Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodatki do paliwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pon 22:07, 23 Sty 2023    Temat postu: Dodatki do paliwa

Cześć Very Happy

Tym razem ciekaw jestem czy korzystacie, i ewentualnie z jakich, z dodatków do paliwa?

Dodatki czyszczące wtryski, zwiększające liczbę oktanową paliwa, itp

Zapraszam do dyskusji

LwG

Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 11:44, 24 Sty 2023    Temat postu:

Dodatki czyszczące - czemu nie, ale zwiększające LO ? W jakim celu ? Aby "osłabić" silnik ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Wto 11:49, 24 Sty 2023    Temat postu:

Jak osłabisz silnik paliwem lepszym paliwem? Lepsze paliwo, to lepsze spalanie i "brak" spalania stukowego w silniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 11:54, 24 Sty 2023    Temat postu:

Od kiedy to wyższe LO to lepsze paliwo ?
Wiesz w ogóle co to LO ?
W zasadzie i m niższa LO tym paliwo lepsze ( spala się szybciej i generuje więcej mocy ).
Jeśli silnik jest przystosowany do beny 95 to zalewanie czegokolwiek o wyższej LO tylko go osłabi ( mniej mocy ) i nic pozytywnego to nie wniesie, a już z pewnością nie jak to określiłeś "lepsze spalanie" - wręcz przeciwnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Wto 12:30, 24 Sty 2023    Temat postu:

Od zawsze mnie uczono, że liczba oktanowa określa odporność paliwa na niekontrolowany zapłon, zatem im wyższa jest liczba oktanowa, tym dłużej i płynniej przebiega proces spalania mieszanki. Wlewając paliwo o niższym LO może pojawić się spalanie stukowe znane też jako spalanie detonacyjne.

Coś jak czytałeś te rewelacje, o których piszesz, to ci się kartki posklejały


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 12:55, 24 Sty 2023    Temat postu:

Ok - tkwij w swoich "rewelacjach" i dolewaj co tam chcesz/lubisz/uważasz.


Ja zostanę w swej "niewiedzy" i nadal będę kolejne lata w branży tuningu sklejał te kartki Very Happy

Tobie zaś proponuję czytanie ze zrozumieniem - działa cuda...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Wto 12:59, 24 Sty 2023, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Wto 13:18, 24 Sty 2023    Temat postu:

ja tylko to tu zostawię a ty dalej baw się w tuning
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 13:25, 24 Sty 2023    Temat postu:

Doskonale wiem co to jest, ale nie czytasz tego co do Ciebie piszę, tylko brniesz w swoje przekonanie bez zrozumienia tego co Ci chciałem pokazać/przekazać.

Zakładasz temat i zapraszasz do dyskusji, ale jak ta idzie nie "po Twojemu" to robisz sceny - no brawo. Walnij focha najlepiej jeszcze Very Happy

E85 - poszukaj, będzie też na wiki zapewne.
Może to nie zrujnuje Twojego światopoglądu Very Happy

Jak dorośniesz, to zapraszam wtedy do dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Wto 13:28, 24 Sty 2023, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Wto 13:35, 24 Sty 2023    Temat postu:

Ja robię sceny? Ja widzę, że to ty zapchałeś sobie głowę jakimiś pierdołami o lepszym paliwie z niższym LO i próbujesz tym zainteresować innych.
Może i muszę dorosnąć, ale swoimi rewelacjami raczej nikogo nie zaskoczysz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 13:48, 24 Sty 2023    Temat postu:

Ok - czemu uważasz paliwo z wyższym LO za lepsze ?
Masz spalanie stukowe w motocyklu, że chcesz podnieść LO ?
Czy może właśnie zapchałeś sobie głowę pierdołami, że jak wyższe LO to będzie lepiej i próbujesz tym zainteresować innych ?

Zapomniałeś o podstawowej kwestii - skąd niby sterownik silnika będzie "wiedział", że mu wlałeś "niby lepsze" paliwo ?
Nie będzie wiedział, więc również nie zareaguje zmianą kąta zapłonu aby ewentualnie wykorzystać wyższą LO, a skoro nie zareaguje, to będzie tylko gorzej.
98-ka odpalona z kątem zapłonu dla 95 nie będzie działać lepiej - będzie gorzej/słabiej i tyle w temacie "lepszości" paliwa o wyższej LO.

Kogokolwiek kumatego byś nie zapytał to dostaniesz taką samą odpowiedź - więc zejdź na ziemie i może bardziej kompleksowo spójrz na temat, a nie wyskakuj z pierdołami jakoby paliwo z wyższą LO było lepsze. Jest po prostu nieco inne i stosuje się go gdy jest taka potrzeba, a lanie go do czegoś nieprzystosowanego daje odwrotne rezultaty.

Teraz rozumiesz, czy nadal będziesz brnął w te swoje "rewelacje" ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Wto 14:12, 24 Sty 2023    Temat postu:

To ty nie rozumiesz jednej rzeczy. Ja zapytałem o to czy stosujecie dodatki a ty podjąłem temat o "osłabieniu silnika" paliwem z wyższym LO. To, że "pracujesz w tuningu" to nie znaczy, że się znasz, więc nie pisz bzdur, bo później ludzie będą czytać te głupoty i je powielać.

Jak się zapoznasz z działaniem silnika i jego czujników, to może będziesz wiedział, jak się silnik dostosowuje do paliwa a jak na razie, to widzę, że słaby z ciebie partner do dyskusji.

EOT z mojej strony w dyskusji z tobą w tym temacie, bo wiedzę może i jakąś masz, ale ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 14:21, 24 Sty 2023    Temat postu:

Pytałeś na forum V-stroma, więc zakładam, że o to chodzi - masz w nim czujnik spalania stukowego ? Nie masz - od razu ci odpowiem, bo pewnie nie wiesz...

A jak go nie ma, to ECU nie ma jak się "dowiedzieć" co ma wlane, więc się nie dostosuje.

Masz rację - szkoda mojego czasu na dyskusję z tobą, bo coś ci gdzieś zadzwoniło ale niewiele z tego wynika niestety...

Zalej sobie nawet i V-power'a - na pewno wedle twojego mniemania ( ale tylko twojego, bo realia będą zgoła inne ) będzie lepiej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Wto 14:25, 24 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JARON
Maniak motocyklowy



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1215
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Wto 20:08, 24 Sty 2023    Temat postu:

swoop,nie masz się co boczyć,bo Struna ma rację. Tłumacząc łopatologicznie, Silniki pojazdów, jeżdżące w naszym kraju,przystosowane są do 95 niewielka część ma silniki przystosowane do 98 czyli wysokoobrotowe,takie jak w autkach typu Lambo,Ferrari i motocyklach typu "wyścigowego". no i są motocykle retro które zadawalają się paliwkiem 82 lub nawet 76 Wszystko zależy od silnika.Podliczając jakieś 90 % lub więcej korzysta z 95 A jeśli chodzi o dodatki do normalnych motocykli to raczej niewiele jest sensu w dolewkach.Ja stosuję jakiś specyfik ,który mi polecili przy zakupie motocykla w salonie. Jest to jakiś preparat do zimowania. Zalewam pełny bak,dolewam 50tkę ,przepalam aby preparat przeleciał przez wtrysk i odstawiam moto na zimowanie. Tyle w temacie. Czy to pomaga? Sam mógłbym zapytać. Problemów z odpaleniem ,ani z korozją nie mam.Ale to nowe motocykle.Stosuję to tylko dlatego,że to kupiłem z polecenia,nie z przekonania.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JARON dnia Wto 20:10, 24 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Wto 20:36, 24 Sty 2023    Temat postu:

Ja się wcale nie boczę, tylko staram się wyjaśnić, jak ktoś uważa się za eksperta i twierdzi, że wyższa LO obniża sprawność silnika.

W instrukcji DL650AK9 możemy wyczytać:
"Należy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91 lub więcej (metoda doświadczalna)."

Wiec nawet producent dopuszcza wyższe LO


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kizashi dnia Wto 20:36, 24 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 21:58, 24 Sty 2023    Temat postu:

Właśnie tak jest, że wlanie paliwa o wyższej LO do pojazdu nie "umiejącego" sobie tego wykryć i odpowiednio skorygować zapłonu powoduje pogorszenie osiągów (więc obniża sprawność silnika)
Nic się od tego z silnikiem nie stanie, ale nie ma to żadnego sensu. Żeby miało sens to trzeba by remap ECU zrobić i zoptymalizować zapłon pod wyższe LO, ale to z kolei jest średnio uzasadnione ekonomicznie.

Nigdzie nie napisalem, że nie można - tylko że to nie ma sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Śro 12:38, 25 Sty 2023    Temat postu:

Ja się nie znam i byłem przekonany, że w każdym współczesnym silniku jest taki czujnik, dający zwrotne info w celu dostosowania kąta wyprzedzenia zapłonu. Jak tego nie ma to nie ma sensu przepłacanie za 98. W puszkach to też nie jest standard?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Śro 13:01, 25 Sty 2023    Temat postu:

Zdefiniujmy "współczesny" silnik.
Ja cały czas odnoszę się ( będąc przecież na forum v-stroma ) do właśnie tegoż motocykla.
Być może 1050 ma choć szczerze wątpię - w moto to nie jest standard a i w puszkach wcale nie jest to takie oczywiste.

Patrząc nawet szerzej na temat - czyli silniki ogólnie ( również puszki ) to też nie jest takie oczywiste, że jak jest czujnik stukowego, to ECU umie również "pogonić" zapłon. Stukowce głównie służą do ratowania się w razie wykrycia spalania stukowego = cofają zapłon, ewentualnie ECU dodatkowo podlewa paliwem. Nie zawsze jest tak, że ECU potrafi nie tytlko cofnąć w razie W zapłon, ale i go przyśpieszyć powyżej bazowej mapy zapłonu.

Więc nawet mając stukowca ale z ECU umiejącym tylko się ratować zalanie paliwa o większej LO nadal nic nie da in plus, stąd jakby teksty że paliwo o wyższej LO jest lepsze są dla mnie co najmniej zabawne bez precyzyjnego określenia czymże niby ta lepszość jest, bo co nam po wyższej odporności na spalanie stukowe, skoro do takowego na niższym LO wcale nie dochodzi. Za to ta wyższa odporność ma swoje konsekwencje jak choćby wolniejsze spalanie, które należałoby kompensować przyśpieszeniem zapłonu aby nie stracić mocy i mało tego, brak takiej korekty i wolniejsze ( również dłuższe ) spalanie powoduje większe obciążenia termiczne dla jednostki, więc nie dość że silnik generuje mniej mocy, to jeszcze niepotrzebnie obciążane są zawory i komora spalania .

Ale jak już pisałem - silnik się od tego nie rozleci jak wlejemy z braku innego paliwa raz na jakiś czas, ale jazda na stałe w takim stanie jest na dłuższa metę szkodliwa.

Ale co ja tam wiem - wedle autora tematu mi się kartki posklejały i pierdołami innych próbuję zainteresować, choć akurat ani mnie to grzeje ani ziębi co też sobie wiki-wklejacz/internetowy znawca o mnie mniema.
Teraz takie czasy, że wszyscy wiedzą wszystko najlepiej bo w ynternetach widzieli Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Śro 13:01, 25 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Śro 13:23, 25 Sty 2023    Temat postu:

Ja w każdym razie wiem trochę więcej - dzięki! Najwyraźniej przeceniałem trochę technologię stosowaną...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JARON
Maniak motocyklowy



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1215
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 13:37, 25 Sty 2023    Temat postu:

Pamiętam jak jeździłem Junakiem M10 a był to okres, gdy jeszcze na CPN-ach można było lać zieloną do baku ,a żółta to był zbytek Wink Ale jak wspomniałem to był okres przejściowy i czasem jak już brakło zielonej benzynki , to się zapłon przestawiało na iskrowniku i można było na 95 żółtej,jeździć normalnie. Silnik nie był przez to sprawniejszy.Ale korekta zapłonu była konieczna. Ale zielona to pięknie pachniała Smile i te glony na obudowie gaźnika fajnie wyglądały Wink Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JARON dnia Śro 13:39, 25 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Śro 14:13, 25 Sty 2023    Temat postu:

Teraz to nawet bena nie pachnie jak należy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 15:37, 25 Sty 2023    Temat postu:

JARON:: a nie chodzi Ci o "niebieską"??? 78-oktanową...

EDIT:

W PRL powszechna była benzyna żółta, zielona i niebieska. Nazwy pochodzą od kolorów, którymi etylina była barwiona.

I tak niebieska to E78 - zastąpiona w połowie lat 80 XX wieku przez zieloną E86. Pod koniec PRL-u i na początku lat 90. większość samochodów tankowało żółtą E94, zastąpioną później powszechną dziś E95. Rarytas, jakim była czerwona E98, wprowadzono do obiegu w połowie lat 80. XX wieku.


A na Shellu jest/była? chyba jeszcze benzyna 102-oktanowa...

P.S. Pamiętam swoją pierwszą podróż po Rosji i rodzaje benzyny, które tam spotkałem... 80, 92, 95 Ekto, 95 Euro, 98 Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Śro 15:41, 25 Sty 2023, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Śro 15:44, 25 Sty 2023    Temat postu:

No tak - Shell V-power właśnie zdaje się ma coś ponad 100 oktan, a LPG ma jeszcze więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JARON
Maniak motocyklowy



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1215
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 18:39, 25 Sty 2023    Temat postu:

Na pewno chodziło mi o zieloną. Na niebieskiej jechałem tylko raz.Kolega miał kanister takiego paliwa. Kiepsko to się spalało. Pewnie było już utlenione. Ja zaczynałem na zielonej i przestawiałem się na żółtą,obecną Wink Paliwa 98 to chyba tylko ze dwa razy używałem i nie widziałem zmiany,więc po co przepłacać?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JARON dnia Śro 18:40, 25 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas76
A1



Dołączył: 08 Lut 2022
Posty: 32
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko/Zwiesel

PostWysłany: Śro 20:52, 25 Sty 2023    Temat postu:

Jeżeli masz silnik dostosowany do np. 98 oktanowej benzyny, ale producent dopuszcza jazdę na 95 to na 95 będzie lepiej czy gorzej. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Śro 20:58, 25 Sty 2023    Temat postu:

Jeśli ma stukowce, to dostosuje zapłon do 95 i będzie w zasadzie to samo co na 98.
Pytanie czy to dopuszczenie to na zasadzie, że zalejesz awaryjnie, czy też dopuszcza zupełnie zamiennie te dwa rodzaje benzyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scyzor_2007
Motonita



Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 758
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 13:57, 26 Sty 2023    Temat postu:

Gaz ma w granicach 120 ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Czw 15:19, 26 Sty 2023    Temat postu:

Teoretycznie tak, w praktyce 105-110

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 10:00, 27 Sty 2023    Temat postu:

Dzięki Struna za merytoryczne podejście i kilka dodatkowych informacji, które mi (i jak widzę nie tylko mi SmileSmileSmile ) umknęły. W puszce benzynowej zdawało mi się zalewać "lepsze" paliwo, ale to raczej ze względu na jakieś tam dodatki uszlachetniające niż LO, W moto mnie jakoś do tego nie ciągnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 533
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Pią 10:05, 27 Sty 2023    Temat postu:

Warto też tak nieco zdroworozsądkowo podejść do kwestii - bena 98 jest raczej rzadko tankowana na stacjach, a więc "świeżością" raczej nie trąci. Szansa trafienia na "syf" jest sporo większa niż przy powszechnie rotującej 95-ce.

Inna sprawa, że często na stację wpada 95 do zbiornika na 98 i tylko dolewają "octane-booster" żeby podbić LO - to taki zabieg sobie samemu można wykonać, bo takie dodatki można nabyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin