VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT -> łożysko główki ramy Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
łożysko główki ramy
PostWysłany: Pon 9:28, 08 Cze 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam.
Mam pytanie ile kosztuje wymiana łożysko i samo łożysko mniej więcej ?
Mam taką teraz sytuacje że mam luz na łożysku ... tak mi się wydaj bo jak zblokuje przod na postoju heblem to jak staram się ruszyć motocykl w przod i w tył to mi pyka i czuje taki delikatny przeskok ..
pozdrawiam
Mateusz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:24, 12 Cze 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Zależy gdzie ale to koszt ok 300 zł. W każdym porządnym warsztacie montaż wliczony jest w koszt lożyska.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 22:27, 12 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:38, 14 Cze 2009
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





jak będziesz robił w polandzie to:
robocizna - 220PLN
łożysko (zamiennik od GSX-R) - 115PLN
wymieniałem w kwietniu ceny chyba są te same


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:06, 15 Cze 2009
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





To sobie dokręć śrubę bo prawdopodobnie masz luz gdzieś na półkach.Żeby w DL-u mieć luz na łożysku ramy trzeba bardzo się postarać i to przez bardzo długo i intensywnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:16, 15 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dokladnie, ta sruba co jest od gory wg. serwisowki powinna byc dokrecona z momentem 90Nm czyli prawie tyle co tylna os.
ja mialem taka sytuacje, ze mialem "stuki" i przez przypadek sprawdzilem ta nakretke i moglem ja palcami odkrecic Very Happy
Po dokreceniu juz nic niepokojacego sie nie dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:30, 15 Cze 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





A propos dokrecania nakretki, wiecie moze skad wziac klucz (taki pazurek) do dokrecenia glowki?
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:20, 15 Cze 2009
ice
A2

 
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dzieki za podpowiedzi Smile
śruba ta od góry palcami napewno nie chodzi a klucza pod reka nie mam na razie zeby to sprawdzic ...
oddac musze niedługo na serwis po 18 tysiacach wiec niech od razu sprawdza i zrobia chyba ze w miedzyczasie sie sklonuje i wybuduje sobie garaz ...

Jak w ASO miałbym robić to jakoś mam przekonania tylko do 3fun w PP jeszcze nie byłem.
pozdrawiam
Mateusz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:33, 16 Cze 2009
KUBAwo
A2

 
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Mi ostatnio we 3fun nie dokręcili nakrętki osi koła tylnego, dojechałem do pracy, stawiam moto na bocznej stopce a tu zonk...oś koła wystaje jakieś 3cm a nakrętki z tą prostokątną podkładką brak... Ja niestety chyba rezygnuję z ich usług już i będę robił w PP a poza tym co do 3fun to jest już spora grupka osób bardzo niezadowolonych z ich usług a głównie z kierownika serwisu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:00, 16 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ostro... dlatego najlepiej robic samemu Razz
oczywiscie nie wszystko zawsze sie da we wlasnym zakresie. wiekszosc podstawowych rzeczy samemu sie da, a jak czlowiek uparty to i inne rzeczy tez zrobi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:31, 17 Cze 2009
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Ja też nie mogę się przekonać do autoryzowanych serwisów, swoje moto serwisuję u człowieka który to robi od 20 lat, robi wszystkie motocykle, skutery, quady, co prawda wymieniałem dopiero olej Smile (za 15 zł nie chciało mi się samemu paprać i coś ze starym olejem robić, klucza do filtra też nie mam) ale przegląd po 6 tyś też zrobię u niego w/g książki serwisowej, poważną zaletą jest to że możesz stać koło swojego moto i patrzeć gościowi na ręce, w tych serwisach zatrudniają niedoświadczonych i olewających za tą kasę mechaników, muszą zarobić jeszcze na paru szefów i kierowników itp. oczywiście nie generalizuję ale to raczej standard.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Czw 1:08, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:57, 18 Cze 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Masz racje Adamar, ale serwisy autoryzowane maja ta niewatpliwa zalete, ze maja dostep do specjalistycznych urzadzen (np. zeby sie podlaczyc pod sterownik silnika), choc z mojego doswiadczenia wiem, ze nie zawsze z tego korzystaja-choc chyba powinni przy kazdej wizycie moto w serwisie.

Ja tez niedlugo bede musial moto oddac do przegladu i moze ktos poleci jakis zaufany warsztat w wawie-poprzedni robilem w 3Fun i powiem szczerze, ze chyba sie do konca nie przylozyli a skasowali jak za porzadny zakres prac.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:23, 18 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





olej i filtr wymienilem wczoraj sam... zajelo mi to maks godzine (laczenie z odkreceniem oslony silnika). kluczem do filtra byl wkretak Razz
wymienilem tez filtr powietrza.
cala operacja razem ze sprzataniem zajela ca.3h
ubrudzilem sie, ale ja tam lubie sie ubrudzic od czasu do czasu Wink

takie drobne sprawy robie sam, ale przy 18kkm (czyli za jakies 2kkm) wybiore sie chyba do jakiegos serwisu zeby zobaczyli pozostale elementy do ktorych sprawdzania jakos mnie nie "ciagnie" (te kompresje, amory, lozysko glowki ramy, itp.)
Nie wiem czy Demczuk to jeszcze dziala, ale jak bede mial wolne popoludnie to sie przejade i zobacze. Slyszalem dobre opinie o nim. Jak nie to zostawie sprzeta w ASO, chociaz patrzac na ich podejscie do klientow to jest to ostatecznosc. Nie lubie jak place za cos, a wszyscy dookola Cie olewaja "bo przeciez sa sprzety na gwarancji do zrobienia, a ten to nawet u nas nie byl kupiony"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:33, 18 Cze 2009
Gość

 





Panowie, czy dokręcenie tylko górnej nakrętki, bez nakrętek kontrujących pod półką pomoże ?
PostWysłany: Czw 16:04, 18 Cze 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





mi pomoglo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:09, 02 Lut 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Gdyby sie ktos czul na silach samemu to zrobic.

http://www.stromtrooper.com/forums/showthread.php?t=47449

Pada tam symbol lozysk 32006X, ktore kosztuja ok. 80 PLN\komplet (ciekawe tylko, czy faktycznie pasuja do naszych sztormiakow).

PS. A na Allegro nawet 10 pln\szt - pewnie jakis chinski badziew.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mradom dnia Czw 12:53, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:08, 03 Lut 2010
koko
A

 
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Bardzo fajny i pomocny artykuł. Ale reflektory ma typ jak w "rudym 102"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:17, 04 Lut 2010
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





mradom napisał:
Gdyby sie ktos czul na silach samemu to zrobic.

http://www.stromtrooper.com/forums/showthread.php?t=47449

Pada tam symbol lozysk 32006X, ktore kosztuja ok. 80 PLN\komplet (ciekawe tylko, czy faktycznie pasuja do naszych sztormiakow).

PS. A na Allegro nawet 10 pln\szt.

/mr/


Jak to zobaczyłem to wole wydać 220 zł na wymianę a w tym czasie wypić piwa za 100 zł Smile Chyba jestem z tych co się im pracować nie chce Sad

Ale jedno lubię: czyste moto !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:08, 05 Mar 2010
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Ostatnio wymieniłem zawieszenie na progresy. Uradowany pojechałem na dziury a tu stuku puku na większych. Pojechałem do mojego lekarza od moto, a ten metodą dochodzeniową stwierdził że to te dwie nakrętki pod górną półką. Faktycznie na dolnej było nieco luzu, który w 15 minut został zlikwidowany i co????? I błoga cisza na dziurkach i dziurach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:09, 05 Mar 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Teraz się zastanawiasz - "Po co ja te parę stów za progresy dałem?"... SmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:54, 05 Mar 2010
Rychu72
A

 
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Opole





Już się nie zastanawiam, ale przez chwile tak było. Smile Od kiedy luzy są już podociągane to cieszę się z tych progresów jak głupi, bo robią naprawdę dobrą robotę. Nie sądziłem że będzie taka różnica. No, ale to nie ten temat więc kończymy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:03, 05 Mar 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Rychu72 napisał:
cieszę się z tych progresów jak głupi

Jakie kupiłeś i za ile Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:06, 05 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-dla-dl-i,34/prgresywne-sprezyny,1846.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:10, 05 Mar 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





dzięki, bibop- faktycznie, nie skojarzyłem, że to Rychu juz pisał...
mi ciąglę te progresy chodzą po głowie tylko...budzet Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:17, 05 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





mi chwilowo z powodu wlasnie budzetu przeszlo Razz
ale zalewam 15W albo nawet 20W i zobacze. Offu nie mam zamiaru uprawiac, a na asfalt powinno starczyc. Teraz jest nawet dobrze, nie narzekam, chodzi mi bardziej o nurkowanie w hamowaniu. Nie chce robic z mojego sprzeta "sztywnego" motocykla na tor.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:20, 05 Mar 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





bibop napisał:
zalewam 15W albo nawet 20W i zobacze. Offu nie mam zamiaru .

z 20W uważaj...może być "ciut za twardo" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:28, 05 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dlatego na "pierwszy" ogien pojdzie 15W. Nawet jutro bym sobie wymienil bo pogoda raczej "serwisowa", ale wkurza mnie, ze wymyslili sobie 524ml/lage, a oleje sprzedaja w 1l bankach Mad dlatego raczej oddam do mechanika jakos w kwietniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:04, 05 Mar 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Bibop, Odi (Arek) swego czasu nalał 20W do swojego lytra i mówił że strasznie twardo...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:53, 06 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





zalezy co jest dla kogo twardo Wink
zaleje 15W, moze byc duzo twardziej niz teraz bo np. teraz jest stary olej, moze go ubylo itd... jak bedzie miekko to nastepnym razem sprobuje 20W


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:29, 07 Mar 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





w ŻYCIU nie oddam motocykla do aso w takich sprawach jak hamulce i łozysko główki ramy, wymiana jest banalna, wystarczy kilka kluczy i podstawka pod motor. Ty najpierw dokrec śruby, bo pewnie dlatego masz luz. zamiast klucz choinkowego mozna sobie dorobic przyrząd np z dużego najtańszego śrubokręta, odpowiedni do zeszlifowac zeby nie kaleczył wcięc nakrętki i za pomoca młoteczka i tegoż własnorecznie zrobionego narzędzia srube odkręcac i co jakiś czas (5-10tysięcy km) leciutko skontrować jeżeli jest potrzeba. Ważne zeby kierwonica (jak motocykl stri na podstawce) chodziła w prawo i w lewo bez oporu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:12, 24 Mar 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Moj drodzy koledzy, prosze o jednoznaczne rozwianie moich watpliwosci\podejrzen, zanim udam sie z tym do serwisu.
Jestem swiezo po wymianie lozyska glowki ramy. Wyregulowane - kierownica chodzi gladko, na kole nie czuc luzow.
Wolna jazda do dziurach, bardzo wolny przejazd przez lezacego policjanta powoduje, ze z okolic polki (chyba gornej) dochodzi stuk.
Moze nie jest to klopotliwe, ale bardzo denerwujace.

Czy u was tez tak sie sprawy maja, poniewaz ponoc z przednim zawieszeniem sztormiakow tak w deche to nie jest i cos tak halasuje od czasu do czasu.

Niecierpliwie czekam na wszelkie informacje zwrotne.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:09, 24 Mar 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





ano hałasuje, wszak to Suzuki - szelesty i stuki.
jak luzów nie ma to sie nie przejmuj.
na maszych pieknych drogach i odcinkach specjalnych wszystko stuka puka i woła i litość


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:44, 20 Gru 2011
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





Czy ktoś może zna symbol tego łożyska, gdzie kupić ile kosztuje i czy warto kupować samemu pobocznie a nie w serwisie, który będzie się zajmował sprawą wymiany?
Wielkie dzięki za odpowiedzi na to nurtujące mnie pytanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:14, 20 Gru 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Łożysko główki ramy ma wymiary 30x55x17 i symbol 32006. Jest to łożysko stożkowe, potrzebne są 2 szt. Koszt dobrego łożyska renomowanej firmy (FAG, SKF, Nachi, Koyo) to 15-30zł/szt, więc sporo taniej niż chińskie all-balls serwowane w larssonie i większości serwisów Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 16:17, 20 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:19, 21 Gru 2011
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





Wielkie dziękuję i już zabieram się za szukanie i zakup


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:20, 09 Cze 2012
Leciutki1
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 294
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legnica i okolice





Witam, przeglądam ten temat i nikt nie opisał jak to zrobić, znalazłem temat w sieci i myślę że ten link przyda się wszystkim i rozwieje wątpliwości.
http://blacklabadventures.com/2012/02/28/steering-stem-bearing-replacement-upgrade/
Koleś zrobił klucz z rury, ale znalazłem na innej stronie opis jak zrobić klucz bardziej zbliżony do orginału tak aby móc kontrolować moment siły jaki jest zalecany do kontrowania przeciwnakrętki.
Wykorzystuje się do tego celu długą nasadkę 32 napęd 1/2 " tak jak w linku powyżej ale warto zostawić 4 ząbki.
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=273512

W książce "Zrób to sam" do DL-a niemcy wykorzystują klucz hakowy, bez
możliwości określenia momentu.
Na stronie z linka koleś wstawił filmik jak po wymianie łożysk (stożkowe)
pociska po zakrętach stojąc na moto i nie trzymając kierownicy...
Daje do myślenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:58, 13 Cze 2013
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Witam.
Mam do wymiany w moim Dl -1000 łożyska główki ramy i cały czas przeglądam neta jakiej firmy kupić.
Wiem na pewno że stożkowe.
Może doradzicie jakiej firmy łożyska są dobre i nie polecą zbyt szybko?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 4:18, 14 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





FAG, SKF, NSK, KOYO, NTN, NACHI


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:08, 14 Cze 2013
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Właśnie słyszałem o koyo że są bardzo dobre, ale nie mogę nigdzie ich znaleźć do naszych motorków.
Masz może jakiś namiar na te łożyska?
Z tego co zauważyłem łożyska koyo nie są w komplecie do główki ramy, trzeba dokupić jeszcze uszczelniacze do tych łożysk i coś wyczytałem że te oryginalne łożyska są z rantem właśnie na ten uszczelniacz przeciwpyłowy.
Wiec jak nie ma rantu na uszczelniacz to po skręceniu wszystkiego do kupy będzie nie tak łożysko chodziło bo uszczelniacz przeszkadza.
Nie wiem czy to prawda jeśli jest to fałsz to czy te łożyska będą dobre?

http://allegro.pl/lozysko-stozkowe-32006-jr-koyo-30x55x17-japan-i3280206824.html

Aha i gdzie mogę dostać te uszczelniacze do tych łożysk?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:44, 14 Cze 2013
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Marek445 napisał:
Właśnie słyszałem o koyo że są bardzo dobre, ale nie mogę nigdzie ich znaleźć do naszych motorków.
Masz może jakiś namiar na te łożyska?
Z tego co zauważyłem łożyska koyo nie są w komplecie do główki ramy, trzeba dokupić jeszcze uszczelniacze do tych łożysk i coś wyczytałem że te oryginalne łożyska są z rantem właśnie na ten uszczelniacz przeciwpyłowy.
Wiec jak nie ma rantu na uszczelniacz to po skręceniu wszystkiego do kupy będzie nie tak łożysko chodziło bo uszczelniacz przeszkadza.
Nie wiem czy to prawda jeśli jest to fałsz to czy te łożyska będą dobre?

http://allegro.pl/lozysko-stozkowe-32006-jr-koyo-30x55x17-japan-i3280206824.html

Aha i gdzie mogę dostać te uszczelniacze do tych łożysk?


Witam ponownie.
Już się doczytałem że to łożysko które podałem w linku Koyo 32006JR nadaje się jak najbardziej.
Potrzebuje na gwałt to wymienić bo bardzo blisko mam dalszy wyjazd i teraz mam do was pytanie.
Gdzie kupić te uszczelniacze do tych łożysk?
Z tego co się dowiedziałem to są uszczelniacze o nr. 51644-12C00.
Szukałem ale niestety bez skutku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:42, 16 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Obawiam się że tylko ASO...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:41, 17 Cze 2013
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Da się zdjąć dolne łożysko ze sztycy bez rozwalania tej uszczelki. Trzeba naciąć wewnętrzną bieżnię jakimś dremelem i potem atakować młotkiem i przecinakiem, żeby pękła. Ew. druga metoda, to zamontować sztycę poziomo w imadle i ostrą siekierkę wbijać między półkę a uszczelniacz, dobijając oczywiście siekierkę młotkiem. Brzmi fatalnie, ale o dziwo da się tak zsunąć bieżnię i nadal uszczelka zostaje nietknięta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:10, 17 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





lasooch napisał:
Da się zdjąć dolne łożysko ze sztycy bez rozwalania tej uszczelki. Trzeba naciąć wewnętrzną bieżnię jakimś dremelem i potem atakować młotkiem i przecinakiem, żeby pękła. Ew. druga metoda, to zamontować sztycę poziomo w imadle i ostrą siekierkę wbijać między półkę a uszczelniacz, dobijając oczywiście siekierkę młotkiem. Brzmi fatalnie, ale o dziwo da się tak zsunąć bieżnię i nadal uszczelka zostaje nietknięta.


Ja dodam że tą bieżnię wystarczy tylko trochę "ruszyć" tak żeby zrobiła się szpara na "pazurki" ściągacza. Jeżeli ktoś ściągacza nie posiada, to można udać się do dowolnego warsztatu samochodowego...
Przy nabijaniu nowego łożyska natomiast, warto zaopatrzyć się w odpowiedniej średnicy rurkę grubościenną. Taką żeby weszła z luzem na sztycę ale oparła się na krawędzi bieżni. Poza tym oczywiście młotek 3-5 kg lub prasa...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:24, 05 Lip 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Jakiej firmy polecacie łożyska główki ramy?

W Larssonie są: All Balls, JMT i MC International


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:27, 06 Lip 2014
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





JMT ale tylko w ostateczności...
To jest standardowe łożysko oporowe i znajduje się w ofercie wielu renomowanych firm jak FAG, NSK, SKF, SNR, NTN, NACHI itp.
Za 1/3 ceny tzw. łożysk "dedykowanych" będziesz miał markowe łożyska b. wysokiej jakości.
Oczywiście musisz sprawdzić rozmiar tego łożyska i poszukać takiego samego... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:55, 06 Lip 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dzięki za odpowiedź! Tak też zrobię jak piszesz!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:03, 06 Lip 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Czy mogę się opierać na danych z Larssona?

Łożysko oporowe:
Średnica zew. 55
Średnica wew. 30
Wysokość 17

W ilości 2 sztuk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:09, 06 Lip 2014
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Myślę że spokojnie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:10, 14 Lip 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Łożyska główki ramy w DL 650 ma wymiary 30x55x17 i symbol 32006? Nie mogę tego zlokalizować w serwisówce, a niemiecką gdzie to jest chwilowo pożyczyłem :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pon 0:12, 14 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:23, 14 Lip 2014
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Wymiary takie jak napisałeś: 30x55x17, ale oznaczenie parta to chyba: 09267-30010


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:06, 14 Lip 2014
Kojot85
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2279
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Kurcze, jest ktos w stanie to potwierdzić?

Edit:
Mam: Natuerlich Kegel-Rollenlager (Standard 32006 ).

Źródło:

http://www.v-stromforum.de/viewtopic.php?t=25176

Swoją drogą ciekawy link.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pon 9:15, 14 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
łożysko główki ramy
Forum VStromClub Strona Główna -> WARSZTAT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin