VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma -> wymiana wydechu
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
wymiana wydechu
PostWysłany: Pon 19:51, 10 Mar 2014
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Zapytanie laika:) wiec nie zagryźć mnie prosze:P Czy da sie wymienic w K7-ce wydech na np. dominatora , bez potrzeby poźniejszych zmian i kombinacji map wtrysku itd??? czy akurat w tym modelu tak trzeba?? tam gdzies w wydech podobno jest katalizator? moze ktos juz to przerobil?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:13, 10 Mar 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Cześć, ja mam Dominatora w AL0 (? znaczy się 2010 rocznik), z takim kupiłem już od pierwszego właściciela. Mówił, że zabawy z wymianą trochę było, właśnie dlatego, że wymagało to przełożenia sondy lambda, wgrania innych map itp.
Mam model carbon, bardzo ładnie wyglądą, a dźwięk jest w sam raz - głośniejszy od oryginału, basowy ale nie męczący nawet na 500km wycieczce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:07, 11 Mar 2014
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja zamówiłem dziś dominatora.
Za tydzień ma byc, do K7 właśnie.
Dam znać co i jak, gdy już będzie gadał Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:01, 11 Mar 2014
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1904
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





MaG napisał:
Cześć, ja mam Dominatora w AL0 (? znaczy się 2010 rocznik), z takim kupiłem już od pierwszego właściciela. Mówił, że zabawy z wymianą trochę było, właśnie dlatego, że wymagało to przełożenia sondy lambda, wgrania innych map itp.
Mam model carbon, bardzo ładnie wyglądą, a dźwięk jest w sam raz - głośniejszy od oryginału, basowy ale nie męczący nawet na 500km wycieczce.

Prawda że pięknie brzmi! Very Happy PS. Masz db kilera, czy bez?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:18, 11 Mar 2014
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





No właśnie Sladek koniecznie daj znać jak z montażem tego cuda. I oczywiscie jakąś próbke jak gada;). A i kolejne pytanie - czy to prawda że jednak Dominatory sie szybko "wypalaja"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:07, 11 Mar 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Dominatory sa dosc glosne,co przy dluzszych trasach moze byc meczace (dla kierownika, pasazerki lub jadacych za Toba). Najwazniejsze (przynajmniej dla mnie), ze nie maja certyfikatu i to ogranicza podroze po takich restrykcyjnych krajach jak np Austria i Szwajcaria.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:08, 11 Mar 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Mam dB killeram brzmi bardzo ładnie, odnoszę wrażenie, że nie jest głośniejszy czy bardziej męczący od tych markowych. Fakt, że certyfikatów Dominatory nie mają, ale cena też jest nieporównywalna do akrapa czy leo.
Osobiście nie spotkałem się z kontrolą na motocyklu, ale na pewno jest takie ryzyko w faszystowskich krajach. Na problemy w południowoeuropejskich krajach raczej bym nie liczył.Smile
W piwnicy leży oryginał - jak zaplanuję Szwajcarię to zrobię przekładkęSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:28, 11 Mar 2014
gomez
A2

 
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Czesc Michal Wink zdecydowałeś się na dominatory Wink
To ja wam powiem koledzy ze w moim 1000-u dominatory bez db killerow rozrywaly glowe ! Dokupilem killery i jest super. Co do wypalania się to wytrzymaly 2 lata. I co ? Zadzwonilem do firmy dominator, wyslalem i wymienili bebechy w ramach gwarancji . Szacun dla nich i jestem zadowolony Wink bardzo mila obsluga. Nie są to wydechy 2 brotcher ale za tą cenę ok. Bedzie pan zadowolony Wink pozdrowionka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:57, 11 Mar 2014
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1904
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





MaG napisał:
Mam dB killeram brzmi bardzo ładnie, odnoszę wrażenie, że nie jest głośniejszy czy bardziej męczący od tych markowych. Fakt, że certyfikatów Dominatory nie mają, ale cena też jest nieporównywalna do akrapa czy leo.
Osobiście nie spotkałem się z kontrolą na motocyklu, ale na pewno jest takie ryzyko w faszystowskich krajach. Na problemy w południowoeuropejskich krajach raczej bym nie liczył.Smile
W piwnicy leży oryginał - jak zaplanuję Szwajcarię to zrobię przekładkęSmile


Też oryginał leży zapakowany, zawsze się może przydać choćby przy sprzedaży. Pracowałem w Szwajcarii i powiem Wam że dość często można spotkać samochody czy motocykle z głośnymi wydechami, jedna kwestia że zapewne certyfikowane, druga że ich stać na drogie mandaty Wink
A może ktoś coś więcej napisze na temat głośnych wydechów i ewentualnych problemach w Szwajcarii, Austrii czy jeszcze może innym kraju!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:00, 12 Mar 2014
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Długo szukałem i nie znalazłem nic do k7 z certyfikatem.
Wszystko race use only Sad
Razem z dominatorem zamówilem db kilery.
Jak pozakladam jadę na przegląd.
Jesli moto spełni polskie normy i dostanie przeglad (po sprawdzeniu Db) będę miał głęboko w d. co na to Szwajcar czy Austriak.
Póki co obowiązuje konwencja Wiedeńska.
A w Polsce możesz mieć tlumik z rynny albo rury od kibla, ważne jedynie aby spełniał wymogi głośności. Działa to i w drugą stronę, jak masz za głośny certyfikowany wydech to i tak tracisz dowód.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sladek dnia Śro 1:04, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:42, 12 Mar 2014
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Daj znac jak z montażem Wink czy bedzie tylko odcięcie fabrycznego i wstawienie nowego czy raczej jakies patenty trzeba robic itd Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kriss dnia Śro 9:42, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:45, 12 Mar 2014
slawekk
A2

 
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





GryzliGT napisał:
MaG napisał:
Mam dB killeram brzmi bardzo ładnie, odnoszę wrażenie, że nie jest głośniejszy czy bardziej męczący od tych markowych. Fakt, że certyfikatów Dominatory nie mają, ale cena też jest nieporównywalna do akrapa czy leo.
Osobiście nie spotkałem się z kontrolą na motocyklu, ale na pewno jest takie ryzyko w faszystowskich krajach. Na problemy w południowoeuropejskich krajach raczej bym nie liczył.Smile
W piwnicy leży oryginał - jak zaplanuję Szwajcarię to zrobię przekładkęSmile


Też oryginał leży zapakowany, zawsze się może przydać choćby przy sprzedaży. Pracowałem w Szwajcarii i powiem Wam że dość często można spotkać samochody czy motocykle z głośnymi wydechami, jedna kwestia że zapewne certyfikowane, druga że ich stać na drogie mandaty Wink
A może ktoś coś więcej napisze na temat głośnych wydechów i ewentualnych problemach w Szwajcarii, Austrii czy jeszcze może innym kraju!


Dwa lata temu latałem ze znajomym po Alpach (Szwajcaria, Austria, Włochy)Przed wyjazdem też trochę się obawiałem o decybele, ja mam wydech Leo ( z db-kilerem jest na granicy normy ale się mieści ) natomiast kumpel jechał H-D który na 100% przekraczał wszelkie normy hałasu. Ogólnie spotkaliśmy wiele motocykli z głośnym wydechem ale jeśli się nie przegina, nie robi tzw. przegazówek to nie ma problemu. . Raz mieliśmy kontrole drogową ale bardziej sprawdzali nas czy niczego nie szmuglujemy, dokładnie sprawdzili nasze bagaże do hałasu się nie przyczepili.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:04, 12 Mar 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Dodam że mam na stałe włożony dB killer w wersji medium - nie wyobrażam sobie jazdy bez niego, z nim jest bardzo przyjemnie czy w mieście w korkach czy na wycieczce - w sobotę 500 km na Mazury i z powrotem bez stoperów i pełen komfort.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:06, 18 Mar 2014
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dominator założony.
Filmik z wstępnego montażu - widać co i jak.

https://www.dropbox.com/s/v6sbc0772ajfqiu/2014-03-18%2013.29.26.mp4

Ogólnie bez DBkillera jest głośno - baaaardzo głośno - za głośno.
Na filmiku włożony DBkiller.

Montowałem wszystko w zasadzie sam.
Najwięcej roboty to demontaż płyty, reszta to już pikuś.

Na ten moment nie wiem czy kupił bym to drugi raz.
Zobaczę jak trochę polatam.
Dźwięk bez kilera jest super basowy, jednak za głośny.
Natomiast z kilerem cały bas jest tłumiony, jest głośniej niż fabryka ale dźwięk podobnie "nijaki".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:59, 18 Mar 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Czy nie lepiej i taniej zmodyfikowac tylko wydech np u EdHausta w twierdzy Modlin?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:55, 18 Mar 2014
folwar
A1

 
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kolego sladek a skąd taki ładny kolektor? Dominator robi coś takiego? Mam końcówkę Delkevica a nie bardzo bym chciał ciąć wydech.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:42, 19 Mar 2014
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kolektor jest oryginalny.
Wszyto co ładne i błyszczące przyszło w paczce od dominatora.
Dwa krótkie odcinki zostały oryginalne, cała reszta dominator.

Dober, cały myk polega na tym że w godzinę mogę powrócić do oryginalnego tłumika.
Nic, zupełnie nic nie musiałem przerabiać.
Tylko zdjąć i założyć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:00, 19 Mar 2014
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1904
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





sladek napisał:
Dominator założony.
Filmik z wstępnego montażu - widać co i jak.

https://www.dropbox.com/s/v6sbc0772ajfqiu/2014-03-18%2013.29.26.mp4

Ogólnie bez DBkillera jest głośno - baaaardzo głośno - za głośno.
Na filmiku włożony DBkiller.

Montowałem wszystko w zasadzie sam.
Najwięcej roboty to demontaż płyty, reszta to już pikuś.

Na ten moment nie wiem czy kupił bym to drugi raz.
Zobaczę jak trochę polatam.
Dźwięk bez kilera jest super basowy, jednak za głośny.
Natomiast z kilerem cały bas jest tłumiony, jest głośniej niż fabryka ale dźwięk podobnie "nijaki".

Nie wiem czemu się czepiasz brzmi jak motocykl. Zawsze możesz wymienić na fabryczny, ja mam bez db kilera i nic mi nie przeszkadza... Wink
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:20, 19 Mar 2014
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bez kilera to brzmi super Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:15, 19 Mar 2014
Remigiusz
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester





Pisałem w moim poście - z każdą zmianą i ingerencją w wydechu musi byc przeprowadzona regulacja zaplonu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:32, 20 Mar 2014
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1904
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





sladek napisał:
Bez kilera to brzmi super Razz

czyli co demontaż db kilera Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:44, 21 Mar 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





U mnie jest założony cały kompletny wydech Dominatora - nie tylko tłumik - i o nie jest to idealne rozwiązanie... bo rura od Dominatora nie ma tego elementu oryginału, który po założeniu centralki robi za "odbojnik" centralki, bez tego centralka wali do góry w wahacz...
To tak na przyszłość dla kupujących Dominatora.
Na razie zdemontowałem z powrotem centralkę, nie jest mi ona niezbędna, jeszcze nie zdecydowałem czy będę coś kombinował, bo opcje są dwie:
- założyć oryginalne rury Suzki (mam) i tylko sam tłumik Dominatora
- zlecić teściowi wykonanie na tkarce/frezarce element na wzór tego z Suzuki i potem dospawać to do rury Dominatora u dobrego spawacza od nierdzewki
Nie wiem o co Wam chodzi z tym dźwiękiem Dominatora - u mnie z dB killerem "medium" brzmi świetnie.Smile Niedowiarków zapraszam w weekend na Gocław, możemy urządzić koncert:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:31, 21 Mar 2014
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1904
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





To też pisałem że moto sladka' brzmi naprawdę dobrze, na żywo zawsze lepiej grzmi Wink
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:33, 21 Mar 2014
folwar
A1

 
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie jaką średnicę ma wlot do tłumika bo mam końcówkę Delkevica i może ten kolektor od Dominatora by podpasował.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:25, 22 Kwi 2014
instruktor
Motonita

 
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 681
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łask





Dober napisał:
Dominatory sa dosc glosne,co przy dluzszych trasach moze byc meczace (dla kierownika, pasazerki lub jadacych za Toba). Najwazniejsze (przynajmniej dla mnie), ze nie maja certyfikatu i to ogranicza podroze po takich restrykcyjnych krajach jak np Austria i Szwajcaria.


A czy ktoś tutaj na forum ma takową przeróbkę i może coś opowiedzieć Question
- jak dźwięk, jakie i czy wymagane regulacje, jak z przeglądem. z góry b. dziękuję. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:44, 23 Kwi 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Czy ktoś ma tłumik Akrapovica w nowym DL650?

Ile faktycznie można zaoszczędzić na masie? Bo masę pieniędzy to kosztuje.
W katalogu pisze -5,2kg.

Czy nie gryzie się z stelażem kufrów bocznych givi?
Widziałem fotki z stelażem i wydechem ale ciężko jednoznacznie określić odległości.

Znalazłem fajne porównanie głośności
http://www.youtube.com/watch?v=ThZ6-3TRZYc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prostyelektryk dnia Śro 10:53, 23 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 2:42, 24 Kwi 2014
Remigiusz
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester





Prostyelektryk ja mam GPR-a zamontowanego on ma dwa Db kilery i jazda bez jednego jest walką a bez drugiego wogóle nie wchodzi w rachubę,szatański dźwięk i koszta były ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:45, 26 Kwi 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





MaG napisał:
U mnie jest założony cały kompletny wydech Dominatora - nie tylko tłumik - i o nie jest to idealne rozwiązanie... bo rura od Dominatora nie ma tego elementu oryginału, który po założeniu centralki robi za "odbojnik" centralki, bez tego centralka wali do góry w wahacz...
To tak na przyszłość dla kupujących Dominatora.


Dla potomnych - przy centralce SW Motech (lub by letko) wystarczy zamontować dodatkowy odbojnik do centralki po lewej stronie motocykla - ja dostałem taki od naszego letko, pasuje idealnie. W trakcie montażu wyszedł jednak inny zonk - rura Dominatora jest inaczej poprowadzona niż oryginał i między nią a centralkę nie mieści się... sprężyna trzymająca centralkę. Tzn. ta mniejsza wchodzi, chociaż sę ociera w czasie pracy, ale duża, główna sprężyna już nie. teraz więc mam centralkę, ale póki co na sztywno zamocowaną w pozycji "UP" do czasu znalezienia rozwiązania - cieńszej sprężyny o większej sile lub zamontowania dodatkowych sprężyn w innym miejscu. Rozwiązanie na "trytytki" na dłuższą metę mi nie pasuje:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:57, 07 Maj 2014
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mój dominator jest do sprzedania.
Oddam wszystko jak dostałem od nich za 700 zł (koszt 879+90 dbkiler)
Niestety plecaczkowi bardzo przeszkadzał Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:09, 07 Maj 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





sladek napisał:
Mój dominator jest do sprzedania.
Oddam wszystko jak dostałem od nich za 700 zł (koszt 879+90 dbkiler)
Niestety plecaczkowi bardzo przeszkadzał Sad


Do tysiąca?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:49, 07 Maj 2014
jerresso
A

 
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A tak z innej beczki: po jakim przebiegu zaleca się wymianę tłumika w DL650 (2007)? Bo fabryczny wydech faktycznie momentami mógłby mieć więcej pazura, z drugiej strony nie chcę wymieniać póki coś jest sprawne/niezużyte (takie eko zboczenie).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:02, 07 Maj 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





dla mnie wymiana wydechów jest bezcelowa. Ja sobie pozwoliłem w swoim tysiącu zaingerować trochę we własnym zakresie w swój wydech i mam za darmo dużo lepsze bassy od nominału.

Plecaczek zadowolony, ja też a no i miśki mi się nie przyczepią/

jerresso napisał:
A tak z innej beczki: po jakim przebiegu zaleca się wymianę tłumika w DL650 (2007)? Bo fabryczny wydech faktycznie momentami mógłby mieć więcej pazura, z drugiej strony nie chcę wymieniać póki coś jest sprawne/niezużyte (takie eko zboczenie).



Dlaczego wymienić? Wydaje mi się że wystarczy wypalić nagromadzone dziadostwo w środku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez renzooku dnia Śro 21:04, 07 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:07, 12 Maj 2014
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Po wymianie wydechu na głośniejszy Wink , tracimy odbojnik centralki, ja założyłem bardzo prosty z drugiej strony. Podnóżek pasażera przewiercony 4mm, żeby zbytnio nie osłabiać go i tulejka z ertalonu,/ docięta skosami do środka aby pasowała do rurki/ i śrubka M4. Odbojnik montujemy tak aby przysłaniał tylko 1/3 stopki, wtedy bez problemu naciskamy stopkę butem. Działa ponad rok.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:12, 12 Maj 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jak masz by letko lub sw motech to letko robi fajniejszy - jak do nowego dlo650. Ale pomysłowość godna pochwałySmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:50, 15 Cze 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Wczoraj na trasie Gródek n/Dunajcem -Wojnicz miałem kontrolę drogową. Po kontroli dokumentów i trzeźwości policjant wyciągnął tajemniczy instrument i stwierdził, że zmierzymy teraz czy aby za bardzo nie "warczę"..."Smile
Pomiar przeprowadzany trzykrotnie przy połowie maksymalnych obrotów silnika (dla zaokrąglenia policjant kazał mi trzymać 5000). Wynik uśredniony to 97dB przy normie dla motocykli powyżej 125cm >> 96dB. Czyli o 1dB norma przekroczona - wydech Dominator z dB killerem tym "cichszym".
Pogadaliśmy z panem o różnych dziwnych przeróbkach motocykli, zobowiązałem się do wymiany dB killera na nowy bo stary prawdopodobnie się wypalił i pojechałem dalej...Smile
Teraz pytanie do oblatanych - rzeczywiście z czasem dBkiller może się "wypalać" i w efekcie wydech robi się z czasem głośniejszy? Po wymianie killera będzie cichszy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:15, 15 Cze 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Mnie zastanawia tylko dlaczego kazal trzymac na 5000 obr.
Na tabliczce znamionowej dla V-Stroma jest 4400 obr. - ciekawe wiec ile Twoj mial przy takich obrotach.

BTW - a nie mowilem, ze nawet najcichsze Dominatory sa za glosne. Inne akcesoryjne wydechy nieposiadajace homologacji rowniez.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:54, 15 Cze 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Dober, tabliczka znamionowa obowiązuje przy kontroli pojazdu, ale na stacji diagnostycznej (może być na niej napisane 75 dB przy 4000 rpm i tak będą sprawdzać).
Przy pomiarach przez policję ważna jest połowa zakresu obrotów dla motocykli z zaczynającym się czerwonym polem powyżej 10k rpm, albo 5000 rpm dla motocykli z polem czerwonym poniżej 10k rpm i motocykl wtedy nie może przekraczać 96 dB.
Także w V-Stromach przy 5000 rpm powinniśmy mieć do 96 dB, bo czerwone pole zaczyna się przy 9,9k rpm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotto dnia Nie 21:54, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:03, 15 Cze 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





dobrze wiedziec Wink
dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:10, 15 Cze 2014
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





jotto napisał:
Dober, tabliczka znamionowa obowiązuje przy kontroli pojazdu, ale na stacji diagnostycznej (może być na niej napisane 75 dB przy 4000 rpm i tak będą sprawdzać).
Przy pomiarach przez policję ważna jest połowa zakresu obrotów dla motocykli z zaczynającym się czerwonym polem powyżej 10k rpm, albo 5000 rpm dla motocykli z polem czerwonym poniżej 10k rpm i motocykl wtedy nie może przekraczać 96 dB.
Także w V-Stromach przy 5000 rpm powinniśmy mieć do 96 dB, bo czerwone pole zaczyna się przy 9,9k rpm.

Odwrotnie. Jeżeli moc maksymalna jest osiągana poniżej 10k RPM, to mierzymy w połowie obrotów mocy maksymalnej. Jeżeli moc maksymalna osiągana jest powyżej 10k RPM, to mierzymy przy stałej wartości. Przykładowo:
Jakiś czopek wolnoobrotowy ma maksymalną moc przy 6tys obr/min, pomiar robimy przy 3tys. Jakaś szlifierka 600ccm ma moc maksymalną przy 16tys obr/min, mierzymy przy 5tys.
A że policja często nie ma pojęcia o tych przepisach, to jest jeszcze inna sprawa. Tak samo nagminne jest błędne ułożenie sonometru. Powinien być w odległości 50cm od wylotu tłumika, w poziomie z otworem wylotowym i odchylony o 45st od osi tłumika. A niektórzy gamonie niemalże mikrofon w tłumik wsadzają... Przed pomiarem głośności motocykla powinno się też zbadać głośność otoczenia. Tu akurat nie jestem pewny wartości, ale kojarzy mi się, że chyba nie można przeprowadzać pomiaru, jeśli hałas otoczenia jest większy niż 60dB. Nie można też przeprowadzać pomiarów w bezpośrednim sąsiedztwie ścian, ekranów czy innych przeszkód, które mogłyby taki pomiar oszukać.
Należy też pamiętać o błędzie pomiarowym każdego urządzenia. Najmarniej wynosi on 2%, więc wynik 97dB można sobie w buty wsadzić Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Nie 23:10, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:07, 16 Cze 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





lasooch, potwierdzam. Pokręciło mi się. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:06, 17 Cze 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Hałas otoczenia był powyżej 70dB, a sonometr trzymał prawidłowo jakieś 50cm od wydechu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:55, 15 Lip 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Montował ktoś Huzar'a do DL650 ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wymiana wydechu
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin