.

W rowerze w ten sposób wstępne ugięcie najłatwiej dobrać, szczególnie jak się ma powietrze zamiast sprężyn. Zakres pracy też wtedy widać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin