Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kierownica

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawluk
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:16, 31 Lip 2007    Temat postu: Kierownica

Cześć

ktoś zmieniał na niższą? Jakieś spostrzeżenia?

pozdro
Pawluk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Wto 15:29, 31 Lip 2007    Temat postu:

Jak to na niższą ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Wto 15:34, 31 Lip 2007    Temat postu:

Ta oryginalna jest za niska i za krótka.Ja wymieniłem na trochę wyższą i dłuższą .Lepiej się sprzęt prowadzi i możesz jechać na stojąco.Musiałem tylko zdemontować odważniki bo była trochę za szeroka między katamaranami,ale założyłem cięższe handbary polisportu i jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawluk
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:54, 31 Lip 2007    Temat postu:

vpawel napisał:
Ta oryginalna jest za niska i za krótka.Ja wymieniłem na trochę wyższą i dłuższą .Lepiej się sprzęt prowadzi i możesz jechać na stojąco.Musiałem tylko zdemontować odważniki bo była trochę za szeroka między katamaranami,ale założyłem cięższe handbary polisportu i jest ok.


Ja najechałem dopiero 1000km, bolą mnie ręce trochę, mam wrażenie, że kiera jest za blisko i za wysoko trochę, ale może się przyzwyczaję...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 20:13, 01 Sie 2007    Temat postu:

Pawluk napisał:
vpawel napisał:
Ta oryginalna jest za niska i za krótka.Ja wymieniłem na trochę wyższą i dłuższą .Lepiej się sprzęt prowadzi i możesz jechać na stojąco.Musiałem tylko zdemontować odważniki bo była trochę za szeroka między katamaranami,ale założyłem cięższe handbary polisportu i jest ok.


Ja najechałem dopiero 1000km, bolą mnie ręce trochę, mam wrażenie, że kiera jest za blisko i za wysoko trochę, ale może się przyzwyczaję...


Witam,

Rozmowa o kierownicy, oraz o wielu innych elementach konstrukcji/pozycji na motocyklu powinna się (moim skromnym zdaniem) zacząć tak:)

Mam tyle i tyle wzrostu, siedzę lekko pochylony (jak ja) lub wyprostowany (jak Drukarz:)), do tej pory zrobilem tyle, a tyle kilometrów ( to akurat napisałeś)

To wszystko ma znaczenie, bo ergonomia i wygoda są pojęciami mocno subiektywymi.

Przy strandardowych ustawieniachiach odległość między poziomem kanapy a kierownicą jest wyższa w 650 niż 1000, stąd może być wrażenie, że kiera jest za wysoko, jeśli siedzisz pochylony - to może Ci się wydawać, że jest za blisko.
Wyokość - jeśli jest za wysoko, zamień z kimś kanpę z 1000 - na chwilę - kanapa w 1000 jest o 2 cm wyższa - dzięki temu będziesz wiedział, czy tak Ci się wygodniej siedzi i czy kiera jest na "lepszej wysokości"
Bliskość - odchyl się do tyłu, nie siedź '"na baku" - może nagle się okazać, że już nie jest tak blisko.
Nie wiem jakie są twoje poprzednie doświadczenia z moto, ale jeśli 650 to Twoj pierwszy to wszystko jest ok. Twoja pozycja i ewentualna niewygoda wynika z normalnego procesu szukania odpowiedniej pozycji. Może też wynikać z faktu, że jak siedzisz prosto to dostajesz po łbie strumieniem powietrza i uciekasz przed tym pochylając się - jeśli tak jest, pomajstruj z wysokością. We wszystkich mądrych książkach przeczytasz, że "nowi jeźdźcy" i użytkownicy nowych motocykli mają tendencje do pochylania się na motocykl i ściskania kierownicy- w ten sposób płynnie przechodzimy do kwestii bolących łapek - jeżeli wciąż nie czujesz się pewnie na moto to w naturalny sposób ściskasz manetki - błąd - męczysz łapy, zbierasz więcej wibracji z kierownicy. Do tego dochodzi jeszcze grubość manetki VStroma - są cieniutkie - jak dla mnie - jeśli masz duże dłonie to tu leży problem - nienaturalna pozycja dłoni na manetce.

To tak ogólnie - tytułem wstępu do tematu - a teraz, jak to było ze mną:

Mam 187 cm wzrostu, 12000 za kole i prawko od listopada. DL 1000 to mój pierwszy motocykl. Mam duże łapy.

Co mi nie odpowiadało?
Kiera za blisko i za nisko, bolały mnie dłonie, siedziałem pochylony - bo nie wiedziałem co robięSmile, a jak się prostowałem to powietrzewaliło mnie po czaszce.

Rozwiązanie - po 2-3 tysiącach motocykl mnie nie przerażał, więc nie ściskałem już kiery i wyprostowałem się, zainstalowałem deflektor na szybę i nie wali mi już po kasku. Zamontowałem podgrzewane manetki (Daytona) które są znacznie grubsze i łapy przestały boleć. Ściskanie zlikwidowałem przez ćwiczenie o nazwie "luźny łokieć", hehe. W czasie jazdy trzeba majdać łokciami na boki - ręce same się rozluźniają.

Do niedawna miałem ciągle zastrzeżenia do wysokości kierownicy i kąta nachylenia manetek - przy jeździe na stojaka, za bardzo musiałem się garbić, a na długich trasach drętwiały mi nadgarstki bo pozycja dłoni na kierze jest trochę mało naturalna. Nie zdecydowałem się na zmianę kierownicy tak jak Paweł, ale fix podpowiedział mi gość z Niemiec. Obróciłem kierownicę do przodu względem jej osi. Niedużo - może centymetr. To ciekawe, ale manetki są wyżej i bardziej poziomo względem jezdni niż dotychczas. Jak dla mnie bomba.

Jeszcze raz powtarzam - pozycja/wygoda na motocyklu jest bardzo subiektywna - musisz pomajstrować i sam dojdziesz w którą stronę muszą iść ewentualne przeróbki, a może najnormalniej w świecie przywykniesz do tego co Cię teraz męczy. Różnie bywa na świecie... czytałem o gościu, co poszedł do więzienia i dzielił celę z wielkim murzynem. Na początku był bardzo nieszczęśliwy - bolało go w przedziwnych miejscach, ale po kilku miesiącach się przyzwyczaił....

Życzę szerokiej drogi:)
M
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 20:19, 01 Sie 2007    Temat postu:

Chyba się nie zalogowałem:) - ale jakby ktoś miał uwagi to plujcie na GOŚĆia, a nie na mnie:)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał
A1



Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 20:24, 01 Sie 2007    Temat postu:

Pozdro,

Michał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Czw 5:43, 02 Sie 2007    Temat postu:

Zgaqdza się.Kieruj się wskazówkami Michała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawluk
Administrator



Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:27, 02 Sie 2007    Temat postu:

Cytat:

Życzę szerokiej drogi:)
M


Hello,

mam 176 cm wzrostu, jeżdżę raczej wyprostowany, kierownicy mocno nie ściskam, to jest mój drugi motocykl.
Rzeczywiście manetki nie są za grube i są jak dla mnie za bardzo 'podgięte'.
Pojeździmy - zobaczymy

Dzięki za obszerną odpowiedź Wink
Pozdrawiam
Pawluk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shenmue22
A1



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Janki

PostWysłany: Czw 16:29, 02 Sie 2007    Temat postu:

Ja juz na swoim sprzeciku zrobilem juz 400km Razz Wiem troszke malo:) No ale pogoda nie teges w tym sezonie.. A co do kierownicy to mam 198 i staram sie jezdzic wyprostowany (niestety przy wiekszych predkosciach wiatr urywa mi glowe mimo ze owiewke na maxa podwyzszylem) ale i tak odczuwam lekki dyskonfort.. Rece potrafia zdretwiec.. Ale jak napisal kolega kilka postow wyzej pewnie sie przyzwyczaje i bedzie luzik Razz Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał
A1



Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:10, 02 Sie 2007    Temat postu:

shenmue22 napisał:
Ja juz na swoim sprzeciku zrobilem juz 400km Razz Wiem troszke malo:) No ale pogoda nie teges w tym sezonie.. A co do kierownicy to mam 198 i staram sie jezdzic wyprostowany (niestety przy wiekszych predkosciach wiatr urywa mi glowe mimo ze owiewke na maxa podwyzszylem) ale i tak odczuwam lekki dyskonfort.. Rece potrafia zdretwiec.. Ale jak napisal kolega kilka postow wyzej pewnie sie przyzwyczaje i bedzie luzik Razz Pozdrawiam


Ty sie prezesie pogodą nie zasłaniaj:) Znam taką jedną Rybkę co 12 000 już trzasnęła, a ja domykam 11 000 - i to wszystko w tym sezonie:)

Z punktu widzenia ergonomii i profilu, szyba w DLu to katastrofa... chodzi mi o to jak strumien powietrza jest przez nią kierowany - debilnie, bo bezpośrednio na kask. Sprawdź sam - zdejmij szybe całkiem i zrób rundkę - zupełnie inna jazda, owszem duże opory na klacie, ale jednostajne, bez łup, łup, łup po kasku.
Wpadnij jutro na spotkanie klubu, zobaczysz co z tym można zrobić. Przy Twoim wzroście, może wystarczy deflektor, osobiście polecam zmianę mocowania szyby na Madstad bracket.
Acha - najwyższa pozycja szyby wcale nie jest najlepsza dla wysokich osób, bo ten "zły" strumień powietrza jest jeszcze bardziej zaburzony przez powietrze, które wpada pod szybą.

Sprawdź inne ustawienia szyby i przyjedź jutro z tych Twoich Janek na spotkanie.Smile
Trenuj "luźny" łokieć, przywiozę CI jutro specjalne nasadki na kierę, co by Cię łapy nie bolały.

PS: napisz jakmasz na imię, bo ciężko mi wymówić Twoje pseudo.

Michał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shenmue22
A1



Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Janki

PostWysłany: Pią 0:07, 03 Sie 2007    Temat postu:

Nie no spokojnie sezon jeszcze trwa.. Nadrobie zaleglosci hehehe:P

Niestety jutro nie bede mogl wpasc bo mam spotkanie akurat o 18.30.. W przyszlym tygodniu tez nic z tego bo na pielgrzymce bede.. Wiec wpadne najwczesniej za 2 tygodnie.. Wybieram sie jak sojka za morze ale obiecuje poprawe ;P

Co do szyby to zgadzam sie ze ona jest do kitu.. Wszystko leci na glowe i przy pretkosci powyzej 100 czuje ze mi kask spadnie Razz Gdy ustawilem ja na najnizszym poziomie nie bylo tych swistow i gwizdow ale wszystko na ramiona lecialo.. Tak zle tak niedobrze.. Dlatego mysle ze deflektor zalatwi sprawe..

A pseudo sie wymawia "szchenmułe".. Shenmue to gra na konsole.. Duzo tam sie bije skrada itp a ze ja uczeszczam na sztuki walki to tak juz zostalo Razz

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 22:10, 24 Wrz 2007    Temat postu:

Michał napisał:

Polecam zmianę mocowania szyby na Madstad bracket.


I jak Ci sie jezdzi z tym wynalazkiem? Tez to sobie zamontowalem, szyba oryginalna i wrazenia srednie. Ustawilem w najwyzszym polozeniu i do przodu i jest niewiele lepiej niz na fabrycznym mocowaniu.

Moze jakas ciut wyzsza szyba rozwiazalaby sprawe a moze po prostu spokoj i cisza to tylko w puszce :).
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koko
A



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 10:58, 06 Lis 2009    Temat postu: Re: Kierownica

Pawluk napisał:
Cześć

ktoś zmieniał na niższą? Jakieś spostrzeżenia?

pozdro
Pawluk


Ja mam nizsza i dla mnie po przejechaniu 2 kkm wygodniej.Mam 180 cm wzrostu. Kierownica jest niższa o ok 4 cm. Kierownica Lucas/TRW nr kat. M103 S


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AGA
A1



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Pią 12:52, 23 Mar 2012    Temat postu:

Witam,
Ja także szukam niższej kierownicy od fabrycznej do DL650 k5. Jakieś propozycję? Mało informacji jest na necie, bo w większości ludzie kierownice podwyższają.
Dziękuje i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AGA dnia Pią 12:53, 23 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 9:14, 25 Cze 2012    Temat postu:

Dla chetnych na zmiane Smile
Zmienilem Kierownice na Lucas/TRW

[link widoczny dla zalogowanych]

poniewaz jest ona troche nizsza jak oryginalna dodalem

podwyzszenie LSL 25 mm z przesunieciem do tylu o 16mm

[link widoczny dla zalogowanych]

wyzej i blizej siebie juz nie chcialem, wydawalo mi sie ze pozycja na moto bylaby juz za bardzo turystyczna..troche dynamiki ma swoje zalety Wink

najwazniejsze jednak, ze kierownica jest szersza ( 800mm ) i bardziej prosta...tz nadgarstki nie sa tak wygiete na zewnatrz
trzymajac manetki. Prowadzi sie super Smile

poniewaz kierownica jest aluminiowa, ma grubsze scianki i przez to mmniejsza srednice w srodku. Stare koncowki ( ciezarki ) nie pasowaly. Mozna kupic nowe, albo jak ja zebrac na szlifierce troche z gumek i podkladek i zalozyc stare Smile

Przewody i linki zostaja oryginalne, jedynie przewod hamulcowy od zbiorniczka wyjalem z tego drucianego uchwytu.

a tak to wyglada





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 10:24, 17 Gru 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 11:48, 25 Cze 2012    Temat postu:

Jotes, a mógłbyś powiedzieć jak wygląda sprawa z manetkami? Dużo jest zabawy z przekładką? Ja mam te podgrzewane i w sumie tylko to hamuje mnie przed zmianą kierownicy właśnie na szerszą i niższą. Boję się, że będą do wyrzucenia lub w ogóle nie dam rady ich zdjąć, szczególnie lewej, bo prawą chyba po prostu się odkręca (?).

PS. AC/DC "rulez" Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pon 11:58, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 12:21, 25 Cze 2012    Temat postu:

Pomiędzy manetkę i kierownicę trzeba wsunąć coś małego i ostrego, śrubokręt, gwóźdź. Jak już będzie szczelina, to wystarczy prysnąć wd-40 lub silikonem w sprayu i zejdzie bez problemu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 13:43, 25 Cze 2012    Temat postu:

V-Told, , nie wiem jakiego kleju uzyto przy montazu Twoich manetek, ja robilem tak jak napisal lasooch Smile mozesz podgrzac tez troche suszarka. I wez lepiej pomocnika co bedzie trzymal moto bo trzeba troche ciagnac i krecic Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 16:42, 25 Cze 2012    Temat postu:

Dzięki za rady. Przy montażu grzańców użyłem kleju, który był w zestawie z manetkami - to Oxfordy. Oryginalne wcale łatwo zejść nie chciały, a używałem zwykłej wody zamiast jakichkolwiek preparatów i może dlatego tyle się naszarpaliśmy nawet we dwóch. WD-40 nie pożre gumowych elementów, w tym manetek? Very Happy

Kiedyś widziałem na ebayu kierownice firmy Spiegler, ale chyba przestali się tam ogłaszać, a szkoda, bo robili bardzo fajne aluminiowe kierownice w różnych kolorach. Chyba nadal je produkują, ale eksportują już chyba głównie do USA Sad. Nie wiem tylko jaką maksymalną szerokość można dopasować, aby wystarczyło linek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 18:00, 25 Cze 2012    Temat postu:

Brunox jest dla gumy bezpieczniejszy. Tak czy siak trzeba potem odtłuścić. Więc nic się nie stanie Smile
Apropos http://www.youtube.com/watch?v=tp0szxwX-iA&feature=channel&list=UL


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin