Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłumienie tylnego amortyzatora ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:02, 22 Mar 2012    Temat postu: Tłumienie tylnego amortyzatora ?

Może głupie pytanie ale o co w tym chodzi ? Lepiej ustawić na większe czy mniejsze ? Dodam ze jeżdżę z pasażerka, ma być wygodnie dlaniej Wink może mi wytlumaczycie co i z czym to sie je.
Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Czw 20:46, 22 Mar 2012    Temat postu:

Mój plecaczek waży niewiele więcej od wróbla, ale jak z nią jadę to podkręcam w prawo. Jak z nią i kuframi - w prawo do oporu. Jak sam - zwalniam w lewo (tak na 2-3 kreski). Cool

Pasażerka się nie skarży, bo nie ma wyjścia. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:10, 22 Mar 2012    Temat postu:

Oczywiście chodzi mi o ta srubke a nie pokretlo w tylnym amorku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:06, 22 Mar 2012    Temat postu:

Potera napisał:
Oczywiście chodzi mi o ta srubke a nie pokretlo w tylnym amorku


Oczywiście śrubka jest od tłumienia odbicia, pokrętło od napięcia wstępnego sprężyny (SAG) a tłumienia kompresji brak Smile

Regulacja służy do ustawienia szybkości wyjścia goleni, czyli powrotu amora do stanu SAGu, i teraz im bardziej pofalowana i dziurawa nawierzchnia tym szybszy rebound ustawić po to żeby koło szybciej złapało przyczepność.
Czyli zmniejszyć tłumienie.
Jeśli chodzi o jazdę z dodatkowym bagażem czy plecaczkiem, to tu zastosowanie miałoby bardziej regulacja tłumienia kompresji które trzeba by zwiększyć żeby za szybko nie siadał. zazwyczaj stosuje się kombinacje tych tłumień np: autostrada równa i szybka kpl kufrów + plecaczek- mniejszy SAG czyli większe napięcie wstępne sprężyn (żeby moto nie pływało) większe tłumienie kompresji (żeby moto nie siadało za bardzo) i ciut mniejsze tłumienie odbicia (żeby moto szybciej pod obciążeniem odbijało do góry).
W downhillu rowerowym przy stosunkowo niskich masach resorowanych olbrzymie znaczenie miało (i ma nadal) precyzyjne ustawienie tych regulacji. Tyle że tam, można powiedzieć, ustawia się na odwrót, mniejsze tłumienie zazwyczaj bo telepie jak sk...n a koła w powietrzu=brak trakcji Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Czw 22:07, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:50, 22 Mar 2012    Temat postu:

Czyli pod obciążeniem i na asfalcie lepiej zmniejszyć tlumienie odbicia Smile tak zrozumiałem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:55, 22 Mar 2012    Temat postu:

Tak ale ja bardzo rzadko to robiłem, w zasadzie to może ze dwa razy. Nie było takiej konieczności.
Generalnie to myślę że ćwierć obrotu w stronę minusa ale nie więcej.
I pamiętać należy w jakim położeniu było. Dokręć na maxa na plus licząc pełne obroty i zapamiętaj żebyś mógł wrócić do standardowego ustawienia. Zobacz co się dzieje z zawiasem, jak wolno odbija przy maxymalnym tłumieniu. Potem odkręć na MIN i też sobie pougniataj, praktycznie sama sprężyna wtedy działa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 0:22, 23 Mar 2012    Temat postu:

Dzięki za pomoc Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin