Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szosówki vs dualsporty - wady/zalety

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 17:19, 30 Paź 2011    Temat postu: szosówki vs dualsporty - wady/zalety

póki co używam opon szosowych (Michelin Pilot Road), sprawdzają się nieźle, w sumie nie mam zastrzeżeń poza tym że "gwiżdżą" przy wyższych prędkościach i - jak to szosówki - są prawie łyse więc po piachu lub błocie się ślizgają.

Zastanawiam się jednak nad zmianą na opony typu dualsport (tj. szosa 80%, teren 20%), prawdopodobnie będą to Metzler Tourance.

Jakie są według was zalety i wady stosowania obu typów opon (niezależnie od marki)?
Ile maksymalnie wytrzymują dualsporty, jak się w nich jeździ w terenie i na ulicy , jak z głośnością, sterownością - porównując do szosówek, itd.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 23:30, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Nie 19:54, 30 Paź 2011    Temat postu: Re: szosówki vs dualsporty - wady/zalety

tdm napisał:
póki co używam opon szosowych (Michelin Pilot Road), sprawdzają się nieźle, w sumie nie mam zastrzeżeń poza tym że "gwiżdżą" przy wyższych prędkościach i - jak to szosówki - są prawie łyse więc po piachu lub błocie się ślizgają.

Zastanawiam się jednak nad zmianą na opony typu dualsport (tj. szosa 80%, teren 20%), prawdopodobnie będą to Metzler Tourance.

Jakie są według was zalety i wady stosowania obu typów opon?
Ile maksymalnie wytrzymują dualsporty, jak się w nich jeździ w terenie i na ulicy , jak z głośnością, sterownością - porównując do szosówek, itd.

Kolego chyba nie czytasz forum bo tu wielu na ten temat zęby zjadło. Wyszukiwajka - plis
ja latam na tych oponkach i jest ok. Nie chcę się rozpisywać bo zaraz się zacznie. TDM - to już drugi raz jak zapytujesz się o sprawy oczywiste Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:35, 30 Paź 2011    Temat postu:

no tak, jakieś uwagi tu, inne tam, czemu nie zebrać tego w jednym temacie? nie ja jeden mam dylemat j.w.

Idzie mi nie tyle o konkretne marki lub modele opon, ile o uwagi "in genere", dotyczące konstrukcji dualspport jako takiej.

Jak jeździsz na Tourance to podzirel się wrażeniami, to co dla ciebie jest oczywiste nie jest oczywiste dla tych którzy mieli założone tylko szosówki.
Np. na innym forum w ogóle odradzano takie opony do motocykla turystycznego pisząc że w terenie i tak specjalnie nie pomogą, a na drodze szybko się zużywają, są niezbyt stabilne i głośne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 20:42, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:42, 30 Paź 2011    Temat postu:

1) Jakie dual sporty chciałeś do TDM? bo o ile mi wiadomo to tego typu opony są w rozmiarze 17/18 cali na tył i 19/21cali przód a TDM ma 17/17
2) Jeżeli przebieg 17tys dla tyłu i 26tys dla przodu (Michelin Anakee) to szybkie zużywanie to hmmmm
3) Być może są głośniejsze, ale mając DL'a z oponami asfaltowymi jest on trochu jakby "wyskastrowany" - ja bym się na szuter nie odważył zjechać na Pilot Road.

A swoją drogą na asfaltowych oponach DL wygląda trochu kiepsko - ale to już kwestia indywidualna Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Nie 20:45, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Nie 20:51, 30 Paź 2011    Temat postu:

NO Very Happy
Ale jakiej głośności mówimy? Przecież wiatr robi swoje Very Happy
u mnie Tourance tył - 19 kkm i dalej jadę i jest sporo a przód wymieniłem po moich 19 kkm ale nie wiem ile było wcześniej (data 25/06)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 21:48, 30 Paź 2011    Temat postu:

tdm napisał:

Jak jeździsz na Tourance to podzirel się wrażeniami, to co dla ciebie jest oczywiste nie jest oczywiste dla tych którzy mieli założone tylko szosówki.
Np. na innym forum w ogóle odradzano takie opony do motocykla turystycznego pisząc że w terenie i tak specjalnie nie pomogą, a na drodze szybko się zużywają, są niezbyt stabilne i głośne.

Właśnie dlatego temat który założyłeś jest bez sensu.
Ja przykładowo opony zużywam co jakieś 13 000km obie, większość osób na forum zużywa jeden przód na dwa tyły.
O czym to świadczy? Dokładnie o niczym jeden te same opony zajeździ w 6000 a drugi w 22 000, wszystko jest kwestią stylu jazdy itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 23:26, 30 Paź 2011    Temat postu:

o no to powoli mamy jakieś konkrety. Może ktoś jeszcze się przesiadał z szosówek na dualsporty lub odwrotnie i ma porównanie?

mówimy o oponach do DL, oczywiście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quiki
A2



Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pon 7:48, 31 Paź 2011    Temat postu:

Jak kupiłem Dl miałem założony kpl Dunlopów Rad Smart zrobiłem na nich ok 5kkm teraz mam założony nowy kpl Anakee i żadnej różnicy na minus nie odczuwam. Nawet lepiej mi sie jezdzi na annakach ale pewnie dlatego ze są nowe a tamte były juz troche sfatygowane. Podsumowując po przesiadce na duale jestem bardzo zadowolony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin