Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL650 Słabe odejście. Brak mocy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arni321
A1



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 17:07, 23 Sie 2011    Temat postu: DL650 Słabe odejście. Brak mocy

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mój DL650 ma słabe odejście na wyższych obrotach. Nie jest to odczucie subiektywne, a fakt. Na dupie siedział mi Renault scenic i nie byłem w stanie mu odjechać.
Tu mam pytanie. Czy stan silnika idzie sprawdzić w serwisie komputerowo, tak jak nowoczesne samochody?
Jeżeli tak, to czy komputer wykryje nieprawidłową pracę spowodowaną nieprawidłowymi luzami zaworowymi, oraz luźnym łańcuchem rozrządu. W zasadzie silnik na mój słuch pracuje prawidłowo, pali na dotyk, chodzi równomiernie. Jest jedno ale, mianowicie. Od jakiegoś czasu słyszę (podczas przyspieszania) cykanie na wysokości zbiornika paliwa. Ustępuje, gdy odpuszczę manetkę. Myślałem, że coś się zluzowało, ale przejrzałem już wszystko i nic podejrzanego nie znalazłem. Stojąś z boku motocykla lub siedząc na motocyklu bez jazdy nie słychać cykania, występuje tylko podczas przyspieszania.
Może ktoś miał podobny problem, lub posiada dużą wiedzę, o motocyklach. Bardzo proszę, o rzetelną opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:59, 23 Sie 2011    Temat postu:

komputer dużo o stanie silnika nie powie, właściwie to chyba nic... może coś o błędach na czujnikach, ale i to nie do końca. Najpewniej to wszystko się robi miernikiem na sensorach.
Sprawdź kompresję silnika, to więcej powie (przedział jakoś 11-17 bar, czy coś podobnego).
Możliwe, że ślizga Ci się sprzęgło, ale to pewnie byś czuł.
Możliwe jeszcze, że coś nie tak z TPS i przez to dziwne dane idą do kompa, ale to bym zostawił na koniec.
Na początek sprawdź kompresję.

Może słabo odkręcałeś i dlatego nie mogłeś go zgubić? Poza tym to nie wiadomo co miał Scenic pod maską Wink jak siedział Ci taki w benzynie 2.0 i 16V T to on ma 160 KM i do 100 w granicach 9 sek, a jak coś rasowany to wcale nie tak pewnie, że mu odjedziesz na DLku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Wto 18:01, 23 Sie 2011    Temat postu:

a kiedy ostatni raz wymieniales filtr powietrza??????????????

a jezeli wymieniales to w takim razie musisz dobrac sie do pompy paliwa i ja wyczyscic, glownie chodzi mi o filterek wstepny, ktory tam jest.

Objaw braku mocy na wyzszych obrotach to ewidentnie brak jednego ze skladnikow mieszanki paliwo/powietrze, wiec najpierw sprawdz to.

Diagnostyka komputerowa nawet w samochodach glupoty pokazuje wiec tym sie nie sugeruj, a w DL nawet chyba nie ma takiej mozliwosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:26, 23 Sie 2011    Temat postu:

Brak odejscia na wysokich obrotach moze wynikać także z brudnego filtra wysokiego ciśnienia w pompie paliwa (oprócz brudnego sitka wstępnego). Dla modeli od K7 (jak dobrze pamiętam) filtr jest wymienialny razem z elementem mocujacym pompę - wszystko jest opisane razem z rysunkami [link widoczny dla zalogowanych] jest tam tez kolejny link do obejścia filtra wysokiego cisnienia dla modeli starszych niz K7.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arni321
A1



Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Wto 20:40, 23 Sie 2011    Temat postu:

Serdeczne dzięki za porade. Napewno sprawdzę filtr paliwa i powietrza i wówczas, napiszę w czym tkwi problem. W tej chwili czekam, aż będzie troche chłodniej, bo w garażu nie da się wytrzymać podczas upałów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ray68
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:00, 23 Sie 2011    Temat postu:

Po ostatnim przeglądzie miłaem podobny problem. Tak jakby maksymalna moc i moment obrotowy przesunięte były w okolice czerwonego pola.... Było to świeżo po przeglądzie, ale wykonanym w innym serwisie niż zwykle. Nie pogadaliśmy dużo z recepcjonistą serwisu i tu pewnie krył się problem. Przejechałem około 50 km po przeglądzie i wróciłem do serwisu.
Mówię,że to nie ten sam motocykl, wyjaśniam jak go odbieram ...
wzięli na kolejny dzień moto i testowali i sprawdzali i nic wszystko ok, ale moto nie takie samo...
przejechałem kilkaset km i jakby WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY, ale niesmak pozostał. Nie dałem za wygraną, sprawdziłem wszystko. I co? INNY OLEJ! zalali mi półsyntetyk, a wcześniej był pełen syntetyk.... a różnica....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Despok
Motonita



Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 820
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 10:33, 24 Sie 2011    Temat postu:

ray68 napisał:
...
przejechałem kilkaset km i jakby WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY...

Taka sytuacja występuje po wymianie oleju na nowy, niezależnie czy to syntetyk czy półsynetetyk (choć w syntetyku odczucie będzie słabsze),
ten efekt można również zauważyć w puszkach w słabych silnikach.

Jak olej się rozrzedzi po kilku kilkudziesięciu kilometrach wszystko wraca do normy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin