Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

białe ślady w silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pią 17:07, 06 Maj 2011    Temat postu: białe ślady w silniku

Czy to obiaw zaciagnietej wody? Nieszczelność układu czy wymieszane oleje (stary i nowy) weszły w reakcję? Maź została zaobserwowana podczas wymiany oleju. Raczej jej nie przybywa ale obserwuję co dalej. Czy ktoś coś podobnego zaobserwował? Jeździć dalej czy wołać na alarm i rozbierać silnik na atomy?:)

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Nowaczyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 18:13, 06 Maj 2011    Temat postu:

Może być zaciągnięcie płynu chłodniczego do silnika i wymieszanie oleju z płynem. Ale to by było widać bo by kopcił na biało i dym byłby dość gęsty i nie znikałby tak szybko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pią 18:38, 06 Maj 2011    Temat postu:

Fakt. zaobserwowoałem przy odapleniu jak jest zimy biały dymek ale nie gęsty i niedługo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacaw
Motocyklista



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650

PostWysłany: Sob 7:55, 07 Maj 2011    Temat postu:

A Ja podepne się pod ten pościk .. Smile
Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem osłony silnika od naszego Letko .. wszystko jest w porządku ale ... Moja osłona jest srebna no i świerza i czysta od wewnątrz, kiedy ją założyłem i się przejechałem zauważyłem jakieś czarne krople na płycie pod silnikiem .. wyczyściłem, sprawdziłem czy nie cieknie z pod filtra oleju, z pod nakrętki spustowej oleju wszystko w porządku. Wczoraj pojeździłem i znowu zauważyłem drobne czarne kropelki .... pod spodem wychodzi wężyk który nie wiem za co odpowiada szczerze mówiąc ale troche mnie ten ślad drażni ... wcześniej nie mając płyty po prostu nie mogłem tego zauważyć ... czy to jest normalny objaw ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nelson_20
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice

PostWysłany: Sob 8:59, 07 Maj 2011    Temat postu:

Może to smar z łańcucha? Nie wiem dokładnie gdzie te kropki się pojawiły no ale kto wie.. może to taka błahostka...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Sob 9:39, 07 Maj 2011    Temat postu:

Też mam osłonę i też mam te "kropki" Smile moje to na 100% smar z łańcucha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacaw
Motocyklista



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650

PostWysłany: Sob 9:54, 07 Maj 2011    Temat postu:

Kropki są przy wycięciu na wydech ... Uff .. nie jestem sam, dzięki Adamar Laughing
Też biorę pod uwagę że to smar z łańcucha .. znaczy muszę w to wierzyć Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 12:03, 07 Maj 2011    Temat postu:

trzeba bylo sobie czarna oslone zamontowac Very HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 23:15, 08 Maj 2011    Temat postu: Re: białe ślady w silniku

Nowaczyk napisał:
Czy to obiaw zaciagnietej wody? Nieszczelność układu czy wymieszane oleje (stary i nowy) weszły w reakcję? Maź została zaobserwowana podczas wymiany oleju. Raczej jej nie przybywa ale obserwuję co dalej. Czy ktoś coś podobnego zaobserwował? Jeździć dalej czy wołać na alarm i rozbierać silnik na atomy?Smile

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Nowaczyk


Substancja konsystencji smaru, koloru kawy z mlekiem lub biała to objawy wody w oleju, pochodzącej z układu chłodzenia lub wilgoci z powietrza, efekt nieszczelności silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pon 10:28, 09 Maj 2011    Temat postu: Re: białe ślady w silniku

roadrunner napisał:
Nowaczyk napisał:
Czy to obiaw zaciagnietej wody? Nieszczelność układu czy wymieszane oleje (stary i nowy) weszły w reakcję? Maź została zaobserwowana podczas wymiany oleju. Raczej jej nie przybywa ale obserwuję co dalej. Czy ktoś coś podobnego zaobserwował? Jeździć dalej czy wołać na alarm i rozbierać silnik na atomy?:)

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Nowaczyk


Substancja konsystencji smaru, koloru kawy z mlekiem lub biała to objawy wody w oleju, pochodzącej z układu chłodzenia lub wilgoci z powietrza, efekt nieszczelności silnika.



No to dupa? Sprawdzam na bieżąco poziom płynu chłodniczego i jego konsystencję jak zobaczę ubytki lub plamy oleju to będzie to. Jak nie to może to być skroplenie "wilgoci z gruntu"? - garażuję go pod chmurką w od kwietnia do listopada.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Pon 11:13, 09 Maj 2011    Temat postu:

jezeli silnik bedzie zaciagla plyn do oleju to nie koniecznie moze sie pojawic olej w plynie,a w sumie to nigdy sie to niedzieje, no chyba ze peknie glowica wtedy olej moze byc wypychany do kanalow cieczy chlodzacej, ale wtedy to bedzie za pozno.

Jezeli parkujesz pod chmorka to moze byc przyczyna, ale mozesz tez zrobic serwis pompie wodnej, bo jak wiesz tez jest napedzana z silnika i mogla by sie ciecz dostac do srodka poprzez uszczelniacze.

Podczas wymiany oleju trzeba bylo zrobic silnikowi plukanke, by dokladnie oczyscic wnetrze silnika, bo teraz plamy moga sie pojawic ponownie ale beda to stare osady, ktore nie wylecialy ze spuszczonym olejem.

Wazna sprawa to jaki kolo r maj te plamy, czy sa jasne czy ciemne szare czy bardziej kawa z mlekiem, po kolorze mozna rozpoznac co miesza sie z olejem czy woda, (wilgoc, parkowanie na zewnatrz) czy chlodziwo (i tu problemy z silnikiem).

W mojej karierze spotkalem sie z przypadkami gdzie dawno nie odpalana sielniki stojace na zewnatrz tez mialy maslo w silniku, pochodzace z wilgoci w powietrzu, to wina starych olejow, nowe estreowe oleje juz tego nie robia.

Rozwiazanie to MOTUL 5100 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pon 11:30, 09 Maj 2011    Temat postu:

Floydoo napisał:
jezeli silnik bedzie zaciagla plyn do oleju to nie koniecznie moze sie pojawic olej w plynie,a w sumie to nigdy sie to niedzieje, no chyba ze peknie glowica wtedy olej moze byc wypychany do kanalow cieczy chlodzacej, ale wtedy to bedzie za pozno.

Jezeli parkujesz pod chmorka to moze byc przyczyna, ale mozesz tez zrobic serwis pompie wodnej, bo jak wiesz tez jest napedzana z silnika i mogla by sie ciecz dostac do srodka poprzez uszczelniacze.

Podczas wymiany oleju trzeba bylo zrobic silnikowi plukanke, by dokladnie oczyscic wnetrze silnika, bo teraz plamy moga sie pojawic ponownie ale beda to stare osady, ktore nie wylecialy ze spuszczonym olejem.

Wazna sprawa to jaki kolo r maj te plamy, czy sa jasne czy ciemne szare czy bardziej kawa z mlekiem, po kolorze mozna rozpoznac co miesza sie z olejem czy woda, (wilgoc, parkowanie na zewnatrz) czy chlodziwo (i tu problemy z silnikiem).

W mojej karierze spotkalem sie z przypadkami gdzie dawno nie odpalana sielniki stojace na zewnatrz tez mialy maslo w silniku, pochodzace z wilgoci w powietrzu, to wina starych olejow, nowe estreowe oleje juz tego nie robia.

Rozwiazanie to MOTUL 5100 :D



Wczesniej mialem lany Castrol Power 1 racing 4T ponoc straszne gowno?

Teraz MOTUL 300V FL

pozdrawiam i dziekuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Pon 14:30, 09 Maj 2011    Temat postu:

Nowaczyk napisał:
Floydoo napisał:
jezeli silnik bedzie zaciagla plyn do oleju to nie koniecznie moze sie pojawic olej w plynie,a w sumie to nigdy sie to niedzieje, no chyba ze peknie glowica wtedy olej moze byc wypychany do kanalow cieczy chlodzacej, ale wtedy to bedzie za pozno.

Jezeli parkujesz pod chmorka to moze byc przyczyna, ale mozesz tez zrobic serwis pompie wodnej, bo jak wiesz tez jest napedzana z silnika i mogla by sie ciecz dostac do srodka poprzez uszczelniacze.

Podczas wymiany oleju trzeba bylo zrobic silnikowi plukanke, by dokladnie oczyscic wnetrze silnika, bo teraz plamy moga sie pojawic ponownie ale beda to stare osady, ktore nie wylecialy ze spuszczonym olejem.

Wazna sprawa to jaki kolo r maj te plamy, czy sa jasne czy ciemne szare czy bardziej kawa z mlekiem, po kolorze mozna rozpoznac co miesza sie z olejem czy woda, (wilgoc, parkowanie na zewnatrz) czy chlodziwo (i tu problemy z silnikiem).

W mojej karierze spotkalem sie z przypadkami gdzie dawno nie odpalana sielniki stojace na zewnatrz tez mialy maslo w silniku, pochodzace z wilgoci w powietrzu, to wina starych olejow, nowe estreowe oleje juz tego nie robia.

Rozwiazanie to MOTUL 5100 Very Happy



Wczesniej mialem lany Castrol Power 1 racing 4T ponoc straszne gowno?

Teraz MOTUL 300V FL

pozdrawiam i dziekuje



Taaaaa a jakież byłoby wasze zdziwienie gdyby okazało się, że oba oleję sa z tej samej beczki... bo tak przeważnie jest! Nie oszukjcie sie i nie okłamujcie sami. Olej to olej, grunt to żeby go wymienić od czasu do czasu.

A woda w silniku to tak jak chłopaki piszą.
Możliwe że przez trzymanie motocykla na dworze.

Jak odpalisz i zagrzejesz porządnie motocykl to odkręć (wlew oleju) korek i niech sobie odparuje. Kilka razy, jak np. wrócisz z przejażdzki. Powinno pomóc. Jak nie to zacznij szukać i sprawdzaj czy Ci płunu nie ubywa. Jak pusci uszczelka pod głowicą to momentalnie to zobaczysz bo sie zetnie i będzie śmietanka. Nie panikuj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pon 14:58, 09 Maj 2011    Temat postu:

polsky napisał:
Nowaczyk napisał:
Floydoo napisał:
jezeli silnik bedzie zaciagla plyn do oleju to nie koniecznie moze sie pojawic olej w plynie,a w sumie to nigdy sie to niedzieje, no chyba ze peknie glowica wtedy olej moze byc wypychany do kanalow cieczy chlodzacej, ale wtedy to bedzie za pozno.

Jezeli parkujesz pod chmorka to moze byc przyczyna, ale mozesz tez zrobic serwis pompie wodnej, bo jak wiesz tez jest napedzana z silnika i mogla by sie ciecz dostac do srodka poprzez uszczelniacze.

Podczas wymiany oleju trzeba bylo zrobic silnikowi plukanke, by dokladnie oczyscic wnetrze silnika, bo teraz plamy moga sie pojawic ponownie ale beda to stare osady, ktore nie wylecialy ze spuszczonym olejem.

Wazna sprawa to jaki kolo r maj te plamy, czy sa jasne czy ciemne szare czy bardziej kawa z mlekiem, po kolorze mozna rozpoznac co miesza sie z olejem czy woda, (wilgoc, parkowanie na zewnatrz) czy chlodziwo (i tu problemy z silnikiem).

W mojej karierze spotkalem sie z przypadkami gdzie dawno nie odpalana sielniki stojace na zewnatrz tez mialy maslo w silniku, pochodzace z wilgoci w powietrzu, to wina starych olejow, nowe estreowe oleje juz tego nie robia.

Rozwiazanie to MOTUL 5100 :D



Wczesniej mialem lany Castrol Power 1 racing 4T ponoc straszne gowno?

Teraz MOTUL 300V FL

pozdrawiam i dziekuje



Taaaaa a jakież byłoby wasze zdziwienie gdyby okazało się, że oba oleję sa z tej samej beczki... bo tak przeważnie jest! Nie oszukjcie sie i nie okłamujcie sami. Olej to olej, grunt to żeby go wymienić od czasu do czasu.

A woda w silniku to tak jak chłopaki piszą.
Możliwe że przez trzymanie motocykla na dworze.

Jak odpalisz i zagrzejesz porządnie motocykl to odkręć (wlew oleju) korek i niech sobie odparuje. Kilka razy, jak np. wrócisz z przejażdzki. Powinno pomóc. Jak nie to zacznij szukać i sprawdzaj czy Ci płunu nie ubywa. Jak pusci uszczelka pod głowicą to momentalnie to zobaczysz bo sie zetnie i będzie śmietanka. Nie panikuj.


ok dzieki za info. Nie panikowac - troche spanikowali w serwisie. Stan oleju bede sprawdzac na biezaco.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Pon 15:25, 09 Maj 2011    Temat postu:

Stan PŁYNU! A w serwisie zawsze jest panika jak można klienta wziąć na kasę a nawet usterka nie jest stwierdzona.

Sprawdzaj wszystko. Patrz czy nie paruje oczko od oleju, bo to oznacza że masz troche wilgoci w silniku. I operacja którą opisałem wystarczy.

Uszczelka pod głowicą w motocyklach jest stosunkowo mała dlatego dość rzadko zdarzają sie takie awarie zwłaszcza gdy motocykl nie był jeszcze nigdy otwierany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pon 21:35, 09 Maj 2011    Temat postu:

polsky napisał:
Stan PŁYNU! A w serwisie zawsze jest panika jak można klienta wziąć na kasę a nawet usterka nie jest stwierdzona.

Sprawdzaj wszystko. Patrz czy nie paruje oczko od oleju, bo to oznacza że masz troche wilgoci w silniku. I operacja którą opisałem wystarczy.

Uszczelka pod głowicą w motocyklach jest stosunkowo mała dlatego dość rzadko zdarzają sie takie awarie zwłaszcza gdy motocykl nie był jeszcze nigdy otwierany.


PŁYN sprawdzałem dwa dnie temu jest do pełna narazie i nie ma plam oleju. dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin