Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podgrzewane manetki Daytona

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Pon 22:11, 07 Cze 2010    Temat postu: Podgrzewane manetki Daytona

Czołem,

nie dobrnąłem do końca wątku na temat podgrzewanych manetek, bo jest za długi i często poza tematem. Poniżej przedstawiam książkę kucharską dla amatorów gdzie opisuję, jak podłączyć tytułowe manetki (uczymy się na błędach tak, jak ja)

Kupiłem te podgrzewane manetki za około 200pln (dało się stargować trochę cenę w Sękocinie, bo kupowałem też inne gadżety).

Montaż:

kupujesz 2m kabla dwużyłowego (koledzy mówią ok 1mm każdy), rozkręcasz stare manetki, rozcinasz gumę starych, zdejmujesz, nakładasz klej (butaprenowy nie jest tragiczny, ale dla purystów lepszy będzie epoksydowy termoodporny), zakładasz nowe manetki, okazuje się, że prawa jest trochę za długa, delikatnie przycinasz jej rant (całe zgrubienie), w lewej gumie robisz otwór, by zmieścił się w nim mechanizm rozporowy od odważników, przekonujesz się, że z prawą nie ma już tego problemu, skręcasz wszystko.

Podłączenie:

podstawy elektryki mówią, że obwód powinien być zabezpieczony bezpiecznikiem (koledzy mówią o 10A) oraz obwód powinien być sterowany przekaźnikiem podłączonym do elektryki gdzieś w miejscu, gdzie płynie prąd, gdy przekręci się stacyjkę. To jest dla PRO - ja podpiąłem wszystko pod akumulator, bo luty w tym roku był srogi i nawet jakbym chciał, nie dało się nic więcej zrobić zgrabiałymi palcami.

Plusy:

- montaż zajmuje 45min w temperaturze -5C,

Minusy:

- jeśli zapomnisz wyłączyć manetki w trybie Pracy (a tryby są dwa: Start, czyli full power i Praca, czyli tryb pracy), to w trybie Pracy, masz 7 godzin, żeby sobie to uświadomić. W drugim przypadku nie wiem, ale pewnie sporo mniej Smile

Zachowanie manetek Daytona:

- jak to się mówi, żaba wrzucona do wrzątku wyskoczy, a powoli gotowana ugotuje się. W manetkach Daytona minusem jest stopniowanie, czyli wyłączone, albo grzanie, albo zaje**e grzanie. Na trasie powyżej 2h bez odrywania rąk od kierownicy ma się wrażenie, że śródręcze jest gotowe do spożycia. Zalecane jest zatem raz na jakiś czas wietrzenie rękawic, wyłączanie manetek, albo nauczenie się kierować łokciami

- panelik sterowania manetkami zamieściłem na lewej stronie kierownicy tak, że po przyzwyczajeniu się, operuję nim kciukiem w czasie jazdy. Ostrzegam, że dwukrotnie doświadczyłem, iż zamiast kciukiem, lepiej operować ŚWIADOMIE dwoma rękoma i głową, bo może się okazać, że przychodzimy do motocykla, a tu na tablicy rozdzielczej zegarek milczy wymownie.

Inne:

- kable rozruchowe zajmują mało miejsca i kosztują około 25PLN, do nabycia na stacjach Lukoil Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maro78
A2



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka

PostWysłany: Wto 14:31, 08 Cze 2010    Temat postu:

Sąsiedzie, dzięki za opis. Chyba w końcu zamontuję, bo leżą w garażu już ponad rok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 16:04, 08 Cze 2010    Temat postu:

Jako, że nie ma już -5C to polecam jednak puścić przez jakiś przekaźnik i wpiąć się w obwód załączający się po zapłonie lub chociaż po przekręceniu stacyjki. Szkoda kabli rozruchowych wozić bez potrzeby.
Najlepiej nie odkrywać ameryki tylko wpiąć się w oryginalne "gniazdo" do grzanych manetek Suzuki, które masz po lewym boczkiem, tak jakby za chłodnicą. Zresztą jest już temat o manetkach i tam jest opisane jak to zrobić, żeby nie rozładowywać bez potrzeby akumulatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
catmood
A2



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:48, 31 Sie 2010    Temat postu:

Ja zamontowałem Daytony pod przewody od światła pozycyjnego (oba). Manetki wyłączają się jak przekręce kluczyk a w przeciwieństwie do świateł mijania - nie wyłączą się jak włącze światła długie i nawet jeśli się coś przepali to najwyżej zgasną mi pozycyjne i nic więcej.

Do kabli można się dostać bez zdejmowania czegokolwiek (osobiście musiałem zdjąć reflektor bo mi żarówka wpadła do środka)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leciutki1
Motocyklista



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice

PostWysłany: Nie 13:07, 12 Maj 2013    Temat postu: Daytona 3

Kupiłem takie manetki [link widoczny dla zalogowanych]
Cena spoko i zakresy regulacji o 2 więcej jak w Daytonach 2 podłączenie i montaż dość prosty wykorzystałem gniazdo do tego dedykowane aby nie kupować oryginalnej wtyczki w ASO za ponad 50 zł kupiłem taki zestaw [link widoczny dla zalogowanych] jak się ma taką wtyczkę nie ma potrzeby patroszenia połowy mótora da się wpiąć po zdemontowaniu lewego boczku i zostaje na przyszłość pół worka.
Lewą manetkę przykleiłem na czerwony silikon podobno daje radę do 300 stopni C prawą manetę oszlifowałem ostrożnie od strony kabla zrobiłem dużą faze aby można ją było nasunąć trochę dalej na rolgaz , na rolgazie zeszlifowałem pierwszy pierścień od strony wejścia manetki i obniżyłem przez szlifowanie duży skos od strony linek, niestety szlifowanie manetki i tego ogromnego skosu od strony linek nie wiele dają i tak manetka jest za długa. Nie docinałem manetki, odsunąłem ciężarek i jest ok. nie kleiłem rolgazu zostawiłem oryginalne wypusty, po kilku dniach guma osiada na tych wypustach i trzyma bardzo dobrze Smile Przy okazji montażu manetek założyłem porządne gniazdo zapalniczki [link widoczny dla zalogowanych] wykonanie jak militarne tzn. dla wojska, nie zamontowane można używać zamiast broni.
Miałem zamontowane tanie gniazdo obok prawej lampy pod zegarami, ale jak było potrzebne to się okazało, że nie robi a takie fajne osłonięte miejsce Idea a badziew i tak nie dał rady. Sterowanie manetek zamontowałem po lewej stronie kierownicy, tak słabo widać kontrolki w słoneczny dzień, ale sterownik pamięta ostatnią pozycję i na ogół w słoneczny dzień jest ciepło Rolling Eyes może się opis komuś przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:36, 14 Paź 2016    Temat postu:

Pany, będę kupował grzane manetki Daytona, ale sterownik nie będzie mi potrzebny - byłby ktoś chętny na kupno samego sterownika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Denikson
A1



Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 14:13, 21 Lis 2016    Temat postu:

odnośnie tych manetek - mam takowe - nabyte z dobrodziejstwem . Początkowo zdemontowałem - bo coś w sterowniku było nie tak. Teraz zima idzie wiec założyłem . Jedno pytanie - odnośnie sterownika u mnie w trybie ON mam po prostu zwarcie + do - . Coś tu chyba nie halo . kolego Hermes jeśli możesz to sprawdź jak to jest u Ciebie. Podejrzewam , że z moim sterownikiem jest coś nie tak - wiec jak masz na zbyciu , to będę reflektował

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 15:10, 21 Lis 2016    Temat postu:

Zwarcie zwarciu nie równe Wink. Jezeli manetki mają 50W to z prawa ohma prąd w czasie pracy to ok 4 A. Czyli opor dla instalacji 12V musi być 3ohmy. Niejeden miernik zdefiniuje to jako zwarcie, podczas gdy jest wszystko ok Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:19, 21 Lis 2016    Temat postu:

Denikson, będę miał do pogonienia nowy sterownik (4 poziomy ustawienia mocy) - do mojej pomarańczy potrzebuję tylko manetek. Jeszcze nic nie montowałem jak cos

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 11:25, 23 Lis 2016    Temat postu:

Denikson, napisz do mnie na maila, albo podaj swojego bo PW nie bangla

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Śro 13:31, 23 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:15, 20 Gru 2016    Temat postu:

Mam daytony w trampku. Bardzo mocno grzeją, wiosną, jesienią ciężko wytrzymać. Wg. Mnie jeśli ktoś ma hand bary i nie jeździ w temp. Poniżej 10c. To grzane manetki sa zbędne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
riki
Motocyklista



Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Środa Wielkopolska

PostWysłany: Pon 9:10, 26 Gru 2016    Temat postu:

Niezły opis, wszystko się zgadza, też takie mam i pomału sie do nich przyzwyczajam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DADI01
A2



Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 6:03, 27 Gru 2016    Temat postu:

Pytanie. W związku z powyższym wątkiem. Czy kupić manetki oxforda czy czterostopniowe daytony. Które ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Wto 8:56, 27 Gru 2016    Temat postu:

Przypuszczam, że i te i tamte zrobią co do nich należy. Ja mam daytony, na jedynce grzeją dla mnie wystarczająco przy temperaturach rzędu +10 - +15 stopni, na dwójce poniżej 10. Trójki już się nie da za bardzo używać bo parzy, chyba na jakieś mrozy ale nie jeżdżę w takich warunkach. Trochę wkurzające jest włączanie przez przeciśnięcie przycisku na 3-4 sekundy, w czasie jazdy to może być kłopotliwe. Mogłyby też trochę bardziej świecić diody. Poza tym jestem zadowolony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malybidon
Motocyklista



Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 300
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice

PostWysłany: Śro 7:55, 28 Gru 2016    Temat postu:

staszek_s podisuję się pod Twoją opinią obiema rękoma Wink

Też mam te Daytony i opinia identyczna. Poza włączaniem i sygnalizacją są OK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tadek 66
A1



Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Śro 10:27, 28 Gru 2016    Temat postu:

Cytat:
Pytanie. W związku z powyższym wątkiem. Czy kupić manetki oxforda czy czterostopniowe daytony. Które ?



Ja od dwóch miesięcy mam założone OXFORD Hot Grips Premium Touring z nowym sterownikiem V8 (pięciostopniowym) i TRYBEM OSZCZĘDZANIA AKUMULATORA - wyłącza manetki jeśli sam o tym zapomnisz. Jestem z nich bardzo zadowolony. Nie grzeję nigdy powyżej trzeciego stopnia . Dodam jeszcze, że się rozpędziłem i założyłem matę grzewczą na siedzenie, więc grzeję dłonie i tyłek jak jest potrzeba Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tadek 66 dnia Śro 10:33, 28 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal.pirat
A2



Dołączył: 16 Paź 2017
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Porąbka

PostWysłany: Sob 11:26, 21 Paź 2017    Temat postu:

Powiedzcie mi jedną rzecz? Jak jest u was z lewą gumą manetki Daytona
Ja mam jakby za krótką kiere..?



odcinek kiery ma 120mm od końca do przełączników, brakuje mi z 5mm.
Mam z króconą kiere czy co?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin