VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> Scootoiler jak rozebrac
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Scootoiler jak rozebrac
PostWysłany: Śro 17:00, 30 Lip 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Czy ktos rozbieral to ustroistwo? Mam zestaw turing z dodatkowym zbiorniczkiem na olej i po ostatniej dlugiej jezdzie w deszczu zauwazylem, ze jest biala zawiesina w "roboczej czesci" scoota.... jak to rozebrac/rozkrecic i wyczyscic uklad?

Coliniak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:31, 30 Lip 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





ja to rozebralem, wygladalo to tak - nalalem oleju do zbiorniczka, potem dmuchalem wlasnymi silami w przewod z filterkiem, zeby zapelnic przewod idacy do zebatki. Poniewaz nie szlo i robilem sie juz fioletowy, wiec na stacji paliw podlaczylem skota do kompresora. Po chwili jeblo i patrze a tu to czarne wieko wyskoczylo. Niestety jest ono klejone i juz nigdy potem nie uzyskalem szczelnosci.

Tak wiec w moim przypadku doszlo do rozbiorki i na tym koniec. Nie polecam tej metody rozbierania. Raczej probowalbym bez rozbierania wyczyscic - tylko odczepiajac przewody odprowadzajace olej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:14, 30 Lip 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





doczytalem do slowa kompresor i juz wiedzialem co bedzie dalej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:38, 30 Lip 2014
CZARO
Motocyklista

 
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białytsok xt660z tenere





Coliniak napisał:
doczytalem do slowa kompresor i juz wiedzialem co bedzie dalej Smile
hehehheee miałem tak samo hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:45, 31 Lip 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Brat dostal jakis fotomanual do rozebrania i podczyszczenia. Okazalo sie, ze w temperaturach ok 30* nawet na ustawieniu min smarowalo olejem...
Niestety on teraz w Hiszpani, ja gdzies na kaszubach, predko nie pomoge..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:32, 01 Sie 2014
Endriusza
A1

 
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Po całym popołudniu kombinowania i rozpoczęciu czwartegopiwa doszedłem do wniosku, że jedyną dla mnie słuszną opcją napełnienia wężyka doprowadzającego olej do zębatki jest jego odłączenie od urządzonka i napełnienie go osobno olejem.
Gdybym wpadł na to od razu przy pierwszym piwie byłbym do przodu o trzy puszeczki i odrobinę benzyny na której pracował silnik żeby podciśnienie otworzyło przepływ. Very Happy A dmuchałem i nawet ssałem Embarassed zdrowo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:35, 01 Sie 2014
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





@Endriusza....nie chodzilo mi o odpowietrzenie Smile


dla potomnych, scotta otwiera sie od gory, trzeba to zrobic delikatnie, po czym rozlozyc wszystkie czesci i je umyc np w plynie do naczyn i osuszyc.
Ze skladaniem jest wiecej bawienia, bo musimy uwazac na membrane ale da sie to zrobic (przed zlozeniem lekko przesmarowac olejem i delikatnie wciskac)...

odpowietrzenie jest proste,,,jak nie chce sie moto odpalac to podcisnienie mozna zrobic strzykawka Smile

milego smigania i stosunkowo Smile udanego weekendu!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:46, 01 Sie 2014
Endriusza
A1

 
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Coliniak napisał:
@Endriusza....nie chodzilo mi o odpowietrzenie Smile

Wiem, ale po wpisie Szuji i małym Ballantines tak mnie jakoś poniosło Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:12, 11 Sie 2014
DARKOM
Motonita

 
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 565
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA





Coliniak napisał:
@Endriusza....nie chodzilo mi o odpowietrzenie Smile


dla potomnych, scotta otwiera sie od gory, trzeba to zrobic delikatnie, po czym rozlozyc wszystkie czesci i je umyc np w plynie do naczyn i osuszyc.
Ze skladaniem jest wiecej bawienia, bo musimy uwazac na membrane ale da sie to zrobic (przed zlozeniem lekko przesmarowac olejem i delikatnie wciskac)...

odpowietrzenie jest proste,,,jak nie chce sie moto odpalac to podcisnienie mozna zrobic strzykawka Smile

milego smigania i stosunkowo Smile udanego weekendu!


dokładnie tak jak piszesz,zawsze tak robie i wszystko działa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:27, 15 Sie 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Wiem, że trochę spóźnione, ale dla potomnych niech będzie.
Wiedza w sumie też żadna tajemna, przeklejona z innego forum, gdzie znalazł to brat

Rozbiera się tak jak pisał Klosiewi - przekręcić na maxa w prawo i pociągnąć cały dekiel. Wychodzi cały zawór a w pojemniku zostaje tylko króciec.

Co jest ważne - pod zaworem jest oring (5), który uszczelnia gniazdo w tulei króćca. Żeby się dostać do oringa, trzeba zdjąć pierścień (3) i podnieść tą czarną osłonę w górę. Ja oring zdjąłem i założyłem odwrotnie. Gniazdo w tulei można wyczyścić, żeby oring dobrze siedział. 

Druga rzecz - ta cała osłona oringa (kielich) opiera się o kołnierz króćca (2) wewnątrz pojemnika - jak tam coś podejdzie to się nie będzie domykać i olej będzie uciekał.

Króciec jest mosiężny, więc ostrożnie z rozbieraniem, od spodu klucz 10 (1), od góry jakimiś płaskoszczypami długimi (2), połączenie uszczelnione jest silikonem, więc przy montażu trzeba wszystko wyczyścić, odtłuścić i uszczelnić na nowo - kołnierz tulei (2) od strony króćca (1) - to co wylezie trzeba dokładnie od wewnątrz wyczyścić, żeby kielich mógł opadać do końca. 

Co do sprężynki - ona dół zawor do króćca, więc musi być założona.

Przy składaniu guma dolnej części zaworu (4) musi dobrze wskoczyć na pokrętło, warto jej brzeg posmarować olejem - łatwiej wchodzi. Na pojemniku jest wcięcie w pewnym miejscu a na pokrywie wypust - przy składaniu trzeba to spasować. I to chyba tyle 

Zalałem pojemnik olejem i podłożyłem kartkę pod dyszę, zobaczę za tydzień czy dalej cieknie. Tam się nie ma co zepsuć, oring (5) ma na oko 1mm grubości i 1,5mm średnicy wewn, można dopasować . Ważne, żeby wszystko było czyste, ja miałem jakiś piach w pojemniku.





A tu jeszcze foty poglądowe





Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Scootoiler jak rozebrac
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin