Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prgresywne sprężyny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 8:49, 22 Sie 2013    Temat postu:

Temat bardziej z zakresu ustawienia zawieszenia Wink , ale postaraj się ustawić SAG na ok 25-30%. Przy skoku w DL 150mm powinieneś mieć ok 37-45mm. Jeżeli w pełnym rynsztunku (ty, żona i bagaże) się da, to sprężyna powinna być ok, jeżeli nie, to szukaj twardszej, albo odchudzaj co się da Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIMAGO
A1



Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW

PostWysłany: Śro 14:38, 28 Sie 2013    Temat postu:

Ile oleju ma być w każdej ladze z sprężynami progresywnymi YSS w DL 1000?? ori to 505ml

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldi1978
A



Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania

PostWysłany: Śro 23:05, 28 Sie 2013    Temat postu:

ja kupiłem 1l i podzieliłem na pół i wygląda, że działa prawidłowo
sprężyny zamontowałem ciaśniejszymi zwojami do góry, wtedy dół jest jak w zwykłych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIMAGO
A1



Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW

PostWysłany: Czw 13:26, 29 Sie 2013    Temat postu:

długo już tak jeździsz?

Nie jest za twardy czy za miękki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goldi1978
A



Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wiry k/Poznania

PostWysłany: Czw 14:06, 29 Sie 2013    Temat postu:

zrobiłem 2 tys. km
ustawione mam w połowie tłumienie wstepne olej 10w
jest lepiej niz na zwykłych i nie dobija


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Czw 19:33, 29 Sie 2013    Temat postu:

Dane dotyczące oleju dla sprężyn progresywnych YSS (od Olekmotocykle)
DL1000 02-03 olej 10 poziom 200mm
DL1000 04- olej 10 poziom 180mm
DL650 04- olej 15 poziom 170mm
Takie dane podaje katalog Olekmotocykle Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIMAGO
A1



Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW

PostWysłany: Czw 22:09, 29 Sie 2013    Temat postu:

to na PW podałeś mi co innego ;/

olej 10W i wysokość 170 [mm]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Pią 6:42, 30 Sie 2013    Temat postu:

No to zamotałem sie,sorki,te dane które podałem wyzej są prawidłowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:50, 12 Paź 2013    Temat postu:

A jak sprawdzić poziom oleju ? W Wirth mam mieć 150 ale czy powinno się to robić przy zamontowanych amortyzatorach czy przy wymontowanych i ustawionych pod kątem prostym ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Pon 9:57, 14 Paź 2013    Temat postu:

Witam, a jak z tym odgłosem stukania w przednim zawieszeniu z progresami? Jest jak w oryginalnym (czyli stuka przy silnym ugięciu), czy zanikł?
pzdr Staszek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andi.nb
A



Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: nowe brzesko-Szwecja/Husgvarna

PostWysłany: Pon 19:38, 14 Paź 2013    Temat postu:

Staszek napisał:
Witam, a jak z tym odgłosem stukania w przednim zawieszeniu z progresami? Jest jak w oryginalnym (czyli stuka przy silnym ugięciu), czy zanikł?
pzdr Staszek




No właśnie też mnie to interesuje ,przeczytałem cały temat i nie znalazłem info na ten temat Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andi.nb dnia Pon 19:52, 14 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Pon 20:40, 14 Paź 2013    Temat postu:

W moim przypadku zanikł zupełnie Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czesterbb dnia Pon 20:40, 14 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:47, 30 Paź 2013    Temat postu:

U mnie nie stukał a po założeniu wirthów zaczał Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Czw 11:46, 31 Paź 2013    Temat postu:

kto zalożyl YSS, bo takie tez widzialem w sprzedazy? Wogole warto czy to jakas porazka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Pią 8:08, 01 Lis 2013    Temat postu:

ja mam właśnie YSS

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek
A1



Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 17:21, 03 Lis 2013    Temat postu:

Może ktoś założył sprężyny Wirth i może stwierdzić, czy stuki ustąpiły i czy w ogóle to dobre sprężyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
folwar
A1



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:30, 04 Lis 2013    Temat postu:

Stuki zniknęły całkowicie. Są sztywniejsze niż oryginał. Porównania do oryginałów poza tym specjalnie nie mam bo wymieniłem je po 200 km jazdy po mieście, więc jedynie co zauważyłem to mniejsze nurkowanie motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIMAGO
A1



Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW

PostWysłany: Śro 0:05, 26 Lut 2014    Temat postu:

jak w końcu mają być zamontowane sprężyny?? Gęstszymi zwojami do dołu czy do góry? bo znalazłem kilka sprzecznych informacji na tym forum.
Dokładnie chodzi mi o sprężyny YSS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo528
A2



Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Buska Zdroju

PostWysłany: Śro 8:28, 26 Lut 2014    Temat postu:

Gęstymi zwojami do góry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek
A1



Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 11:17, 26 Lut 2014    Temat postu:

Folwar, czy stuki ustąpiły po wymianie na sprężyny Wirth, czy na inne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
folwar
A1



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 17:36, 26 Lut 2014    Temat postu:

Wirth

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIMAGO
A1



Dołączył: 07 Sie 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW

PostWysłany: Śro 13:31, 12 Mar 2014    Temat postu:

a jaki olej producent zaleca do sprężyn YSS??

5W, 10W, 15W ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Śro 17:12, 12 Mar 2014    Temat postu:

Dane dotyczące oleju dla sprężyn progresywnych YSS (od Olekmotocykle)
DL1000 02-03 olej 10 poziom 200mm
DL1000 04- olej 10 poziom 180mm
DL650 04- olej 15 poziom 170mm
Takie dane podaje katalog Olekmotocykle Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ronin763
A



Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rypin / Sueca

PostWysłany: Śro 23:22, 26 Mar 2014    Temat postu:

Nie wiem czy to cos wniesie do tematu ale ktos pisal ze nie ma progresu na tyl,okazuje sie ze sa,prosze bardzo mozna nawet wybierac w kolorach)))
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Nie 18:43, 06 Kwi 2014    Temat postu:

YSS wreszcie przetestowane,,,bo zamontowalem juz wczesniej tej wiosny Smile

stuki wyeliminowane i co najwazniesze,,,nie nurkuje! Druga rzecz jaka zauwazylem to to, ze znacznie lepiej przod trzyma przy odkrecaniu manetki. Przy wiekszych predkosciach i w zakretach jest stabilniejszy.

Klocki hamulcowe mam jeszcze na oryginale i powiem szczerze, ze daja rade choc juz w garazu zestaw od GSX z adapterami lezy,,,poczekam do konca klockow i wtedy zmienie wraz z przewodami stalowymi.

...dobrze wydane pieniadze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 445
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Czw 21:31, 26 Cze 2014    Temat postu: Olej

Panowie - kupiłem hyperpro i zamontowałem iii... Nic sie nie zmieniło ...tak jak nurkował tak nadal nurkuje i nie wiem w czym jest halo.Kupilem cały zestaw.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Remigiusz dnia Czw 21:43, 26 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Czw 21:53, 26 Cze 2014    Temat postu:

Może chociaż nie stuka... Chociaż podobno wystarczy owinąć taśmą izolacyjną jakąś tuleję i też nie stuka.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Czw 21:53, 26 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 23:08, 26 Cze 2014    Temat postu:

A olej wymieniłeś Question
Szpecem nie jestem, ale tam chyba jest potrzebny olej o trochę innej gęstości niż oryginalnie... Ale mogę się mylić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 445
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Pią 0:09, 27 Cze 2014    Temat postu:

Tak,wymieniłem wszystko bo kupiłem komplet a w komplecie przysłali mi olej 15 lecz moj model 2012 ma progresywne sprężyny i miałem wcześniej wlany olej 20 ii powiadam ze sie lepiej jeździło.Nie wiem tylko o co chodzi bo mi sie wydawało ze po zmianie na profesjonalne zawieszenie bydzie lepiej a tu kibel..jakieś sugestie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 11:53, 27 Cze 2014    Temat postu:

Zmieniłeś progresy na progresy, do tego inny olej, do profesjonalnego zawieszenia jeszcze długa droga:). Myslę, że im więcej masz na liczniku przy tej zmianie to odczucia będą lepsze, bo sprężyny też się zużywają z czasem, u Ciebie najwyraźniej zmiana przyszła za wcześnie.

W poprzednim DL-u po zmianie z oryginałów na Hyperpro różnica na lepsze była wyraźnie odczuwalna - zmieniając wtedy sprężyny jednocześnie wracałem z oleju 15W na 10W i pamiętam, że byłem zadowolony z wywalenia kilku stów. W obecnym AL0 (?) na początku wydawało mi się, że zawieszenie wyraźnie poprawiono w porównaniu do K7, ale po 30 000 km już zaczynam kombinować, że bym coś zmienił na przodzie:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 445
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Pią 20:15, 27 Cze 2014    Temat postu:

MaG jesli to nie profesjonalne zawieszenie to zapodaj linka a z miłą chęcią zmienię na cos innego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Nie 22:38, 29 Cze 2014    Temat postu:

OK, zadałeś mi zadanie domowe:) Po przejrzeniu kilku for obcojęzycznych stwierdzam, że nie ma kompletnych setów przedniego zawieszenia od wiodących producentów, które by dawały nam pełną regulację przedniego zawieszenia. Poza sprężynami progresywnymi, amerykańce jeszcze chwalą akcesoryjne cartridge DDC - tu jest sklep z nimi:
[link widoczny dla zalogowanych]

Jest więc jeszcze pole do ulepszeńSmile Ja bym najchętniej przeszczepił przód z nowego 1000-ca....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:46, 29 Cze 2014    Temat postu:

Tak się teraz zastanawiam, jakby przeszczepić przedni zawias WP48? Do tego tył też zmienić do tego przebudować przebieg rury wydechowej. Fajna zmota by wyszła Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 12:22, 30 Cze 2014    Temat postu:

MaG napisał:
W obecnym AL0 (?) na początku wydawało mi się, że zawieszenie wyraźnie poprawiono w porównaniu do K7, ale po 30 000 km już zaczynam kombinować, że bym coś zmienił na przodzie:)


no właśnie, może jakieś sugestie co by tu zmienić żeby te sprężyny w przednim amortyzatorze stały się bardziej czułe i dokładniej wybierały nierówności? Zmiana naprężenia wstępnego pomaga, ale w porównaniu np. do transalpa jest jeszcze trochę do nadrobienia.
Progresy są chyba generalnie twardsze od liniowych, więc nie wiem czy jest sens wymieniać. W nowym modelu już nie stuka i nie dobija.

Czy znacie jakieś bardziej "czułe" sprężyny które by pasowały do DL-i i dawały odczuwalną zmianę? Przejrzałem ofertę sklepu z postu kolegi MaG-a, ale tamtejsze są jeszcze twardsze niż fabryczne mają, więc do nowego DL to raczej byłby downgrade zamiast upgrade.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 16:54, 30 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 20:54, 30 Cze 2014    Temat postu:

Tu chyba brakuje skoku zawieszenia w porównaniu do Xl650, miękkość sprężyny to sprawa wtórna.
W teren to raczej odpuszczenie napięcia wstępnego pomaga jeżeli chodzi o wybieranie i czucie podłoża, ale wtedy jeszcze większym problemem robi się prześwit, czyli kołderka za krótka:)
Swego czasu Konra.dzik zaczynał wątek z przeszczepianiem całego przodu od bodajże DR-ki, ale jak ostatnio widziałem jego DL-a to miał nadal standardowy przód...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:02, 30 Cze 2014    Temat postu:

DR mają beznadziejny przedni zawias.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pioterrvs88
A2



Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa,Jamielne

PostWysłany: Wto 17:29, 01 Lip 2014    Temat postu:

ciekawe jak by się zachowały usd od ktma 450.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 22:35, 01 Lip 2014    Temat postu:

tdm napisał:

no właśnie, może jakieś sugestie co by tu zmienić żeby te sprężyny w przednim amortyzatorze stały się bardziej czułe i dokładniej wybierały nierówności? Zmiana naprężenia wstępnego pomaga, ale w porównaniu np. do transalpa jest jeszcze trochę do nadrobienia.
Progresy są chyba generalnie twardsze od liniowych, więc nie wiem czy jest sens wymieniać. W nowym modelu już nie stuka i nie dobija.

Jest taka firma Wilbers z Niemiec. Jak u nich zamawiasz amortyzator lub sprężyny to wypełniasz taki formularz typu waga kierownika styl jazda wymagania itd. Dobierają Ci oni wtedy sprężynę i mówią jaki olej zalać.
Tu mała uwaga, powiedzą Ci np. zalać olej Wilbers 10W i koniecznie musisz zalać ten olej. Wbrew pozorom mimo tego samego oznaczenia gęstości w zależności od marki oleju otrzymujemy różne efekty dla tej samej gęstości.

Jeżeli chodzi o czułość zawieszenia wszystko da się dobrać ale nie oczekuj, że zawieszenie DL'a będzie pracować jak to z trasalpa, inny skok zawiezenia.

Progeressy nie są twardsze od linowych. Progressy to sprężyny o zmiennej charakterystyce i nic więcej. BTW w DL'u seryjnie są zainstalowane sprężyny progresywne. Wink

Nie czytaj także większości opinii z tego forum typu wymieniłem na progresy i mi motocykl nie nurkuje.

Jak podczas hamowania motocykl nie nurkuje to sprężyny są za twarde.
Motocykl ma nurkować podczas hamowania inaczej się nie da (wyjątkiem jest tu BMW ze swoim Telelever).

Generalnie dobrze dobrane zawieszenie powinno pracować w jakiś 90% skoku co jakiś czas dobijając. Po to jest jakiś skok zawieszenia by go wykorzystać na maksa.

O ile mnie pamięć nie myli to jest taka zasada w motocrossie, że na torze dobrze ustawione zawieszenie powinno dobić przynajmniej raz. Jeżeli podczas wyścigu zawieszenie nigdy nie dobije to znaczy, że jest za twardę i zawodnik ni wykorzystuje 100% skoku zawieszenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 445
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Czw 2:00, 03 Lip 2014    Temat postu:

W sobotę jade na dzień otwarty w Deamon Tweaks na Walii,zamówiłem sprawdzenie koni oraz zawieszenia bo na tym powiem jedno 120£ wywalone i nic a nic nie poprawiło jazdy jak były miękkie tak nadal są,myśle ze albo wsadza dłuższego "rurki" albo zaleją gesty olej albo to i to,pobawilem sie w Off road i waliłem non stop blachą pod silnikiem nie mówiąc o hamowaniu...czekam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 445
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Wto 19:04, 08 Lip 2014    Temat postu:

Zrobione-jazda sie poprawiła zawieszenie pracuje na 100% jestem zadowolony a regulacja jest niesamowicie czuła,zostały wsadzone dłuższe tuleje od oryginalnych (około 3 cm) ale na sprężyny Hyperpro one są krutsze od oryginalnych - podsumowując jestem z zawieszenie zadowolony na 101% aha mam ustawienie teraz na 3- ciej linii

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Wto 7:46, 23 Cze 2015    Temat postu:

Odświeżę trochę. Ma ktoś jakieś wnioski po dłuższym użytkowaniu?
Jak te tańsze (YSS) po dłuższym przebiegu - nie zmieniła się charakterystyka? Są tanie na allegro - 339zł - chociaż nie wiem czy w komplecie dają olej).
Czy hyperpro są faktycznie krótsze niż pozostałe - to mnie zastanawia w kontekście stukania - Remigiusz napisał że dopiero dodatkowa wymiana jakichś tulei spowodowała poprawną pracę progresywnych od tego producenta.
Olej faktycznie musi być danego producenta sprężyn czy wystarczy jakikolwiek w odpowiedniej specyfikacji?

Jeszcze ciągle początek sezonu i wymiana może mieć sens...
pzdr Staszek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Greg
A1



Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kruszyn/ Sicienko

PostWysłany: Wto 8:39, 23 Cze 2015    Temat postu:

Ja kupiłem yss, nie jestem zadowolony. Co do oleju to musi być tylko specyfikacja a producent obojetnie. Ja akurat wolałbym dołożyć i kupić coś lepszego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Sob 15:35, 23 Sty 2016    Temat postu:

W ramach przeglądu wiosennego zajrzę do lag i sprawdzę, co tam siedzi. Jeśli są zwykłe liniowe sprężyny, to kupię progresywne, porządnej firmy. Robiłem już taką wymianę w czoperku XVS 650 na Ohlinsa i różnica była bardzo duża.

Niestety Ohlins nie robi progresywnych sprężyn do DL 650 Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Sob 15:40, 23 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
watson
A



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:50, 09 Maj 2016    Temat postu:

Wczoraj wieczorem skończyłem montować Hyperpro.
Dziś polatałem testowo.

Powiem krótko - to teraz zupełnie inny motocykl.
Testowałem na asfalcie, zarówno gładkim jak i dziurawym.

Albo te sprężyny i olej są takie dobre, albo oryginały miałem już mocno wyeksploatowane.

Bo że było z nimi źle, to inna historia. Dobijały przy zjeżdżaniu z krawężnika. A olej, który wylałem, miał konsystencję mułu rzecznego. I podobny zapach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 21:57, 09 Maj 2016    Temat postu:

Sama wymiana oleju na nowy daje już duży efekt Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaper
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 20:22, 10 Maj 2016    Temat postu:

watson jaki olej wlałeś ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
watson
A



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:18, 10 Maj 2016    Temat postu:

Ten co był w komplecie ze sprężynami.
Wg opakowania SAE10, ale z tego co tu i tam ludziska piszą, rzeczywiste parametry mają się nijak od etykiety i zależą od producenta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seburaj
A2



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 19:40, 15 Lis 2016    Temat postu:

a ja jestem w tak zwany "przeddzień" zamontowania YSS do K7

szczegóły: kupiłem motor, zawieszenie przednie miałem twarde jak - za przeproszeniem - kuśka na wiosnę, więcej to skakało niż wybierało nierówności Sad

decyzja - zajrzeć co tam Włoch namotał, bo ich pomysły są często, hmmm, oryginalne Rolling Eyes

co się okazało: w DL650 K7 ktoś założył sprężyny Ohlinsa dedykowane do DL 1000 (dłuższe, i o innej strzałce ugięcia, liniowe) - zamiast 8,0 N/mm jest zatem 9,0 N/mm i wieksza długość, ile tam było oleju wlanego i o jakiej gęstości to buk liściasty raczy wiedzieć...

ergo: idą YSS dedykowane do DL650 i zalewam to Motulem 7,5W (wiem, niby rzadki, ale zobaczymy) - chcę mieć miękki i wybierający przód, bo po przejściu z Hondy XL650V (Transalpa) miałem straszny niesmak w kwestii pracy przodu, zwłaszcza (jak się okazuje) po tych "wloskich" eksperymentach ! Shocked

PS dam znac oczywiście jak zachowuje się sprężyna YSS, na razie mój niesmak wzbudziło opakowanie tych sprężyn kupionych w OlekMotocykle - z dupy białe opakowanie, nic nie napisane, żadnej instrukcji jak to wsadzać, żadnego info o ilości/poziomie oleju i jego sugerowanej gęstości - nic

słabo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seburaj dnia Wto 19:44, 15 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 20:02, 15 Lis 2016    Temat postu:

takie? [link widoczny dla zalogowanych] Jak widac na obrazku opakowanie to nie biale pudelko, ale nie wiem czy ma to znaczenie

Tu masz linka do producenta, powinno cos byc wiecej [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 20:40, 15 Lis 2016    Temat postu:

seburaj napisał:

ergo: idą YSS dedykowane do DL650 i zalewam to Motulem 7,5W (wiem, niby rzadki, ale zobaczymy) - chcę mieć miękki i wybierający przód, bo po przejściu z Hondy XL650V (Transalpa) miałem straszny niesmak w kwestii pracy przodu, zwłaszcza (jak się okazuje) po tych "wloskich" eksperymentach ! Shocked


Żebyś się nie zdziwił jak ci zacznie dobijać przód na takim oleju. Będziesz miał kolejny "niesmak".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin