VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> Czy opłaca się prostować gmole?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Czy opłaca się prostować gmole?
PostWysłany: Wto 0:01, 25 Paź 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ok, mam do Was pytanie. W związku z tym, że idzie zima i planuję przez ten czas ogarnąć kilka spraw z moto mam sprawę jak w temacie. Moje gmole (Givi) ucierpiały tylko przy paciakach, szlifa nie miały (chyba że nie za mojej kadencji i o tym nie wiem). Z prawej strony gmol dotyka mi już owiewki więc jak uda mi się położyć jeszcze raz, to plastik idzie do kosza albo w najlepszym wypadku do klejenia/spawania. Stąd pomysł prostowania. Pytanie czy opłaca się to robić? Wiem, że niektórzy prostują na moto, pasy transportowe i dwa drzewa. Inna opcja to palnik i prostowanie w ten sposób. Jeśli nie jest to jakieś znaczne osłabienie i obniżenie ich funkcjonalności, to może warto to zrobić. Z drugiej strony nowe gmole (Givi TN532) to 380 zł, więc może nie ma sensu robić zamieszania. Jakie jest Wasze zdanie? Jeśli prostować to ktoś jest mi w stanie w Wawie polecić jakiś warsztat/mechanika/człowieka, który to rozsądnie za rozsądne pieniądze zrobi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:20, 25 Paź 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





prawy gmol jest zawsze bardziej do motocykla przygiety Very Happy sprawdzalem to na kilku egzemplarzach i wszystkie mmialy tak samo a sam juz mam drugie, kupione w calkiem innych miejscach i prawy jest blizej owiewki, natomiast przy uderzeniu w glebe gmol mocno pocalowal owiewke ale ta sie jednak nie polamala wiec moze nie bedzie tak zle,
Prostowania na moto nie polecam bo mozesz sobie tylko pokajania narobic, moze ramy nie pogniesz ale pamietaj ze gmole mocowane sa do uchwytow silnika.
Same gmole sa dosc masywne i tez probowalem je odgiac ale niema szans, jedynie na cieplo, ale w ten sposob odpuszczamy stal i juz to nie bedzie to, takie gmole sa walcowane na zimno co daje im wlasciwa wytrzymalosc.

Wiec decyduj sam.
Ja bym sprobowal na moto ale tak by najpierw zrobis odpowiedni stelaz by na rame motocykla nie dzialaly zadne sily mogace jej zaszkodzic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:27, 25 Paź 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





oczywiście się pomyliłem Razz o lewą stronę mi chodziło Wink ale biorąc pod uwagę, że już teraz jest na styk przytulony (prawy mniej, na lewą stronę mnie do gleby jakoś ciągnie Wink) to tak jak pisałem..myślę, że następnej gleby plastik nie przetrwa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:39, 25 Paź 2011
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





I taka mała rada: Jak będziecie prostować gmola "ręcznie" ( nie pasami ) to drugą ręką nie opierajcie się o bak. Blacha tam łatwo wchodzi do środka Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:43, 25 Paź 2011
lyko
A

 
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





To chyba zależy jak bardzo są pogięte. Do mojego poprzedniego motocykla - Transalpa - kupiłem gmole po szlifie. Naprostowałem korzystając z imadła i własnej masy, przymierzając co chwila żeby nie przesadzić z tym doginaniem. Potem pomalowałem i tyle. Miałem z nimi w lesie jedną glebę i spokojnie ochroniły plastiki. Pewnie nie były tak mocne jak nieużywane, ale dały radę. Problem będziesz miał przy sprzedaży, bo każdy prostowane gmole zauważy i będzie marudził że motor to złom po szlifach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:49, 27 Paź 2011
rasta
A

 
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





mam podobną sytuację - przygięty lewy gmol i zastanawiam się co zrobić. Ktoś mi powiedział, że to jak z kaskiem - po uderzeniu powinno się wymienić, bo traci właściwości, ale sama nie wiem. Teraz skłaniam się do prostowania na ciepło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:46, 27 Paź 2011
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





A z kaskiem to słyszałem w motoszkole że do póki nie pęknie to można używać. Że to "z traceniem właściwości" to chłyt małketingowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:40, 27 Paź 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





słusznie napisał Floydoo..prostowanie na ciepło to jednak odkształcenia plastyczne odpuszcza się stal, która traci/zmienia właściwości..bliżej mi wydać chyba 380 zł, przez zimę się akurat zaoszczędzi na tuning Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:09, 27 Paź 2011
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 171
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Po ostatnim wypadzie offroad-owym prostowaliśmy w czwórkę gmol na motocyklu - dwie osoby trzymały motocykl a dwie ciągnęły za gmola - gdyby nie odarcie, byłby jak nowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:32, 28 Paź 2011
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Pozostaje jeszcze kwestia naprężeń po prostowaniu .
Ja mam Givi założone przez poprzedniego użytkownika i przy ponownym zakładaniu ich zauważyłem , że są słabo spasowane i trzeba trochę dociągnąć .....
Sam gleby miałem 2 ( parkingówki znaczy ) - obie przy zerowej prędkości ( jedna w garażu , druga w piachu ) - nic się nie skrzywiło nawet ......
W tym sezonie pękły 2 razy od wibracji , teraz znowu dzwonią i widzę , że śruba mocująca uchwyt odpadła , czyli się urwała .... jest zajęcie na zimowy wieczór .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:50, 29 Paź 2011
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





j23j23j23 napisał:
A z kaskiem to słyszałem w motoszkole że do póki nie pęknie to można używać. Że to "z traceniem właściwości" to chłyt małketingowy.



Jasne że można .. Idea

A jak pęknie , to też można ..
[IMG=http://img266.imageshack.us/img266/6025/fileas.th.jpg][/IMG]




Wink Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GrzesiekK dnia Sob 15:00, 29 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:49, 30 Paź 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





GrzesiekK napisał:
j23j23j23 napisał:
A z kaskiem to słyszałem w motoszkole że do póki nie pęknie to można używać. Że to "z traceniem właściwości" to chłyt małketingowy.



Jasne że można .. Idea

A jak pęknie , to też można ..
[IMG=http://img266.imageshack.us/img266/6025/fileas.th.jpg][/IMG]




Wink Laughing Laughing


ja pierdykam - dobre/wymiękłem.
Ja prostowałem bo od nowości miałem niesymetryczne. dwa razy gleba i jest ok. nie panikujcie - gmole to nie kachol. Ja prostuję i jeżdżę a 380 pln robię na przelew Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:31, 30 Paź 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Kombinujecie czy na zimno czy ciepło itp itp
Ludzie! To jest kawał rurki, wygiętej na giętarce na zimno bez jakichś kosmicznych technologii. Nie ma tu co pisać elaboratów na temat wytrzymałości po lekkim naprostowaniu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:37, 30 Paź 2011
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





marlon777 napisał:
Ja prostuję i jeżdżę a 380 pln robię na przelew Laughing

Ja spawam i dalej latam .... A opcję przelewu podbijam Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:58, 23 Kwi 2012
Siodemka
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krk/Mlc





Floydoo napisał:
prawy gmol jest zawsze bardziej do motocykla przygięty Very Happy sprawdzalem to na kilku egzemplarzach i wszystkie mmialy tak samo a sam juz mam drugie,


Mam tak samo, i też sie zastanawiałem czy to tak ma być.
Bo to wygląda jak by nie do końca się postarali w fabryce przy gięciu.
Czy każdy tak ma czy to wadliwa seria ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czy opłaca się prostować gmole?
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin