Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dwie lagi dwie twardości?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Nie 21:24, 20 Lut 2011    Temat postu: Dwie lagi dwie twardości?

Panowie. Postanowiłem dziś zdjąć przedni błotnik do lakierowania. Po demontażu koła i błotnika postanowiłem przed założeniem kola powciskać ręką i sprawdzić resorowanie lag. I tu ku mojemu zdziwieniu lewa laga wciskana ręką jest wyraznie miększa od prawej. Prawa jest twardsza i jak by lepiej tłumiła odbicie. Górne śruby regulacyjne mam ustawione jednakowo. Na trzy kreski wykręcone. Czy spotkał się ktoś z was z taką przypadłością.?Czy sprawdzał ktoś z was resorowanie lag oddzielnie lewej i prawej? Obie lagi są suchutkie . Zero wycieków. Moto prowadzi się bez zarzutów. Nic nie dobija i nic nie stuka. Czy przyczyną może być stary olej? A może sprężyna się`ubiła`lub pękła. Czy może tak ma być. Gdzieś czytałem ale nie chce mi sie za bardzo w to wierzyć facet opisywał że w jakimś tam motorku jedna laga odpowiada za dobicie a druga za odbicie. Sam już nie wiem. Mój literek ma 58 tyś km na budziku i nie jestem jego pierwszym właścicielem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 21:32, 20 Lut 2011    Temat postu:

Wiktor moze najpierw sproboj wymienic olej w lagach na swierzy i zobaczysz jak to nie poprawi jakosci tlumienia odnosnie zdrowej lagi to czeka cie demontaz i inspekcja sprezyny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Nie 21:41, 20 Lut 2011    Temat postu:

Tak właśnie planuję zrobić. Zacznę od wymiany oleju. Ale przed tym chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobny problem lub wie co może być przyczyną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:00, 20 Lut 2011    Temat postu:

A wcześniej, sprawdź czy w obu lagach masz napięcie wstępne sprężyny ustawione na tym samym poziomie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 23:14, 20 Lut 2011    Temat postu:

Jeżeli jedna z lag przy nacisku poddaje się na początku bez oporu to najprawdopodobniej tłumik olejowy (amortyzator) jest uszkodzony, zablokowany, albo nie ma w nim oleju. Nawet gdyby jedna ze sprężyn była pęknięta to laga poddawała by się z wyraźnym oporem. Zdażyło mi się to kiedyś w XJ-tce, niestety żeby to sprawdzić/naprawić trzeba rozebrać lagę i wykręcić z niej tłumik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Nie 23:34, 20 Lut 2011    Temat postu:

Laga nie poddaje sie bez oporu. Jest opór tylko że prawa jest wyraznie twardsza a lewa miększa. Tzn. Aby wcisnąć lage ręką na odległość około 5-6 cm muszę z prawej strony urzyć znacznie więcej siły niż z lewej. Obawiam się że może to być właśnie ten tłumik w środku. Przez który olej się przeciska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 23:46, 20 Lut 2011    Temat postu:

Sprawdź jeszcze czy działa tłumienie odbicia, tzn. czy wciśnięta mocno laga (i jedna i druga) wraca natychmiast, czy z lekkim spowalnianiem. Poza tym, pracę tłumika, najczęściej wyraźnie słychać, siorbanie, syczenie... Nie wiem jak ten odgłos nazwać. Stawiam na to że u Ciebie jest on zablokowany albo wyciekł Ci kiedyś olej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Pon 0:31, 21 Lut 2011    Temat postu:

Trudno mi coś powiedzieć na temat ilości oleju. I czy był jakiś wyciek. Moto mam od 7-u miesięcy. Zacznę od wymiany oleju. I jak nie będzie poprawy to będę musiał rozkręcić amora i sprawdzić co w srodku sie dzieje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Sob 19:01, 26 Lut 2011    Temat postu:

Witam ponownie. Tak więc jestem po wymianie oleju. Wszystko wróciło do normy. Lewa laga jak i prawa mają ta samą twardość. Oczywiście test wykonany ręcznie. Ale na pewno jest o niebo lepiej niż przed wymianą oleju. Na szczęście tłumik wewnętrzny olejowy okazał sie sprawny. Stary olej w lagach był ciemno szary prawie że czarny. Poziom oleju 2 cm poniżej poziomu właściwego. Poziom właściwy według manuala 140mm. Mimo braku wycieków. Być może wyparowuje lub poprzedni właściciel coś tam namieszał. W każdym razie odniosłem wrażenie ,że ten olej nigdy nie był wymieniany(przebieg 58000km). Sprężyny mało zużyte mieszczą się w normie po zmierzeniu 433.0mm. Lagi zalałem olejem motul medium 10W technosynthese.Pierwsze wrażenie przód delikatnie sztywniejszy. Ale nadal miękki. Wiem,że niektórzy użytkownicy proponują zalać 15W. Ale ja lubię czasem po wertepach się przejechać. Tak więc podsumowując. Wymiana oleju na nowy usunęła ten problem o którym pisałem, choć miałem co do tego wątpliwości:-) Pozdr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:01, 06 Mar 2011    Temat postu:

ja uwazam ze 10w to optimum, osobiście robilem mieszanke 7,5W i na tym najlepiej sie latało, na polskich superdrogach i w lesie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:19, 07 Mar 2011    Temat postu:

też uważam, że 10W jest optimum, ale uwaga... ja zalałem teraz 10W Silkolene Fuchsa i wydaje mi się, że jest gęstszy, a przez to amor trochę twardszy niż po zalaniu 10W Motula.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin