VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL650 Słabe odejście. Brak mocy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL650 Słabe odejście. Brak mocy
PostWysłany: Wto 18:07, 23 Sie 2011
arni321
A1

 
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mój DL650 ma słabe odejście na wyższych obrotach. Nie jest to odczucie subiektywne, a fakt. Na dupie siedział mi Renault scenic i nie byłem w stanie mu odjechać.
Tu mam pytanie. Czy stan silnika idzie sprawdzić w serwisie komputerowo, tak jak nowoczesne samochody?
Jeżeli tak, to czy komputer wykryje nieprawidłową pracę spowodowaną nieprawidłowymi luzami zaworowymi, oraz luźnym łańcuchem rozrządu. W zasadzie silnik na mój słuch pracuje prawidłowo, pali na dotyk, chodzi równomiernie. Jest jedno ale, mianowicie. Od jakiegoś czasu słyszę (podczas przyspieszania) cykanie na wysokości zbiornika paliwa. Ustępuje, gdy odpuszczę manetkę. Myślałem, że coś się zluzowało, ale przejrzałem już wszystko i nic podejrzanego nie znalazłem. Stojąś z boku motocykla lub siedząc na motocyklu bez jazdy nie słychać cykania, występuje tylko podczas przyspieszania.
Może ktoś miał podobny problem, lub posiada dużą wiedzę, o motocyklach. Bardzo proszę, o rzetelną opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:59, 23 Sie 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





komputer dużo o stanie silnika nie powie, właściwie to chyba nic... może coś o błędach na czujnikach, ale i to nie do końca. Najpewniej to wszystko się robi miernikiem na sensorach.
Sprawdź kompresję silnika, to więcej powie (przedział jakoś 11-17 bar, czy coś podobnego).
Możliwe, że ślizga Ci się sprzęgło, ale to pewnie byś czuł.
Możliwe jeszcze, że coś nie tak z TPS i przez to dziwne dane idą do kompa, ale to bym zostawił na koniec.
Na początek sprawdź kompresję.

Może słabo odkręcałeś i dlatego nie mogłeś go zgubić? Poza tym to nie wiadomo co miał Scenic pod maską Wink jak siedział Ci taki w benzynie 2.0 i 16V T to on ma 160 KM i do 100 w granicach 9 sek, a jak coś rasowany to wcale nie tak pewnie, że mu odjedziesz na DLku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:01, 23 Sie 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





a kiedy ostatni raz wymieniales filtr powietrza??????????????

a jezeli wymieniales to w takim razie musisz dobrac sie do pompy paliwa i ja wyczyscic, glownie chodzi mi o filterek wstepny, ktory tam jest.

Objaw braku mocy na wyzszych obrotach to ewidentnie brak jednego ze skladnikow mieszanki paliwo/powietrze, wiec najpierw sprawdz to.

Diagnostyka komputerowa nawet w samochodach glupoty pokazuje wiec tym sie nie sugeruj, a w DL nawet chyba nie ma takiej mozliwosci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:26, 23 Sie 2011
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Brak odejscia na wysokich obrotach moze wynikać także z brudnego filtra wysokiego ciśnienia w pompie paliwa (oprócz brudnego sitka wstępnego). Dla modeli od K7 (jak dobrze pamiętam) filtr jest wymienialny razem z elementem mocujacym pompę - wszystko jest opisane razem z rysunkami na vsri jest tam tez kolejny link do obejścia filtra wysokiego cisnienia dla modeli starszych niz K7.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:40, 23 Sie 2011
arni321
A1

 
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Serdeczne dzięki za porade. Napewno sprawdzę filtr paliwa i powietrza i wówczas, napiszę w czym tkwi problem. W tej chwili czekam, aż będzie troche chłodniej, bo w garażu nie da się wytrzymać podczas upałów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:00, 23 Sie 2011
ray68
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Po ostatnim przeglądzie miłaem podobny problem. Tak jakby maksymalna moc i moment obrotowy przesunięte były w okolice czerwonego pola.... Było to świeżo po przeglądzie, ale wykonanym w innym serwisie niż zwykle. Nie pogadaliśmy dużo z recepcjonistą serwisu i tu pewnie krył się problem. Przejechałem około 50 km po przeglądzie i wróciłem do serwisu.
Mówię,że to nie ten sam motocykl, wyjaśniam jak go odbieram ...
wzięli na kolejny dzień moto i testowali i sprawdzali i nic wszystko ok, ale moto nie takie samo...
przejechałem kilkaset km i jakby WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY, ale niesmak pozostał. Nie dałem za wygraną, sprawdziłem wszystko. I co? INNY OLEJ! zalali mi półsyntetyk, a wcześniej był pełen syntetyk.... a różnica....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:33, 24 Sie 2011
Despok
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 697
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





ray68 napisał:
...
przejechałem kilkaset km i jakby WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY...

Taka sytuacja występuje po wymianie oleju na nowy, niezależnie czy to syntetyk czy półsynetetyk (choć w syntetyku odczucie będzie słabsze),
ten efekt można również zauważyć w puszkach w słabych silnikach.

Jak olej się rozrzedzi po kilku kilkudziesięciu kilometrach wszystko wraca do normy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL650 Słabe odejście. Brak mocy
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin