VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne -> Podgrzewane manetki Daytona
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Podgrzewane manetki Daytona
PostWysłany: Pon 23:11, 07 Cze 2010
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Czołem,

nie dobrnąłem do końca wątku na temat podgrzewanych manetek, bo jest za długi i często poza tematem. Poniżej przedstawiam książkę kucharską dla amatorów gdzie opisuję, jak podłączyć tytułowe manetki (uczymy się na błędach tak, jak ja)

Kupiłem te podgrzewane manetki za około 200pln (dało się stargować trochę cenę w Sękocinie, bo kupowałem też inne gadżety).

Montaż:

kupujesz 2m kabla dwużyłowego (koledzy mówią ok 1mm każdy), rozkręcasz stare manetki, rozcinasz gumę starych, zdejmujesz, nakładasz klej (butaprenowy nie jest tragiczny, ale dla purystów lepszy będzie epoksydowy termoodporny), zakładasz nowe manetki, okazuje się, że prawa jest trochę za długa, delikatnie przycinasz jej rant (całe zgrubienie), w lewej gumie robisz otwór, by zmieścił się w nim mechanizm rozporowy od odważników, przekonujesz się, że z prawą nie ma już tego problemu, skręcasz wszystko.

Podłączenie:

podstawy elektryki mówią, że obwód powinien być zabezpieczony bezpiecznikiem (koledzy mówią o 10A) oraz obwód powinien być sterowany przekaźnikiem podłączonym do elektryki gdzieś w miejscu, gdzie płynie prąd, gdy przekręci się stacyjkę. To jest dla PRO - ja podpiąłem wszystko pod akumulator, bo luty w tym roku był srogi i nawet jakbym chciał, nie dało się nic więcej zrobić zgrabiałymi palcami.

Plusy:

- montaż zajmuje 45min w temperaturze -5C,

Minusy:

- jeśli zapomnisz wyłączyć manetki w trybie Pracy (a tryby są dwa: Start, czyli full power i Praca, czyli tryb pracy), to w trybie Pracy, masz 7 godzin, żeby sobie to uświadomić. W drugim przypadku nie wiem, ale pewnie sporo mniej Smile

Zachowanie manetek Daytona:

- jak to się mówi, żaba wrzucona do wrzątku wyskoczy, a powoli gotowana ugotuje się. W manetkach Daytona minusem jest stopniowanie, czyli wyłączone, albo grzanie, albo zaje**e grzanie. Na trasie powyżej 2h bez odrywania rąk od kierownicy ma się wrażenie, że śródręcze jest gotowe do spożycia. Zalecane jest zatem raz na jakiś czas wietrzenie rękawic, wyłączanie manetek, albo nauczenie się kierować łokciami

- panelik sterowania manetkami zamieściłem na lewej stronie kierownicy tak, że po przyzwyczajeniu się, operuję nim kciukiem w czasie jazdy. Ostrzegam, że dwukrotnie doświadczyłem, iż zamiast kciukiem, lepiej operować ŚWIADOMIE dwoma rękoma i głową, bo może się okazać, że przychodzimy do motocykla, a tu na tablicy rozdzielczej zegarek milczy wymownie.

Inne:

- kable rozruchowe zajmują mało miejsca i kosztują około 25PLN, do nabycia na stacjach Lukoil Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:31, 08 Cze 2010
Maro78
A

 
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białołęka





Sąsiedzie, dzięki za opis. Chyba w końcu zamontuję, bo leżą w garażu już ponad rok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:04, 08 Cze 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jako, że nie ma już -5C to polecam jednak puścić przez jakiś przekaźnik i wpiąć się w obwód załączający się po zapłonie lub chociaż po przekręceniu stacyjki. Szkoda kabli rozruchowych wozić bez potrzeby.
Najlepiej nie odkrywać ameryki tylko wpiąć się w oryginalne "gniazdo" do grzanych manetek Suzuki, które masz po lewym boczkiem, tak jakby za chłodnicą. Zresztą jest już temat o manetkach i tam jest opisane jak to zrobić, żeby nie rozładowywać bez potrzeby akumulatora.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:48, 31 Sie 2010
catmood
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja zamontowałem Daytony pod przewody od światła pozycyjnego (oba). Manetki wyłączają się jak przekręce kluczyk a w przeciwieństwie do świateł mijania - nie wyłączą się jak włącze światła długie i nawet jeśli się coś przepali to najwyżej zgasną mi pozycyjne i nic więcej.

Do kabli można się dostać bez zdejmowania czegokolwiek (osobiście musiałem zdjąć reflektor bo mi żarówka wpadła do środka)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Daytona 3
PostWysłany: Nie 14:07, 12 Maj 2013
Leciutki1
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 294
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice





Kupiłem takie manetki http://motolancuchy.pl/pl/p/Podgrzewane-manetki-DAYTONA-22mm-cztery-stopnie-grzania/839
Cena spoko i zakresy regulacji o 2 więcej jak w Daytonach 2 podłączenie i montaż dość prosty wykorzystałem gniazdo do tego dedykowane aby nie kupować oryginalnej wtyczki w ASO za ponad 50 zł kupiłem taki zestaw http://www.louis-motocykle.pl/wtyczki-do-japonskich-systemow-20-elementow,p,11626 jak się ma taką wtyczkę nie ma potrzeby patroszenia połowy mótora da się wpiąć po zdemontowaniu lewego boczku i zostaje na przyszłość pół worka.
Lewą manetkę przykleiłem na czerwony silikon podobno daje radę do 300 stopni C prawą manetę oszlifowałem ostrożnie od strony kabla zrobiłem dużą faze aby można ją było nasunąć trochę dalej na rolgaz , na rolgazie zeszlifowałem pierwszy pierścień od strony wejścia manetki i obniżyłem przez szlifowanie duży skos od strony linek, niestety szlifowanie manetki i tego ogromnego skosu od strony linek nie wiele dają i tak manetka jest za długa. Nie docinałem manetki, odsunąłem ciężarek i jest ok. nie kleiłem rolgazu zostawiłem oryginalne wypusty, po kilku dniach guma osiada na tych wypustach i trzyma bardzo dobrze Smile Przy okazji montażu manetek założyłem porządne gniazdo zapalniczki http://motolancuchy.pl/pl/p/Gniazdo-zapalniczki-z-okablowaniem/937 wykonanie jak militarne tzn. dla wojska, nie zamontowane można używać zamiast broni.
Miałem zamontowane tanie gniazdo obok prawej lampy pod zegarami, ale jak było potrzebne to się okazało, że nie robi a takie fajne osłonięte miejsce Idea a badziew i tak nie dał rady. Sterowanie manetek zamontowałem po lewej stronie kierownicy, tak słabo widać kontrolki w słoneczny dzień, ale sterownik pamięta ostatnią pozycję i na ogół w słoneczny dzień jest ciepło Rolling Eyes może się opis komuś przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:36, 14 Paź 2016
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Pany, będę kupował grzane manetki Daytona, ale sterownik nie będzie mi potrzebny - byłby ktoś chętny na kupno samego sterownika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:13, 21 Lis 2016
Denikson
A1

 
Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 4
Przeczytał: 37 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





odnośnie tych manetek - mam takowe - nabyte z dobrodziejstwem . Początkowo zdemontowałem - bo coś w sterowniku było nie tak. Teraz zima idzie wiec założyłem . Jedno pytanie - odnośnie sterownika u mnie w trybie ON mam po prostu zwarcie + do - . Coś tu chyba nie halo . kolego Hermes jeśli możesz to sprawdź jak to jest u Ciebie. Podejrzewam , że z moim sterownikiem jest coś nie tak - wiec jak masz na zbyciu , to będę reflektował


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:10, 21 Lis 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Zwarcie zwarciu nie równe Wink. Jezeli manetki mają 50W to z prawa ohma prąd w czasie pracy to ok 4 A. Czyli opor dla instalacji 12V musi być 3ohmy. Niejeden miernik zdefiniuje to jako zwarcie, podczas gdy jest wszystko ok Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:19, 21 Lis 2016
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Denikson, będę miał do pogonienia nowy sterownik (4 poziomy ustawienia mocy) - do mojej pomarańczy potrzebuję tylko manetek. Jeszcze nic nie montowałem jak cos


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:25, 23 Lis 2016
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Denikson, napisz do mnie na maila, albo podaj swojego bo PW nie bangla


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Śro 14:31, 23 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Podgrzewane manetki Daytona
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria elektroniczne i elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin