VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Bagaż -> KUFER E 55 N OPINIE RECENZJE
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
KUFER E 55 N OPINIE RECENZJE
PostWysłany: Wto 12:07, 15 Wrz 2009
CZESŁAW
A2

 
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SADKI Kujawsko Pomorskie





Witam, słyszałem ze ten kuferek jest nie udany, pokrywa jest bardzo miękka i niby zamkniecie ma do bani, podczas jazdy może się otworzyć, niby lepszy jest E 52 N proszę o opnie właścicieli bo chce taki kupić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CZESŁAW dnia Wto 13:59, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:13, 15 Wrz 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Czesław, nie ten dział, a i temat o kufrach centralnych już jest:
http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-dla-dl-i,34/kufer-centralny-givi-pytania-boczne-stelaze-jakie,1220.html

Ja osobiście mam Givi Simply (E45) i też mi się kiedyś otworzył na "hopce", teraz zabezpieczam to "krzyżakiem" z dwóch gum do ekspandera i problem mam z głowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:57, 15 Wrz 2009
CZESŁAW
A2

 
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SADKI Kujawsko Pomorskie





Kolego może było już o kufrach centralnych ale nie o E 55 N .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:48, 15 Wrz 2009
jaro
A2

 
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witaj,

W poprzednim moto używałem maxię E52N, teraz w sztormiaku mam E55N.

E52N - kufer solidny, nie do zdarcia, nic nie pęka, nic się nie wyciera, wygina itp. Ma go także kumpel, który przejechał pół europy i jest bardzo zadowolony Very Happy

Co do E55N - porażka Mad Plastik delikatny, cały kufer, a w szczególności klapa się wygina. Zamknięcie - total shit. Otwiera się ok, ale żeby go zamknąć, trzeba użyć sporej siły na klapę, aby zamek zaskoczył Sad Poza tym podczas jazdy klapa się rusza (z powodu konstrukcji zamka), co powoduje wycieranie się plastików na styku kufra i klapy.
Jedyny plus tego kufra to zajefajny nowoczesny wygląd i światło stop (akcesorium) Razz Aha, jeszcze jeden plus to blokadka klapy w pozycji otwartej, dzięki czemu nie trzeba trzymać klapy rękami żeby coś zdziałać w kufrze (stara maxia tego nie ma).
Mam także zamontowane oparcie dla plecaczka. Niestety użycie oparcia powoduje niemiłosierne odkształcenia kufra Crying or Very sad
Mimo że model jest przekombinowany, jakoś daje radę. Na osłodę zapewnia większą przestrzeń (mieści mi się kask, rękawice, kurtka i buty) Smile

Gdybym miał ponownie wybierać, to bym kupił starszą maxię. Moja sugestia: jeśli zastanawiasz się nad wyborem kufra, bierz 52N Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:13, 15 Wrz 2009
CZESŁAW
A2

 
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SADKI Kujawsko Pomorskie





Dzięki kolego za poradę. Tak właśnie słyszałem że e55 to jest porażka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:20, 15 Wrz 2009
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 619
Przeczytał: 98 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





mam E 52 zaminiłem oryginalny top case z aso ( suzuki). Nie ma lepszego wyboru. Koniec kropka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:48, 16 Wrz 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Ja mam u siebie E55 i choc jest to moj pierwszy kufer jaki uzytkuje i nie bardzo mam porownanie z innymi modelami, to potwierdzam wczesniejsze uwagi kolegow. Teraz chyba bym sie na niego nie zdecydowal.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:55, 11 Lut 2010
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Z kilku źródeł mam opinie o e55 niestety nie pochlebne . Ja uzywałem e52 kilka latek i bywało , że trzeba było usiąść na nim aby zamknąć , raz odpadł bo stelaż się złamał przy 120/h i nawet się nie otworzył - więc potwierdzam powyższe opinie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:38, 12 Lut 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja mam Kappa K48 - Kupiłem jeszcze do GS-a w 2008 roku za 370 pln Smile))
Dokupiłem do niego stop (105pln).
Był on montowany fabrycznie w DL 1000 w latach 2002-2004
Kufer nie zbyt ładny ale pojemny (dwa kaski), wodoszczelny, i twardy
Na GS było kilka glebek i za kazdym razem kufer przetrwał (pare rysek)
Polecam - tanie i dobre
PS
Teraz kosztuje oczywiście więcej ale i tak to jeden z tańszych kufrów Kappa w tej klasie pojemności


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:22, 12 Lut 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





CZESŁAW napisał:
Kolego może było już o kufrach centralnych ale nie o E 55 N .


Mialo byc o E55N, a juz widze Kappa K48, E52... to ja napisze ze mam V46 i sobie chwale Evil or Very Mad
MaG dobrze napisal, jest temat o kufrach to tam mozna zapytac. Zaraz zrobimy tematy osobne o kazdym dostepnym kufrze, a i tak wszedzie bedzie to samo, ze tylko E52, ze tylko Kappa, a wlasnie ze V46 itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:11, 22 Maj 2010
MOTOMED
A

 
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: TJE :Jędrzejów/ Kraków MoToAvToSy





ja mam e55 i przejechałem z nim ok6 tys km , jak na razie nie mam wiekszych zastrzeżeń , tylko jak go kiedys doładowałem to bałem sie ze sie te zawiasy urwią - wyglądaja na troszke słabe , ale ogólnie kuferek bardzo pojemny i ładny.

wczesniej uzywałem kappa k 46 i raczej wole nowa maxie e55 . Do tamtego był problem ucisnać dwa kaski nolan n 103 a w e55 zmieszcza sie kaski rękawiczki i jak sie postaram to ucisnę kurtke

pozdrawiam pa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:08, 30 Sie 2010
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Pomimo narzekań niektórych użytkowników, postanowiłem zakupić jednak E55NT. Wszystkie Wasze uwagi zgadzają się w mniejszym lub większym stopniu, ale ostatecznie moja opinia o tym kufrze jest pozytywna. To prawda, że trzeba docisnąć klapę przy zamykaniu, ale daje się to zrobić bez najmniejszego problemu jedną ręką, w drugiej trzymając zakupy, kask i psa na smyczy Very Happy Poza tym kufer trochę warczy podczas jazdy, ale dopiero powyżej 8tyś obrotów, więc nie stanowi to problemu. Za to do zalet niewątpliwie należy pojemność i zaje...sty wygląd. Ja mam wersję NT, w której czerowne elementy zostały zamienione na szare. Fajnie się to komponuje z szarym malowaniem rocznika 09.
Polecam ten kuferek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:29, 18 Kwi 2012
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Odświeżę nieco temat, bo rozglądam się za kufrem centralnym. Po prawie 2 latach jak oceniasz E55? Bo przy oględzinach nie robi wrażenia solidnego:-/ Z drugiej strony nie bardzo widzę alternatywy, ten albo Kappa K53..:-/ Może macie jakieś doświadczenia z którmyś z dużych centrali?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:35, 18 Kwi 2012
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jeśli powyższe pytanie było do mnie, to niestety kufer odleciał razem z moim motocyklem w zeszłym roku na Trasie Łazienkowskiej. Kto wie, jaki miałem dzwon, ten wie, że z kuferka zostały tylko rozrzucone po asfalcie kawałki plastiku. Teraz mam kappę K46 i porównując - jest solidniej wykonana. E55 był bardzo pojemny (duzy plus), ale plastiki miał dosyć słabe (mały minus). Dodatkowo czasami te plastiki lubiły powarczeć w czasie jazdy. Musisz wybrać: pojemność (E55), czy trwałość (np. stara Maxia E52, albo kappa). O względach estetycznych nie wspominam, bo to kwestia gustu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:10, 18 Kwi 2012
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





Cynek - przy takiej glebie jaką zaliczyłeś w zeszłym roku z każdego kufra zostały by drzazgi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:15, 18 Kwi 2012
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





j23j23j23 napisał:
Cynek - przy takiej glebie jaką zaliczyłeś w zeszłym roku z każdego kufra zostały by drzazgi Wink


Być może. Chociaż znajomy jeżdżący na Bandicie opowiadał mi, że jego kufer oderwał się w czasie dzwona od stelaża, ale się nie rozwalił. Przynajmniej nie musiał zbierać rzeczy z asfaltu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:44, 18 Kwi 2012
DominikR
A2

 
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pomiechówek





Przejechałem z nim już z 20-30 tys i zaluje ze sie na niego zdecydowalem. Przy załadowanym kufrze otwiera sie juz przy wiekszych nierownosciach na asfalcie nie mowiac o drogach szutrowych. Ratuje się zakladajac na niego pajączka. Myslalem także o usztywnieniu górnej klapy, ale to nie o to chodzi, żeby za niemałą kasę szukać później półśrodków. Jedyny plus to wygląd i pojemność....

Pozdrawiam,
Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:58, 18 Kwi 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Czyli lepiej kupić E52 maxia, pojemność troszkę mniejsza, za to jakość wykonania duuużo lepsza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:05, 18 Kwi 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





wg powyzszych to chyba oryginalny kufer Suzuki jest najlepszy - pojemnosc cos okolo 50l, nigdy mi sie nie otworzyl, pomimo licho wygladajacego zamka i nieraz dociskany byl mocno by sie wogole zamknal z przeladowania. U mnie wutrzymal juz 20tys, ale na moto jest od nowosci czyli 50tys. Wytrzymal wertepy i przeladowanianawet do 25 kilo bagazy, predkosci okolo 200km/h, no i opierajaca sie o niego caly czas moja zonke, no i przezyl conajmniej dwa szlify, moj i poprzedniego wlasciciela.

Naprawde POLECAM Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:08, 18 Kwi 2012
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A najlepiej to kupić Alu od kolegi Letko Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:22, 18 Kwi 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





cynek napisał:
A najlepiej to kupić Alu od kolegi Letko Very Happy



noo tylko nie kazdemu kanciak na centralke pasuje, mi bardxzo sie podobaja alu kufry (bo mam ), ale centralny powinien byc taki by jakos wygladal i dwa kaski schowal Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:43, 18 Kwi 2012
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





cynek napisał:
Jeśli powyższe pytanie było do mnie, to niestety kufer odleciał razem z moim motocyklem w zeszłym roku na Trasie Łazienkowskiej. Kto wie, jaki miałem dzwon, ten wie, że z kuferka zostały tylko rozrzucone po asfalcie kawałki plastiku. Teraz mam kappę K46 i porównując - jest solidniej wykonana. E55 był bardzo pojemny (duzy plus), ale plastiki miał dosyć słabe (mały minus). Dodatkowo czasami te plastiki lubiły powarczeć w czasie jazdy. Musisz wybrać: pojemność (E55), czy trwałość (np. stara Maxia E52, albo kappa). O względach estetycznych nie wspominam, bo to kwestia gustu.


Szkoda kufra, a może nie....Wink Dobrze, że Ty cały (mam nadzieję).
Wybór trudny, ale jakość Givi mnie mocno zniechęca. Chyba wybiorę K53. A w ogóle to ona wygląda, jak stara maxia E52 właśnie. Może pozwolili tym w Kappie zmodernizować swój stary model Wink
Wszystko o czym piszecie potwierdza inne opinie - ogólnie lipa:-/
Dzieki panowie za pomoc:-)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:48, 18 Kwi 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





MaG napisał:
Czyli lepiej kupić E52 maxia, pojemność troszkę mniejsza, za to jakość wykonania duuużo lepsza.



Podpisuję się ręcami i nogami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: KUFER E 55 N OPINIE RECENZJE
PostWysłany: Czw 9:42, 19 Kwi 2012
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





CZESŁAW napisał:
Witam, słyszałem ze ten kuferek jest nie udany, pokrywa jest bardzo miękka i niby zamkniecie ma do bani, podczas jazdy może się otworzyć, niby lepszy jest E 52 N proszę o opnie właścicieli bo chce taki kupić.


mam go już 3 lata, jeżdżę duże przebiegi-również off, kufer często załadowany i jakoś nigdy nic podobnego nie zaobserwowałem. Zamek trzyma, kufer i zatrzaski sprawują się wzorowo. Gdybym teraz kupował kufer kupiłbym go ponownie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Czw 9:43, 19 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:09, 19 Kwi 2012
jaster81
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 336
Przeczytał: 43 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielbark/Szczytno





Potwierdzam słowa tdm'a. Użytkuję go dopiero rok, ale nigdy mi się nie otworzył czy coś podobnego. Owszem przy zamykaniu trzeba użyć niewielkiej siły z góry, ale jak swobodnie zamyka go moja dziewczyna, więc nie jest to duża siła. Załadowanego prawie zawsze mam go po brzegi i jeszcze upięte coś na nim Wink Wygląd, uchwyt i otwieranie jest super, nie mówiąc o pojemności... ile tam piwka wejdzie hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:54, 19 Kwi 2012
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Bądź mądry i pisz wiersze... Najpierw same negatywy, a gdy już prawie mam Kappę zaczęły się pochwałySmile I znów y główkowanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:58, 19 Kwi 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





To tylko kufer, żadne tam "rocket science technology", kup co Ci się podoba, Kappa i Givi to chyba nawet w jednej fabryce robione. Każdy poleca swój, ja mam drugą Maxie E52 - poprzednia pojechała razem z motocyklem, więc kupiłem drugą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:30, 20 Kwi 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





U siebie mam starą sfatygowaną maxię E52 i poza tym, że odklejają się od niej znaczki, emblematy i listwy ozdrobne, to zero problemów. Kufer faktycznie pancerny i bardzo godny polecenia!
Za to w poprzednie wakacje jeździłem z kumplem, który ma maxię E55. W moim prywatnym odczuciu materiał tak samo gruby i solidny. Kolega absolutnie nie narzeka, nic się nie wypina, rozpina, otwiera itd. Za to nowa maxia ma jeden plus w porównaniu do starej - głębokość pokrywy. W starej maxii powiedzmy 60% pojemności przypada na kufer, 40% bagażu wchodzi w pokrywę. W nowej pokrywa jest płytsza i te proporcje wyglądają np. 80% / 20% (oczywiście liczby podaję zupełnie z powietrza, ale widać to gołym okiem). Dzięki takiemu zabiegowi łatwiej jest napchać kufer "po brzegi".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:01, 20 Kwi 2012
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





to i ja się wypowiem, E 55N mam dopiero trochę ponad 2kkm i póki co nie zauważyłem żadnych problemów, jeżdżę wiele z plecaczkiem więc i opieranie się wchodzi w grę i wypchanie po brzegi, może później coś się wyrobi ale teraz jest super Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:44, 20 Kwi 2012
kbaran
A1

 
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 47
Przeczytał: 82 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





E55N też mam ok 2kkm. Generalnie jestem z niej zadowolony - przeżyła szlif i nic się nie urwało nie wypięło, nie otworzyło... Jedyny minus jaki widzę to taki, że jak jest pusta to bardzo rezonuje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:00, 20 Kwi 2012
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





lasooch napisał:
U siebie mam starą sfatygowaną maxię E52 i poza tym, że odklejają się od niej znaczki, emblematy i listwy ozdrobne, to zero problemów. Kufer faktycznie pancerny i bardzo godny polecenia!
Za to w poprzednie wakacje jeździłem z kumplem, który ma maxię E55. W moim prywatnym odczuciu materiał tak samo gruby i solidny. Kolega absolutnie nie narzeka, nic się nie wypina, rozpina, otwiera itd. Za to nowa maxia ma jeden plus w porównaniu do starej - głębokość pokrywy. W starej maxii powiedzmy 60% pojemności przypada na kufer, 40% bagażu wchodzi w pokrywę. W nowej pokrywa jest płytsza i te proporcje wyglądają np. 80% / 20% (oczywiście liczby podaję zupełnie z powietrza, ale widać to gołym okiem). Dzięki takiemu zabiegowi łatwiej jest napchać kufer "po brzegi".


Też to zauważyłem, że większość szpeju jest w kufrze, a nie "częściowo w pokrywie". Minusem tego rozwiązania jest, że IMO kufer nie jest tak sztywny, jak przy dzieleniu 60/40.
Tak czy siak wziąłem K55 - był 100 tańszy, wydawał się solidniejszy, ładniejszy i to na 99% jest stara Maxia E52, czyli ta którą równo wszyscy chwalą. Ogólnie zadowolonym bardzo:-))
Dzięki Panowie:-))


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:34, 22 Kwi 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Mam z drugiej ręki E55, codziennie robię stówkę, w środku jest plecak i kilka innych rzeczy. Nigdy się nie otworzył ani nie wypiął, ale zamykanie to inna bajka, trzeba użyć więcej siły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:27, 05 Maj 2012
MOTOMED
A

 
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: TJE :Jędrzejów/ Kraków MoToAvToSy





nie wiem co wy macie z tym zamykaniem ... moj sie zamyka sam gdy klapa spadnie z góry, może kwestia ustawienia zamka lub odkształcenie zawiasu. Eksploatuje e55 juz 3 rok w sumie 50 tys km. Nie mam zastrzeżeń. Nigdy sie sam nie otworzył za to zamknął ... owszem nawet z KLUCZYKAMI w środku. Radzę wozić zapas w kurtce.
Gdy jechałem na dlzlot w Nędzy to wyłożyłem sie na oleju w zakręcie , kufer wypiął sie sam z mocowania i przypier..... w barierkę energochłonną, mimo to nie otworzył sie i nie uszkodził- naocznym świadkiem był jadący za mną MICCAL. Potem miał glebę w terenie to myślałem ze już po nim bo sie porozkładał na części. Jak sie potem okazało -łatwo się poskładał nawet ani jeden zatrzask się nie urwał. Potem przeżywał moją wyprawe po wertepach do Rumunii Serbii Montenegro Chorwacji itd.
Czasami na górnym bagażniku kufra miałem większy ładunek niż można w kufrze przewozić wg nalepki homologacyjnej chyba 5 kg + ladunek kufra i nic się nie stało ale musiałem go delikatnie otwierac aby nie urwac zawiasów. Topinka z Avente na Rumunii śmiali się ze mam małą ciężarówkę. Ogólnie e52 jest lepiej wykonana ale e55 w walorach użytkowych lepiej się u mnie spisuje. Obecnie mam boczne alu od Hiszpana z forum transalpa i centralka ma byc gotowa za 2 tyg. wiec plastiki przejdą na emeryturę. Te alu to dopiero są trwałe ale to osobny temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:48, 05 Maj 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Nie powinien się sam zamykać gdy klapa opadnie.
Tam w klapie jest taki element, który sprężynuje i to on mocno odbija klapę do góry, więc przy zamknięciu stawia opór. To właśnie jest zabezpieczenie przed samozamknięciem kufra E55. Różne modele nawet tego samego producenta mają różne zabezpieczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:22, 05 Maj 2012
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





To i ja dorzucę 5 groszy bo dziś nawinąłem 500 km po raz pierwszy z e 55.
Mi się sam nie zamyka - rzeczywiście trzeba użyć trochę siły. Dla porównania - oryginalny suzuki zamykał się o wiele lżej. Ale generalnie nie jest to problem.
To samo tyczy się wpinania w płytę - trzeba nim zdrowo trzepnąć - suzuki wpinał się lekko.
Co do samoczynnego otwierania się - wytrząsłem go konkretnie bo sobie w automapie profil trasy na najkrótszy ustawiłem - był bruk, żwirówka i inne dziurawki...Smile Zamknięcie gitarra.

Jedyne co wywołuje we mnie pewne obawy to mocowanie kufra do płyty oraz mocowanie samej płyty.
Te wnęki w kufrze, w które wsuwają się wypustki płyty są jakieś takie płytkie - sprawiają wrażenie mało stabilnych.

Miał ktoś przypadek, żeby taki kufer zgubić???

Co do mocowania płyty - nie wiem co za chujo...stwo daje Givi zamiast śrub ale jak montowałem płytę to ukręciłem 2 z 4 śrub i to wcale nie ciągnąłem na siłę. Boję się, że na większych wybojach mogą nie wytrzymać. To samo tyczy się stelaży do bocznych - montując tą tylną poprzeczkę też ukręciłem śrubęSmile

Co do zakupu E55 - po pierwszych 500 km jestem zadowolony!Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:57, 06 Maj 2012
cinek
Motocyklista

 
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród





Tak ma właśnie być. Ma być opór przy zamykaniu E55, to znaczy że wszystko działa poprawnie.
Ja mam płytę chyba E528 ale śruby były konkretne, żadnej fuszerki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:04, 12 Gru 2014
Bubus1940
A1

 
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Ja w swoim moto założyłem Kappę K53. Wybór padł na ten kufer, ponieważ w dość prosty sposób można w nim zamontować dodatkowe oświetlenie (kierunki, postój oraz stop). Givi ma odblaski w kolorze czerwonym, w z związku z powyższym nie można w nim zamontować kierunków. Ktoś może powiedzieć " na co ci dodatkowe światła?" . Jestem kierowcą ciężarówki i uwierzcie mi, że siedząc wysoko nie zawsze w przypadku motocykli z zamontowanym kufrem centralnym można dostrzec jego tylne światła. W niektórych motocyklach kufer centralny jest tak daleko wysunięty do tyłu,że niewiele widać zwłaszcza w ruchu miejskim.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:09, 28 Gru 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





ja miałem e55 przez długi czas i moja opinia o tym produkcie jest bardzo pozytywna. Przejechał zemną ok. 100 tysięcy km, również offroad, nigdy nic się nie otworzyło, nie było żadnych problemów z użytkowaniem, zamkiem. Po dłuższym czasie zrobiły się luzy na płycie mocującej, żeby nic nie latało przykręciłem kufer dodatkowo śrubką i dalej służył bez problemów. Jedyne co się zużyło to te podnośniki utrzymujące klapę w pionie, z czasem trzeba je było często dokręcać.
Co do opinii na forach byłbym ostrożny, bo ludzie różne rzeczy wypisują.

a propos e55 w 2015 roku Givi poddało pokrywę tego kufra lekiemu liftingowi (rzeszta konstrukcji na oko bez zmian), wydając ten produkt jako nowy odel Maxia4 e56.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 19:14, 28 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:55, 28 Gru 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1265
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





U mnie MAXIA III ma luz pomiędzy płytą a kufrem i na nierównościach podskakuje i się tłucze. Uważam to za wadę bo gdy jadę to się tłucze jakby się jakieś śrubki poodkręcały. Muszę coś z tym zrobić tylko mnie to denerwuje bo jest nowe i nie takie tanie a trzeba poprawiać. Gdy miałem MAXIA II nie było takiego problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:42, 28 Gru 2014
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1368
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





U mnie to samo. Gumki wstaw, takie jak się daje do szuflad 3-4 mm TROCHĘ pomoże...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:46, 29 Gru 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





gumki to połowiczne rozwiązanie, luz nadal będzie i będzie się pogłębiał, w końcu to tylko plastik jest. Przyda się przykręcenie kufra śrubką do płyty. Żeby to było nadal demontowalne można od spodu dać śrubę motylkową. U mnie to całkowicie rozwiązało problem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:28, 29 Gru 2014
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





W ofercie Givi są wyższe gumki, miałem takie w komplecie z trekkerem ale i tak ich nie używam bo mam inną płytę. Jak je znajdę to mogę odstąpić za piwo jakby ktoś chciał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:10, 29 Gru 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Otzi napisał:
W ofercie Givi są wyższe gumki, miałem takie w komplecie z trekkerem ale i tak ich nie używam bo mam inną płytę. Jak je znajdę to mogę odstąpić za piwo jakby ktoś chciał.


możesz podać ich symbol - przyda się żeby potrzebujący wiedzieli co dokładnie mają zakupić.
Używałem dodatkowych gumek od Givi ale te co kupiłem miały taką samą wysokość jak fabryczne, nie wiedziałem że są jeszcze jakieś inne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:19, 29 Gru 2014
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Inspektor napisał:
U mnie MAXIA III ma luz pomiędzy płytą a kufrem i na nierównościach podskakuje i się tłucze. Uważam to za wadę bo gdy jadę to się tłucze jakby się jakieś śrubki poodkręcały. Muszę coś z tym zrobić tylko mnie to denerwuje bo jest nowe i nie takie tanie a trzeba poprawiać. Gdy miałem MAXIA II nie było takiego problemu.


Maxia III jest niestety wrażliwa na wibracje. Nie tylko luzy, ale także miękki plastik powodują, że rezonuje jak cholera. Na szczęście rozwaliłem go wraz z pierwszym V- Stromem i na drugiego kupiłem Kappę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cynek dnia Pon 21:30, 29 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:59, 02 Sty 2015
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





tdm napisał:
możesz podać ich symbol - przyda się żeby potrzebujący wiedzieli co dokładnie mają zakupić.

Nie ma na ich symbolu, dostałem je do kufra Trekker Outback w foliowej torebce. Są zdecydowanie wyższe od Z126. Można wysłać zapytanie do Givi czy można je gdzieś kupić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:53, 02 Sty 2015
jargus2
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 201
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie





Wyższe gumki Givi model Z126A koszt ok 15zł za 4 szt Wink
są wyższe od standardowych o ok 2 mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KUFER E 55 N OPINIE RECENZJE
Forum VStromClub Strona Główna -> Bagaż
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin