VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL650 vs. XT660Z Tenere / światmotocykli.pl
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL650 vs. XT660Z Tenere / światmotocykli.pl
PostWysłany: Sob 18:23, 16 Mar 2013
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,113375,13552285,SUV_czy_terenowka__Suzuki_DL_650_V_Strom_i_Yamaha.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:50, 16 Mar 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Jak dla mnie bezsensowny artykuł. Z tenery zrobili jakieś mega enduro a to zwykły przeciętniaczek. Ten opis bardziej by pasował do LC4 ADV kontra DL.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:07, 16 Mar 2013
agentczor
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Bardzo dobry artykuł Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:17, 16 Mar 2013
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK







Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:57, 16 Mar 2013
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Masa trenery ; 206kg
Masa DL ; 214kg
Very Happy

Od cała różnica w terenie dla dobrego drivera Wink

Żadna.. Dla tych co nie zrozumieli. (teren: pojęcie indywidualne dla każdego)

Nie spinajcie się tak nad każdą rzeczą jaką wyczytacie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:09, 16 Mar 2013
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





polsky - jeszcze tylko 21 zamiast 19 i szprychy oraz metalowe z ząbkami podnóżki ... i pewnie jeszcze coś i jeszcze coś - stety/niestety tak wygląda porównanie jak piszą.

SUV vs Terenówka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:09, 16 Mar 2013
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





polsky napisał:
Masa trenery ; 206kg
Masa DL ; 214kg
Very Happy

Od cała różnica w terenie dla dobrego drivera Wink

Żadna.. Dla tych co nie zrozumieli. (teren: pojęcie indywidualne dla każdego)

Nie spinajcie się tak nad każdą rzeczą jaką wyczytacie Wink


Ja się raczej do tych kiepskich driver-ów zaliczam Smile, bo 21 centymetrowe skoki zawieszenia, jak rowniez minimalny przeswit 25 cm, pozwolił mi na znacznie szybsze dzidowanie w terenie. Ale na pewno jak ktos ma doswiadczenie w crossie, którego ja nie posiadam, to takie detale nie mają znaczenia. Pozdro660, Greg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:11, 17 Mar 2013
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





No dobra.. napisze.
Jeździłem Xt660 tener i wersją supermoto.
Boze.. czym ja nie jeździlem Smile jakims emerytem juz jestem Smile

Tenera jest lepsza w teren wlasnie z wymienionych wzgledow, czyli kolo 21' i skoki zawiechy ale i tak jest ciezka i to nie daje jej jakiejs wiekszej przewagi na DLem. Pomocny jest tez moment obrotowy singla bo tenera iscie potrafi nam zafundowas zakwasy przedramienia Smile
DLowi nie brak wigoru sle takiego strzału nie ma. (pisze z telefonu) cos mi sie sypie. Ten brak nadrabiamy doswiadczeniem w Dlu.
Nic nie napisali o predkosciach podroznych Tenery. Bo tu jest kiepsko 140km/h max i fura wezykuje i spore wibracje. Wcale tez malo nie pali. Malutkim minusem bylo tez wylewanie sie cieczy ze zbiorniczka wyrownawczego gdy sie latało na kole Wink
A DL jezdzac w "cięższym" terenie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:04, 17 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





to tak jak porownywać nissana murano z Mitsubishi Pajero Sport


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:58, 19 Mar 2013
Jarosy
A1

 
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza





torchio napisał:
to tak jak porownywać nissana murano z Mitsubishi Pajero Sport

Ewentualnie Subaru Forester i Mitsubishi L200..
Pierwszy lepszy na asfalcie,gorzej w terenie,drugi lepszy w terenie ale za to na czarnym duuużo gorzej..
Myslę że to porównanie jest trochę nieporozumieniem..Wg mnie są to zupełnie róznej klasy motocykli ''włożone'' przez redaktorów wspomnianej gazety do jednego koszyka.
Yamaha-80 % teren(lekki),20 % szosa.Suzuki 80 % szosa,20 % teren(jeszcze lżejszy).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:12, 19 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





bo to tendencyjne i z dupy jest

porównywać małego DLa można z BMW małym GSem 700tka lub 800tką, małym Tigerem 800, Transalpem, i kawą KLE
Są podobno chociaż mają różną charakterystykę ale przynajmniej segment


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez torchio dnia Wto 15:24, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:30, 19 Mar 2013
Jarosy
A1

 
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza





Do terenu nadaje się motocykl który waży dobrze ponizej 200 kg...cała reszta moze przejedzie ale to juz jest walka a nie przyjemność z jazdy..no chyba że jest się zawodnikiem Orlenu..Około trzech lat temu miałem przyjemność spotkac zawodników Orlenu na pustyni Błędowskiej na swoich KTMach ważących troche ponad 200kg,w miejscach gdzie ja walczyłem o przejezdność oni mieli srednią prędkość 130km/h.Gdybyśmy im dali DL pewnie też by sobie poradzili...Reasumując,nie motocykl wybiera kierowcę lecz kierowca motocykl.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:49, 19 Mar 2013
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





torchio napisał:
bo to tendencyjne i z dupy jest

porównywać małego DLa można z BMW małym GSem 700tka lub 800tką, małym Tigerem 800, Transalpem, i kawą KLE
Są podobno chociaż mają różną charakterystykę ale przynajmniej segment


Porównanie do BMW jest jeszcze bardziej "z dupy" niż do tenery Smile

Wszystkie te motocykle to ten sam "segment".
Jedne są lepsze w jednej dziedzinie inne w innej ot i cała filozofia.

Do jazdy terenowej potrzeba umiejętności a nie motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:05, 19 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





ładna 800 GS i tenera lepiej sobie poradzą niż cała reszta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:13, 19 Mar 2013
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Porównanie ma sens bo to motocykl dla potencjalnie podobnego Klienta i za podobne kwoty. Nikt przecież w realnym świecie nie podejmuje najpierw decyzji że chce kupić "turystyczne sport enduro tourer" i potem ogląda tylko modele pasujące do tego opisu, tylko raczej określa, że szuka motocykla np. "do podróży, żeby dał radę poza asfaltem i kosztował poniżej 40 kPLN".
Tenera jest prawdziwą ALTERNATYWĄ dla DL-a bo oferuje inne cechy użytkowe.
IMO to właśnie porównywanie DL-a z F650GS czy Transalpem nie ma większego sensu bo motocykle oferują praktycznie top samo, różnice są niewielkie, więc wybór jest kwestią gustu, przekonań czy przynależności do grupy fanów danej marki...Smile
Kilka osób na naszym forum zmieniło DL na małą Ternerkę, czyli alternatywa jest realna...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:13, 19 Mar 2013
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1265
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Zgadzam się z MaG w 100%
Porównanie i takie testy robi się po to, żeby pokazać różnice temu kto je szuka. Gdy ktoś nie wie czy pasuje mu sport czy chopper to z przyjemnością przeczyta i taki niedorzeczny test ale być może jemu to pomoże w wyborze.
Porównywać można podobne i niepodobne i to i to ma sens.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:34, 19 Mar 2013
baltex
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE





macie panowie racją porównania służą temu aby wiedzieć czego się po danym sprzęcie spodziewać a nie temu który jest lepszy każdy ma swoje mocne strony i słabsze nie ma moto do wszystkiego ani opon które w terenie trzymają jak kostki a na asfalcie są jak slicki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:53, 19 Mar 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





porównania tak ale obiektywne, Dl ma 16cm skoku co jest dla "tej klasy motocyki" a tenerka ma tylko 20-21cm co jest strasznie mało dla "jej klasy motocykli". Dalej masa Dl jest przeciętna, natomiast nie wiem co tyle waży w tenerce, chyba owiewki ma z ołowiu. Masa tenerki jak dla singla potężna. Jedyne co ten motor ma atrakcyjnego to cena, cała reszta to lipa. Dl w swoim segmencie jest bardzo przykładnym motorkiem, a tenerka to tak nie wiem do czego to.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:09, 20 Mar 2013
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





magrafb napisał:
porównania tak ale obiektywne, Dl ma 16cm skoku co jest dla "tej klasy motocyki" a tenerka ma tylko 20-21cm co jest strasznie mało dla "jej klasy motocykli". Dalej masa Dl jest przeciętna, natomiast nie wiem co tyle waży w tenerce, chyba owiewki ma z ołowiu.



Moze mocna stalowa rama Question Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:35, 20 Mar 2013
czupakabra
A1

 
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja brałem pod uwagę przy kupnie następnego moto, małą tenerke Wink ( osobisty transformers )
Jak dla mnie ma jedną podstawową wadę, singiel, a druga mało ich na rynku wtórnym Wink
Moto przeznaczone raczej dla wysokich osób i na trasy bardziej off i z taką myślą raczej był konstruowany, a DL raczej na on, więc w tym artykule porównują dwa różne moto, lub pokazują dwie drogi wyboru bardziej ON lub OFF Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL650 vs. XT660Z Tenere / światmotocykli.pl
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin