Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Falowanie napiecia lancucha

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rexed
A



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 18:13, 23 Mar 2014    Temat postu: Falowanie napiecia lancucha

Witam, szukalem podobnego tematu, ale nie znalazlem..

Łańcuch zrobił się głośny (albo dopiero zaczęło mi to przeszkadzac) wiec postanowilem sprawdzic luz (naciag) a tam sytuacja następująca: w pelnym polozeniu kola jest niezle napiety, a przekrecajac z pol obrotu luz robi sie za duzy, przekrecajac dalej zmienia sie w ta czy inna strone. Probowalem regulowac, ale na nic to. Naped w mojej ocenie nie jest mocno zuzyty, wiec moze sama tylna zebatka ma bicie? Rozebralem kolo tylne, obczailem ten tlumik drgan skretnych i chyba wsjo ok, ale po zlozeniu dalej to samo a lancuch napierdala.

Co myslicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Motonita



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1194
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 19:08, 23 Mar 2014    Temat postu:

A ile ten zestaw przeleciał? Z nierówno wyciągniętym łańcuchem nic nie zrobisz. Tak mogło się zdarzyć. Nierówne wyciągnięcie może kwalifikować do wymiany niezależnie od stanu zębatek.



Słuchaj stary! Właśnie przeczytałem twój następny wątek. Ty, na razie, nie przejmuj się tym łańcuchem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 19:15, 23 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek
A



Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie 19:29, 23 Mar 2014    Temat postu:

Łańcuch ewidentnie przeciągnięty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rexed
A



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 19:47, 23 Mar 2014    Temat postu:

Tya. To nie byl najlepszy dzien..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lyko
A



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 19:47, 23 Mar 2014    Temat postu:

chmarnik napisał:
A ile ten zestaw przeleciał? Z nierówno wyciągniętym łańcuchem nic nie zrobisz. Tak mogło się zdarzyć. Nierówne wyciągnięcie może kwalifikować do wymiany niezależnie od stanu zębatek.



Słuchaj stary! Właśnie przeczytałem twój następny wątek. Ty, na razie, nie przejmuj się tym łańcuchem.

Choć brzmi to nieco komicznie,właśnie dokładnie to samo przyszło mi do głowy. Czasem tak jest, że lepiej usiąść i poczekać, bo nic nie wychodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Nie 19:48, 23 Mar 2014    Temat postu:

napęd do wymiany...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rexed
A



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:47, 24 Mar 2014    Temat postu:

W przedstawicielstwie Suzuki krzyknęli sobie ok 550 za napęd: 150 + 50 zębatki i 350 łańcuch (chyba dip). Brać to, czy nie ma sensu i szukać czegoś innego? Poczytam jeszcze wątki o łańcuchach u nas i może dojdę do jakiś wniosków.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rexed dnia Pon 19:25, 24 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 21:24, 24 Mar 2014    Temat postu:

Jeżeli to rzeczywiście DID + zębatki sunstar (albo oryginał Suzuki, nie wiem kto robi) to nawet rozsądna cena jak na ASO, pewnie ze 100 PLN jesteś w stanie urwać kupując na allegro, ale pewnie robociznę Ci więcej policzą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rexed
A



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:37, 25 Mar 2014    Temat postu:

Jest jakaś grubsza filozofia w zakładaniu tego napędu?
Bo w zasadzie jestem nastawiony robić to sam, głównie z uwagi na to, że nie mam jak w tygodniu podjechać do nich moto, a na weekendzie to zapewne zamknięte jest.
Pewnie brałbym spinkę, bo niby wszyscy uważają zakuwanie za pewniejsze, ale zapinke zawsze można rozpiąć, a przypadki jej samoistnego odpięcia są chyba sporadycze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Wto 9:54, 25 Mar 2014    Temat postu:

Filozofii żadnej nie ma, odkręcasz zębatki i zakładasz nowe - jak dobrze poszukasz to nawet na yt znajdziesz jakieś filmiki poglądowe. Ale z tą spinką to ja bym nie ryzykował. Nawet w instrukcji obsługi pisze że należy zakuć. No ale to już Twoja decyzja ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 10:29, 25 Mar 2014    Temat postu:

Filozofia zadna. Oczywiscie trzeba miec narzedzia.
Tylna zebatka to pikus. Potrzebny zwykly klucz plaski. Problemem moze byc przod, bo musisz miec duza nasadke, 32 czy 36...
Zakuwanie to tez zadna filozofia. Mozna bez problemow kupic zakuwacz (wychodzi porownywalne do kosztow w jakims warsztacie) i zrobic to samemu profesjonalnie. Mozna na dwa mlotk i punktak.
Osobiscie kupilem zakuwacz, ale gdybym nie kupowal przez net, tylko mal wczesniej to w reku, to kupilbym tylko koncowke do zakuwacza, i zaciskal w jams nieduzym imadle...

Przepraszam za pisownie, ale to z tel...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiktor07
A2



Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 10:52, 25 Mar 2014    Temat postu:

Też tak miałem z łańcuchem.
Skończyło się wymianą.
Ja kupowałem w motochellenge (did,sunstar)ok .450 ale to jakiś czas temu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rexed
A



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 10:10, 31 Mar 2014    Temat postu:

Założyłem, zacisnąłem imadłem przez kulkę łożyskową ile było pary w tym skromnym systemie.
Zrobiłem póki co z 400km i trzyma się. Można mieć nadzieje, że będzie ok Wink Poprawa w cichości napędu i równości pracy spora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Czw 20:24, 15 Maj 2014    Temat postu:

niedawno miale to samo,łańcuch az mi strzelał (choc mam scotoilera) okazało sie ze przednia zebatka do bani była i łańcuch przeciągnięty Sad złoty DID i zebatki sunstar z wymianą 520zł,oczywiscie łańcuch zakuty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin