VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> łańcuch i takie tam...
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
łańcuch i takie tam...
PostWysłany: Wto 12:54, 08 Lip 2008
Nowaczyk
A

 
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno





Właśnie jestem po konserwacji łańcucha. Ładnie go umylem naftą, nasmarowałem Motorexem i jak dodaje gazu to dzwoni jak puszka gwoździ. Naciągnięty jest. Co prawda brudny bo cholerny smar ściąga z drogi cały syf, ale nie ma podstaw zeby tak sie zachowywał...
Jak sie przyjrzałem z bliska to ślizgacz na początku wahacza (to coś gumowego) ma na dole i górze wyżłobione rowki- taki tor dla łańucha, czy to fabrycznie zostalo zrobione czy praca łańcucha tak zadziałała?
Niepokoić się, czy przeczekać problem do następnego mycia i smarowania?
Dzięki za opinie
Nowaczyk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:08, 08 Lip 2008
DominikR
A2

 
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pomiechówek





W poprzednim motocyklu dziwne dźwięki łańcuch wydawał mi kiedy zbyt mocno go naciągnąłem. Z początku myłem naftą, smarowałem i nic się nie zmieniało = dopiero kiedy sprawdziłem luz i popuściłem, objawy zniknęły. Trzeba z tym też uważać, bo zbyt mocno naciągnięty łańcuch może wyrządzić spore szkody.

Pozdrawiam
Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:27, 08 Lip 2008
Nowaczyk
A

 
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno





Mam mieszane uczucia co do smarowania łańcucha... Za każdym razem kiedy umyję łańcuch smaruję go i po paru kilometrach kolejny syf przyklejony do niego, tylko dla tego, że lubrykant jest wysoce adhezyjny. Może zmienic spraj na enuro lub tylko myc nafta i miec w dupie co dalej. W koncu O-ringi są zabezpieczone i nasmarowene...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:08, 09 Lip 2008
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





czesc, ja sie z łancuchem nie bawie, mam spray do usuwania syfu z lancucha i motul road+ do smarowania, syf usuwam i smaruje lancuch co 500km i DiD 525 w mojej tenerce lata juz dziewietnasty tysiac, przy czym zaczyna sie juz konczyc. i nie wydaje zadnych niepokojacych dzwiekow, a po jakims piachu czy szutrze tez latam od czasu do czasu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:24, 28 Lip 2008
Tomo
A

 
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





Sprajem smaruje tylko wtedy gdy jestem gdzies w trasie, a tak to czyszcze go olejem przekładniowym i odrazu jest nasmarowany. Nadmiar zbieram szmatą, dzieki temu łancuch jest czysty, nie przyciaga brudu, tak jak spraj i felga też jest czysta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:33, 28 Lip 2008
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Generalnie nie kombinuj.Zobacz co jest napisane w instrukcji obsługi która masz do motorka.Postępuj jak tam napisali i problem z głowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:48, 28 Lip 2008
ladzior
A

 
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





vpawel napisał:
Generalnie nie kombinuj.Zobacz co jest napisane w instrukcji obsługi która masz do motorka.Postępuj jak tam napisali i problem z głowy.


A zdecydowanie najlepiej pomyśleć o automatycznym smarowaniu. Gotowych rozwiązań są setki. Można to też dobrze wykonać samemu.
Ja skonstruowałem takowy patent i przenoszę go tylko na nowe motocykle Smile

Tak się już do tego przyzwyczaiłem, że nie wyobrażam sobie babrania w łańcuchu co 500km (zwłaszcza w DL'u bez centralki Smile)

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:55, 28 Lip 2008
Tomo
A

 
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





Paweł powiedz gdzie tu widzisz kombinacje, że nie używam do czyszczenia łańcucha nafty/ropy czy innego ustrojstwa do usuwania syfu, tylko czyszczę olejem? Na przyszły sezon założę scottoilera, a o tym też nie ma nic w instrukcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Pon 12:20, 28 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:24, 29 Lip 2008
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Ja ma centralkę.Stawiam motorek,odpalam,jedynka,smar w łapę,w drugą piwo i łańcuch nasmarowany.A czyścic mi sie nie chce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
łańcuch i takie tam...
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin