Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

centralna śruba mocująca silnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Pon 22:46, 07 Lip 2014    Temat postu: centralna śruba mocująca silnik

Cześć wszystkim. Zaglądam na forum od kilku miesięcy, bo od lutego dosiadam DL 1000. To dla mnie kopalnia wiedzy technicznej i właśnie tak będę je głównie traktował. Lubię niektóre tematy przy swoim V-Stromie załatwić sam jak wielu tutaj.
Po słowach wstępu czas na ważne pytanie. Kupiłem gmole i żeby je zamontować musiałem odkręcić crash pady. Po ich zdemontowaniu okazało się, że centralna śruba mocująca silnik, na której były zamontowane, teraz jest za długa, żeby ją na nowo założyć. Domyślam się, że oryginalna śruba jest nieco krótsza. Da się to gdzieś dokupić za uczciwe pieniądze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 5:28, 08 Lip 2014    Temat postu:

jak nie zakupisz takiej to po prostu weź ją obetnij po dwóch stronach aby się "schowały" , gdyby się okazało że brakuje gwintu to byle zakład ślusarski lub tokarz Ci ja nagwintuje na wymagany wymiar. Oryginalnie jest tam śruba nie szpilka i to cała róznica

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 7:00, 08 Lip 2014    Temat postu:

jak rozumiem ta szpilka, którą wyjąłem jest elementem zestawu razem z crash padami. Do tego 2 dystanse aluminiowe, podkładki i nakrętki. Tak na marginesie, jakby ktoś chciał odkupić ten zestaw, to wrzucę zdjęcia na email.
Oczywiście pod warunkiem, że uda mi się dokupić oryginalną śrubę i tej szpilki nie będę musiał ucinać i gwintować.
Zatem dzisiaj wizyta w serwisie Suzuki, bo na rynku wtórnym pewnie będzie ciężko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 10:33, 08 Lip 2014    Temat postu:

Czemu ciężko - masz szpilkę to wiesz jaki ma być gwint, przymierzysz z gmolem to będziesz wiedział jaka długość - wymiar, gwint, długość i chyba w sklepie żelaznym ze śrubami dobierzesz odpowiednią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:38, 08 Lip 2014    Temat postu:

tam jest śruba z gwintem M12 jedynie należy zwrócić uwagę na twardość aby było co najmniej 8,8

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 18:54, 08 Lip 2014    Temat postu:

jakie podkładki i nakrętki powinienem dokupić? Czy istotny jest moment dokręcania, czy dociągnąć na siłę? A może wtedy będą się przenosić jakieś drgania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 20:25, 08 Lip 2014    Temat postu:

Proponuję zacząć od działu Linki i pobrać manual serwisowy do Twojego modelu, widać że Ci się przyda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 21:42, 08 Lip 2014    Temat postu:

niestety wszystkie linki do 1000 są nieaktualne. Pobrałem manualkę do 650, ale tam może być inna śruba i inne momenty. Dlatego dopytuję. Zresztą może komuś jeszcze się przydadzą te info

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Wto 21:58, 08 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 5:48, 09 Lip 2014    Temat postu:

ale to nie jest prom kosmiczny,jeżeli posiadasz podstawowa wiedz z zakresu mechaniki to weź to po prostu do kupy skręć i tyle. Jeżeli nie masz takiej wiedzy do daj to komuś do skręcenia bo później będzie lament że "... moment na kluczu był właściwy a gwint zerwało,co teraz....." . Sorrka za lekką szyderę Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 5:53, 09 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Śro 16:44, 09 Lip 2014    Temat postu:

za oryginalną śrubę od Suzi wołają sobie 100 zł plus 20 nakrętka Smile

Ostatecznie zdemontowaną szpilkę wręczyłem ślusarzowi. Uciął ją o 8 cm i nagwintował. Jutro montaż i jazda próbna Wink
Cyknę zdjęcia nowych gmoli Heed do galerii forum


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Pią 20:22, 11 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
Motocyklista



Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów

PostWysłany: Wto 19:03, 15 Lip 2014    Temat postu:

A tak wygląda ucięta i zamontowana na nowo śruba, a w roli głównej moje nowe gmole Heed
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 13:40, 17 Wrz 2014    Temat postu:

Trochę odgrzeję temat i zadam kilka pytań, licząc na rzeczową odpowiedź.
Jeżeli poniższe pytania wydadzą się idiotyczne, to proszę o wzięcie poprawki - humanista jestem Smile.

Czy zbyt mocne dokręcenie śruby centralnej (ponad 93 Nm - zaglądnąłem do Service Manual Smile ) może spowodować przenoszenie drgań z silnika na ramę i dalej do najdalszych zakątków motocykla Smile?

Czy ta śruba mocująca silnik współpracuje z jakimś elementem amortyzującym typu tuleja metalowo - gumowa?

W Service Manual nic o tym nie ma (przynajmniej ja nie znalazłem).

Chwilę później ......... Smile

Czytam dalej serwisówkę i zaczynam się niepokoić.
Stoi tam jak wół, że nakrętki do śrub mocowania silnika są samohamowne i po ich usunięciu (odkręceniu jak rozumiem) nie mogą być ponownie użyte. Dalej oczywiście jest kilka innych zaklęć, że nowe (w domyśle - Idź do ASO?), że właściwy moment itd.

Niepokoję się, ponieważ przy demontażu gmoli musiałem odkręcić nakrętkę na centralnej śrubie. Poskręcałem wszystko do kupy (oczywiście przy zastosowaniu klucza dynamometrycznego znajdującego się w moim ramieniu Smile - tak, wiem, źle to zrobiłem), nadal mam i śrubę, i nakrętkę, ale teraz nasuwa mi się inne pytanie, odmienne od poprzedniego.

Czy zbyt słabe skręcenie tej śruby może spowodować przenoszenie drgań z silnika na ramę i dalej do najdalszych zakątków motocykla Smile?

Czy rzeczywiście powinienem się zaopatrzyć w nową nakrętkę, samohamowną? Jak tak to: tylko ASO, czy też można taką zanabyć w każdym sklepie ze śrubami?

Według mnie nakrętka to nakrętka, czy ze sklepu, czy z ASO, ale ......... różnie to bywa.

No i jeszcze jedno - czy pozostawienie tej śruby w pierwotnej długości (nie uwaliłem jej na długość) nie ma wpływu na wyważenie silnika? W końcu teraz z jednej strony główka śruby schowała mi się w tym elemencie mocującym a z drugiej strony wystaje ze 3 cm poza obrys tego elementu - znaczy się niesymetrycznie jest Smile.

Wolę się zapytać bo, a nuż to ma jakieś znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Śro 14:23, 17 Wrz 2014, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pią 6:14, 19 Wrz 2014    Temat postu:

j23 - to nie technologia kosmiczna - kontroluj tą śrubę od czasu do czasu czy się nie rozkręca i tyle ew. kup w zwykłym sklepie "metalowym" nakrętkę samohamowną i zakręć Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 8:11, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Podoba mi się Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Pią 21:09, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Też zmieniłem gmole z SW-motech na Heed. Zostawiłem tę dłuższą szpilkę. Nie wystaje poza gmol. Może to nie jest zbyt estetyczne, ale mi nie przeszkadza. Nakrętka nie odkręca się.
Na zdrowy rozum, drgania na skręconych elementach będą przenosić się tak samo pomimo skręcenia przy użyciu różnych momentów siły. Ewentualne "efekty" mogą wystąpić jeśli części nie będą skręcone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Baz
A1



Dołączył: 17 Wrz 2023
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk, pow. Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:41, 09 Lis 2023    Temat postu:

To teraz ja odkopie troszkę temat... Mam problem z wyjęciem tej śruby, ani drgnie, jest na nią jakiś sposób? Czy na chama, na siłę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin