Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Softstart do żarówek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pią 9:44, 29 Kwi 2016    Temat postu: Softstart do żarówek

Jako, że pogoda za oknem nie nastraja do jazdy to siedzę w domu i kombinuję. A może by tak wzorem samochodów zamontować softstart do przednich żarówek? Ktoś stosował?

[link widoczny dla zalogowanych]

http://www.youtube.com/watch?v=OxjbtdkCrYA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 10:44, 29 Kwi 2016    Temat postu:

W jakim celu chcesz softa łądować?
Bezpieczniki Ci wywala? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 11:51, 29 Kwi 2016    Temat postu:

zdrowy czlowiek rano tez ma softstart i wstaje na dwa razy - dlaczego zarowki mialyby nie miec czegos podobnego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piter_ok1
A



Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Pią 11:55, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Ja też już nie mam pomysłu co bym mógł wieczorami dołożyć do dl-ka, ale myślę że to jest przerost formy nad treścią, powiedz szczerze ile razy wymieniałeś przednie żarówki ? H4 są najmniej awaryjnymi żarówkami z powszechnie stosowanych (przy H7 bym może się zastanawiał) . Mam znajomych co w 20 letnich autach jeszcze nie wymieniali H4.
A w motocyklu powinno być jak najmniej elementów które potencjalnie mogą się zepsuć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 12:06, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Szuja napisał:
zdrowy czlowiek rano tez ma softstart i wstaje na dwa razy - dlaczego zarowki mialyby nie miec czegos podobnego?


To coś ze mną jest nie tak, bo wstaję od razu Wink
Jak ktoś chce cudować i wydawać kasę na zbędne bajery to proszę bardzo. Ja wolę za to kupić wahe i jechać przed siebie Wink

PS H4 nie wymieniałem u siebie od ponad 6 lat


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Pią 12:06, 29 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 12:26, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Hermes napisał:
Szuja napisał:
zdrowy czlowiek rano tez ma softstart i wstaje na dwa razy (...)


To coś ze mną jest nie tak, bo wstaję od razu Wink (...)


zdrowy facet musi wstawac 'na dwa razy' (najpierw wstaje Fred potem reszta czlowieka), bo jak hydraulika nie dziala to znaczy, ze nie jest zdrowy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pią 13:19, 29 Kwi 2016    Temat postu:

W swoim nie wymieniałem, bo kupiłem go dopiero, ale w samochodzie też nie wymieniałem dlatego, że mam fabryczny softstart...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pią 13:53, 29 Kwi 2016    Temat postu:

hmmm ... jakieś 3,5l paliwa za to - nie opyla się Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pią 13:54, 29 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 855
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Wto 8:54, 10 Maj 2016    Temat postu:

ja bardziej się zastanawiam, nad zrobieniem odcięcia świateł do czasu odpalenia silnika - można takie kostki kupić, gdzieś tutaj było to nawet pokazywane, że załącza światła dopiero jak napięcie w instalacji wzrośnie, czyli poniżej 13V nie włączy świateł przednich - jakby nie patrzeć 2x55W to daje około 10A poboru prądu, przy rozruchu V-ki dość mocno obciąża akumulator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Wto 18:01, 10 Maj 2016    Temat postu:

mar111cin, może coś takiego? [link widoczny dla zalogowanych]

a tu bardziej rozbudowana wersja: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kizashi dnia Wto 18:18, 10 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 20:51, 10 Maj 2016    Temat postu:

mar111cin napisał:
jakby nie patrzeć 2x55W to daje około 10A poboru prądu, przy rozruchu V-ki dość mocno obciąża akumulator.


Przy wciśnięciu startera jednocześnie uruchamiasz rozrusznik i wyłączasz światła. Chodzi właśnie o to żeby nie obciążać V-ki przy rozruchu Wink
Dlatego czasem zdarza się, że komuś zginęły światła lub działają kiedy chcą (ja tak miałem). Posprawdzałem podstawowe sprawy i zacząłem rozbierać od najłatwiejszych spraw. Po wyczyszczeniu styków przy starterze światła wróciły.
Jednak popieram twój tok rozumowania i również chętnie zainstalował bym taki automat. Czasem coś trzeba zrobić na zapłonie, lub nawet zapomni sie wyłączyć stacyjki. O ile na dobrym aku problemów nie ma, o tyle przy słabszym nawet minuta na zapłonie ze światłami uniemożliwi rozruch silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 20:53, 10 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 855
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Śro 20:55, 11 Maj 2016    Temat postu:

Swoop, właśnie o czymś takim mówiłem.
Suszny - to nawet nie wiedziałem, że w momencie rozruchu wyłączane są światła, jakoś nigdy na to nie zwróciłem uwagi, ale jak tak jest, to jednak nie będę kombinował z odcięciem, już mi się nie chce wyjątkowo grzebać Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 10:27, 13 Maj 2016    Temat postu: Przeróbka z przekaźnikiem

Suszny napisał:

Jednak popieram twój tok rozumowania i również chętnie zainstalował bym taki automat. Czasem coś trzeba zrobić na zapłonie, lub nawet zapomni sie wyłączyć stacyjki.

To jest właśnie dobre rozwiązanie, jak się staję na poboczu i ustawia nawigację lub sprawdza mapę. Wtedy stacyjki nie trzeba dotykać po wyłączeniu silnika czerwonym przyciskiem.

Można prosto uzyskać wyłączanie świateł reflektorów przy niepracującym silniku dokładając przekaźnik sterowany od przekaźnika pompy paliwa - tam łatwo złapać "plus" po czerwonym przycisku. Przekaźnik dodatkowy trzeba podpiąć do akumulatora przez bezpiecznik, jeszcze lepiej do przewodu zasilającego przekaźnik rozrusznika (unikamy plątaniny kabli przy klemach). Wyprowadzenie z dodatkowego przekaźnika trzeba wpiąć przed włącznik rozrusznika (przecinając przewód zasilający reflektory przez wyłącznik rozrusznika za odpowiednią kostką).

Zysk - światła reflektorów świecą tylko przy czerwonym przycisku w pozycji ON (w praktyce przy pracującym silniku), przy OFF mamy wyłączone reflektory, ale świecą światła pozycyjne, mamy awaryjne itd. Omijamy też styki stacyjki - być może uzyskamy większe napięcie na żarówkach (i jasność świecenia). Dodatkowy przekaźnik możemy też wykorzystać do innych obwodów - np. grzane manetki (jeśli ktoś nie chcę używać dedykowanego gniazda). Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 10:29, 13 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pią 10:46, 13 Maj 2016    Temat postu:

griba - prościej chyba było by zastosować włącznik, który odpala światła jak napięcie w instalacji wzrasta po uruchomieniu silnika. Jak zgasisz, to automatycznie przestaje świecić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 13:58, 13 Maj 2016    Temat postu: Moduł cd.

swoop napisał:
griba - prościej chyba było by zastosować włącznik, który odpala światła jak napięcie w instalacji wzrasta po uruchomieniu silnika. Jak zgasisz, to automatycznie przestaje świecić

To zależy co kto lubi. Wink Mi było prościej zrobić tak jak opisałem. Podłączenie wymagało minimalnej modyfikacji seryjnej instalacji, głównie pod kanapą, gdzie jest doskonały dostęp. Przy okazji zyskałem zasilanie do podgrzewanych manetek i gniazda zapalniczki. Wolę zastosować zwykły, standardowy przekaźnik od dodatkowego modułu, który nie musi, ale jednak może się popsuć. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 22:15, 13 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 15:29, 13 Maj 2016    Temat postu:

girba - bardzo dobrze to wymyśliłeś ! Zwykły przekaźnik i sygnał z pompy paliwa to chyba najprostsze rozwiązanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 22:59, 16 Maj 2016    Temat postu: Thx! ;)

Suszny napisał:
girba - bardzo dobrze to wymyśliłeś ! Zwykły przekaźnik i sygnał z pompy paliwa to chyba najprostsze rozwiązanie.

Dzięki Suszny!

To był chyba pierwszy upgrade w moim DL'u. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Wto 15:39, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin