Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Bagaż
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 20:04, 10 Gru 2012    Temat postu: wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ?

Czy ktoś wzmacniał oryginalny stelaż givi/kappa? PL3101.
Niestety z załadowanymi kuframi (m.in. żelazem) jest zbyt miękki.
Moto traci na stabilności przy wyższych prędkościach i manewrach, zwłaszcza na gorszych nawierzchniach.
Myslę, żeby tu i tam nadspawać, jakis zastrzał dodać.

Pytam, żeby nie wyważać otwartych drzwi.

Oryginalny stelaż suzuki wydaje się być masywniejszy. Szkoda, że kufry szpetne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:31, 11 Gru 2012    Temat postu:

Ale co Ci się dokładnie dzieje z tym stelażem? Wygina się?
Jeżeli chodzi o stabilność to moto generalnie z kuframi bocznymi prowadzi się gorzej.
Jeżeli chodzi o sztywność to mogę polecić SW-MOTECH Quick-lock. Zaletą jest, że jak nie potrzebujesz kufrów bocznych można stelaż szybko odczepić.
Natomiast co do prowadzenia moto obładowanego to nie oczekuj cudów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3292
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:33, 11 Gru 2012    Temat postu: Re: wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ?

prostyelektryk napisał:
Czy ktoś wzmacniał oryginalny stelaż givi/kappa? PL3101.
Niestety z załadowanymi kuframi (m.in. żelazem) jest zbyt miękki.
Moto traci na stabilności przy wyższych prędkościach i manewrach, zwłaszcza na gorszych nawierzchniach.
Myslę, żeby tu i tam nadspawać, jakis zastrzał dodać.

Pytam, żeby nie wyważać otwartych drzwi.

Oryginalny stelaż suzuki wydaje się być masywniejszy. Szkoda, że kufry szpetne.


Ja mam taki stelaż z poprzeczką między lewą i prawą stroną. Może taki patent by pomógł?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 20:35, 11 Gru 2012    Temat postu:

poprzeczka - łacznik między lewą i prawą stroną jest oryginalnie.

Problem ze stabilnością to głównie wężykowanie które zaczyna się przy ok. 150km/h.
Praktycznie każde rozpędzenie się do 170-180km/h kończyło się mocniejszym hamowaniem by owe wężykowanie uspokoić.

Też tak macie?

Wiem, że aerodynamika kufrów Givi TRK "szwankuje" ale z pewnością usztywnienie stelaża pomogłoby.

Przypuszczam, że kufry alu sa pod tym względem lepsze. Z różnych względów wybrałem Givi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaster81
Motocyklista



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielbark/Szczytno

PostWysłany: Wto 20:45, 11 Gru 2012    Temat postu:

Przy takich prędkościach to byłoby aż dziwne gdyby nie 'wężykował' z kuframi. Tu nie chodzi o same stelaże czy kufry. Motocykl zapakowany jest jak żaglówka, nie ma co przesadzać z prędkościami. Jak Ty zapakowany po uszy chcesz grzać 180km/h to ładnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Wto 20:49, 11 Gru 2012    Temat postu: Re: wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ?

prostyelektryk napisał:


...Oryginalny stelaż suzuki wydaje się być masywniejszy. Szkoda, że kufry szpetne.


Tylko tak wyglada. Oryginalny Suzuki mocowany jest tylko w dwoch miejscach, bez wzmocnienia tylnego o ktorym pisze Cynek.

Masz TRK 46 litrowe ?
170km/h z takimi walizkami to tez nie malo Smile
Na stabilnosc obciazonego moto przy takiej predkosci moga tez wplywac inne rzeczy, jak opony czy stan zawieszenia .

FJR z V Stroma nie zrobisz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Wto 20:55, 11 Gru 2012    Temat postu:

Już w testach zarówno małego jak i dużego DL'a testerzy zwracali uwagę na występujące zjawisko wężykowania naszych maszyn przy większych prędkościach jadąc z kuframi.
Taka uroda naszych DL'i Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Wto 21:39, 11 Gru 2012    Temat postu:

To chyba przypadłość większości motocykli ze stosunkowo miękkim i dużym skokiem zawieszenia. Varadero też wężykuje. Te typy tak mają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 9:18, 12 Gru 2012    Temat postu:

Jeżeli chcesz wyeliminować wężykowanie przy dużych prędkościach z kuframi to trzeba myśleć nad usztywnieniem zawieszenia i skróceniu jego skoku, na wzór nieco bardziej sport-turystycznych maszyn. Aerodynamiki nie zmienisz, ale charakterystykę zawieszenia możesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blunio
Gość






PostWysłany: Pią 11:53, 14 Gru 2012    Temat postu:

Na oryginalnych kufrach Suzuki (TRAX) jest naklejka ostrzegająca przed przekraczaniem 130 km/h. Przy pewnej prędkości wężykowanie może przerodzić się w SHIMMY i możesz motonga nie wyprowadzić = GLEBA.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 17:06, 05 Maj 2013    Temat postu:

U mnie w 2 osoby z kuframi w zeszłym roku leciałem po autostradzie 200-220 DLem, i nie było problemów. W tym roku - shimmy się już przy 150ciu załączało, a w kufrach mniej było(plus nie miałem 2 par płetw na kufrach siatką przypietych Very Happy Very Happy ). Szukam własnie na forum informacji o tym, bo już sam nie wiem czemu wezykuje, a dzisiaj w winklu wężykowało przy 80ciu na godzine jak prawie kolanem zszedłem do ziemi - a nie powinien.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 18:26, 05 Maj 2013    Temat postu:

rommel, a opony??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 18:36, 05 Maj 2013    Temat postu:

nowiutkie continental road attack Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Nie 18:50, 05 Maj 2013    Temat postu:

prostyelektryk napisał:
poprzeczka - łacznik między lewą i prawą stroną jest oryginalnie.

Problem ze stabilnością to głównie wężykowanie które zaczyna się przy ok. 150km/h.
Praktycznie każde rozpędzenie się do 170-180km/h kończyło się mocniejszym hamowaniem by owe wężykowanie uspokoić.

Też tak macie?

Wiem, że aerodynamika kufrów Givi TRK "szwankuje" ale z pewnością usztywnienie stelaża pomogłoby.

Przypuszczam, że kufry alu sa pod tym względem lepsze. Z różnych względów wybrałem Givi.


ja mam kufry k33 (są ciut mniejsze i bardziej aerodynamiczne niz 40 litrowe) i centralnego shada sh50.
Zapakowany normalnie (bez przeciążania kufrów bo one też mają własną wytrzymałość) można spokojnie jechać 160. 180 miałem sporadycznie ale dało sie jechać nie było żadnych objawów muszycach do hamowania.

Problem o którym piszesz moze wynikać z:
- przeciążenia kufrów
- nierównomiernego obciążenia kufrów

poza tym latanie z kuframi i to fest załadowanymi z dużymi prędkościami jest delikatnie mówiąc nierozsądne. Sam jak sie rozpędzałem powyżej 160 się bałem coby sie nic nie urwało... (bo miały więcej zapakowane niż 10 kg) bo producent nie zaleca takich prędkości.

Jazda ze stałymi wysokimi prędkościami nie jest po prostu bezpieczna. Kufry boczne mogą się po prostu urwać. Ubezpieczyciel nie wypłaci raczej kasy poszkodowanym przez Ciebie innym uczestnikom ruchu.
Givi ani kappa nie przewidywalny takiego użytkowania

ty masz większe kufry a ładowność producenta też niby 10 kg.

te 46 litrowe są na prawdę ładne. ale może lepsze byłyby aluminiowe z jakimś lepszym stelażem.
Bo waga twoich kufrów po zapakowaniu na pewno jest większa niż 10 kg (keśli ja mogę zapakować 14 kg lekko do k33 to Ty pewnie z 18 lekko a stelaże są takie sobie plus ta prędkość ponadnormatywna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez torchio dnia Nie 19:01, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 7:48, 10 Maj 2013    Temat postu:

rommel napisał:
nie miałem 2 par płetw na kufrach siatką przypietych Very Happy Very Happy ). .

Sądzę, że te płetwy stabilizowały motocykl aerodynamicznie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Bagaż Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin