VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> łożysko główki ramy Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 9:22, 14 Lip 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Sprawdź po typie motocykla w larsson.pl
Mają poprawne dane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:44, 14 Lip 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 620
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ja będę u siebie zmieniał łożyska i zagłębiam się w temat. Oznaczenie parta pochodzi z: http://www.suzukipart.com/oemparts/a/suz/508afd5bf870023530723010/steering-stem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:26, 28 Lip 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Tak dla potwierdzenia:

30x55x17 i symbol 32006.

Testowałem i wsio pasuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:58, 29 Lip 2014
leszek k
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 308
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Hermes napisał:
Ja będę u siebie zmieniał łożyska i zagłębiam się w temat. Oznaczenie parta pochodzi z: http://www.suzukipart.com/oemparts/a/suz/508afd5bf870023530723010/steering-stem


Podjedź do Olek-motocykle na Łokietka maja zestawy łożysko + podkładki metalowo gumowe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:41, 19 Wrz 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





W międzyczasie (choć dawno) zrobiłem małe zestawienie łożysk dla DL 1000
http://expressem.wordpress.com/2012/03/07/lozyska-kol-suzuki-v-strom-dl1000/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:03, 06 Gru 2015
rafuss
A2

 
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń





Tak więc zabrałem się za wymianę łożysk główki ramy. Osobiście miałem łożyska kulkowe oporowe które próbowałem dociągać niestety używając nawet siły, która spowodował wręcz zaciśnięcie łożysk i tym samym pracę/obrót kierownicy z wyczuwalnym oporem nie zlikwidowało to stuków pojawiających się jadąc w lekkim terenie. Poniżej kilka zdjęć wykonanych podczas wymiany łożysk Smile
wykonanie klucza z rury ocynk 5/4" do nakrętki główki ramy zapożyczyłem z linku podanego kilka postów wyżej, polecam wykonać z trzema ząbkami siła jest dosyć duża i ząbki potrafią się wygiąć.


Motocykl na stopkę i jazda

Łożysko stare kulkowe


Łożyska nie wyglądały tragicznie powiedział bym, że nie nosiły większych śladów użytkowania Shocked
Demontażu bieżni nie ma co się obawiać idzie gładko, w główce ramy są wycięcia dzięki którym bez problemu wybijemy bieżnię


Natomiast bieżnię wewnętrzną z dolnej półki najlepiej naciąć szlifierką kątową puknięcie młotkiem wkładając wkrętak w jedną z szczelin po nacięciu i bieżnia pęka i tym samym ratujemy uszczelniacz dolnej półki


Łożysko nowe zamiennik SKF stożkowe

No i jazda próbna nawet szyby nie zdążyłem zamontować taki byłem ciekawy efektów Very Happy 100% zadowolenia polecam wszystkim wymieniać samemu czas pracy z kawką i ciachem 5h


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez rafuss dnia Nie 20:19, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:28, 27 Gru 2015
rafuss
A2

 
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń





Martwi mnie tylko jedno czy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą, bo nie mam klucza dynamometrycznego i dociągnąłem tak na czuja delikatnie w zasadzie kasując tylko luz bez nadmiernego dociągania. Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafuss dnia Nie 20:50, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:26, 27 Gru 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





rafuss napisał:
Martwi mnie tylko jedno czy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą, bo nie mam klucza dynamometrycznego i dociągnąłem tak na czuja delikatnie w zasadzie kasując tylko luz bez nadmiernego dociągania. Confused


Ale właśnie tak powinieneś był to zrobić. Jak w rowerze Wink . Nie dokręcasz takiego łożyska z jakąś określoną siłą, tylko dokręcasz tak, żeby kierownica chodziła bez oporów, ale zarazem, żeby nie było luzu.
Za to jakiś czas po wymianie łożyska i po przejechaniu paru kilometrów może się okazać, że wszystkie bieżnie się poukładają i pojawi się jakiś luz. Dlatego warto wtedy skontrolować wszystko i ewentualnie dociągnąć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:48, 28 Gru 2015
rafuss
A2

 
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń





miotacztruskawek napisał:
rafuss napisał:
Martwi mnie tylko jedno czy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą, bo nie mam klucza dynamometrycznego i dociągnąłem tak na czuja delikatnie w zasadzie kasując tylko luz bez nadmiernego dociągania. Confused


Ale właśnie tak powinieneś był to zrobić. Jak w rowerze Wink . Nie dokręcasz takiego łożyska z jakąś określoną siłą, tylko dokręcasz tak, żeby kierownica chodziła bez oporów, ale zarazem, żeby nie było luzu.
Za to jakiś czas po wymianie łożyska i po przejechaniu paru kilometrów może się okazać, że wszystkie bieżnie się poukładają i pojawi się jakiś luz. Dlatego warto wtedy skontrolować wszystko i ewentualnie dociągnąć...
no i tak pewnie będzie pojeżdżę troszkę poukłada się wypuka wtedy znowu dociągnę i powinno być już dobrze, dzięki bardzo za odpowiedz Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:38, 28 Gru 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 192 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





W oryginalnym zestawie kluczy jest chyba klucz hakowy do odkręcania lub dociągania tej nakrętki. Zamiast kombinować z dorabianiem klucza lepiej kupić taki jak trzeba. Można poradzić sobie również przy pomocy tępego przecinaczka i młotka.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:29, 28 Gru 2015
rafuss
A2

 
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń





Suszny napisał:
W oryginalnym zestawie kluczy jest chyba klucz hakowy do odkręcania lub dociągania tej nakrętki. Zamiast kombinować z dorabianiem klucza lepiej kupić taki jak trzeba. Można poradzić sobie również przy pomocy tępego przecinaczka i młotka.

W teorii oczywiście można coś takiego zastosować nawet posiadam takowy klucz od wcześniejszego motocykla Suzuki boulevard i próbowałem tym odkręcić uwierz mi nie męczył bym się z docinaniem takiego klucza gdybym nie musiał, nim po prostu nie dałem rady odkręcić nie ma tam za dużo miejsca a nakrętki są mocno dociągnięte, przecinakiem również próbowałem to tylko nakrętka się skancerowała i teraz brzydko wygląda a i tak nie odkręciła się Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
łożysko główki ramy
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin