Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Montaż Gmole DL650 / Demontaż Crash Padów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba5384
A1



Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 15:02, 28 Sty 2017    Temat postu: Montaż Gmole DL650 / Demontaż Crash Padów

Cześć,

na wstępię chciałbym powiedzieć że nie jestem żadnym ekspertem i piszę o poradę - mechanik ze mnie żaden ale chciałbym samemu trochę pogrzebać w Moto : ))

Miałem dzisiaj zamontować Gmole ale mam mały problem. Mianowicie dotychczasowe CrashPady są przytwierdzone na śrubie [ która wydaje mi się że jest elementem na którym trzyma się silnik - muszę odkręcić te dwie śruby - klucz 19.

Pytanko:
1. Czy śmiało odkręcać ? Nie spadnie silnik - może to głupie ale mam taką obawę.
2. Jak później dokręcając to jakim momentem ?

Pomożecie koledzy ? Niestety jestem za świeży na forum i nie mogę wrzucić fotki : ))

Pozdrawiam
Seba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba5384 dnia Sob 17:30, 28 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Sob 16:26, 28 Sty 2017    Temat postu:

Na wstępie popraw temat bo w oczy razi... Montaż i demontaż

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 17:18, 28 Sty 2017    Temat postu:

Na wstępie popraw temat bo w oczy razi... Montaż i demontaż Cool Cool

Po drugie: silnik nie spadnie.

Po trzecie: temat jest bardziej złożony. Jaka to jest śruba: krótsza (fabryczna), czy jakaś dłuższa, założona przy okazji montażu crash-padów?

Po czwarte: jakie gmole chcesz zakładać? Oryginalne Suzuki (wymagające dłuższej śruby i dodatkowych tulejek), czy akcesoryjne (wymagające śruby fabrycznej)? [/u]

Po piąte: co do momentów Wink dokręcania śrub, to się nie wypowiadam. Takie informacje są w instrukcji montażu gmoli. Może być też potrzebny klej do śrub lub smar miedziany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 17:19, 28 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba5384
A1



Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 18:04, 28 Sty 2017    Temat postu:

Polska trudna język jest ... : ))

@Jacek,

Po drugie: silnik nie spadnie. -->Dzięki i to najważniejsza dla mnie informacja. Pytanie nie dotyczyło śrub dedykowanych dla Gmoli tych w 4 w linii, tylko tej poniżej która ewidentnie trzyma jakoś silnik - mam nadzieję że o tym samym mówimy : ))

Po trzecie: temat jest bardziej złożony. Jaka to jest śruba: krótsza (fabryczna), czy jakaś dłuższa, założona przy okazji montażu crash-padów? --> Na pewno dłuższa po szerokości całego Moto - jak chciałem odkręcić to z drugiej strony się kręci śruba - kupiłem już z crashbarami także nie wiem jak to było podczas montażu ...

Po czwarte: jakie gmole chcesz zakładać? Oryginalne Suzuki (wymagające dłuższej śruby i dodatkowych tulejek), czy akcesoryjne (wymagające śruby fabrycznej)? --> akcesoryjne zakupione od forumowicza (rafalj) - montowane na 4 śruby ale już bez użycia obecnie użytej śruby 19-stki - także tylko w linii śrub montażowych do gmoli tak jak np. Heed

Po piąte: co do momentów Wink dokręcania śrub, to się nie wypowiadam. Takie informacje są w instrukcji montażu gmoli. Może być też potrzebny klej do śrub lub smar miedziany. --> dzięki za info.

Dzięki Panowie za pomoc techniczną i ortograficzną ...

Zdjęcie poniżej:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba5384 dnia Sob 18:10, 28 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Sob 18:55, 28 Sty 2017    Temat postu:

Z tego, co ja wyczytałem w serwisówce to ta długa śruba przez cały silnik - moment 93Nm, wg Suzuki nakrętka jest jednorazowa, bo jest "antyodkręcająca się" ale być może starczy jakiś klej na gwint. Trzeba odkręcać na dwie ręce oczywiście, bo się obraca. Te krótsze 35 Nm - tego na 100% nie jestem pewien, może ktoś bardziej doświadczony potwierdzić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba5384
A1



Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 19:28, 28 Sty 2017    Temat postu:

Dzięki Staszek,

Sprawdzę jutro ... Kupię sobie jeszcze jakaś nakrętkę samokontrującą i powinno się udać. Ciekawe czy nie trzeba będzie skrócić całej tej śruby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Sob 19:37, 28 Sty 2017    Temat postu:

Jak wymieniałem gmole z oryginalnych na Givi to zamówiłem nową ale skrócić i przegwintować to chyba żaden problem. Zastanawiałem się czy nie zostawić dłuższej ale jednak wystawała dość mocno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DW
A2



Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 10:04, 29 Sty 2017    Temat postu:

Robiłem to samo u siebie, kupiłem twardy pręt 12 z nierdzewki, przyciąłem na wymiar, zagwintowałem na tokarce, dwie śruby i po temacie - to nie prom kosmiczny Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 10:34, 29 Sty 2017    Temat postu:

DW napisał:
Robiłem to samo u siebie, kupiłem twardy pręt 12 z nierdzewki, przyciąłem na wymiar, zagwintowałem na tokarce, dwie śruby i po temacie - to nie prom kosmiczny Wink


Oczywiście, że nie prom kosmiczny Wink Ale dla większości ludzi zrobienie tego co opisałeś, to abstrakcja...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 10:35, 29 Sty 2017    Temat postu:

seba5384 napisał:
Dzięki Staszek,

Sprawdzę jutro ... Kupię sobie jeszcze jakaś nakrętkę samokontrującą i powinno się udać. Ciekawe czy nie trzeba będzie skrócić całej tej śruby.


Wg instrukcji montażu tych crash padów
[link widoczny dla zalogowanych]
śruba trzymająca silnik (main engine bar) jest wymieniana przy montażu crashpadów na dłuższą. Podobnie tylne śruby trzymające aluminiowy odlew podtrzymujemy silnik (te zaznaczone na zielono).

Jeśli bedziesz zakładać gmole Givi/Kappa to na pewno potrzeba krótszej (oryginalnej) śruby do silnika. Pozostałe śruby są w komplecie z gmolami.
Przy montażu gmoli Suzuki śruba do silnika jest dłuższa.

staszek_s napisał:
Te krótsze 35 Nm - tego na 100% nie jestem pewien, może ktoś bardziej doświadczony potwierdzić?


Sądząc po rozmiarze śruby 35 Nm jest sensowne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 10:37, 29 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba5384
A1



Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 10:53, 29 Sty 2017    Temat postu:

Dzięki Panowie za pomoc.

Tokarka hmmm ... Nie każdy ma tokarkę w piwnicy i nie każdy ma piwnicę : ))

Dzisiaj to rozkręce i zobaczę ile i czy trzeba skrócić ten element.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DW
A2



Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 12:30, 29 Sty 2017    Temat postu:

seba5384 nie mówiłem że mam tokarkę, żeby napić się mleka nie trzeba zaraz kupować krowy Wink popytałem ludzi u siebie na wiosce kto ma, podjechałem, dałem 10zł i po 10 min było gotowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba5384
A1



Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 12:37, 29 Sty 2017    Temat postu:

DW bez spiny nie miałem nic złego na myśli : )) chciałem to zrobić sam ale bez skrócenia tej śruby się nie uda.

Przemysł stoczniowy jeszcze w Szczecinie do końca nie umarł ... Tokarka się znajdzie bez problemu. Chciałem sobie samemu udowodnić że jestem w stanie sam to ogarnąć. Oczywiście z Waszą pomocą : ))

BTW: jak wyciągnę śrubę do skrócenia to silnik mi się obsunie? Czy bez spiny wyciągać ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba5384 dnia Nie 12:38, 29 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 13:16, 29 Sty 2017    Temat postu:

Wyciągać Smile jak zmieniałem gmole z oryginalnych na Givi, to wyciągałem tę śrubę i silnik nie spadł. Ale, żeby spać spokojnie zawsze możesz tam tymczasowo włożyć z obu stron np. jakieś inne, krótsze śruby lub kawałek pręta Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DW
A2



Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 15:38, 29 Sty 2017    Temat postu:

nie spinam się, spokojnie.. Smile silnik Ci nie opadnie.. u mnie stał bez tej śruby przez tydzień chyba. Też się zastanawiałem czy nie obciąć tej od crash padów, ale stwierdziłem że może się jednak jeszcze kiedyś przydają, a może sprzedam Wink Mnie ten kawałek pręta + śruby samohamowne z nierdzewki i tokarką kosztowało około 20zł więc może nie warto obcinać, taka moja refleksja Smile pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba5384
A1



Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 9:58, 04 Lut 2017    Temat postu:

Dzięki Panowie za rady.

Monataż zakończony - śruba skrócona - muszę jeszcze zakupić śruby samokontrujące nierdzewne bo obecne są zwykłe stalowe.

Zdjęcie po montażu w załączniku.



Jeszcze parę cm pod nogą do gleby zostaje : ))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Sob 10:26, 04 Lut 2017    Temat postu:

E tam, zostaje, buty na odpowiednim obcasiku i będzie w sam raz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 11:50, 05 Lut 2017    Temat postu:

seba5384 napisał:

Jeszcze parę cm pod nogą do gleby zostaje : ))


Bo zablokowana została grawitacja.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 11:50, 05 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin