Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Scootoiler jak rozebrac

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Śro 16:00, 30 Lip 2014    Temat postu: Scootoiler jak rozebrac

Czy ktos rozbieral to ustroistwo? Mam zestaw turing z dodatkowym zbiorniczkiem na olej i po ostatniej dlugiej jezdzie w deszczu zauwazylem, ze jest biala zawiesina w "roboczej czesci" scoota.... jak to rozebrac/rozkrecic i wyczyscic uklad?

Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 16:31, 30 Lip 2014    Temat postu:

ja to rozebralem, wygladalo to tak - nalalem oleju do zbiorniczka, potem dmuchalem wlasnymi silami w przewod z filterkiem, zeby zapelnic przewod idacy do zebatki. Poniewaz nie szlo i robilem sie juz fioletowy, wiec na stacji paliw podlaczylem skota do kompresora. Po chwili jeblo i patrze a tu to czarne wieko wyskoczylo. Niestety jest ono klejone i juz nigdy potem nie uzyskalem szczelnosci.

Tak wiec w moim przypadku doszlo do rozbiorki i na tym koniec. Nie polecam tej metody rozbierania. Raczej probowalbym bez rozbierania wyczyscic - tylko odczepiajac przewody odprowadzajace olej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Śro 18:14, 30 Lip 2014    Temat postu:

doczytalem do slowa kompresor i juz wiedzialem co bedzie dalej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CZARO
Motocyklista



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białytsok xt660z tenere

PostWysłany: Śro 18:38, 30 Lip 2014    Temat postu:

Coliniak napisał:
doczytalem do slowa kompresor i juz wiedzialem co bedzie dalej Smile
hehehheee miałem tak samo hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 21:45, 31 Lip 2014    Temat postu:

Brat dostal jakis fotomanual do rozebrania i podczyszczenia. Okazalo sie, ze w temperaturach ok 30* nawet na ustawieniu min smarowalo olejem...
Niestety on teraz w Hiszpani, ja gdzies na kaszubach, predko nie pomoge..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Endriusza
A1



Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 0:32, 01 Sie 2014    Temat postu:

Po całym popołudniu kombinowania i rozpoczęciu czwartegopiwa doszedłem do wniosku, że jedyną dla mnie słuszną opcją napełnienia wężyka doprowadzającego olej do zębatki jest jego odłączenie od urządzonka i napełnienie go osobno olejem.
Gdybym wpadł na to od razu przy pierwszym piwie byłbym do przodu o trzy puszeczki i odrobinę benzyny na której pracował silnik żeby podciśnienie otworzyło przepływ. Very Happy A dmuchałem i nawet ssałem Embarassed zdrowo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pią 15:35, 01 Sie 2014    Temat postu:

@Endriusza....nie chodzilo mi o odpowietrzenie Smile


dla potomnych, scotta otwiera sie od gory, trzeba to zrobic delikatnie, po czym rozlozyc wszystkie czesci i je umyc np w plynie do naczyn i osuszyc.
Ze skladaniem jest wiecej bawienia, bo musimy uwazac na membrane ale da sie to zrobic (przed zlozeniem lekko przesmarowac olejem i delikatnie wciskac)...

odpowietrzenie jest proste,,,jak nie chce sie moto odpalac to podcisnienie mozna zrobic strzykawka Smile

milego smigania i stosunkowo Smile udanego weekendu!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Endriusza
A1



Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 19:46, 01 Sie 2014    Temat postu:

Coliniak napisał:
@Endriusza....nie chodzilo mi o odpowietrzenie Smile

Wiem, ale po wpisie Szuji i małym Ballantines tak mnie jakoś poniosło Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Pon 22:12, 11 Sie 2014    Temat postu:

Coliniak napisał:
@Endriusza....nie chodzilo mi o odpowietrzenie Smile


dla potomnych, scotta otwiera sie od gory, trzeba to zrobic delikatnie, po czym rozlozyc wszystkie czesci i je umyc np w plynie do naczyn i osuszyc.
Ze skladaniem jest wiecej bawienia, bo musimy uwazac na membrane ale da sie to zrobic (przed zlozeniem lekko przesmarowac olejem i delikatnie wciskac)...

odpowietrzenie jest proste,,,jak nie chce sie moto odpalac to podcisnienie mozna zrobic strzykawka Smile

milego smigania i stosunkowo Smile udanego weekendu!


dokładnie tak jak piszesz,zawsze tak robie i wszystko działa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 8:27, 15 Sie 2014    Temat postu:

Wiem, że trochę spóźnione, ale dla potomnych niech będzie.
Wiedza w sumie też żadna tajemna, przeklejona z innego forum, gdzie znalazł to brat

Rozbiera się tak jak pisał Klosiewi - przekręcić na maxa w prawo i pociągnąć cały dekiel. Wychodzi cały zawór a w pojemniku zostaje tylko króciec.

Co jest ważne - pod zaworem jest oring (5), który uszczelnia gniazdo w tulei króćca. Żeby się dostać do oringa, trzeba zdjąć pierścień (3) i podnieść tą czarną osłonę w górę. Ja oring zdjąłem i założyłem odwrotnie. Gniazdo w tulei można wyczyścić, żeby oring dobrze siedział. 

Druga rzecz - ta cała osłona oringa (kielich) opiera się o kołnierz króćca (2) wewnątrz pojemnika - jak tam coś podejdzie to się nie będzie domykać i olej będzie uciekał.

Króciec jest mosiężny, więc ostrożnie z rozbieraniem, od spodu klucz 10 (1), od góry jakimiś płaskoszczypami długimi (2), połączenie uszczelnione jest silikonem, więc przy montażu trzeba wszystko wyczyścić, odtłuścić i uszczelnić na nowo - kołnierz tulei (2) od strony króćca (1) - to co wylezie trzeba dokładnie od wewnątrz wyczyścić, żeby kielich mógł opadać do końca. 

Co do sprężynki - ona dół zawor do króćca, więc musi być założona.

Przy składaniu guma dolnej części zaworu (4) musi dobrze wskoczyć na pokrętło, warto jej brzeg posmarować olejem - łatwiej wchodzi. Na pojemniku jest wcięcie w pewnym miejscu a na pokrywie wypust - przy składaniu trzeba to spasować. I to chyba tyle 

Zalałem pojemnik olejem i podłożyłem kartkę pod dyszę, zobaczę za tydzień czy dalej cieknie. Tam się nie ma co zepsuć, oring (5) ma na oko 1mm grubości i 1,5mm średnicy wewn, można dopasować . Ważne, żeby wszystko było czyste, ja miałem jakiś piach w pojemniku.


[link widoczny dla zalogowanych]


A tu jeszcze foty poglądowe

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin