VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Akcesoria elektroniczne i elektryczne / GPS / Hardware -> TomtomRider 400 czy ktoś to ma? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 11:54, 24 Sty 2016
tje858
A2

 
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 76
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Jędrzejowa





szuwarek napisał:
W TT 400 Rider w urządzeniu.


Dzięki, chodzi mi o TT 400 Rider


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:29, 15 Lut 2016
Seba71
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 388
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Takie oto wypociny, dla mnie artykuł dno. Są tacy leniwi , lubią bardziej nawigacje na literkę G Jak mają coś napisać to nich będzie to test z prawdziwego zdążenia.
http://www.motogen.pl/TomTom-Rider-400-pancerna-nawigacja-motocyklowa,25002.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:07, 21 Lut 2016
przemkry
A1

 
Dołączył: 21 Cze 2014
Posty: 28
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ożarów Mazowiecki/Warszawa





Dziś na targach Moto Expo zapytałem kiedy zostanie wprowadzona pełna obsługa telefonu przez TOM TOM i odpowiedź była taka że miała się pojawić podobno na 100% w ostatniej aktualizacji Sad Miła Pani stwierdziła, że przy następnej aktualizacji oprogramowania to już na pewno będzie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:56, 03 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





A ja dzisiaj dopiero zacząłem się bawić TT400 i jeśli chodzi obsługę to jest łatwa i intuicyjna. Z wyszukiwaniem ulic nie ma problemów ale z nr domów i posesji już tak. Wprowadziłem parę adresów które znam i o ile Automapa nie ma najmniejszych kłopotów z ich ustaleniem to TT nie potrafi wskazać ich dokładnie. Ale to da się przeżyć.
Próbowałem sparować go z telefonem (Samsung GT-S5690 na Androidzie) i TT jest widoczny w telefonie, jak się da połącz to wyświetla się klucz dostępu ale po jego zatwierdzeniu po chwili jest komunikat ze klucz nieprawidłowy.
Wyszukiwanie przez TT kończy się komunikatem "nie znaleziono telefonów". Ktoś miał podobny kłopot ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:36, 03 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Też byłem zaskoczony, że mapa w TT 400 nie pokazuje tak szczegółowo adresów ja Automapa. I nieco zawiodłem. No ale cóż, nie można mieć wszystkiego. Zawsze można szukać po okolicy. Ciekaw jestem, czy mapa do "zwykłej" nawigacji TT ma taki sam stopień szczegółowości pokrycia? Jest to o tyle uzasadnione pytanie, że te mapy nie są jednakowe. Typowo samochodowe mają kontury budynków miast (przynajmniej tak pokazują reklamy), a nasza nie. Być może więc są też jakieś inne różnice?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:58, 03 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





W instrukcji na str 41 jest uwaga:
"budynki w 3D w widoku nawigacji nie są dostępne we wszystkich urządzeniach".
Może tu tkwi problem ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:15, 06 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Nie znam się na tym zupełnie i nie jestem w stanie stwierdzić, co może być tego przyczyną. Czy to kwestia oprogramowania urządzenia, mapy, czy wydajności procesora odpowiedzialnego za grafikę w urządzeniu? Może ktoś ma wiedzę na ten temat? Chętnie się dowiem. Jakoś bardzo mi to nie przeszkadza, ale nie powiem, byłoby fajnie, gdyby kontury budynków były wyświetlane tak, jak w Automapie. W mieście jest to pomocne. Mam za to pytanie z innej beczki - gdzie i w jaki sposób macie zamontowaną nawigację? U mnie to jest na uchwycie SW-Motech nad licznikiem i w trakcie jazdy, po nierównościach urządzenie wpada w drgania. Co do widoczności to mi to nie przeszkadza, bo podczas jazdy autostradowej lub po mieście, kiedy trzeba uważnie śledzić nawigację, drgania nie są tak wielkie albo nie ma ich wcale. Raczej jedziemy wtedy wolno. Zastanawia mnie jednak jak w dłuższej perspektywie takie drgania nie oddziałują negatywnie na uchwyt i jego mocowanie do motocykla? Było już o tym na forum, ale nie znalazłem informacji, jak rozkłada się w praktyce ilość mocowań tej nawigacji na kierownicy a ile na uchwycie centralnym? Pytanie jest o tyle istotne, że każde z tych miejsc wymaga innego sposobu poprowadzenia kabla zasilającego do podpięcia do instalacji motocykla. Jak to jest u was?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:42, 06 Mar 2016
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Gdzieś czytałem (chyba w recenzji), że po montażu na kierownicy właśnie, problem drgań znika. Niestety czacha nie jest chyba wystarczająco sztywna, aby w bezruchu unieść uchwyt, ramię i nawi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:09, 06 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





A szkoda. W Garminie podobno się to sprawdzało. Chciałem jeszcze zamontować poprzeczkę, ale jak to zrobię to braknie mi miejsca na zamocowanie gps-a z powodu tych wszystkich innych gadżetów typu podgrzewanie manetek, olejarka...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szuwarek dnia Nie 19:13, 06 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:00, 06 Mar 2016
michalagi
A

 
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 124
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Wczoraj zrobiłem 200 km z TT400 zamontowanym na uchwycie od Marselusa. Wcześniej uchwyt z chińską i lekką nawigacją sprawdzał się znakomicie, ale dużo cięższy TT buja się niemiłosiernie, aż kilka razy zaczęło mi się odkręcać ramię RAM. W kolejny weekend przetestuję mocowanie na kierownicy.
Ewentualnie myślę o przerobieniu u ślusarza montowania od Marselusa. Lekkim skróceniu lub usunięciu ruchomej częsci i w jej miejsce zamontowaniu głowicy RAM, aby skrócić dźwignię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:37, 06 Mar 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Mocował ktoś może TT400 na uchwycie takim jak poniżej, bezpośrednio do mocowania TT- z pominięciem uchwytu ram? Jak takie mocowanie radzi sobie z ciężarem TT? Jak z wibracjami?



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:28, 06 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





ja mam tak zamontowane, mocowanie od Carapaksa. Dzisiaj zrobiłem pierwsze 237 km, trochę niestety drga. Jeśli chodzi o czytelność nawigacji to dla mnie może być, chociaż na kiepskich drogach i (może kiedyś) bezdrożach robi się już nieciekawie. Boję się o trwałość całego mocowania, będę obserwował ale na razie tak 50/50.
Na kierownicy jest super stabilnie ale jednak głowę trzeba trochę pochylać, o wiele lepsze położenie nad zegarami. Jak się nie da to może tam wyląduje komórka (do Yanosika itp - albo w ogóle to zdemontuję) a Tomtom jednak wróci na kierownicę.
Jestem natomiast mile zaskoczony programem Tyre, różne głosy czytałem, że to nie bardzo się nadaje do czegoś. Trasę wytyczyłem bez problemu, punkty pośrednie można sortować itp. Eksport do nawigacji od ręki bez wyciągania karty - i jako ślad gpx i jako listę punktów. Więcej mi nie potrzeba...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez staszek_s dnia Nie 21:28, 06 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:50, 06 Mar 2016
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





szuwarek, chyba zapomniałeś co to znaczy mieć dużo rzeczy na kierownicy, Piotrka zapytaj, on Ci tam jeszcze uchwyt z tabletem zmieści ;-P
Ja mam klatkę Touratecha na Zumo 220 i wszystko razem na ramieniu RAM potrafi wpaść w solidne drgania na bezdrożach... Ale drgania są jakby "krótkie" bujnie i wraca do swojej pozycji. Niestety masa tego wszystkiego plus ramię robią swoje. A do tego czacha jest jednak plastikowa.
Stąd może faktycznie kierownica to lepsze rozwiązanie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:50, 06 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Lompi napisał:
Mocował ktoś może TT400 na uchwycie takim jak poniżej, bezpośrednio do mocowania TT- z pominięciem uchwytu ram? Jak takie mocowanie radzi sobie z ciężarem TT? Jak z wibracjami?

Może dobrze byłoby dodać do tego dwa wsporniki i docisnąć uchwyt do plastików co powinno zmniejszyć drgania. Tak jak w tym uchwycie Touratecha WIDAĆ TUTAJ
Ja mam zamiar to wypróbować z tym, że jeszcze te dwie małe śrubki chcę wypieprzyć, do środka dać stalową rurkę z otworem wewn fi 6,2 mm przyciętą na wymiar miedzy łapkami, do tego jedna długa śruba M6 przechodząca przez rurkę i oba otwory i skręcona na maksa.
Do płytki głowica TT400 bezpośrednio (ewentualnie podkładka z twardej gumy) z pominięciem ramienia RAM Mount.
Uchwytu jeszcze nie mam ale rozważam ten od Carapaksa.
Jak to nie da zadowalających wyników to pozostanie chyba tylko kierownica, choć tego chciałbym uniknąć za wszelką cenę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:31, 07 Mar 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





A garminowcy nie mają problemu drganiami nawki mocowanej pod szybą? Z tego co patrze model 340 waży prawie tyle co TT400, a model 590 jest ponad 30% ciężcy niż TT.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:25, 07 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Inna jest konstrukcja uchwytu w Garminie. Nie ma takiej dźwigni jak ta, która powstaje w przypadku uchwytu TT 400. Chyba w tym rzecz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:40, 07 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Przy mocowaniu bezpośrednio do uchwytu na 4 śruby nie ma żadnej dodatkowej dźwigni w TT..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:24, 08 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Miałem na myśli dźwignię, jaką tworzy uchwyt TT przymocowany do uchwytu zamontowanego do czachy motocykla. Pomiędzy uchwytem a odbiornikiem jest znaczna odległość. W przypadku Garmina tak nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:54, 08 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Ja to mam założone tak:

sam uchwyt (obrotowy) ma parę centymetrów grubości, może to masz na myśli.
Nie wiem jak Garmin, może jest cieńszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:27, 08 Mar 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Tak dla szuwarka chyba chodziło o to, że punkt ciężkości jest przeniesiony trochę przed uchwyt- ale gdyby ta blaszkę, do której mocowany jest uchwyt zamontować odwrotnie, wtedy on byłby zamontowany 1,5-2 cm głębiej i o tyle samo by przesunął się środek ciężkości w stronę przodu motocykla. Ciekawe czy wtedy też byłyby drgania, czy może wtedy to wszystko trzymałoby się masywniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:58, 08 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Spróbuję jutro czy jest dość miejsca, żeby obrócić blaszkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:10, 08 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Ja to mam na uchwycie SW Motech Quick Lock. Zasadniczo montaż opiera się krzyżaku przykręconym do czachy motocykla. Kiedy to wszystko drga i pracuje ponoć rodzi się obawa, że może negatywnie wpłynąć na mocowanie do czachy i spowodować popękanie plastiku czachy, czy nawet wyłamanie. Tak przeczytałem na forum. Mocowanie wygląda tak:
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&wkid=145747113129524&ls=en&nc=1457471207-30719&rubnum=products.1252674712.1285774387&artnum=GPS.05.646.10200/B&id=138&gesamt_zeilen=100Tshowrub--products.1252674712.1285774387&typid=206414573
Na dole jest instrukcja montażu w formacie pdf, gdzie to ładnie jest pokazane. Na wzór tego uchwytu są dostępne mocowania innych producentów. No i co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:55, 09 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Idea tych wszystkich mocowań jest identyczna, przykręcone na 4 śrubach mocujących szybę + dość długie ramię dające duży moment "chwiejący". Wg mnie tu bez jakiegoś podparcia w okolicach zegarów nic się nie wymyśli i będzie drgać. Ja bym się nie bał o pękanie plastików, to raczej nie taka skala (u mnie przynajmniej) ale z z biegiem czasu może się wszystko luzować, i drgać coraz bardziej. Może ktoś podrzuci jakiś patent usztywniający całość, inaczej trzeba wracać do kierownicy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:45, 09 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja bym na razie sugerował wsporniki jak ma Touratech. Te wsporniki nie są mocowane do plastików. Przy odpowiedniej wysokości (najlepiej regulowanej śrubą) wspierają się o plastik.
Można się też zastanowić nad wzmocnieniem samego uchwytu jeśli widać że ma tendencje do przeginania się w okolicy głównego zgięcia. Można by tam wspawać coś "na kształt trójkąta" żeby usztywnić całość jeśli blacha uchwytu jest zbyt cienka. Ale temu trzeba się przyjrzeć indywidualnie.
Jeśli te drgania wynikają z braku stabilności samej czachy pod szybą to chyba niewiele da się z tym zrobić, jeśli nie pomogą wsporniki a la Touratech.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:30, 09 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Jakie wsporniki Touratech masz na myśli? Może jakaś fotka poglądowa? Swoją drogą to przecież patent niemiecki a oni raczej mają przemyślane takie sprawy... No tak, kazus grupy VW, zapomniałem 😊


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szuwarek dnia Śro 16:30, 09 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:41, 09 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Tam se pomyślałem, że wystarczyłoby wywiercić dziurę/dwie i dorobić podpórkę, jak sugeruje kalinago. Z tym, że musiałaby być jakaś gumowa końcówka + regulowana długość (na gwincie). Uzyskałoby się podparcie nad zegarami i usztywnienie całości...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:56, 10 Mar 2016
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Takie akcesoria znalazłem do naszych TT:

http://bikertech.de/html/rider-400.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:29, 10 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





szuwarek napisał:
Jakie wsporniki Touratech masz na myśli? Może jakaś fotka poglądowa?

Nie mam tego u siebie, więc nie zrobię fotki, ale widać to ładnie tutaj: LINK
Jak się najedzie kursorem na zdjęcie, to ładnie widać w powiększeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:46, 10 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





I takie podpórki powinno się dać stosunkowo łatwo dorobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:50, 10 Mar 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 559
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Na moje oko: dwa otwory, dwie śruby, 3 nakrętki i jakaś guma pod śrubę.

Dać śrubę w otwór od spodu uchwytu dwie nakrętki, na górze jedna- od spodu górną nakrętką podkręcić do górze, żeby śruba się trochę rozepchała, dolną nakrętką skontrować.
Na górze nakrętkę dać dla wszystkiego- i powinno to się sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:48, 10 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Aby to wyglądało porządnie to trzeba:
- wytoczyć z tworzywa dwa wsporniki z gwintowanym otworem M5 na przelot w kształcie "zbliżonym do oryginału" (nie namawiam do plagiatów)
- nagwintować w blasze wspornika 2 otwory M5
- wkręcić od góry dwie śruby o takiej długości, żeby nie dotykały plastików
- od spodu nakręcić nakrętkę a następnie tworzywowy wspornik
- zamontować uchwyt i odkręcać wsporniki aż do uzyskania odpowiedniego docisku do plastików
- skontrować wspornik nakrętką żeby się nie luzował
- sprawdzić jak to się sprawdza w praktyce
- jeśli OK, to zaproponować chętnym forumowiczom produkcję wsporników.
Tak to widzę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:37, 10 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Montaż na dwie nakrętki, jak Lompi proponuje, powinien być prostszy i pewniejszy, blacha wspornika ma ze 2 mm, trochę mało na gwint. Ale może się jakiś forumowy fachowiec wypowie. Zrobić na szybko można bez problemu, jak ma być estetycznie i nie rdzewieć to już trochę gorzej..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:09, 10 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





W ostateczności podkleić jakieś dwie, trzy podpórki z twardej gumy. Choćby na taśmie dwustronnie klejącej. Jeżeli to się będzie trzymało rozporowo, to nie odpadnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:40, 11 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





A ja ty razem chciałem pochwalić TomToma.
Bawiąc się urządzeniem zapisywałem i kasowałem różne trasy i wszystko było OK. Natomiast po zapisaniu tras które prowadziły promem do Norwegii trasy zapisywały się z adnotacją "brak na bieżącej mapie" jako nieaktywne, nie dające się edytować a w związku z tym nie dało się ich usunąć. Tak jakby morze nie było aktywnym elementem mapy. Napisałem e-maila do TomTom Support Team z mojego konta i po dwóch dniach otrzymałem informację, proszę zaktualizować urządzenie i powinno być OK. I rzeczywiście już jest.
W ciągu dwóch dni wprowadzili aktualizację na moją uwagę.
Jestem pod wrażeniem.
Przy okazji aktualizacji wyświetliła się informacja, że subskrypcja na fotoradary wkrótce się kończy. Czy ta usługa jest dodatkowo płatna ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:10, 11 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Hmm... mnie się wydaje, że subskrypcja na fotoradary jest bezpłatna no limit. Tak zrozumiałem warunki licencji. Czyżbym się mylił?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:44, 11 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Wydaje mi się że masz rację. Może jakaś reklama mi się włączyła, żebym coś dokupił. Będę obserwował przy następnej aktualizacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:51, 12 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Co do usztywnienia uchwytu w przypadku nowego DL-a nie jest tak kolorowo. Właśnie się pokręciłem na swoim motocyklu i dostrzegłem coś, co mi umknęło wcześniej. Obudowa zegara pod uchwytem nawigacji nie tworzy poziomej płaszczyzny jak u poprzednika, lecz krzywiznę. Mimo wszystko zdecydowałem się pozostawić nawigację w centralnym uchwycie. A jeżeli będą mi nadal przeszkadzały drgania, wcisnę tam np. jakąś gąbkę, np. myjkę Wink Mało estetycznie, ale kto wie, może skutecznie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:14, 12 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





dlatego ja myślałem o dwóch punktowych podpórkach, jak w tym touratechu. Na razie testowo chcę spróbować kawałka styropianu, żeby zobaczyć ile to daje. Powinien się wcisnąć na tyle sztywno, żeby nie wypaść a widać za bardzo nie będzie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:20, 18 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Mam pytanko do użytkowników starszego modelu DL-a 650, którzy zamontowali już stację dokującą.
Macie jakieś doświadczenia i podpowiedzi, gdzie najlepiej podłączyć stację dokującą na stałe ? Jakieś sugestie, sposoby, fotki ?
W przyszłym tygodniu święta więc może znajdę chwilę wolnego, żeby się tym zająć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:58, 20 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Jak wcześniej pisałem, u mnie luzowały się śruby na gumowym tłumiku drgań, Loctite rozwiązał problem.[/quote]

Czołem! Masz na myśli, że te dwie śruby na imbus, którymi reguluje się kąt pochylenia mocowania nawigacji? Też muszę ją podkleić, bo wczoraj podczas jazdy po kostce śruby puściły i nawigacja poluzowała się ekranem w dół... Jaki kolor Loctite użyłeś? Wiem, że są różne i dany kolor odpowiada za moc klejenia. Chce to podkleić ale tak, aby w razie czego dało się to poluzować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:58, 21 Mar 2016
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





kalinago napisał:
Mam pytanko do użytkowników starszego modelu DL-a 650, którzy zamontowali już stację dokującą.
Macie jakieś doświadczenia i podpowiedzi, gdzie najlepiej podłączyć stację dokującą na stałe ? Jakieś sugestie, sposoby, fotki ?
W przyszłym tygodniu święta więc może znajdę chwilę wolnego, żeby się tym zająć.

Ja miałem fabryczne gniazdo 12V. I po prostu się podłaczyłem równolegle.
Przewód wciśnięty pod owiewki nad licznikiem, zrobiłem praktycznei niewidoczny otwór w plastiku o fakturze carbon.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:31, 21 Mar 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





prostyelektryk, którym Loctite kleiłeś śruby, zielonym, niebieskim? Jak to podklejałeś, to znaczy kładłeś klej? Na gwint czy na łeb śruby?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:48, 23 Mar 2016
kalinago
A

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 198
Przeczytał: 175 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Zapytam tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu.
Czy stację dokującą GPS-a można podłączyć bezpośrednio pod obwód świateł np postojówek, czy to za duże obciążenie i trzeba zastosować przekaźnik ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:25, 24 Mar 2016
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Klej do gwintu średni. Kleiłem gwint oczywiście.
Zasilacz samochodowy jest 2A/5V czyli ok 1A przy 12V. Powinno pod postojów kami działać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:22, 29 Mar 2016
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Gdzieś przewinęła się informacja o folii ochronnej na ekran. Czy ktoś coś używa, może polecić, odradzić? Chodzi mi o ochronę w razie upadku, coś jak dodatkowe szkło ochronne w mądrych telefonach;-)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:34, 29 Mar 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 453
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





ja mam taką jak KSD proponuje (recenzja na pierwszej stronie wątku), rzeczywiście poprawia widoczność i nie szkodzi czułości, mogę potwierdzić że warto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:56, 29 Mar 2016
corwin
A

 
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków





To chyba coś takiego.
http://allegro.pl/folia-ochronna-gllaser-max-ag-tomtom-rider-400-i5310232110.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:24, 29 Mar 2016
Seba71
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 388
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Dla obieżyświatów wersja rozszerzona http://www.scigacz.pl/TomTom,RIDER,410,Great,Rides,Edition,Odwazysz,sie,28366.html?utm_source=SCIGACZ_PL&utm_medium=NEWS_REKLAMOWY&utm_term=TOMTOM&utm_campaign=RIDER_410


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:32, 30 Mar 2016
przemkry
A1

 
Dołączył: 21 Cze 2014
Posty: 28
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ożarów Mazowiecki/Warszawa





staszek_s napisał:
ja mam taką jak KSD proponuje (recenzja na pierwszej stronie wątku), rzeczywiście poprawia widoczność i nie szkodzi czułości, mogę potwierdzić że warto.


ja także mam taka folie. jest w porządku, polecam. Kupowałem na aledrogo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:56, 01 Kwi 2016
szuwarek
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 299
Przeczytał: 47 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Może da się z TT400 wykonać upgrade do wersji 410? Folię mam taką jak kolega KSD. Może to kwestia rękawic nie foli ale ogólnie ekran u mnie niechętnie z nimi współpracuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
TomtomRider 400 czy ktoś to ma?
Forum VStromClub Strona Główna -> Hardware
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin