VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL 1000 - kultura pracy, zgrzyty i takie tam...
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL 1000 - kultura pracy, zgrzyty i takie tam...
PostWysłany: Nie 22:10, 17 Lis 2013
KSD
A

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 198
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale (mój pierwszy post), jak by co proszę o przesunięcie gdzie trzeba Smile Jako świeży posiadacz DL-1000 (rok 2003, przebieg ponad 40tys), miałbym do Was prośbę o opinię/poradę. Otóż przesiadłem się właśnie na DL'lkę z Bandita i jestem trochę zaskoczony, dość niską kulturą pracy nowej maszyny. Niby wszystko fajnie ale trochę, szarpie, trochę zgrzyta, trochę trzęsie i hałasuje. Z tego co zdążyłem przejrzeć, to podobno V-ki i DL'e niby trochę tak mają, prawda to? Ponadto słynny kosz sprzęgłowy. Generalnie na chwilę obecną mam dwa główne zastrzeżenia:
1) trzęsie i klekocze szczególnie przy przyspieszaniu z niskich obrotów
2) dość ciężko wchodzi mi jedynka i dwójka (zgrzyta), reszta biegów leciutko i cicho.
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie co do takiego stanu rzeczy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KSD dnia Nie 22:11, 17 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:19, 17 Lis 2013
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Nie wiem jak w litrach ale mnie w małym dl'u nic nie zgrzyta poza tym biegi wchodzą idealnie jak nóż w masło, nic też nie szarpie przy wrzucaniu np. jedynki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:38, 17 Lis 2013
Jacq
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otwock/Warszawa





Po przesiadce z rzędówki na dużego DL rzeczywiście drażni trochę "dół".
Poniżej 2,5-3 tyś obrotów DL trochę szarpie i jest taki... nieokrzesany Smile
Kwestia przyzwyczajenia. Nauczysz się jeździć tak, aby to minimalizować.
Pomocny tu jest także Power Commander... ostatnio ktoś na forum sprzedawał...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:03, 18 Lis 2013
KSD
A

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 198
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Przejrzałem trochę różnych tematów na forum i zauważyłem, że było opisywanych nieco podobnych problemów, które rozwiązała regeneracja kosza sprzęgłowego. Czy może to być właśnie rozwiązaniem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:31, 18 Lis 2013
arthurr
A1

 
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 14
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Orzesze





W dużym stopniu tak, ale nikt ci nie odpowie na 100% jeśli nie posłucha/ przejedzie się twoim motocyklem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:01, 18 Lis 2013
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





Przy 40k jest dosc duze prawdopodobienstwo, ze kosz juz sie napracowal (znana wada Suzuki w tym modelu). Ja cos ok tego przebiegu tez regenerowalem, poszukaj temat na forum jak juz zdiagnozujesz i bedziesz zdecydowany wydac ok 500 PLN --- w mojej opinii warto.

Na poczatek na chodzacym, rozgrzanym silniku i wrzuconym "luzie" sprobuj posluchac sprzegla przy wcisnietej klamce i bez..oczywiscie na obrotach jałowych. IMO bedzie slychac dosc duza roznice Smile. W jezdzie bedzie sie to przekladalo na wibracje.

zreszta na duza V-ke wymieniles wiec sam sobie winien jestes Smile.... taki troche jej urok Smile


powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:18, 18 Lis 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Dokładnie "taki urok". Też byłem w szoku po przesiadce z "mniejszego motocykla". Ale czas robi swoje. Jedynka nieraz wchodzi z 'kopnięciem", dwójka zazwyczaj najczęściej przy wysokich obr. z małym zgrzytem, ale za to wyżej jest już duuuuużo lepiej. Ja po jednym sezonie już "hmmm" - polubiłem tę szorstkość. Coś w tym ujeżdżaniu z dawnych czasów chyba w ludzkości zostało, no bo co za frajda ujeździć osiołka, ale ujeździć rumaka to już jest satisfaction. Dopiero po przesiadce z 500-tki, jak parę razy sie uślizg przy redukcji na 2 lub 1 trafił, lub to samo przy szybkim wyjściu z ronda, to się ma szacunek dla 1000. Kosz tutaj nie ma za bardzo wpływu na takie zachowanie, no chyba że już jest całkiem padnięty. Po Prostu V-ka tak ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:23, 18 Lis 2013
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Coliniak napisał:
Na poczatek na chodzacym, rozgrzanym silniku i wrzuconym "luzie" sprobuj posluchac sprzegla przy wcisnietej klamce i bez..oczywiscie na obrotach jałowych. IMO bedzie slychac dosc duza roznice Smile. W jezdzie bedzie sie to przekladalo na wibracje.


Jedna uwaga - może nie do końca przekłada się ten hałas przy puszczonym sprzęgle na wibracje. Mój kosz po zregenerowaniu jest dobrze słyszalny na postoju nawet pomimo akcesoryjnych wydechów, a nie idzie to w parze z wibracjami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:26, 18 Lis 2013
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Racja u mnie też "trochę słychać", wpływa na jazdę, wibracje itd. ŻADEN.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:22, 18 Lis 2013
KSD
A

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 198
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Dzięki za sugestie! Smile
Pewnie faktycznie z jednej strony to urok dużej V'ki ale z drugiej ta opcja padniętego kosza też pewnie może być. Wibracje są na tyle wyczuwalne, że w pierwszej chwili myślałem, że to poodkręcane owiewki tłuką się o siebie. Na kierownicy też wibracje są mocno wyczuwalne. Jeszcze postaram się zrobić jakąś diagnozę u kogoś kto zobaczy to na żywo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:18, 18 Lis 2013
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





V-Told napisał:
Coliniak napisał:
Na poczatek na chodzacym, rozgrzanym silniku i wrzuconym "luzie" sprobuj posluchac sprzegla przy wcisnietej klamce i bez..oczywiscie na obrotach jałowych. IMO bedzie slychac dosc duza roznice Smile. W jezdzie bedzie sie to przekladalo na wibracje.


Jedna uwaga - może nie do końca przekłada się ten hałas przy puszczonym sprzęgle na wibracje. Mój kosz po zregenerowaniu jest dobrze słyszalny na postoju nawet pomimo akcesoryjnych wydechów, a nie idzie to w parze z wibracjami Smile


masz racje, slychac bedzie pewnie prawie zawsze,,,, u mnie w poprzednim 1k po regeneracji byla jednak poprawa i to znaczna nawet na postoju,,, no i do tego potem brak/znaczny zanik "tych" wibracji w trakcie jazdy Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL 1000 - kultura pracy, zgrzyty i takie tam...
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin