Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

buty motocyklowe a dźwignia zmiany biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alek121
A1



Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Śro 7:45, 22 Sie 2018    Temat postu: buty motocyklowe a dźwignia zmiany biegów

Witajcie.

Ostatnio drogą zakupu stałe się właścicielem butów forma adventure low, buty fajne, wygodne ale ...
Do tej pory jeździłem w butach trekingowych za kostkę i ze zmianą biegów nie było problemu ani redukcja ani w górę. Problem pojawił się przy próbie zmian w nowych butach, są one wyższe, mają wyższą podeszwę i teraz po prostu jak noga stoi na stopce to nie mogę buta włożyć pod dźwignię bo nie naturalnie muszę ją wyginać. Dokonałem korekty w górę ustawienia dźwigni, no dobra teraz jakoś nogę włożę pod dźwignię (nie jest komfortowo, ale jakoś może bym się przyzwyczaił), ale powstał następny problem jak dźwignia biegów jest podniesiona do góry to aby zredukować bieg muszę zdjąć nogę ze stopki (bo nie wygnę jej tak wysoko) i biegi zbijam "z powietrza".

Czy ktoś miał jakieś takie problemy i jak je rozwiązał?

Myślę, że rozwiązaniem tego problemu mogła by być dłuższa dźwignia zmiany biegów, więc odległość od stopki to końca dźwigni była by większa i but by się zmieścił, a zmiana biegów była by dokonywana końcem buta (palcami) a nie tak jak teraz śródstopiem. Czy można by było zastosować jakąś inną -dłuższą dźwignię od jakiegoś innego motocykla?

Mój motocykl to Dl 650 2016r

Pozdrawiam

Alek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyra
Motocyklista



Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 7:59, 22 Sie 2018    Temat postu:

SW-motech

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alek121
A1



Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Śro 8:43, 22 Sie 2018    Temat postu:

A czy ona (dźwignia) będzie dłuższa niż ta standardowa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hmarek
Motonita



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Ursynów

PostWysłany: Śro 8:47, 22 Sie 2018    Temat postu:

Proponuję najpierw pojeździć ze 2 tygodnie, jeżeli po tym czasie uczucie niewygody nie minie to dopiero wtedy działaj, miałem to samo po zmianie na Sidi ADV. wydawało mi się, że jeżdżę w holenderskich sabotach i że NA PEWNO nie dam rady tak jeździć. Po krótkim czasie i delikatnych regulacjach zapomniałem o problemie i przejeździłem bez problemu kolejne 3 sezony, a jak zakładałem potem letnie buty to było "za luźno" Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alek121
A1



Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Śro 9:33, 22 Sie 2018    Temat postu:

Może i masz rację. Jeszcze popróbuję pojeździć tak + różne ustawienia regulacji.
Aczkolwiek na razie "przerażenie" w oczach - albo zmiana moto albo zmiana butów.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skvrnsk
A



Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 9:34, 22 Sie 2018    Temat postu:

Przerobiłem dokładnie to samo. Kupiłem te same buciory i ze startu miałem z nimi taki sam problem. Bardzo szybko je zwróciłem, a ostatecznie kupiłem inne, ale dźwignię i tak wymieniłem dla większego komfortu, co przy moim kopycie 47 było koniecznością.
Wprawdzie nie mam stroma tylko caponorda, ale na aliexpress jest wystarczająco duży wybór, żebyś coś sobie znalazł.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Śro 9:38, 22 Sie 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alek121
A1



Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Śro 12:00, 22 Sie 2018    Temat postu:

A Koledzy podpowiedzcie jeszcze czy można wymienić dźwignię zmiany biegów na taką, która jest bezpośrednio zakręcona na zębatce pomijając tą "przejściówkę" gdzie znajduje się regulacja wysokości dźwigni zmiany biegów (nie wiem czy jasno się wyrażam, ale nie wiem jak mechanicznie się to nazywa). Ta zębatka znajduje się bliżej przodu motocykla więc jakby znaleźć pasującą rozmiarowo do zębatki dźwignię od biegów "pójdzie" ona do przodu i zwiększy się miejsce na buta, a regulacja była by na samym odpowiednim zamocowaniu na tej zębatce.
Co Wy na takie rozwiązanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mast
Motonita



Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn

PostWysłany: Śro 15:44, 22 Sie 2018    Temat postu:

Miałem to samo. Latałem w Alpinach MX5 a teraz w Alpinach Toucan. Na początku myślałem, że się zabiję ze zmianami biegów. Po pierwszym tysiącu km nie mam problemów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merc
Motocyklista



Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: radzymin

PostWysłany: Czw 21:59, 23 Sie 2018    Temat postu:

Potwierdzam , miałem identycznie z butami sidi adv.
Po krótkim czasie się przyzwyczaiłem i temat zniknął.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 17:48, 24 Sie 2018    Temat postu:

Tak jak opisałem na "drugim" forum.
Wydłużenie dźwigni jeszcze pogłębi problem bo kąt przełączenia zostaje taki sam.
Wydłuży się za to droga kątowa gałki zmiany o kilka-kilkanaście mm.
Zmień sposób ułożenia buta na podnóżce i cofnij go do tyłu opierając się o nią nie przed obcasem w zagłębieniu a w części śródstopia.
Moim zdaniem to poprawia też czucie motocykla w zakrętach.
Jak koledzy słusznie prawią to przyzwyczajenie i minie po kilku jazdach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maarcel
A1



Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 1:07, 11 Mar 2019    Temat postu:

potwierdzam - pierwsza jazda w Sidi Adv to jak pierwsza na kursie na prawko, nie ogarniasz biegów.
Pierwsza myśl, trzeba sprzedać buty i kupić inne.
Kilka dni i jest ok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JARON
Maniak motocyklowy



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1215
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 9:18, 11 Mar 2019    Temat postu:

Tak jak koledzy radzą. Najpierw pomęcz się i troszkę poprzyzwyczajaj do nowego ustawienia i nowych butów. Buty też muszą się rozchodzić. Jak dalej będzie problem to pomyśl o obniżeniu stopek w dół. U mnie pomogła zmiana na sw-motechy poszerzone i obniżone o 1,5 cm. Kolana ci wtedy też podziękują, a i lepiej i stabilniej jeździ się na stojąco. Dźwigni nie ruszałem nawet o milimetr i jest fantastycznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 0:36, 12 Mar 2019    Temat postu:

Maarcel napisał:
potwierdzam - pierwsza jazda w Sidi Adv to jak pierwsza na kursie na prawko, nie ogarniasz biegów.
Pierwsza myśl, trzeba sprzedać buty i kupić inne.
Kilka dni i jest ok Smile


A potem nie chcesz innych butów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin