Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL650 vs. XT660Z Tenere / światmotocykli.pl

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Sob 17:23, 16 Mar 2013    Temat postu: DL650 vs. XT660Z Tenere / światmotocykli.pl

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 17:50, 16 Mar 2013    Temat postu:

Jak dla mnie bezsensowny artykuł. Z tenery zrobili jakieś mega enduro a to zwykły przeciętniaczek. Ten opis bardziej by pasował do LC4 ADV kontra DL.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agentczor
Motocyklista



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 19:07, 16 Mar 2013    Temat postu:

Bardzo dobry artykuł Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Sob 19:17, 16 Mar 2013    Temat postu:



Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Sob 20:57, 16 Mar 2013    Temat postu:

Masa trenery ; 206kg
Masa DL ; 214kg
Very Happy

Od cała różnica w terenie dla dobrego drivera Wink

Żadna.. Dla tych co nie zrozumieli. (teren: pojęcie indywidualne dla każdego)

Nie spinajcie się tak nad każdą rzeczą jaką wyczytacie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:09, 16 Mar 2013    Temat postu:

polsky - jeszcze tylko 21 zamiast 19 i szprychy oraz metalowe z ząbkami podnóżki ... i pewnie jeszcze coś i jeszcze coś - stety/niestety tak wygląda porównanie jak piszą.

SUV vs Terenówka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Sob 21:09, 16 Mar 2013    Temat postu:

polsky napisał:
Masa trenery ; 206kg
Masa DL ; 214kg
Very Happy

Od cała różnica w terenie dla dobrego drivera Wink

Żadna.. Dla tych co nie zrozumieli. (teren: pojęcie indywidualne dla każdego)

Nie spinajcie się tak nad każdą rzeczą jaką wyczytacie Wink


Ja się raczej do tych kiepskich driver-ów zaliczam Smile, bo 21 centymetrowe skoki zawieszenia, jak rowniez minimalny przeswit 25 cm, pozwolił mi na znacznie szybsze dzidowanie w terenie. Ale na pewno jak ktos ma doswiadczenie w crossie, którego ja nie posiadam, to takie detale nie mają znaczenia. Pozdro660, Greg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Sob 23:11, 16 Mar 2013    Temat postu:

No dobra.. napisze.
Jeździłem Xt660 tener i wersją supermoto.
Boze.. czym ja nie jeździlem Smile jakims emerytem juz jestem Smile

Tenera jest lepsza w teren wlasnie z wymienionych wzgledow, czyli kolo 21' i skoki zawiechy ale i tak jest ciezka i to nie daje jej jakiejs wiekszej przewagi na DLem. Pomocny jest tez moment obrotowy singla bo tenera iscie potrafi nam zafundowas zakwasy przedramienia Smile
DLowi nie brak wigoru sle takiego strzału nie ma. (pisze z telefonu) cos mi sie sypie. Ten brak nadrabiamy doswiadczeniem w Dlu.
Nic nie napisali o predkosciach podroznych Tenery. Bo tu jest kiepsko 140km/h max i fura wezykuje i spore wibracje. Wcale tez malo nie pali. Malutkim minusem bylo tez wylewanie sie cieczy ze zbiorniczka wyrownawczego gdy sie latało na kole Wink
A DL jezdzac w "cięższym" terenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Nie 7:04, 17 Mar 2013    Temat postu:

to tak jak porownywać nissana murano z Mitsubishi Pajero Sport

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarosy
A1



Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Wto 13:58, 19 Mar 2013    Temat postu:

torchio napisał:
to tak jak porownywać nissana murano z Mitsubishi Pajero Sport

Ewentualnie Subaru Forester i Mitsubishi L200..
Pierwszy lepszy na asfalcie,gorzej w terenie,drugi lepszy w terenie ale za to na czarnym duuużo gorzej..
Myslę że to porównanie jest trochę nieporozumieniem..Wg mnie są to zupełnie róznej klasy motocykli ''włożone'' przez redaktorów wspomnianej gazety do jednego koszyka.
Yamaha-80 % teren(lekki),20 % szosa.Suzuki 80 % szosa,20 % teren(jeszcze lżejszy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Wto 14:12, 19 Mar 2013    Temat postu:

bo to tendencyjne i z dupy jest

porównywać małego DLa można z BMW małym GSem 700tka lub 800tką, małym Tigerem 800, Transalpem, i kawą KLE
Są podobno chociaż mają różną charakterystykę ale przynajmniej segment


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez torchio dnia Wto 14:24, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarosy
A1



Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Wto 14:30, 19 Mar 2013    Temat postu:

Do terenu nadaje się motocykl który waży dobrze ponizej 200 kg...cała reszta moze przejedzie ale to juz jest walka a nie przyjemność z jazdy..no chyba że jest się zawodnikiem Orlenu..Około trzech lat temu miałem przyjemność spotkac zawodników Orlenu na pustyni Błędowskiej na swoich KTMach ważących troche ponad 200kg,w miejscach gdzie ja walczyłem o przejezdność oni mieli srednią prędkość 130km/h.Gdybyśmy im dali DL pewnie też by sobie poradzili...Reasumując,nie motocykl wybiera kierowcę lecz kierowca motocykl.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 14:49, 19 Mar 2013    Temat postu:

torchio napisał:
bo to tendencyjne i z dupy jest

porównywać małego DLa można z BMW małym GSem 700tka lub 800tką, małym Tigerem 800, Transalpem, i kawą KLE
Są podobno chociaż mają różną charakterystykę ale przynajmniej segment


Porównanie do BMW jest jeszcze bardziej "z dupy" niż do tenery Smile

Wszystkie te motocykle to ten sam "segment".
Jedne są lepsze w jednej dziedzinie inne w innej ot i cała filozofia.

Do jazdy terenowej potrzeba umiejętności a nie motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Wto 15:05, 19 Mar 2013    Temat postu:

ładna 800 GS i tenera lepiej sobie poradzą niż cała reszta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 15:13, 19 Mar 2013    Temat postu:

Porównanie ma sens bo to motocykl dla potencjalnie podobnego Klienta i za podobne kwoty. Nikt przecież w realnym świecie nie podejmuje najpierw decyzji że chce kupić "turystyczne sport enduro tourer" i potem ogląda tylko modele pasujące do tego opisu, tylko raczej określa, że szuka motocykla np. "do podróży, żeby dał radę poza asfaltem i kosztował poniżej 40 kPLN".
Tenera jest prawdziwą ALTERNATYWĄ dla DL-a bo oferuje inne cechy użytkowe.
IMO to właśnie porównywanie DL-a z F650GS czy Transalpem nie ma większego sensu bo motocykle oferują praktycznie top samo, różnice są niewielkie, więc wybór jest kwestią gustu, przekonań czy przynależności do grupy fanów danej marki...Smile
Kilka osób na naszym forum zmieniło DL na małą Ternerkę, czyli alternatywa jest realna...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inspektor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Wto 20:13, 19 Mar 2013    Temat postu:

Zgadzam się z MaG w 100%
Porównanie i takie testy robi się po to, żeby pokazać różnice temu kto je szuka. Gdy ktoś nie wie czy pasuje mu sport czy chopper to z przyjemnością przeczyta i taki niedorzeczny test ale być może jemu to pomoże w wyborze.
Porównywać można podobne i niepodobne i to i to ma sens.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baltex
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 20:34, 19 Mar 2013    Temat postu:

macie panowie racją porównania służą temu aby wiedzieć czego się po danym sprzęcie spodziewać a nie temu który jest lepszy każdy ma swoje mocne strony i słabsze nie ma moto do wszystkiego ani opon które w terenie trzymają jak kostki a na asfalcie są jak slicki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 21:53, 19 Mar 2013    Temat postu:

porównania tak ale obiektywne, Dl ma 16cm skoku co jest dla "tej klasy motocyki" a tenerka ma tylko 20-21cm co jest strasznie mało dla "jej klasy motocykli". Dalej masa Dl jest przeciętna, natomiast nie wiem co tyle waży w tenerce, chyba owiewki ma z ołowiu. Masa tenerki jak dla singla potężna. Jedyne co ten motor ma atrakcyjnego to cena, cała reszta to lipa. Dl w swoim segmencie jest bardzo przykładnym motorkiem, a tenerka to tak nie wiem do czego to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Wto 23:09, 19 Mar 2013    Temat postu:

magrafb napisał:
porównania tak ale obiektywne, Dl ma 16cm skoku co jest dla "tej klasy motocyki" a tenerka ma tylko 20-21cm co jest strasznie mało dla "jej klasy motocykli". Dalej masa Dl jest przeciętna, natomiast nie wiem co tyle waży w tenerce, chyba owiewki ma z ołowiu.



Moze mocna stalowa rama Question Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czupakabra
A1



Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:35, 20 Mar 2013    Temat postu:

Ja brałem pod uwagę przy kupnie następnego moto, małą tenerke Wink ( osobisty transformers )
Jak dla mnie ma jedną podstawową wadę, singiel, a druga mało ich na rynku wtórnym Wink
Moto przeznaczone raczej dla wysokich osób i na trasy bardziej off i z taką myślą raczej był konstruowany, a DL raczej na on, więc w tym artykule porównują dwa różne moto, lub pokazują dwie drogi wyboru bardziej ON lub OFF Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin