VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> Adaptery podwyższające przedni zawias .
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Adaptery podwyższające przedni zawias .
PostWysłany: Sob 16:46, 20 Sie 2016
ARD
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 44
Przeczytał: 78 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chełmek





https://www.marselus.pl/pl/p/Adaptery-podwyzszajace-Suzuki-DL650%2C-DL1000-V-Strom/101


testował moze ktos z was to ?

Troszke brakuje mi przeswitu w moim DL650, na wakacjach w RO zmasakrowałem całą płyte HEED-a pod silnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:33, 27 Sie 2016
luthorhuss
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 65
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Kupiłem ten zestaw, w dniu jutrzejszym ( tzn w poniedziałek) odstawiam moto na montaż. Dam znać po operacji jak to wychodzi w praktyce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luthorhuss dnia Sob 22:51, 27 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:19, 27 Sie 2016
Filip_V650
A

 
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 108
Przeczytał: 230 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tu i tam





luthorhuss napisał:


O, fajnie. Smile Też myślę nad tymi dystansami do mojego DLa. Podobne rozwiązanie mam w XRV750 i bardzo sobie chwalę.
Podwyższasz tylko przód, czy z tyłu też wymieniasz kość?
Daj znać jak instalacja podwyższenia wpłynęła na poręczność motocykla przy wolnej jeździe i w czasie pokonywania zakrętów. Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:40, 28 Sie 2016
luthorhuss
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 65
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Dam znać , kości mam już od dłuższego czasu założone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:41, 28 Sie 2016
ARD
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 44
Przeczytał: 78 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chełmek





Ok czekam na relacje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:21, 29 Sie 2016
Ciecierek
A1

 
Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 18
Przeczytał: 39 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warmia-Orneta





Witam podepnę się pod temat, ja z kolei chcę obniżyć moto o 2-3 cm,czy do obniżenia kości muszą być krótsze czy dłuższe? Bo już sam nie wiem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:07, 29 Sie 2016
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Ciecierek napisał:
Witam podepnę się pod temat, ja z kolei chcę obniżyć moto o 2-3 cm,czy do obniżenia kości muszą być krótsze czy dłuższe? Bo już sam nie wiem...

krótsze - to chyba oczywiste w sumie można też wsunąć ze 2 cm lagi w półkę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:18, 29 Sie 2016
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 200
Przeczytał: 114 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Jeżeli chodzi o obniżenie, to kości mim zdaniem powinny być dłuższe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:34, 29 Sie 2016
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





no jak ? jeśli masz dłuższe kości to automatycznie podnosisz całe moto o tą długość, przecież nie wydłużają ci motocykla w dół ? No chyba że coś źle rozumuję to proszę o oświecenie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:54, 29 Sie 2016
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 200
Przeczytał: 114 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Tekst skopiowany ze strony Marselus

""Oryginalne kości mają rozstaw ok 140 mm.
"Kości" krótsze "ściskają zawieszenie", przez co tył motocykla podnosi się - zwiększa się również prześwit.
Kości dłuższe obniżają tył motocykla.
Zwiększa lub zmniejsza prześwit pod silnikiem cca o 20 mm.
Grubość stali - 6 mm.
Rozstaw otworów 125/130 mm (podwyższające) lub 147/155 mm (obniżające). ""


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:29, 29 Sie 2016
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 624
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Trochę mnie tym zaskoczyłeś ale kłócić się nie będę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:09, 29 Sie 2016
TempEI4
A1

 
Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 20
Przeczytał: 95 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Mnie również wprawiłeś w konsternację, zwłaszcza że zdjęcie projektu CAD na stronie zdaje się pokazywać coś odwrotnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:02, 29 Sie 2016
luthorhuss
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 65
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Na montaż adapterów muszę poczekać, okres urlopowy w warsztacie z którego usług korzystam. Najwcześniej zapodam info po 12.09.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:43, 29 Sie 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Kości (znaczy takie "blaszki") służą do zmiany wysokości tylnego zawieszenia.
Krótsze podnoszą.
Dłuższe obniżają.

Adaptery do przedniego zawieszenia służą do podniesienia motocykla.

Tyle w temacie.

I jedna uwaga natury forumowej: trzymać się tematu. Jak jest o adapterach do przodu to nie "podpinajcie" sie pod temat z innym tylko zadajcie pytanie w nowym temacie. To łatwe. Jest niżej taki przycisk "Nowy temat".
Ogólna łatwość czytania forum na tym zyska.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:57, 29 Sie 2016
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Nie wspominając o tym, że tematy o kościach do tylnego zawieszenia już jest, dość rozwinięty...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:17, 09 Wrz 2016
ARD
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 44
Przeczytał: 78 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chełmek





i jak tam testy tych adapterów zawieszenia ? gdzie jakies foto DL-a jak to wyglada.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:24, 09 Wrz 2016
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja testuję i jestem zadowolony (trudno żebym nie byłWink.
Jak ktoś chce obejrzeć to będzie okazja na zlocie.
Mam to w najniższym położeniu - nie chce rezygnować z centralki, a nie zrobiłem jeszcze podkładki pod centralkę. W najniższym położeniu i z kościami chyba 130 moto stawiam na centralce, ale przednie koło jest na ziemi.
Prześwit pod płytą silnika wyższy o ok 3-4 cm.
Marcel ma założone i podniesione na maks, wywaloną centralkę i powiem, że nowy Dl wygląda teraz jak rasowe enduro. Mi się bardzo podoba.
Dla mnie jedyny mały minus, jak dotąd tylko dla mnie, to trzeba przedłużyć kosę boczną, albo zastosować nasze wysokie poszerzenie stopki, które kojarzy mi się z protezą:-/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Pią 10:25, 09 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:06, 09 Wrz 2016
ARD
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 44
Przeczytał: 78 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chełmek





o widze ze jestes z bielska... mogłbym cie kiedys pomeczyć i wpasc zobaczyc jak to na zywo wyglada na moto? 30-40mm to brzmi dosc konkretnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ale jak to jeździ?
PostWysłany: Sob 10:02, 10 Wrz 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 113
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Haart napisał:
Ja testuję (...)

Haart, napisz coś na temat prowadzenia się motocykla tak podwyższonego.
Jak to wygląda podczas manewrów parkingowych, podczas brania ostrzejszych zakrętów oraz jazdy autostradowej. No i jak podwyższone zawieszenie zachowuje się podczas jazdy po drogach nieutwardzonych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:09, 17 Wrz 2016
luthorhuss
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 65
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Dzisiaj odebrałem swojego po podwyższaniu. Nie miałem zbyt dużo czasu na śmiganie ale podczas krótkiej przejażdżki nie odczułem pogorszenia właściwości jezdnych. W dniu jutrzejszym będę miał więcej czasu i dokładnie przetestuję, sprawdzę też jaki mam obecnie prześwit.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:13, 18 Wrz 2016
ARD
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 44
Przeczytał: 78 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chełmek





sprawdz i zapodaj jakies foto motoru Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:13, 18 Wrz 2016
luthorhuss
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 65
Przeczytał: 28 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Spacer zaliczony - 300km więc wiem co i jak, choć nie do końca Smile ale o tym za moment.
Na początek wspomnę , że mam zamontowane kości podwyższające z tyłu. Ich montaż został wykonany zaraz na początku sezonu i od razu było wyczuwalne przekoszenie siedzenia do przodu. Skutkowało to bólami dupska bo lekko zjeżdżałem na bak. Inna sprawa, że oryginalne siedzisko Suzuki też dokłada swoje pięć groszy. Obecnie po założeniu adapterów wszystko wróciło do normy i na tym polu jest duża poprawa. Nie ma efektu zjazdu na bak i dzisiejszy dystans nie stanowił problemu.

Wrażenia z jazdy:
Moim zdaniem jest dużo lepiej. Nie wiem jak to opisać ale wydaje mi się, że swobodniej przerzuca się motocykl z lewego na prawy skręt i odwrotnie. Cały manewr jest jakby płynniejszy i tak jak wcześniej suzuki nie miało z tym problemu to teraz jest rewelacyjnie. Fun w czystej postaci. Jest tylko jeden haczyk, nie wiem czy jest tak faktycznie czy to tylko urojenie. Moje odczucia mogą być zaburzone, ponieważ w bieżącym tygodniu odbyłem 3 jazdy testowe ( duży Versys, F800gs, R1200Gs) Niezależnie od przekłamania jakie mogło nastąpić w wyniku testów innych maszyn na 100% nie ma pogorszenia właściwości jednych.
Przy okazji odstawienia Suzi na warsztat, dołożyłem jeszcze usztywnienie widelca od Marselusa. Wcześniej słyszałem stuki i puki dobiegające z przodu a teraz cisza. Zaliczyłem nawet nieplanowany lot w terenie i wszystko jakimś cudem wytrzymało a ja nie pocałowałem gleby.
Wymieniłem również przewody hamulcowe na te w stalowym oplocie, przepaść dużo lepsze czucie i oczywiście hamowanie.
Niestety nie zabrałem ze sobą miarki i nie podam jeszcze prześwitu ale naprawię tą zaległość w dniu jutrzejszym. W najbliższych dniach dojedzie nowe siodło od Vijalisa ( podniesione o 4 cm) wówczas zrobię fotki kompletu.




Sprawdziłem jednak dzisiaj prześwit, niezbyt precyzyjnie bo w pojedynkę ciężko:
do dolnej części osłony silnika ( plastikowa suzuki) - wychodzi 21-22cm.
do szpilek podnóżków ( obniżone obecnie o 3cm) - około 28cm
Przy okazji może ktoś podać jaki prześwit jest do szpilek podnóżków w oryginalnym ustawieniu ( tzn bez ich obniżania i podnoszenia moto). Rozważam jeszcze obniżenie swoich ale nie wiem czy nie przesadzę. Choć to będzie już trudniejsza zabawa, trzeba specjalnie zmodyfikowane i wzmocnione te obniżenia robić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luthorhuss dnia Nie 19:32, 18 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Adaptery podwyższające przedni zawias .
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin