VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> centralna śruba mocująca silnik
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
centralna śruba mocująca silnik
PostWysłany: Pon 23:46, 07 Lip 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





Cześć wszystkim. Zaglądam na forum od kilku miesięcy, bo od lutego dosiadam DL 1000. To dla mnie kopalnia wiedzy technicznej i właśnie tak będę je głównie traktował. Lubię niektóre tematy przy swoim V-Stromie załatwić sam jak wielu tutaj.
Po słowach wstępu czas na ważne pytanie. Kupiłem gmole i żeby je zamontować musiałem odkręcić crash pady. Po ich zdemontowaniu okazało się, że centralna śruba mocująca silnik, na której były zamontowane, teraz jest za długa, żeby ją na nowo założyć. Domyślam się, że oryginalna śruba jest nieco krótsza. Da się to gdzieś dokupić za uczciwe pieniądze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:28, 08 Lip 2014
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





jak nie zakupisz takiej to po prostu weź ją obetnij po dwóch stronach aby się "schowały" , gdyby się okazało że brakuje gwintu to byle zakład ślusarski lub tokarz Ci ja nagwintuje na wymagany wymiar. Oryginalnie jest tam śruba nie szpilka i to cała róznica


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:00, 08 Lip 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





jak rozumiem ta szpilka, którą wyjąłem jest elementem zestawu razem z crash padami. Do tego 2 dystanse aluminiowe, podkładki i nakrętki. Tak na marginesie, jakby ktoś chciał odkupić ten zestaw, to wrzucę zdjęcia na email.
Oczywiście pod warunkiem, że uda mi się dokupić oryginalną śrubę i tej szpilki nie będę musiał ucinać i gwintować.
Zatem dzisiaj wizyta w serwisie Suzuki, bo na rynku wtórnym pewnie będzie ciężko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:33, 08 Lip 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Czemu ciężko - masz szpilkę to wiesz jaki ma być gwint, przymierzysz z gmolem to będziesz wiedział jaka długość - wymiar, gwint, długość i chyba w sklepie żelaznym ze śrubami dobierzesz odpowiednią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:38, 08 Lip 2014
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





tam jest śruba z gwintem M12 jedynie należy zwrócić uwagę na twardość aby było co najmniej 8,8


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:54, 08 Lip 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





jakie podkładki i nakrętki powinienem dokupić? Czy istotny jest moment dokręcania, czy dociągnąć na siłę? A może wtedy będą się przenosić jakieś drgania?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:25, 08 Lip 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Proponuję zacząć od działu Linki i pobrać manual serwisowy do Twojego modelu, widać że Ci się przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:42, 08 Lip 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





niestety wszystkie linki do 1000 są nieaktualne. Pobrałem manualkę do 650, ale tam może być inna śruba i inne momenty. Dlatego dopytuję. Zresztą może komuś jeszcze się przydadzą te info


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Wto 22:58, 08 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 6:48, 09 Lip 2014
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





ale to nie jest prom kosmiczny,jeżeli posiadasz podstawowa wiedz z zakresu mechaniki to weź to po prostu do kupy skręć i tyle. Jeżeli nie masz takiej wiedzy do daj to komuś do skręcenia bo później będzie lament że "... moment na kluczu był właściwy a gwint zerwało,co teraz....." . Sorrka za lekką szyderę Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 6:53, 09 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:44, 09 Lip 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





za oryginalną śrubę od Suzi wołają sobie 100 zł plus 20 nakrętka Smile

Ostatecznie zdemontowaną szpilkę wręczyłem ślusarzowi. Uciął ją o 8 cm i nagwintował. Jutro montaż i jazda próbna Wink
Cyknę zdjęcia nowych gmoli Heed do galerii forum


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Pią 21:22, 11 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:03, 15 Lip 2014
patryk
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Głogów





A tak wygląda ucięta i zamontowana na nowo śruba, a w roli głównej moje nowe gmole Heed




Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:40, 17 Wrz 2014
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 967
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Trochę odgrzeję temat i zadam kilka pytań, licząc na rzeczową odpowiedź.
Jeżeli poniższe pytania wydadzą się idiotyczne, to proszę o wzięcie poprawki - humanista jestem Smile.

Czy zbyt mocne dokręcenie śruby centralnej (ponad 93 Nm - zaglądnąłem do Service Manual Smile ) może spowodować przenoszenie drgań z silnika na ramę i dalej do najdalszych zakątków motocykla Smile?

Czy ta śruba mocująca silnik współpracuje z jakimś elementem amortyzującym typu tuleja metalowo - gumowa?

W Service Manual nic o tym nie ma (przynajmniej ja nie znalazłem).

Chwilę później ......... Smile

Czytam dalej serwisówkę i zaczynam się niepokoić.
Stoi tam jak wół, że nakrętki do śrub mocowania silnika są samohamowne i po ich usunięciu (odkręceniu jak rozumiem) nie mogą być ponownie użyte. Dalej oczywiście jest kilka innych zaklęć, że nowe (w domyśle - Idź do ASO?), że właściwy moment itd.

Niepokoję się, ponieważ przy demontażu gmoli musiałem odkręcić nakrętkę na centralnej śrubie. Poskręcałem wszystko do kupy (oczywiście przy zastosowaniu klucza dynamometrycznego znajdującego się w moim ramieniu Smile - tak, wiem, źle to zrobiłem), nadal mam i śrubę, i nakrętkę, ale teraz nasuwa mi się inne pytanie, odmienne od poprzedniego.

Czy zbyt słabe skręcenie tej śruby może spowodować przenoszenie drgań z silnika na ramę i dalej do najdalszych zakątków motocykla Smile?

Czy rzeczywiście powinienem się zaopatrzyć w nową nakrętkę, samohamowną? Jak tak to: tylko ASO, czy też można taką zanabyć w każdym sklepie ze śrubami?

Według mnie nakrętka to nakrętka, czy ze sklepu, czy z ASO, ale ......... różnie to bywa.

No i jeszcze jedno - czy pozostawienie tej śruby w pierwotnej długości (nie uwaliłem jej na długość) nie ma wpływu na wyważenie silnika? W końcu teraz z jednej strony główka śruby schowała mi się w tym elemencie mocującym a z drugiej strony wystaje ze 3 cm poza obrys tego elementu - znaczy się niesymetrycznie jest Smile.

Wolę się zapytać bo, a nuż to ma jakieś znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Śro 15:23, 17 Wrz 2014, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:14, 19 Wrz 2014
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





j23 - to nie technologia kosmiczna - kontroluj tą śrubę od czasu do czasu czy się nie rozkręca i tyle ew. kup w zwykłym sklepie "metalowym" nakrętkę samohamowną i zakręć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:11, 19 Wrz 2014
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 967
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Dzięki za odpowiedź. Podoba mi się Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:09, 19 Wrz 2014
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Też zmieniłem gmole z SW-motech na Heed. Zostawiłem tę dłuższą szpilkę. Nie wystaje poza gmol. Może to nie jest zbyt estetyczne, ale mi nie przeszkadza. Nakrętka nie odkręca się.
Na zdrowy rozum, drgania na skręconych elementach będą przenosić się tak samo pomimo skręcenia przy użyciu różnych momentów siły. Ewentualne "efekty" mogą wystąpić jeśli części nie będą skręcone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
centralna śruba mocująca silnik
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin