Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

gasnący silnik w wysokich górach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darwolski@wp.pl
A1



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 20:41, 01 Lip 2015    Temat postu: gasnący silnik w wysokich górach

Witam wszystkich serdecznie, wybieram sie w podróż przez Alpy. Chcemy tam trochę pojeździć, Stelvio itd, słyszałem , że powyżej pewnej wysokosci mogą być problemy z silnikiem, że czesto się zdarza , że gasnie albo jest słaby, ogólnie szwankuje. Czy ten temat jest komuś znany? Mam DLa 650 z 2006 r. Co prawda zadbany salonowy itd. ale wolałbym coś na powyższy temat wiedzieć i sie przygotować ewentalnie na tą okoliczność. Czy ktoś coś w tej sprawie wie? A może DL ów ten problem nie dotyczy?
Pozdrawiam i z góry dziekuję
Darek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 21:17, 01 Lip 2015    Temat postu:

Z tego co się orientuję po lekturze różnych relacji z wypraw motocyklowych przez góry Ameryki Południowej lub Himalaje, to problemy o jakich piszesz dotyczą motocykli o słabszych silnikach (mniejszych pojemnościach) na zdecydowanie wyższych wysokościach, niż te, które napotkasz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 21:26, 01 Lip 2015    Temat postu:

deel byl testowany w prozni i silnik zatarl sie dopiero po 25 tys km, honda i harley odpadli w polowie tego wyniku

btw, masz dosc dlugawy nick - na zlocie ciezko bedzie wymowic 'darwolskimalpawupekropkapeel' Smile

edited:

rejestracja na forum 2011 i 3 posty, moglbys cos wiecej dac od siebie temu forum - jesli bedzie problem ze znalezieniem niszy dla siebie to mozesz dolaczyc do nas, do etatowych podkurwiaczy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Śro 21:28, 01 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 22:01, 01 Lip 2015    Temat postu:

Szuja napisał:
deel byl testowany w prozni i silnik zatarl sie dopiero po 25 tys km, honda i harley odpadli w polowie tego wyniku


???? Przecież silnik spalinowy, zasilany mieszanką paliwowo-powietrzną nie zadziała w próżni... Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 22:09, 01 Lip 2015    Temat postu:

@biblo, oj @biblo... Very Happy Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 22:25, 01 Lip 2015    Temat postu:

OK, aluzju panjał Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hasajacy
A2



Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa, Gocław

PostWysłany: Śro 22:31, 01 Lip 2015    Temat postu:

widzę Szuja żeś w formie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CATE
Motocyklista



Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Czw 6:02, 02 Lip 2015    Temat postu:

taki przypadek to raczej grozi "gaźnikowcom" - u nas mieszanką steruje komputer i to on dobiera skład w miarę zmieniających się warunków

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 6:58, 02 Lip 2015    Temat postu:

Kiedyś w instrukcji gaźnikowegi silnika hondy była wzmianka o stracie mocy i gaśnięciu na dużych wysokościach i radzili o ile pamiętam zmienić dyszę w gaźniku na mniejszą itp.
Tak naprawdę chodzi o ciśnienie powietrza, a więc i o ilość tlenu zasysanego do cylindra. Już na 2000 mnpm jest o 20 % mniej niż na poziomie 0.
Jak by ktoś wjechał na kilimandzaro (5895 mnpm) to zawartość tlenu w tej samej objętości powietrza wynosi ok. 49%.
Efekt: przy wysiłku i podaniu większej dawki paliwa tlenu jest za mało by pozwolić na spalenie mieszanki.
Rozwiązanie? Przy wtrysku nie znam. Choć zawsze można wozić butle z tlenem podłączoną do kolektora ssącego (uwaga by nie wysłać siebie z moto w kosmos...?). Druga opcja to dołożyć turbosprężarkę.
Ale dawno na allegro nie widziałem przenośnych, motocyklowych, uniwersalnych turbosprężarek SmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vater
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: Czw 9:01, 02 Lip 2015    Temat postu:

Nie zwracaj uwagi na mity i zbędnie się nie stresuj. Przejechałem Alpy na Hondzie Shadow VLX600 (w dwie osoby) i nigdy zadyszki nie dostała, a o zgaśnięciu silnika nawet przez chwilę nie pomyślałem. Jedynie wachlowanie biegami było uciążliwe Wink Za sprawą puszek i autokarów blokujących podjazdy na wzniesienia.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vater dnia Czw 9:03, 02 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 13:30, 02 Lip 2015    Temat postu:

No to tak na świeżo. Właśnie wróciłem z Alp (Stelvio i takie tam inne). Mój Dl to też 650 z 2006. Jakoś nie widziałem aby na którejkolwiek górce dostawał zadyszki. Mało tego, po wjeździe na Stelvio hamować musiałem Smile, nie trzeba go było dopychać na przełęcz. Jechałem w dwie osoby, dość mocno zapakowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darwolski@wp.pl
A1



Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 14:19, 02 Lip 2015    Temat postu:

Dzięki dzieki dzieki:)
Dzieki Wam wszyskim za odpowiedzi. Troche mnie to uspokaja. Chociaż problem dotyczył mojego kolegi FJR 1300, Hondy CBR (ta nie gasła -ale jak okreslił Krzyś zamieniła się w 250tke)

Pojadę - zobaczęSmile faktycznie racje przyznaję, że jak tam wjade to raczej na hamulce bedę kładł nacisk.

Niku nie zmieniam bo za trudne dla mnie - sorki:)

Fakt mało piszę, mało mówie. Ale za to przyjazny jestem i z Wrocławia - więc jak coś to walcie jak w dym. Nie wiem kiedy sie ponownie odezwę. Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedzi i fajna atmosferkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin