VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Dzwignia zmiany biegów do DL 650 - zamiennik
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dzwignia zmiany biegów do DL 650 - zamiennik
PostWysłany: Śro 14:37, 05 Maj 2010
gostek74
A1

 
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Witam,

Złamałem końcówkę dzwigni zmaiany biegów i chciałbym ją wymienić na taką składaną.
Nie mogę jej niestety nigdzie znaleźć do DL 650.
Zastanawiam się np czy od SV będzie pasowała?

Jeśli macie jakieś pomysły to poroszę Wink

PZDR


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:21, 05 Maj 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jak na moje to dźwignia jest dźwignia. Sprawdzić mocowanie, długość dżwigni a reszta to już kwestia estetyki chyba.
Jeszcze nie miałem okazji wymieniać Smile ale taka moja opinia. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:43, 18 Maj 2010
gostek74
A1

 
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Niestety nie mogę znaleźć zamiennika dzwigi... ;(

Oryginalna z Suzuki 332PLN... wydaje mi się że drogo...!?


Może ktoś ma jakiś pomysł?

Pozdrófka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:46, 18 Maj 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Allegro i cierpliwie polowac.
Poki co reanimowac swoja uszkodzona.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:49, 18 Maj 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja kupiłem w TOURATECH-u akcesoryjną "uniwersalną" tzn. musiałem wywiercić otwory w orginalnej złamanej i dokręcić do niej tą nową. Kosztowała bodajże 130 zł. Zdawało egzamin elegancko a wyglądało to tak:




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 18:51, 18 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:27, 24 Maj 2010
gostek74
A1

 
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzięki za foto. Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Czy ta uniwersalna jest z aluminium? Można zespawać oryginalną z uniwersalną?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:31, 24 Maj 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





zadzwoń ,zapytaj czy przypadkiem ta nie będzie do DL pasować http://moto.allegro.pl/item1036840861_dzwignia_zmiany_biegow_suzuki_sv_650_tl_1000_rf600.html

może akurat, bez spawania i kombinacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Pon 15:32, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:19, 24 Maj 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





gostek74 napisał:
Dzięki za foto. Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Czy ta uniwersalna jest z aluminium? Można zespawać oryginalną z uniwersalną?


Jest aluminiowa ale ja bym raczej nie spawał tego...
Skręć na śruby szóstki do drewna, tak jak zrobiłem i napewno będzie OK!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:07, 25 Maj 2010
gostek74
A1

 
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Niestety od SV nie pasuje... a do DL nie mogę upolować ;-(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:17, 04 Maj 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





Panowie, dzisiaj zlamala sie nie dzwignia tylko urwala sie koncowka dzwigni ( tylko to okragle przymocowane pod katem prostym do dzwi0gni). Zrobilem bez koncowki ponad 100 km i jakos mi to nawet nie przeszkadzalo Smile ale lubie miec wszystko w nienagannym stanie technicznym.

Robil ktos kiedys cos z sama koncowka??

Dzwignia w tym miejscu nie ma otworu na wylot, nie wiem czy ta koncowka byla na gwint i sie ulamala czy oryginalnie dzwignia jest bez otworu.

Pierwsze co przyszlo mi do glowy to przewiercic dzwignie i wkrecic "jakas" koncowke.
Niestety samych koncowek tez nie ma za wiele.
Jakies sugestie ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sViety dnia Sob 23:19, 04 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:51, 04 Maj 2013
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





sViety napisał:
Jakies sugestie ??
Patent z łyżką Question Wink


Zapożyczone z Forum


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:34, 05 Maj 2013
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





sViety napisał:
Panowie, dzisiaj zlamala sie nie dzwignia tylko urwala sie koncowka dzwigni ( tylko to okragle przymocowane pod katem prostym do dzwi0gni). Zrobilem bez koncowki ponad 100 km i jakos mi to nawet nie przeszkadzalo Smile ale lubie miec wszystko w nienagannym stanie technicznym.

Robil ktos kiedys cos z sama koncowka??

Dzwignia w tym miejscu nie ma otworu na wylot, nie wiem czy ta koncowka byla na gwint i sie ulamala czy oryginalnie dzwignia jest bez otworu.

Pierwsze co przyszlo mi do glowy to przewiercic dzwignie i wkrecic "jakas" koncowke.
Niestety samych koncowek tez nie ma za wiele.
Jakies sugestie ??

oryginalnie dźwignia jest bez otworu, ja bym spróbował przyspawać samą ułamaną końcówkę oczywiście z pomoca specjalisty od spawania stoprów alu.
Cena pewnie będzie symboliczna.
Chociaz jak chcesz mieć wszystko na 100% to zawsze mozesz wymienic dźwignię na nową z ASO Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:29, 05 Maj 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





Jaca - patent z lyzka bezcenny Smile

Skalar - przyznam ze o przyspawaniu nie pomyslalem, musze wrocic w to miejsce i poszukac koncowki na poboczu, na pewno jeszcze tam lezy Smile

Czy ktos wie gdzie takie spawy wykonuja w miescie Lodzi ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:32, 05 Maj 2013
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





A swoją drogą, to ta dźwignia jest źle pomyślana... Końcówka, która odstaje po kątem prostym od długiej dźwigni powinna być odkręcana, dzięki czemu dostępne by były zapewne różne wersje akcesoryjne. Kiedyś poruszałem ten temat na forum, bo szukałem właśnie takiej dźwigni z metalową końcówką bez gumy, żeby nie brudziła mi buta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:26, 05 Maj 2013
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





sViety napisał:
)Czy ktos wie gdzie takie spawy wykonuja w miescie Lodzi ??

Ja znam dwóch gości. Jeden jest na Kolumny zaraz przed Tomaszowską od strony Carrefoura nr coś koło 450 chyba 458 i drugi na Reymonta 30 . Ten pierwszy to "magik" co wszystko zrobi i jest tani ,ale precyzja wykonania średnia a ten drugi na odwrót Smile czyli dokładny, droższy i robi tylko oczywiste spawania bez żadnych kombinacji i udziwnień .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:27, 06 Maj 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





Kangur - dzieki, bede musial sie do nich przejechac.

Przejrzalem caly net (wiem ze to niemozliwe Smile) i nie znalazlem zadnej pasujacej dzwigni ani jakiegos zamiennika.

Teraz zastanawiam sie nad jakims profilem pod katem 90 st. lub czy nie natknac na dzwignie kolanka (rurki miedzianej) Smile

Jak zadziala to bedzie tanio, a same gumki na koncowke sa tanie od 2zl.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:57, 06 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Koledzy, dźwignię można naprawić samemu, bez pomocy żadnego spawacza...
Miejsce ułamanego "wąsa" dźwigni szlifujemy na płasko, dokładnie w środku wiercimy otwór wiertłem 7mm i gwintujemy gwintownikiem 8x1,5.
Na krótką śrubę ławkową 8mm nakładamy gumkę z odłamanego wąsa i wkręcamy ją na klej w dźwignię. Na wszelki wypadek można jeszcze dać jakąś płaską nakrętkę kontrującą od tyłu.
Tym sposobem mamy dźwignię która wygląda jak oryginalna a jest mocniejsza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:25, 07 Maj 2013
miccal
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 204
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce





zważywszy na mój podpis i uwielbienie rzeczy prostych w powyższym problemie odwiedziłem najbliższy meblowy, zakupiłem wspornik metalowy i z pomocą taśmy izolacyjnej przymocowałem tego odstającego dzyndzla.
robota zajęła mi 2 minuty, w razie kolejnej potrzeby poprawienie ograniczy sie do przekręcenia na właściwą pozycje metalowego wspornika bo może on przy przewrotce sie przekręcić .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:12, 07 Maj 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





roadrunner napisał:
Koledzy, dźwignię można naprawić samemu, bez pomocy żadnego spawacza...
Miejsce ułamanego "wąsa" dźwigni szlifujemy na płasko, dokładnie w środku wiercimy otwór wiertłem 7mm i gwintujemy gwintownikiem 8x1,5.
Na krótką śrubę ławkową 8mm nakładamy gumkę z odłamanego wąsa i wkręcamy ją na klej w dźwignię. Na wszelki wypadek można jeszcze dać jakąś płaską nakrętkę kontrującą od tyłu.
Tym sposobem mamy dźwignię która wygląda jak oryginalna a jest mocniejsza.


Wlasnie o to mi chodzilo tylko do konca nie wiedzialem jak,

pedze po gwintownik i srube, niedosc ze za grosze to moge zrobic sam, dwa w jednym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:53, 18 Maj 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





sViety napisał:
roadrunner napisał:
Koledzy, dźwignię można naprawić samemu, bez pomocy żadnego spawacza...
Miejsce ułamanego "wąsa" dźwigni szlifujemy na płasko, dokładnie w środku wiercimy otwór wiertłem 7mm i gwintujemy gwintownikiem 8x1,5.
Na krótką śrubę ławkową 8mm nakładamy gumkę z odłamanego wąsa i wkręcamy ją na klej w dźwignię. Na wszelki wypadek można jeszcze dać jakąś płaską nakrętkę kontrującą od tyłu.
Tym sposobem mamy dźwignię która wygląda jak oryginalna a jest mocniejsza.


Wlasnie o to mi chodzilo tylko do konca nie wiedzialem jak,

pedze po gwintownik i srube, niedosc ze za grosze to moge zrobic sam, dwa w jednym Smile


I jak, zrobiłeś? Pochwal się zdjęciem! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:48, 03 Mar 2014
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 957
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Sorry, że odgrzewam temat ale sposób na przedluzenie dźwigni zmiany biegów to tylko ten opisany w tym wątku czy też można zastosować jakaś akcesoryjną, dłuższą dźwignię?
Ta którą mam u siebie jest jakaś taka krótka - ledwo mi się stopa mieści między podnozkiem a dźwignią, chociaż nie mam jakiejś wielgachnej stopy (rozm. 43) . Staralem się przeszukać forum szukając coś w tym temacie ale właściwie jedynie ten wątek znalazłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:30, 03 Mar 2014
Hawk
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: K/Wrocławia





Też bym swoją dźwignie wymienił na taką z metalową końcówką i troszeczke dłuższą :/ ale nigdzie nie ma :(Po zakupie nowych butów na moto tragicznie ze zmianną biegów :/Pozostaje mi spróbować podnieść dźwignie Smile Znalazłem na ale drogo cos takiego http://allegro.pl/ir-podnozki-przod-suzuki-sv-650-1000-tl-1000-i3985249082.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hawk dnia Pon 9:53, 03 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:58, 03 Mar 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 552
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





A ja mam trochę inny temat i skorzystam co by nie zakładać nowego . Kupiłem sobie dźwignię zamiennikową Touratecha . Niestety metalowa końcówka nie ma żadnej gumy i dość mocno niszczy mi buty . Czy ktoś może przerabiał taki temat i dobrał skądś nakładkę gumową ? Myślę o jakimś gumowym wężu np. paliwowym aby na to naciągnąć ale może są inne jakieś bardziej oryginalne rozwiązania . Dzięki z góry za info .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:40, 30 Sie 2015
duzypawel
A2

 
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 63
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mikołów





Nie chcę zakładać nowego tematu. Lekko skrzywiłem końcówkę dźwigni zmiany biegów. Ten fragment z gumą nałożoną.

Chciałem zdemontować dźwignię i ją wyprostować.

Po ściągnięciu pierścienia zaciskającego zsuwam dźwignię ze sworznia ale jest on również podłączona do elastycznego przegubu.

Jak ten przegub odczepić ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:02, 30 Sie 2015
Abso
A2

 
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 51
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim





Przegub zostaw, poluzuj 2 nakrętki, jedna z nich ma lewy gwint i wykręć śrubę. Jak będą bardzo zapieczone to trzeba rozkręcać na wieloklinie, wtedy zaznacz położenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:27, 25 Lip 2016
Romper
A1

 
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krakow





Cześć, odświeżam temat.
Jakiś czas temu "zwichnąłem dzwignię", część została ułamana/ zeszlifowana, został wystający "dzyndzel". Nie miałem pomysłu jak to zrobić, a z zamiennikiem wszyscy wiemy jak jest. Przeszukalem forum, trafiłem na ten temat, który dał mi częściową odpowiedź na pytanie, jak sobie pomoc z kwestią ułamanej dzwigni zmiany biegów.
Pierwszy patent był biedny, ale "spelniał oczekiwania" - na "dzyndzel" nałożyłem gumowy odbojnik (3zl -/+) na Poxilinie (10zł -/+) I docisnałem dwiema trytytkami I owinąłem dla pewności czarną taśmą. Efekt - dzwinia dzialala, but nie dotykal "dzyndzla" (nie niszczył się), technicznie ok, estetycznie - dramat.
Przeczytalem kilka wskazowek o wierceniu, gwintowaniu I śrubie. Wrzucam dokumentację fotograficzną, po zastosowaniu tego patentu. Sprawa jest niedokończona, bo chce wrzucić nakrętki kontrujące na calą długość śruby, żeby to miało ład I skład (myślę nad nakrętkami alu w czarnym lub w chromie).
Kolega polecił mi podlanie wszystkiego klejem do śrub.
Na zdjeciu 1 I 2 widać "patent na trytytke", później krok po kroku jak przebiegał process, szlifowania, nawiercania, I później widok po operacji. Dzwignia działa, lepiej niż na odbojniku do drzwi. Przepraszam miejscami za ostrość.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Romper dnia Pon 1:38, 25 Lip 2016, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Dzwignia zmiany biegów do DL 650 - zamiennik
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin