VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Bagaż -> wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ?
PostWysłany: Pon 21:04, 10 Gru 2012
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Czy ktoś wzmacniał oryginalny stelaż givi/kappa? PL3101.
Niestety z załadowanymi kuframi (m.in. żelazem) jest zbyt miękki.
Moto traci na stabilności przy wyższych prędkościach i manewrach, zwłaszcza na gorszych nawierzchniach.
Myslę, żeby tu i tam nadspawać, jakis zastrzał dodać.

Pytam, żeby nie wyważać otwartych drzwi.

Oryginalny stelaż suzuki wydaje się być masywniejszy. Szkoda, że kufry szpetne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:31, 11 Gru 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Ale co Ci się dokładnie dzieje z tym stelażem? Wygina się?
Jeżeli chodzi o stabilność to moto generalnie z kuframi bocznymi prowadzi się gorzej.
Jeżeli chodzi o sztywność to mogę polecić SW-MOTECH Quick-lock. Zaletą jest, że jak nie potrzebujesz kufrów bocznych można stelaż szybko odczepić.
Natomiast co do prowadzenia moto obładowanego to nie oczekuj cudów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ?
PostWysłany: Wto 12:33, 11 Gru 2012
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





prostyelektryk napisał:
Czy ktoś wzmacniał oryginalny stelaż givi/kappa? PL3101.
Niestety z załadowanymi kuframi (m.in. żelazem) jest zbyt miękki.
Moto traci na stabilności przy wyższych prędkościach i manewrach, zwłaszcza na gorszych nawierzchniach.
Myslę, żeby tu i tam nadspawać, jakis zastrzał dodać.

Pytam, żeby nie wyważać otwartych drzwi.

Oryginalny stelaż suzuki wydaje się być masywniejszy. Szkoda, że kufry szpetne.


Ja mam taki stelaż z poprzeczką między lewą i prawą stroną. Może taki patent by pomógł?



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:35, 11 Gru 2012
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





poprzeczka - łacznik między lewą i prawą stroną jest oryginalnie.

Problem ze stabilnością to głównie wężykowanie które zaczyna się przy ok. 150km/h.
Praktycznie każde rozpędzenie się do 170-180km/h kończyło się mocniejszym hamowaniem by owe wężykowanie uspokoić.

Też tak macie?

Wiem, że aerodynamika kufrów Givi TRK "szwankuje" ale z pewnością usztywnienie stelaża pomogłoby.

Przypuszczam, że kufry alu sa pod tym względem lepsze. Z różnych względów wybrałem Givi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:45, 11 Gru 2012
jaster81
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 336
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielbark/Szczytno





Przy takich prędkościach to byłoby aż dziwne gdyby nie 'wężykował' z kuframi. Tu nie chodzi o same stelaże czy kufry. Motocykl zapakowany jest jak żaglówka, nie ma co przesadzać z prędkościami. Jak Ty zapakowany po uszy chcesz grzać 180km/h to ładnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ?
PostWysłany: Wto 21:49, 11 Gru 2012
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





prostyelektryk napisał:


...Oryginalny stelaż suzuki wydaje się być masywniejszy. Szkoda, że kufry szpetne.


Tylko tak wyglada. Oryginalny Suzuki mocowany jest tylko w dwoch miejscach, bez wzmocnienia tylnego o ktorym pisze Cynek.

Masz TRK 46 litrowe ?
170km/h z takimi walizkami to tez nie malo Smile
Na stabilnosc obciazonego moto przy takiej predkosci moga tez wplywac inne rzeczy, jak opony czy stan zawieszenia .

FJR z V Stroma nie zrobisz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:55, 11 Gru 2012
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Już w testach zarówno małego jak i dużego DL'a testerzy zwracali uwagę na występujące zjawisko wężykowania naszych maszyn przy większych prędkościach jadąc z kuframi.
Taka uroda naszych DL'i Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:39, 11 Gru 2012
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





To chyba przypadłość większości motocykli ze stosunkowo miękkim i dużym skokiem zawieszenia. Varadero też wężykuje. Te typy tak mają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:18, 12 Gru 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jeżeli chcesz wyeliminować wężykowanie przy dużych prędkościach z kuframi to trzeba myśleć nad usztywnieniem zawieszenia i skróceniu jego skoku, na wzór nieco bardziej sport-turystycznych maszyn. Aerodynamiki nie zmienisz, ale charakterystykę zawieszenia możesz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:53, 14 Gru 2012
Blunio
Gość

 





Na oryginalnych kufrach Suzuki (TRAX) jest naklejka ostrzegająca przed przekraczaniem 130 km/h. Przy pewnej prędkości wężykowanie może przerodzić się w SHIMMY i możesz motonga nie wyprowadzić = GLEBA.
PostWysłany: Nie 18:06, 05 Maj 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





U mnie w 2 osoby z kuframi w zeszłym roku leciałem po autostradzie 200-220 DLem, i nie było problemów. W tym roku - shimmy się już przy 150ciu załączało, a w kufrach mniej było(plus nie miałem 2 par płetw na kufrach siatką przypietych Very Happy Very Happy ). Szukam własnie na forum informacji o tym, bo już sam nie wiem czemu wezykuje, a dzisiaj w winklu wężykowało przy 80ciu na godzine jak prawie kolanem zszedłem do ziemi - a nie powinien.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:26, 05 Maj 2013
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





rommel, a opony??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:36, 05 Maj 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





nowiutkie continental road attack Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:50, 05 Maj 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





prostyelektryk napisał:
poprzeczka - łacznik między lewą i prawą stroną jest oryginalnie.

Problem ze stabilnością to głównie wężykowanie które zaczyna się przy ok. 150km/h.
Praktycznie każde rozpędzenie się do 170-180km/h kończyło się mocniejszym hamowaniem by owe wężykowanie uspokoić.

Też tak macie?

Wiem, że aerodynamika kufrów Givi TRK "szwankuje" ale z pewnością usztywnienie stelaża pomogłoby.

Przypuszczam, że kufry alu sa pod tym względem lepsze. Z różnych względów wybrałem Givi.


ja mam kufry k33 (są ciut mniejsze i bardziej aerodynamiczne niz 40 litrowe) i centralnego shada sh50.
Zapakowany normalnie (bez przeciążania kufrów bo one też mają własną wytrzymałość) można spokojnie jechać 160. 180 miałem sporadycznie ale dało sie jechać nie było żadnych objawów muszycach do hamowania.

Problem o którym piszesz moze wynikać z:
- przeciążenia kufrów
- nierównomiernego obciążenia kufrów

poza tym latanie z kuframi i to fest załadowanymi z dużymi prędkościami jest delikatnie mówiąc nierozsądne. Sam jak sie rozpędzałem powyżej 160 się bałem coby sie nic nie urwało... (bo miały więcej zapakowane niż 10 kg) bo producent nie zaleca takich prędkości.

Jazda ze stałymi wysokimi prędkościami nie jest po prostu bezpieczna. Kufry boczne mogą się po prostu urwać. Ubezpieczyciel nie wypłaci raczej kasy poszkodowanym przez Ciebie innym uczestnikom ruchu.
Givi ani kappa nie przewidywalny takiego użytkowania

ty masz większe kufry a ładowność producenta też niby 10 kg.

te 46 litrowe są na prawdę ładne. ale może lepsze byłyby aluminiowe z jakimś lepszym stelażem.
Bo waga twoich kufrów po zapakowaniu na pewno jest większa niż 10 kg (keśli ja mogę zapakować 14 kg lekko do k33 to Ty pewnie z 18 lekko a stelaże są takie sobie plus ta prędkość ponadnormatywna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez torchio dnia Nie 20:01, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:48, 10 Maj 2013
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





rommel napisał:
nie miałem 2 par płetw na kufrach siatką przypietych Very Happy Very Happy ). .

Sądzę, że te płetwy stabilizowały motocykl aerodynamicznie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wzmocnienie stelażu Givi/Kappa ?
Forum VStromClub Strona Główna -> Bagaż
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin