Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL 650 K7 - regulacja wysokości szyby

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M4ciek
A2



Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wadowice / Kraków

PostWysłany: Nie 13:49, 10 Kwi 2016    Temat postu: DL 650 K7 - regulacja wysokości szyby

Cześć. Mam pytanie o możliwe nastawy wysokości szyby w małym DLu.
Instrukcja podaje że są 3 możliwe ustawienia wysokości szyby, jednak podstawę szyby da się zamocować jeszcze wyżej (4te możliwe położenie), nie wiem tylko na ile takie mocowanie jest bezpieczne, bo o ile w ustawieniu tym podstawa szyby zamocowana jest tak samo na 4 śrubach, o tyle jednak jest mniejszy rozstaw między nimi.
Chciałbym się w tym temacie dowiedzieć, czy może ktoś z Was jeździ z takim ustawieniem? Nie wygląda ono zbyt ładnie, przyznaję, ale miałoby to być tymczasowe rozwiązanie na podniesienie szyby na pół sezonu, bo później planuję kupić i założyć deflektor. Szczegóły na zdjęciach...

Tak miałoby wyglądać to czwarte (najwyższe) mocowanie o które pytam. 1-2-3-4 to numery otworów w podstawie szyby, A-B-C-D to nagwintowane otwory w czaszy motocykla. Tutaj mocowanie na 3->A oraz 4->B. Podstawa szyby przylega ładnie do płaszczyzny "czaszy", jedyne co to zmniejszony jest rozstaw śrub mocujących, bo w tym wypadku podstawa szyby trzyma się na sąsiednich otworach.


To samo co wyżej - widok od tyłu:
Tak sobie teraz myślę, że nie sprawdziłem na ile to wyższe mocowanie podstawy szyby zasłania drogę.


To samo z założoną szybą - powstała szpara wygląda dość paskudnie:


Jak rozumiem te 3 nastawy, o które chodzi producentowi to:
1) Najwyżej:

2) W środku:

3) Najniżej:


Dotychczas jeździłem na ustawieniu nr 1) i na razie tak zostawię, chyba że ktoś mi powie, że jeździ na tym ustawieniu które opisałem i jest ok, to sobie to ustawienie przetestuję w trasie, a jak będzie mała różnica, to wrócę do normalnego.
A tak poza tym, to jest fabryczna szyba, czy akcesoryjna?

Pozdrawiam
Maciek

PS. Chyba trochę przeginam, też macie takie wrażenie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Nie 14:07, 10 Kwi 2016    Temat postu:

mocowanie szyby ( to co trzymasz w reku ) powino byc przykrecone na 4 sruby.
Z tego co pamietam nie tego zrobic w 4 pozycjach.
ustwienie musisz dobrac do siebie a nie do tego co ktos Ci powie. Smile
sa tacy co jezdza z mala sportowa szyba i tacy co maja wielka turystyczna.
przejedz sie w kazdej pozycji i uwentualnie jak dalej bedzie Ci wialo, turbulencje to zmienisz na inna / ew dolozysz deflektor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M4ciek
A2



Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wadowice / Kraków

PostWysłany: Nie 14:37, 10 Kwi 2016    Temat postu:

jotes napisał:
mocowanie szyby ( to co trzymasz w reku ) powino byc przykrecone na 4 sruby. Z tego co pamietam nie tego zrobic w 4 pozycjach.

Właśnie da się. W każdym z 4 ustawień, które pokazałem na zdjęciach mocowanie szyby da się przykręcić czterema śrubami, bez żadnych przeróbek i normalnie płaszczyzna mocowania szyby i czaszy przylegają do siebie na całej powierzchni styku, nic się nie chybocze. Jedyne co mam do zarzucenia do tego najwyższego ustawienia to to, że:
1) Rozstaw śrub jest mniejszy w pionie.
2) Powstaje brzydka szczelina pod dolną krawędzią szyby
3) Nie sprawdziłem na ile, ale pewnie wystające bardziej do góry mocowanie szyby przesłania częściowo drogę przed samym motocyklem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietryna
A



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 16:24, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Moim zdaniem jeśli trzyma się na wszystkich śrubach to powinno być OK, ale jak patrzę na twoje zdjęcie z tą pozycją 4, najwyższą to wygląda jakby tylko dwie śruby się dało złapać bo otwór 4 który niby ma trafić w B wygląda jakby był nie na otworze tylko na jakimś białym elemencie.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psikor
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 18:52, 10 Kwi 2016    Temat postu:

M4ciek napisał:
Właśnie da się. W każdym z 4 ustawień, które pokazałem na zdjęciach mocowanie szyby da się przykręcić czterema śrubami, bez żadnych przeróbek i normalnie płaszczyzna mocowania szyby i czaszy przylegają do siebie na całej powierzchni styku, nic się nie chybocze. Jedyne co mam do zarzucenia do tego najwyższego ustawienia to to, że:
1) Rozstaw śrub jest mniejszy w pionie.
2) Powstaje brzydka szczelina pod dolną krawędzią szyby
3) Nie sprawdziłem na ile, ale pewnie wystające bardziej do góry mocowanie szyby przesłania częściowo drogę przed samym motocyklem.

Hm, przerabiałem ten temat ostatnio, bo po pierwszym przelocie po autostradzie zapragnąłem lepszej ochrony przed wiatrem (wcześniej latałem na golasie...Wink) i wydaje mi się, że tej podstawy nie da się jednak poprawnie przykręcić w 4 pozycjach. 2 śruby mają takie jakby tuleje (pasują do dolnych otworów), a 2 ich nie mają (pasują do górnych).

W tym nowym ustawieniu i z podniesionym deflektorem (ma może z 7 cm) patrzę na drogę znad szyby. Ustawienie, w którym na drogę patrzysz przez szybę mija się moim zdaniem z celem. Jechałem tak raz chwilę w deszczu motocyklem ojca i musiałem się mocno gimnastykować, aby cokolwiek widzieć.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 19:44, 10 Kwi 2016    Temat postu:

1. Szyba wygląda na oryginał.
2. Według instrukcji dopuszczalne są 3 pierwsze pokazane przez Ciebie położenia.
3. Z moich eksperymentów wynika, że czy położenie jest środkowe czy najwyższe (3) różnicy nie ma wielkiej (mam 184 cm), dużo zmieniło się dopiero po dodaniu deflektora.
4. Patrzenie przez szybę to nie jest dobry pomysł, według różnych mądrych ludzi, górna krawędź szyby (deflektora) powinna być mniej więcej na wysokości brody kierownika.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 19:51, 10 Kwi 2016    Temat postu:

A po co się tak mordować z tym mocowaniem?

Zamiennik Madstada - regulator wysokości i kąta pochylenia w jednym:
[link widoczny dla zalogowanych]

lub z uchwytem do navi:
[link widoczny dla zalogowanych]

I wcale nie jest tak, że szyba w najwyższym położeniu chroni najlepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M4ciek
A2



Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wadowice / Kraków

PostWysłany: Pon 20:07, 11 Kwi 2016    Temat postu:

pietryna napisał:
wygląda jakby był nie na otworze tylko na jakimś białym elemencie.

@pietryna Nie wiem czemu tak wyszło na zdjęciu, ale tam są normalne, standardowe otwory.
@psikor dzięki za opinię. U mnie te śrubki są prawie identyczne, z tego co pamiętam, tylko górne w kolorze stalowym, a dolne czarne i chyba któreś tam są ciut dłuższe. W tym ustawieniu nie patrzyłbym przez szybę, ale nie wiedziałem że to się nie sprawdza.
@Książe dzięki za info. Jestem podobnego wzrostu (180). Plan jest właśnie założyć za jakiś czas deflektor, bo czytam że sobie chwalicie bardzo.
@express dzięki za linki, ciekawa alternatywa (?) na podwyższenie osłony dla deflektora. A o co chodzi że szyba w najwyższym położeniu nie chroni najlepiej, mógłbyś proszę rozwinąć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 21:20, 11 Kwi 2016    Temat postu:

[quote="M4ciek"]
pietryna napisał:

@express dzięki za linki, ciekawa alternatywa (?) na podwyższenie osłony dla deflektora. A o co chodzi że szyba w najwyższym położeniu nie chroni najlepiej, mógłbyś proszę rozwinąć?


Aerodynamika się kłania i przepływ powietrza po obu stronach szyby.
Mam Madstada i eksperymentalnie dobrałem sobie takie położenie (wcale nie najwyższe), że na trasie nie ma turbulencji, owady nie walą w szybę tylko przelatują z powietrzem. Bez regulacji kąta pochylenia - niewykonalne.
Madstad pozwala na uzyskanie lepszego przepływu powietrza po wewnętrznej stronie szyby i uzyskanie równiejszej strugi skierowanej w górę, a nie jest załamywanie jak w przypadku oryginalnego mocowania szyby i dużego wysunięcia w górę. Szybę mam Suzuki z krótkim deflektorem. W stopce znajdziesz link do opisu mojego moto.

Aha. 178 cm wzrostu i DL1000 czyli wyższa kanapa (efektywnie: podobnie jak 182 cm na DL 650).


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 21:21, 11 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M4ciek
A2



Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wadowice / Kraków

PostWysłany: Pon 22:16, 11 Kwi 2016    Temat postu:

Dzięki @express za wytłumaczenie, zrozumiałem.
Faktycznie, jak piszecie, będzie trzeba poeksperymentować z ustawieniami. Czy to z Madstadem czy z jakimś fajnym deflektorem (np. od Darkojaka). Póki co sobie odpuszczę to mocowanie szyby w niestandardowy sposób, a za jakiś czas się będę zastanawiał czy lepszy deflektor, czy Madstad, czy też może będzie konieczne jedno i drugie. Muszę więcej pojeździć, bo dopiero jeden weekend z V-Stromem za mną i marne* 200km wspólnej przygody, więc jeszcze się szyba nie zdążyła ubrudzić. Smile

*marne - czyt. za mało kilometrów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 21:22, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Po założeniu deflektora (Darkojak) szybę założyłem w położeniu najniższym, pojeździłem trochę - efektywność układu bardzo dobra. Z ciekawości przestawiłem szybę w środkowe położenie - gorzej, głośniej....
Szyba powędrowała w dół, jestem z tego zadowolony bo patrzę nad deflektorem to, że jest to dobre rozwiązanie - widać w deszczu lub jeżdżąc w terenie (teren to u mnie szutry przez las... Wink)
Z szybami jest tak, że trudno znaleźć kompromis, założysz dużą - masz cicho i zero turbulencji na kasku, za to jak zawieje to warto mieć kurs żeglarstwa skończony. Dodatkowo w upalne dni brak przewiewu może wykończyć, nic do kasku Ci nie wpada i zaczynasz się gotować.
Dobrym rozwiązaniem są szyby Air Flow, niestety cena jest dość wysoka.
Generalnie każdy chwali to co ma Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Wto 21:24, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 22:01, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Książe napisał:

Dobrym rozwiązaniem są szyby Air Flow


Tylko wygląd nieco, hm.. nazwijmy to delikatnie, osobliwy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Książe
Motocyklista



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 22:06, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Ładnie to ująłeś Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Śro 8:20, 13 Kwi 2016    Temat postu:

de gustibus non est disputandum ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M4ciek
A2



Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wadowice / Kraków

PostWysłany: Śro 20:57, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Książe napisał:
Z ciekawości przestawiłem szybę w środkowe położenie - gorzej, głośniej....

W weekend sobie przetestuję czy jak dam szybę niżej, to czy będzie ciszej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarli
A1



Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dębno

PostWysłany: Pon 12:47, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Ostatnio przekręciłem szybę na takowe 4 ustawienie. Podczas jazdy nie odczuwam jakiejś kolosalnej różnicy, a szyba faktycznie trochę przeszkadza, dodaj do tego kilka chrząszczy, komarów i innych latających stworów, które rozbryzną się z przodu, to będziesz musiał na stojąco jechać żeby omijać piękne polskie dziurwy w drodze. Dodam jeszcze, że mam 190cm wzrostu.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati!
Motocyklista



Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 13:20, 25 Kwi 2016    Temat postu:

Ja postawilem na deflektor. Poki co dojrzewa na polce. Zalozony i przetestowany bedzie jak tylko pewnie stane na nogi. Po intensywnych przemysleniach postanowilem tez kask wywalic (powyzej 100/h jazda staje sie uciazliwa) bo obecny przez slabe wyciszenie jest do dupy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M4ciek
A2



Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wadowice / Kraków

PostWysłany: Wto 22:48, 26 Kwi 2016    Temat postu:

Znalazłem na tym forum pytanie o to samo, podlinkuję dla potomnych bo są tam dodatkowe opinie: http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/regulacja-polozenia-owiewki,8800.html <- to samo pytanie na forum.

Dzięki @czarli za test.
Ja też postawiłem na deflektor. Właśnie za chwilę "zanabywam" darkojaka z regulacją wysokości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez M4ciek dnia Wto 22:50, 26 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin