VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> ABS - warto dopłacić ?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
ABS - warto dopłacić ?
PostWysłany: Czw 9:47, 09 Kwi 2015
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Witam Szanowne Grono.

Pytanie pewnie banalne, ale przymierzam się
do zakupu DL650 i zastanawiam się czy warto dopłacić
ok. 2tys. za ABS.
Pytam, gdyż moje doświadczenie dotyczące prowadzenia
jednośladów dotyczy lat 90-tych, kiedy to o takim ustrojstwie
jak ABS w motorach nie było mowy (przynajmniej w mojej Jawie TS350 Wink ).
Miałem oczywiście parę ślizgów Smile i zastanawiam się czy ABS
jest rzeczywiście tak skuteczny jak na filmikach na youtube?

Drugie moje pytanie brzmi:
Jak sprawdzić podczas kupowania czy ABS działa prawidłowo?
Bo wariowanie podczas jazdy próbnej, kiedy się pierwszy raz siedzi
na motorze chyba będzie ciężkie? Confused

Jeśli ktoś z rockersów forumowych zechce podzielić
się doświadczeniem, będę bardzo wdzięczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:00, 09 Kwi 2015
Zolw_Danziger
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Danzig-Bressen





Hej, rozumiem, że chcesz dokonać zakupu DL już ABS-em!!
Na pewno warto i dobrze mieć w określonych sytuacjach jako dodatkowy hamulec Smile a na serio, lepiej go nie sprawdzaj i niech on sobie będzie... 😁😜


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:07, 09 Kwi 2015
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





No tak, ale może być niesprawny i nie będę o tym wiedział.
A nie chcę kupić uszkodzonego i dowiedzieć się o tym podczas zaliczania gleby :Confused:


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:07, 09 Kwi 2015
Mowso
Motonita

 
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 733
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory





Ja sobie zawsze chwaliłem i od kiedy pierwszy DL był z ABS-em to już nie chcę motocykla bez. Oczywiście zaraz odezwą się przeciwnicy że wydłuża drogę hamowania itp. ale w stresującej sytuacji wolę cisnąć klamkę na maxa, co zresztą już mi się zdarzyło 2x Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:10, 09 Kwi 2015
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Poprzedniego V-Stroma miałem bez ABSu, a obecny już posiada. Więc mam dokładne porównanie. Jednym słowem WARTO. Jeżeli chodzi o jazdę po czarnym w deszczu to nie boisz się wcisnąć klamki do końca w obawie przed zablokowaniem koła i uślizgiem. Nawet gdybyś miał z niego korzystać tylko raz w sezonie, to Ja bym wolał dopłacić dla spokoju psychicznego. Very Happy Jeżeli chodzi o jazdę poza czarnym, to faktycznie przeszkadza. Po prostu głupieje i cały czas się załącza. Może wtedy zrobić sobie wyłącznik ABSu, nie ma z tym problemu (niektórzy na forum dokonali takiej modyfikacji). W V-Stromie jest lampa kontrolna na liczniku koloru czerwonego (od modelu 2009 pomarańczowa), która po odpaleniu motocykla się świeci. Po przekroczeniu prędkości 5 km/h powinna zgasnąć. Wystarczy zjechać gdzieś na piasek i nacisnąć klamkę do końca, powinien zacząć działać ABS.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Czw 10:16, 09 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:21, 09 Kwi 2015
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Wielkie dzięki za ekspresową i wartościową odpowiedź Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:59, 09 Kwi 2015
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Nie masz się nad czym zastanawiać.
Są dostępne jeszcze nówki bez abs-u?
A jeśli chodzi o starszy rocznik, to nie sądzę by posiadanie abs-u przez
moto było powodem do windowania ceny w górę.
Wtedy liczą się już inne rzeczy: przebieg, ogólny stan techniczny motocykla, wyposażenie, jak był serwisowany, pochodzenie...itp.
A jak ci się już znudzi to wyciągasz bezpieczniki spod tyłka i masz moto bez abs-u. Nie jest to tak eleganckie rozwiązanie jak w bmw lub zamontowany wyłącznik, ale działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:40, 09 Kwi 2015
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jeżeli chodzi o to sprawdzanie czy ABS działa czy nie to sugeruję sprawdzać na piasku czy mokrej trawie ale TYLNYM hamulcem - poczujesz pulsowanie na stopie. Doprowadzanie do blokady przodu na pierwszej jeździe jeszcze nie kupionym motocykle uznałbym za nadmierną beztroskę...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:28, 09 Kwi 2015
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Warto! Warto! Warto! Smile
Miałem okazję przejechać się moto bez ABS i więcej nie chcę. Akurat ktoś mi wyjechał co skończyło się hamowaniem awaryjnym. Wszystko poszło ok, ale nawet chwilowe zablokowanie koła nie jest miłe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:34, 09 Kwi 2015
cisza
A2

 
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SO





sorki, że tak trochę OT, ale czy szanowni koledzy mogą mi powiedzieć który bezpiecznik wypiąć, aby "bezpiecznie" pozbyć się ABS ? A może nie jeden a oba ?
Szukałem. Nie znalazłem na forum.

a wracając do pytania kolegi ... bezwzględnie warto!
a co do sprawdzenia czy działa trzymałbym się sposobu MaGa Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cisza dnia Czw 20:37, 09 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:02, 09 Kwi 2015
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Przykład z dzisiaj.
Właśnie wyprowadzałem moto z górnego garażu (bo mam dwa) po trawie pełnej błota i wody z górki. Nogi szeroko trzeba rozstawić aby się asekurować i zjeżdżam w dół. Oczywiście przyhamowuję ręcznym bo nożnym nie mogę. Moto z góry pcha jak szalone a ja go ręcznym z ABSem pilnuję. Gdybym nie miał ABS kółko przednie zblokowane od razu na bok i gleba. Polecam ABS.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:52, 09 Kwi 2015
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jak wkleisz zdjęcie bezpieczników to Ci powiem który, bo nie mam przed sobą, a z głowy nie pamiętam:) Taki duży, zdublowany zapasowym:), odnoszę wrażenie, że drugi z prawej...??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:58, 09 Kwi 2015
Primo
A

 
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 152
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Witam,
Moim skromnym zdaniem ABS warto mieć - dodam że według mnie powinien mieć możliwość wyłączenia. Ja latam w różnym terenie i czasem ABS przeszkadza i chciałbym wyłączyć, niestety nie ma takiej opcji - zostaje bezpiecznik.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:16, 09 Kwi 2015
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 654
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





Dzięki za konstruktywne odpowiedzi.
Gdzieś na forum chyba obił mi się o oczy temat "jak zrobić wyłącznik ABS"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:19, 09 Kwi 2015
cisza
A2

 
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SO





MaG napisał:
Jak wkleisz zdjęcie bezpieczników to Ci powiem który, bo nie mam przed sobą, a z głowy nie pamiętam:) Taki duży, zdublowany zapasowym:), odnoszę wrażenie, że drugi z prawej...??

zdjęcia musiałem poszukać w sieci (za daleko mam do garażu Embarassed)


a przy okazji trafiłem na stronę gdzie koledzy opisują jak zrobić ABS on/off switch :
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,8792.0.html
Ponoć sposób sprawdza się dla każdego rocznika DLa Twisted Evil

Imho, taki wyłącznik powinni instalować w fabryce Exclamation Mam zamiar to przetestować w wolnej chwili Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:22, 09 Kwi 2015
Zolw_Danziger
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Danzig-Bressen





Bobiusz, jeszcze jedno tak odnośnie ABS... jak już wcześniej w innym temacie napisałem, mój poprzedni motocykl Yamaha FJ 1200 też posiadała ABS, i bardzo sobie go chwaliłem, początki są trudne i trza się z nim obyć, ale jak już pojmiesz jak to działa w praktyce to nie będziesz chciał mieć innych rozwiązań, only ABS Wink
Tak a propo, to żałuję że duży DL (1000) nie ma ABS-u, a ten model K-7 bardzo chciałem i go mam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:25, 12 Kwi 2015
motokonio
A1

 
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 40
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Najprostszy sposób aby ustalić czy potrzebny jest ABS, to zadać sobie pytania, a czy kupiłbyś samochód bez ABS i to mimo, że samochód jest z definicji bardziej stabilny bo ma cztery kółka? Z ABS jest jak z ubezpieczeniem, czy jest potrzebny wychodzi dopiero "po". Na prostej, pustej, pięknej drodze, w słoneczny dzionek, potrzeba ABSu jest znikoma, ale nie zawsze mamy takowe optymalne okoliczności przyrody. Więc wg mnie warto zainwestować.
A kto nie wierzy: https://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ

P.S. należy pamiętać, że ABS jest mało skuteczny przy małych prędkościach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:44, 12 Kwi 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





w samochodzie trochę inna sprawa, samochód ma 4 koła i nawet jak zaliczy poślizg to się nie wywróci. A motocykl w poślizgu to duże ryzyko wypadku.
Jeśli tylko abs jest dostępny to warto go mieć. Przyjemniej się jedzie mając świadomość, że można wciskać hamulce do oporu i nic się nie stanie. A jak sprawdzić czy sprawny...zahamować, no i masz kontrolkę abs-u w zegarach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:51, 13 Kwi 2015
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





W kwestii wydłużania drogi hamowania przez ABS.
Zapewniam, że motocykl kontaktujący się z asfaltem oponami ma zdecydowanie krótszą drogę hamowania, niż motocykl który sunie po asfalcie na gmolach/owiewkach. Czyli de facto, ABS w motocyklu skraca drogę hamowania Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:35, 14 Kwi 2015
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Pewnie że warto, tak jak piszą inni dla samego komfortu psychicznego Smile
Jeśli chodzi o mnie na nowym moto zrobiłem już parę kilosów, wyłączam prawie zawsze ABS i kontrolę trakcji, jeszcze nie zablokowałem przedniego koła a z tyłem robię to nagminnie, lubię uślizgi tyłu przez zakrętem.

Ale warto mieć, komfort psychiczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ABS - warto dopłacić ?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin