Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL650 chłodnica oleju - pęknięty gwint

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 11:31, 11 Kwi 2015    Temat postu: DL650 chłodnica oleju - pęknięty gwint

Dzisiaj, w tych pięknych okolicznościach przyrody, zdiagnozowałem, że przyczyną wycieku oleju spod śruby jest pęknięty gwint w chłodnicy...
Miał ktoś podobny problem, da się coś z tym zrobić, czy tylko wymiana chłodnicy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 12:32, 11 Kwi 2015    Temat postu:

Jak chłodnica jest i tak do wymiany, to może spróbuj z jakimś klejem/masą uszczelniającą? Są takie, którymi można nawet kleić bloki silnika, to i do chłodnicy pewnie się znajdzie...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Sob 14:53, 11 Kwi 2015    Temat postu:

Spróbuj z tym:

[link widoczny dla zalogowanych]

Używałem go do uszczelnienia dekla w starym moto od środka, kiedyś go gwintowałem efekt super. Dobrze odtłuść i klej we wskazanej temperaturze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 15:12, 11 Kwi 2015    Temat postu:

No dobra, ale to jest takie malutkie pęknięcie, jakby po promieniu, przez cały gwint. Jak napchać tam kleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 16:03, 11 Kwi 2015    Temat postu:

Rozprowadź cienką warstwę tego kleju wewnątrz tej nagwintowanej części, posmaruj też element, który się tam wkręca i po prostu skręć. Klej powinien to uszczelnić...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Sob 18:10, 11 Kwi 2015    Temat postu:

Ja wymieniłem chłodnicę na używkę. Pęknięcie było ledwo zauważalne gołym okiem. Spróbuj skleić i obserwuj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 20:02, 11 Kwi 2015    Temat postu:

W Castoramie mają kleje epoksydowe, płynny metal, ale to jest gęste i będzie problem napchać w szczelinę. O odtłuszczeniu i przygotowaniu nie mówiąc.

Pęknięcie jest naprawdę małe:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jaka chłodnica oprócz DLa podejdzie? SV650?

Jest takie coś, tylko trochę drogie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Takie:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Duży rozrzut cenowy. Od SV wygląda identycznie, a to chyba ten sam silnik...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Sob 20:09, 11 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Sob 20:26, 11 Kwi 2015    Temat postu:

Ja bym kleił po całym gwincie gdzie jest pęknięcie a potem ponownie nagwintował. Nie skręcałbym na sklejonym elemencie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 10:06, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Jeśli jest dość dużo materiału, to możesz pokusić się o spawanie TIG o d zewnątrz najlepiej z wkręconą śrubą. Jeśli chcesz kleić to:
1) oczyść z farby, 2) dokładnie odtłuść acetonem i to głównie pęknięcie, 3) wkręć śrubę okręconą teflonem hydraulicznym (dość dużo by poszerzyć pęknięcie), 4) rozrób klej epoksydowy - (długo schnący, nie 20 min), 5) podgrzej chłodnicę do ok 80-100 stC i wprowadź niewielką ilość kleju w pęknięcie ciągle podgrzewając co upłynnia klej i powoduje głębszą penetrację, 6) wykręć śrubę, gwint przemyj acetonem, 7) wkręć śrubę posmarowaną olejem i całość w imadło.
Kluczem do sukcesu jest dobre odtłuszczenie pęknięcia, bez tego nie zadziała


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pon 11:51, 13 Kwi 2015    Temat postu:

w sv650 masz ten sam silnik więc podejrzewam że chłodnica też będzie identyczna. Skoro od sv jest za 65 zeta to bez sensu się bawić w klejenie.
Dopytaj jednak czy faktycznie nie różni się od tej w dl (najlepiej u mechanika albo w aso).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 11:55, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 12:12, 13 Kwi 2015    Temat postu:

novy napisał:
w sv650 masz ten sam silnik więc podejrzewam że chłodnica też będzie identyczna. Skoro od sv jest za 65 zeta to bez sensu się bawić w klejenie.
Dopytaj jednak czy faktycznie nie różni się od tej w dl (najlepiej u mechanika albo w aso).


Mądrze gada.
Nie wiem o jaki model dokładnie chodzi, ale porównując małą SV i DLa z 2007r. okazuje się, że są tam te same chłodnice, a przynajmniej mają ten sam numer katalogowy...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel
A2



Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:40, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Ja miałem podobną usterkę. Wyciek z chłodnicy ale w innym miejscu, z boku, tam gdzie do chłodnicy przykręcany jest plastikowy boczek przy baku. Też było mikro pęknięcie. Też szukałem jakiejś używanej chłodnicy na wymianę ale nie znalazłem wtedy nic w dobrej cenie. Ostatecznie znalazłem warsztat, który specjalizował się w naprawach bloków silnikowych. Wycięli mi ten niewielki fragment chłodnicy, wstawili/wspawali/wkleili (?) nowy, nawiercili i nagwintowali. Przejeździłem cały sezon i trzyma. Koszt ok. 70zł. W tym układzie jeśli możesz mieć używaną, sprawną, nienaprawianą i pasującą chłodnicę za 65zł to bierz chłodnicę. W przeciwnym razie szukaj warsztatu bo w warunkach garażowo-domowych raczej trudno będzie to naprawić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek k
Motocyklista



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 6:25, 14 Kwi 2015    Temat postu:

Klejenie i spawanie nic nie da przy tym pęknięciu, przerabiałem u siebie. Przy dokręcaniu pękniecie się poszerza, im mocniej dokręcisz tym bardziej kapie. Kup na all..... chłodnicę od SV 650 jest dużo tańsza niż do DL.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leszek k dnia Wto 6:28, 14 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 12:07, 15 Kwi 2015    Temat postu:

Dzięki koledzy za pomoc i rady... Klejenie na razie odpuszczam, fino, dzięki za przewodnik "krok po kroku"Wink Zamówiłem chłodnicę na Allegro i zobaczymy jaka będzie... Chcę już jeździć, a renowacją zajmę się w zimie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin