Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana gmoli

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luto
A



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY

PostWysłany: Nie 8:30, 07 Wrz 2014    Temat postu: wymiana gmoli

część
Jakiś czas temu dogadałem się z jednym z Kolegów i zanabyłem od Niego gmole Heed.
Zadowolony, przy okazji wymiany oleju, postanowiłem w końcu je wymienić.
No i pojawił się zonk.
Niestety nie da się bez kombinowania, bo nie pasuje mi wprost przednie mocowanie osłony podsilnikowej.
Wygląda to tak:

Gmole heed`a pod cylindrem łączą sie tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

dotychczasowe gmole łacza się tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

a punkty mocowania osłony wyglądają tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy na wprost nie będzie grało :-/

Macie jakieś patenty?
Mi jedyne co przyszło do głowy, to jakieś obejmy do rurek, np coś takiego:



ale nie wiem, czy będzie łatwo dobrać średnice rury i śruby mocującej osłonę Sad

Podpowiedźcie proszę, nie chce mi się wyważać otwartych drzwi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
watson
A



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 9:18, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Jesteś pewien, że kupiłeś heedy?

Ja u siebie mam takie łączenie jak to, które pokazałeś na pierwszym zdjęciu.
Co prawda w litrze, ale na stronie producenta gmole do 650ki wyglądają tak samo.

EDIT:

Żeby nie być gołosłownym:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez watson dnia Nie 9:20, 07 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 9:25, 07 Wrz 2014    Temat postu: Re: wymiana gmoli

luto napisał:
część
Jakiś czas temu dogadałem się z jednym z Kolegów i zanabyłem od Niego gmole Heed.
Zadowolony, przy okazji wymiany oleju, postanowiłem w końcu je wymienić.
No i pojawił się zonk.
Niestety nie da się bez kombinowania, bo nie pasuje mi wprost przednie mocowanie osłony podsilnikowej.
Wygląda to tak:

Gmole heed`a pod cylindrem łączą sie tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

dotychczasowe gmole łacza się tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

a punkty mocowania osłony wyglądają tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy na wprost nie będzie grało :-/

Macie jakieś patenty?
Mi jedyne co przyszło do głowy, to jakieś obejmy do rurek, np coś takiego:



ale nie wiem, czy będzie łatwo dobrać średnice rury i śruby mocującej osłonę Sad

Podpowiedźcie proszę, nie chce mi się wyważać otwartych drzwi


Ja mam zamontowane dokładnie z takimi obejmami jak na ostatnim zdjęciu. Obejmy dostarczone w oryginale przez producenta wydały mi się za delikatne.
Zawsze twierdziłem, że dużo dobrych części do V-stroma można kupić w sklepie hydraulicznym.

Zawsze jest opcja elegancka. Dobry ślusarz, gruby kawałek aluminium i niech ci zrobi coś ładnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 9:29, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Coś w tym stylu będzie lepsze





Ja zastosowałem takie obejmy do przymocowania oryginalnej osłony silnika, jak zmieniałem gmole Suzuki na gmole Givi. Zrobiłem już z nimi ze 25 tys. km.

Tu je masz w różnych średnicach [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 9:32, 07 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 9:31, 07 Wrz 2014    Temat postu:

watson napisał:
Jesteś pewien, że kupiłeś heedy?

Ja u siebie mam takie łączenie jak to, które pokazałeś na pierwszym zdjęciu.
Co prawda w litrze, ale na stronie producenta gmole do 650ki wyglądają tak samo.

EDIT:

Żeby nie być gołosłownym:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ja mam takie jak luto. Może coś zmienili.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luto
A



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY

PostWysłany: Nie 13:06, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Dzięki za podpowiedź.
Muszę teraz zerknąć ile "FI" mają te gmole i udać się do hydraulicznego Wink


PS

gdzie znajdę magiczny przycisk "pomógł" ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masi69
Motonita



Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Nie 18:45, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Miałem taki sam problem przy wymianie z oryginalnych gmoli suzuki na Heed. Skontaktowałem się z producentem (super kontakt) i przysłali mi obejmy do ich gmoli , bez dodatkowych kosztów. Takie jak na zdjęciu u Bilbo. Wg mnie są one jednak za delikatne. Miałem na początku zamontowane do czasu jak nie przydzwoniłem płytą i trochę mi się obluzowały. Moja ochrona silnika jest produkcji EVO. Kiedyś produkował je Pretor (Motochellenge.pl). Pojechałem do niego do sklepu i wyszukał gdzieś u siebie w garażu jeszcze stare obejmy. (15 PLN). Te są dużo szersze, solidniejsze. Jak chcesz to mogę się zapytać czy jeszcze takie ma. Jutro akurat jadę do niego do sklepu. Jesteś z Warszawy to masz do nich blisko. Można też takie znaleźć u producentów obejm do rur, np w Radomiu. Cena mniejsza, ale jak policzy się koszt dostawy to gra już nie warta świeczki.
Musisz jeszcze uwzględnić, ze montaż za pomocą tych obejm przesuwa płytę w dół (nieco obniża prześwit). Ja na razie tak zostawiłem, ale planuję przycięcie płyty w miejscu mocowania obejm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Nie 18:47, 07 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luto
A



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY

PostWysłany: Nie 20:12, 07 Wrz 2014    Temat postu:

masi69, jakby to nie był kłopot, to zapytaj, pls

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masi69
Motonita



Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Nie 20:27, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Jutro dam Ci znać co i jak.

Update: 08.09.2014
Byłem , ale szefa nie ma w W-wie do jutra, może środy. Umówiłem się że jak przyjedzie to sprawdzą i przedzwonią do mnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Pon 18:11, 08 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luto
A



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY

PostWysłany: Pon 21:53, 08 Wrz 2014    Temat postu:

dzięki !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luto
A



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY

PostWysłany: Czw 12:46, 18 Wrz 2014    Temat postu:

masi69, raz jeszcze BARDZO DZIĘKUJĘ Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masi69
Motonita



Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Czw 13:26, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Wink . To teraz został Ci tylko montaż.

PS:
Miło było poznać w realu.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Czw 13:26, 18 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kregiel500
A1



Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 22:21, 26 Maj 2015    Temat postu:

Witam. Nie bardzo wiem, gdzie zadać takie pytanko - spróbuję tu.
Nabyłem motocykl ( Very Happy ) z gmolami widocznymi na fotkach. Czy te gmole "chronią" owiewki plastikowe ? Czy tylko silnik i chłodnicę ? Nie chcę kłaść motocykla na ziemi żeby zobaczyć czy opiera się na kierownicy i gmolach. Jest to moje pierwsze 'poważne' moto, więc może warto byłoby zainwestować w bardziej chroniące sprzęt gmole. Do kompletu myślałem też o stelażach pod kufry boczne - tez w formie "ochrony " motocykla, nie do wieszania kufrów. Ogólnie staram się obchodzić ze wszystkim bardzo ostrożnie i bez szaleństw, ale wiadomo jak to jest, jak się człowiek uczy.
Z góry dziękuję za pomoc.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kregiel500 dnia Wto 22:23, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 23:02, 26 Maj 2015    Temat postu:

Masz oryginalne gmole Suzuki, które faktycznie dość kiepsko chronią motocykl... Nawet przy zwykłej parkingówce z reguły łamią się przednie kierunki. A przy poważniejszej przewrotce szkody są większe. I dlatego wielu użytkowników DL-i wymienia te oryginalne na gmole np. firmy Givi. Są wyższe i szersze, dzięki czemu bok motocykla jest zdecydowanie lepiej chroniony.



U siebie musiałbyś zastosować obejmy do zamocowania osłony silnika do zmienionych gmoli, ale to prosta sprawa. Poza tym, do wymiany byłaby też taka długa śruba, na której "wisi" silnik - przy oryginalnych gmolach standardową krótszą zamienia się na dłuższą, która też trzyma gmole. Tobie będzie potrzebna ta oryginalna krótsza. Dokładne informacje na ten temat znajdziesz w archiwach forum.

Dodam też, że na takie oryginalne gmole bez większych problemów znajdziesz nabywcę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 23:06, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kregiel500
A1



Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 5:45, 27 Maj 2015    Temat postu:

Hmm.... Czyli znów kombinowanie.. Smile
No nic znajdę chwilę to będę musial zrobić ' podmiankę ' dzięki za pomoc - jak zawsze na tym forum - szybką.i konkretną Smile)
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pllq
A1



Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 15:52, 20 Lip 2015    Temat postu:

Witam.
W przeszukiwaniu Forum na moje pytanie widzę, że trochę się pospieszyłem z zakupem właściwych akcesoriów do mojego nowego DL'a. Niestety (wiem już że lepsze byłyby Givi) popełniłem zakup oryginalnych gmoli Suzuki. Ale będę żył nadzieją, że nie będą musiały się sprawdzić.
Ale do brzegu.
Zamontowałem już handbary i zabrałem się za montaż gmoli.
Czy możecie mi powiedzieć czy przy wymianie tej długiej śruby na której jest mocowany silnik trzeba go jakoś specjalnie podeprzeć. W instrukcji w wykazie potrzebnych narzędzi nie ma nic do podparcia/zabezpieczenia silnika, ale za to w pierwszym punkcie jest napisane "support the engine with suitable jack" więc już sam nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 18:22, 20 Lip 2015    Temat postu:

Jak ja robiłem operację odwrotną Smile tzn. zamieniałem oryginalne na Givi i musiałem zamienić tę wydłużoną śrubę na fabryczną, to niczym nie podpierałem silnika. Po prostu wyjąłem jedną i szybko wsunąłem drugą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 20:10, 20 Lip 2015    Temat postu:

biblo napisał:
Jak ja robiłem operację odwrotną Smile tzn. zamieniałem oryginalne na Givi i musiałem zamienić tę wydłużoną śrubę na fabryczną, to niczym nie podpierałem silnika. Po prostu wyjąłem jedną i szybko wsunąłem drugą.


Jak ja robiłem taką samą operację to odstępu czasu pomiędzy wyjęciem śruby i jej ponownym włożeniem z pewnością nie można nazwać "szybkim" Very Happy Pomimo tego silnik nie spadł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pllq
A1



Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 16:25, 24 Lip 2015    Temat postu:

Gmole zamontowane, rzeczywiście nic nie spadło Wink śruba swobodnie wychodzi. Całość operacji trwała pół godziny.
Czas na montaż gniazda 12V.
Dziękuję i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin