Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

łożysko główki ramy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 19:28, 05 Mar 2010    Temat postu:

dlatego na "pierwszy" ogien pojdzie 15W. Nawet jutro bym sobie wymienil bo pogoda raczej "serwisowa", ale wkurza mnie, ze wymyslili sobie 524ml/lage, a oleje sprzedaja w 1l bankach Mad dlatego raczej oddam do mechanika jakos w kwietniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 21:04, 05 Mar 2010    Temat postu:

Bibop, Odi (Arek) swego czasu nalał 20W do swojego lytra i mówił że strasznie twardo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:53, 06 Mar 2010    Temat postu:

zalezy co jest dla kogo twardo Wink
zaleje 15W, moze byc duzo twardziej niz teraz bo np. teraz jest stary olej, moze go ubylo itd... jak bedzie miekko to nastepnym razem sprobuje 20W


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 21:29, 07 Mar 2010    Temat postu:

w ŻYCIU nie oddam motocykla do aso w takich sprawach jak hamulce i łozysko główki ramy, wymiana jest banalna, wystarczy kilka kluczy i podstawka pod motor. Ty najpierw dokrec śruby, bo pewnie dlatego masz luz. zamiast klucz choinkowego mozna sobie dorobic przyrząd np z dużego najtańszego śrubokręta, odpowiedni do zeszlifowac zeby nie kaleczył wcięc nakrętki i za pomoca młoteczka i tegoż własnorecznie zrobionego narzędzia srube odkręcac i co jakiś czas (5-10tysięcy km) leciutko skontrować jeżeli jest potrzeba. Ważne zeby kierwonica (jak motocykl stri na podstawce) chodziła w prawo i w lewo bez oporu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Śro 9:12, 24 Mar 2010    Temat postu:

Moj drodzy koledzy, prosze o jednoznaczne rozwianie moich watpliwosci\podejrzen, zanim udam sie z tym do serwisu.
Jestem swiezo po wymianie lozyska glowki ramy. Wyregulowane - kierownica chodzi gladko, na kole nie czuc luzow.
Wolna jazda do dziurach, bardzo wolny przejazd przez lezacego policjanta powoduje, ze z okolic polki (chyba gornej) dochodzi stuk.
Moze nie jest to klopotliwe, ale bardzo denerwujace.

Czy u was tez tak sie sprawy maja, poniewaz ponoc z przednim zawieszeniem sztormiakow tak w deche to nie jest i cos tak halasuje od czasu do czasu.

Niecierpliwie czekam na wszelkie informacje zwrotne.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 10:09, 24 Mar 2010    Temat postu:

ano hałasuje, wszak to Suzuki - szelesty i stuki.
jak luzów nie ma to sie nie przejmuj.
na maszych pieknych drogach i odcinkach specjalnych wszystko stuka puka i woła i litość


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 11:44, 20 Gru 2011    Temat postu:

Czy ktoś może zna symbol tego łożyska, gdzie kupić ile kosztuje i czy warto kupować samemu pobocznie a nie w serwisie, który będzie się zajmował sprawą wymiany?
Wielkie dzięki za odpowiedzi na to nurtujące mnie pytanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 15:14, 20 Gru 2011    Temat postu:

Łożysko główki ramy ma wymiary 30x55x17 i symbol 32006. Jest to łożysko stożkowe, potrzebne są 2 szt. Koszt dobrego łożyska renomowanej firmy (FAG, SKF, Nachi, Koyo) to 15-30zł/szt, więc sporo taniej niż chińskie all-balls serwowane w larssonie i większości serwisów Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 15:17, 20 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Śro 8:19, 21 Gru 2011    Temat postu:

Wielkie dziękuję i już zabieram się za szukanie i zakup

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leciutki1
Motocyklista



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice

PostWysłany: Sob 19:20, 09 Cze 2012    Temat postu:

Witam, przeglądam ten temat i nikt nie opisał jak to zrobić, znalazłem temat w sieci i myślę że ten link przyda się wszystkim i rozwieje wątpliwości.
[link widoczny dla zalogowanych]
Koleś zrobił klucz z rury, ale znalazłem na innej stronie opis jak zrobić klucz bardziej zbliżony do orginału tak aby móc kontrolować moment siły jaki jest zalecany do kontrowania przeciwnakrętki.
Wykorzystuje się do tego celu długą nasadkę 32 napęd 1/2 " tak jak w linku powyżej ale warto zostawić 4 ząbki.
[link widoczny dla zalogowanych]

W książce "Zrób to sam" do DL-a niemcy wykorzystują klucz hakowy, bez
możliwości określenia momentu.
Na stronie z linka koleś wstawił filmik jak po wymianie łożysk (stożkowe)
pociska po zakrętach stojąc na moto i nie trzymając kierownicy...
Daje do myślenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Czw 19:58, 13 Cze 2013    Temat postu:

Witam.
Mam do wymiany w moim Dl -1000 łożyska główki ramy i cały czas przeglądam neta jakiej firmy kupić.
Wiem na pewno że stożkowe.
Może doradzicie jakiej firmy łożyska są dobre i nie polecą zbyt szybko?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 3:18, 14 Cze 2013    Temat postu:

FAG, SKF, NSK, KOYO, NTN, NACHI

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Pią 8:08, 14 Cze 2013    Temat postu:

Właśnie słyszałem o koyo że są bardzo dobre, ale nie mogę nigdzie ich znaleźć do naszych motorków.
Masz może jakiś namiar na te łożyska?
Z tego co zauważyłem łożyska koyo nie są w komplecie do główki ramy, trzeba dokupić jeszcze uszczelniacze do tych łożysk i coś wyczytałem że te oryginalne łożyska są z rantem właśnie na ten uszczelniacz przeciwpyłowy.
Wiec jak nie ma rantu na uszczelniacz to po skręceniu wszystkiego do kupy będzie nie tak łożysko chodziło bo uszczelniacz przeszkadza.
Nie wiem czy to prawda jeśli jest to fałsz to czy te łożyska będą dobre?

[link widoczny dla zalogowanych]

Aha i gdzie mogę dostać te uszczelniacze do tych łożysk?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek445
A2



Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek

PostWysłany: Pią 11:44, 14 Cze 2013    Temat postu:

Marek445 napisał:
Właśnie słyszałem o koyo że są bardzo dobre, ale nie mogę nigdzie ich znaleźć do naszych motorków.
Masz może jakiś namiar na te łożyska?
Z tego co zauważyłem łożyska koyo nie są w komplecie do główki ramy, trzeba dokupić jeszcze uszczelniacze do tych łożysk i coś wyczytałem że te oryginalne łożyska są z rantem właśnie na ten uszczelniacz przeciwpyłowy.
Wiec jak nie ma rantu na uszczelniacz to po skręceniu wszystkiego do kupy będzie nie tak łożysko chodziło bo uszczelniacz przeszkadza.
Nie wiem czy to prawda jeśli jest to fałsz to czy te łożyska będą dobre?

[link widoczny dla zalogowanych]

Aha i gdzie mogę dostać te uszczelniacze do tych łożysk?


Witam ponownie.
Już się doczytałem że to łożysko które podałem w linku Koyo 32006JR nadaje się jak najbardziej.
Potrzebuje na gwałt to wymienić bo bardzo blisko mam dalszy wyjazd i teraz mam do was pytanie.
Gdzie kupić te uszczelniacze do tych łożysk?
Z tego co się dowiedziałem to są uszczelniacze o nr. 51644-12C00.
Szukałem ale niestety bez skutku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 16:42, 16 Cze 2013    Temat postu:

Obawiam się że tylko ASO...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 23:41, 16 Cze 2013    Temat postu:

Da się zdjąć dolne łożysko ze sztycy bez rozwalania tej uszczelki. Trzeba naciąć wewnętrzną bieżnię jakimś dremelem i potem atakować młotkiem i przecinakiem, żeby pękła. Ew. druga metoda, to zamontować sztycę poziomo w imadle i ostrą siekierkę wbijać między półkę a uszczelniacz, dobijając oczywiście siekierkę młotkiem. Brzmi fatalnie, ale o dziwo da się tak zsunąć bieżnię i nadal uszczelka zostaje nietknięta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 7:10, 17 Cze 2013    Temat postu:

lasooch napisał:
Da się zdjąć dolne łożysko ze sztycy bez rozwalania tej uszczelki. Trzeba naciąć wewnętrzną bieżnię jakimś dremelem i potem atakować młotkiem i przecinakiem, żeby pękła. Ew. druga metoda, to zamontować sztycę poziomo w imadle i ostrą siekierkę wbijać między półkę a uszczelniacz, dobijając oczywiście siekierkę młotkiem. Brzmi fatalnie, ale o dziwo da się tak zsunąć bieżnię i nadal uszczelka zostaje nietknięta.


Ja dodam że tą bieżnię wystarczy tylko trochę "ruszyć" tak żeby zrobiła się szpara na "pazurki" ściągacza. Jeżeli ktoś ściągacza nie posiada, to można udać się do dowolnego warsztatu samochodowego...
Przy nabijaniu nowego łożyska natomiast, warto zaopatrzyć się w odpowiedniej średnicy rurkę grubościenną. Taką żeby weszła z luzem na sztycę ale oparła się na krawędzi bieżni. Poza tym oczywiście młotek 3-5 kg lub prasa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:24, 05 Lip 2014    Temat postu:

Jakiej firmy polecacie łożyska główki ramy?

W Larssonie są: All Balls, JMT i MC International


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 0:27, 06 Lip 2014    Temat postu:

JMT ale tylko w ostateczności...
To jest standardowe łożysko oporowe i znajduje się w ofercie wielu renomowanych firm jak FAG, NSK, SKF, SNR, NTN, NACHI itp.
Za 1/3 ceny tzw. łożysk "dedykowanych" będziesz miał markowe łożyska b. wysokiej jakości.
Oczywiście musisz sprawdzić rozmiar tego łożyska i poszukać takiego samego... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 0:55, 06 Lip 2014    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź! Tak też zrobię jak piszesz!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 9:03, 06 Lip 2014    Temat postu:

Czy mogę się opierać na danych z Larssona?

Łożysko oporowe:
Średnica zew. 55
Średnica wew. 30
Wysokość 17

W ilości 2 sztuk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 20:09, 06 Lip 2014    Temat postu:

Myślę że spokojnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Nie 23:10, 13 Lip 2014    Temat postu:

Łożyska główki ramy w DL 650 ma wymiary 30x55x17 i symbol 32006? Nie mogę tego zlokalizować w serwisówce, a niemiecką gdzie to jest chwilowo pożyczyłem :/

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Nie 23:12, 13 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 7:23, 14 Lip 2014    Temat postu:

Wymiary takie jak napisałeś: 30x55x17, ale oznaczenie parta to chyba: 09267-30010

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Pon 8:06, 14 Lip 2014    Temat postu:

Kurcze, jest ktos w stanie to potwierdzić?

Edit:
Mam: Natuerlich Kegel-Rollenlager (Standard 32006 ).

Źródło:

[link widoczny dla zalogowanych]

Swoją drogą ciekawy link.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pon 8:15, 14 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 8:22, 14 Lip 2014    Temat postu:

Sprawdź po typie motocykla w larsson.pl
Mają poprawne dane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 8:44, 14 Lip 2014    Temat postu:

Ja będę u siebie zmieniał łożyska i zagłębiam się w temat. Oznaczenie parta pochodzi z: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Pon 21:26, 28 Lip 2014    Temat postu:

Tak dla potwierdzenia:

30x55x17 i symbol 32006.

Testowałem i wsio pasuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek k
Motocyklista



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:58, 29 Lip 2014    Temat postu:

Hermes napisał:
Ja będę u siebie zmieniał łożyska i zagłębiam się w temat. Oznaczenie parta pochodzi z: [link widoczny dla zalogowanych]


Podjedź do Olek-motocykle na Łokietka maja zestawy łożysko + podkładki metalowo gumowe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 13:41, 19 Wrz 2014    Temat postu:

W międzyczasie (choć dawno) zrobiłem małe zestawienie łożysk dla DL 1000
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafuss
A2



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 19:03, 06 Gru 2015    Temat postu:

Tak więc zabrałem się za wymianę łożysk główki ramy. Osobiście miałem łożyska kulkowe oporowe które próbowałem dociągać niestety używając nawet siły, która spowodował wręcz zaciśnięcie łożysk i tym samym pracę/obrót kierownicy z wyczuwalnym oporem nie zlikwidowało to stuków pojawiających się jadąc w lekkim terenie. Poniżej kilka zdjęć wykonanych podczas wymiany łożysk Smile
wykonanie klucza z rury ocynk 5/4" do nakrętki główki ramy zapożyczyłem z linku podanego kilka postów wyżej, polecam wykonać z trzema ząbkami siła jest dosyć duża i ząbki potrafią się wygiąć.


Motocykl na stopkę i jazda

Łożysko stare kulkowe


Łożyska nie wyglądały tragicznie powiedział bym, że nie nosiły większych śladów użytkowania Shocked
Demontażu bieżni nie ma co się obawiać idzie gładko, w główce ramy są wycięcia dzięki którym bez problemu wybijemy bieżnię


Natomiast bieżnię wewnętrzną z dolnej półki najlepiej naciąć szlifierką kątową puknięcie młotkiem wkładając wkrętak w jedną z szczelin po nacięciu i bieżnia pęka i tym samym ratujemy uszczelniacz dolnej półki


Łożysko nowe zamiennik SKF stożkowe

No i jazda próbna nawet szyby nie zdążyłem zamontować taki byłem ciekawy efektów Very Happy 100% zadowolenia polecam wszystkim wymieniać samemu czas pracy z kawką i ciachem 5h


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez rafuss dnia Nie 19:19, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafuss
A2



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 19:28, 27 Gru 2015    Temat postu:

Martwi mnie tylko jedno czy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą, bo nie mam klucza dynamometrycznego i dociągnąłem tak na czuja delikatnie w zasadzie kasując tylko luz bez nadmiernego dociągania. Confused

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafuss dnia Nie 19:50, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 20:26, 27 Gru 2015    Temat postu:

rafuss napisał:
Martwi mnie tylko jedno czy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą, bo nie mam klucza dynamometrycznego i dociągnąłem tak na czuja delikatnie w zasadzie kasując tylko luz bez nadmiernego dociągania. Confused


Ale właśnie tak powinieneś był to zrobić. Jak w rowerze Wink . Nie dokręcasz takiego łożyska z jakąś określoną siłą, tylko dokręcasz tak, żeby kierownica chodziła bez oporów, ale zarazem, żeby nie było luzu.
Za to jakiś czas po wymianie łożyska i po przejechaniu paru kilometrów może się okazać, że wszystkie bieżnie się poukładają i pojawi się jakiś luz. Dlatego warto wtedy skontrolować wszystko i ewentualnie dociągnąć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafuss
A2



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 23:48, 27 Gru 2015    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
rafuss napisał:
Martwi mnie tylko jedno czy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą, bo nie mam klucza dynamometrycznego i dociągnąłem tak na czuja delikatnie w zasadzie kasując tylko luz bez nadmiernego dociągania. Confused


Ale właśnie tak powinieneś był to zrobić. Jak w rowerze Wink . Nie dokręcasz takiego łożyska z jakąś określoną siłą, tylko dokręcasz tak, żeby kierownica chodziła bez oporów, ale zarazem, żeby nie było luzu.
Za to jakiś czas po wymianie łożyska i po przejechaniu paru kilometrów może się okazać, że wszystkie bieżnie się poukładają i pojawi się jakiś luz. Dlatego warto wtedy skontrolować wszystko i ewentualnie dociągnąć...
no i tak pewnie będzie pojeżdżę troszkę poukłada się wypuka wtedy znowu dociągnę i powinno być już dobrze, dzięki bardzo za odpowiedz Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 10:38, 28 Gru 2015    Temat postu:

W oryginalnym zestawie kluczy jest chyba klucz hakowy do odkręcania lub dociągania tej nakrętki. Zamiast kombinować z dorabianiem klucza lepiej kupić taki jak trzeba. Można poradzić sobie również przy pomocy tępego przecinaczka i młotka.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafuss
A2



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 14:29, 28 Gru 2015    Temat postu:

Suszny napisał:
W oryginalnym zestawie kluczy jest chyba klucz hakowy do odkręcania lub dociągania tej nakrętki. Zamiast kombinować z dorabianiem klucza lepiej kupić taki jak trzeba. Można poradzić sobie również przy pomocy tępego przecinaczka i młotka.

W teorii oczywiście można coś takiego zastosować nawet posiadam takowy klucz od wcześniejszego motocykla Suzuki boulevard i próbowałem tym odkręcić uwierz mi nie męczył bym się z docinaniem takiego klucza gdybym nie musiał, nim po prostu nie dałem rady odkręcić nie ma tam za dużo miejsca a nakrętki są mocno dociągnięte, przecinakiem również próbowałem to tylko nakrętka się skancerowała i teraz brzydko wygląda a i tak nie odkręciła się Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Czw 16:50, 26 Paź 2017    Temat postu:

Suszny napisał:
W oryginalnym zestawie kluczy jest chyba klucz hakowy do odkręcania lub dociągania tej nakrętki. Zamiast kombinować z dorabianiem klucza lepiej kupić taki jak trzeba. Można poradzić sobie również przy pomocy tępego przecinaczka i młotka.



Jestem świeżo po wymianie łożysk i w skrócie...

Klucz warto dorobić, bo nie jest to dużo roboty, a ząbki zapierają się równo o wszystkie nacięcia ( zrobiłem sobie klucz z 6 ząbkami). Odkręcając hakiem, lub przecinakiem i młotkiem możesz być pewien, że zostaną ślady na nakrętce. Poza tym nie ma mowy o dokręceniu z właściwym momentem.

Co do łożysk to kupiłem NSK 32006 XJ. Pasują idealnie. Za komplet zapłaciłem 72zł u przedstawiciela NSK w Warszawie. Uważajcie na podróby, bo dużo się ich pojawiło w sieci.

Dolną bieżnię ze sztycy najlepiej naciąć Dremelem i małą tarczą. W nacięcie twardy śrubokręt i po 2 uderzeniach pęka lekko schodząc. Tylko w ten sposób można uratować dolny uszczelniacz. Podbijanie nożem lub czymś innym pomiędzy półkę a bieżnię skutkuje uszkodzeniem uszczelniacza i zostawieniem śladów na półce.

To tyle z mojej strony Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piterpan
A



Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:10, 04 Maj 2018    Temat postu:

Tez wymienilem te łozysko jakis tydzien temu.
Mam dwa pytania odnosnie tej wymiany.
Po wymianie bylo ok lecz po ok 200-300km zaczelo mi pukac przy hamowaniu, bujaniu przodem. Pomyslalem, że musi sie poukldac nowe lozysko wiec rozebralem i faktycznie nakretka miala dosyc duzy luz wiec dokrecilem to. Pukanie ustalo. To normalne ?
Drugie pytanie dotyczy nakretek czy one powinny sie pokrywac w jednej lini tj. wciecia do wciec, zabki do zabkow ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 9:02, 30 Maj 2018    Temat postu:

Piterpan napisał:
...
Po wymianie bylo ok lecz po ok 200-300km zaczelo mi pukac przy hamowaniu, bujaniu przodem. Pomyslalem, że musi sie poukldac nowe lozysko wiec rozebralem i faktycznie nakretka miala dosyc duzy luz wiec dokrecilem to. Pukanie ustalo. To normalne ?

Drugie pytanie dotyczy nakretek czy one powinny sie pokrywac w jednej lini tj. wciecia do wciec, zabki do zabkow ?


Ad. 1 Tak
Ad. 2 Nie.

Pytanie mam i ja. Przebieg 40kkm, nic nie stuka, luzów brak ale wyczuwalne jest już miejsce w którym kierownica jest na prosto. Warto brać się z wymianę łożysk?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 7:50, 27 Lip 2018    Temat postu:

Wczoraj wymieniłem łożyska główki ramy. Nic nie stukało, ale po wyjęciu lag był wyraźnie wyczuwalny punkt jazdy na prosto. Okazało się, że jedna z kulek już się nieco rozwarstwiła. Kulkowe łożyska choćby w rowerze.

Motocykl na centralnej stopce i ciężarki w kufrze wystarczyły, asekuracyjnie podparty pod osłoną silnika.
Nakrętki bez problemy poszły dobrym kluczem hakowym. Bez śladów i uszkodzeń.
Trzeba uważać przy wybijaniu starych bieżni z ramy, bo są bardzo wąskie i łatwo się kantują. Wewnętrzna bieżnia z półki zeszła bez problemu po nacięciu dremelem.

Założyłem stożkowe Timken 32006 i nowe oryginalne uszczelniacze.
Serwisówka zaleca 45 Nm i powrót 1/2 - 1/4 obrotu. Nakrętka kontrująca 80Nm, dla tych kilku zwojów z aluminium to sporo.

Warto było. Motocykl prowadzi się lepiej.

DL650 L2 (poliftowy), 40 kkm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin